Sak on mielivaltainen työmarkkinoita terrorisoiva instanssi!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalju
  • Aloitettu Aloitettu
Net Virgin sanoi:
Niin.. silloin kun kunnat yhdistyvät siitä tulisi turhaa työtä. Ennen sitä työ olisi tarpeellista.
Tarpeellista ja tarpeellista, se kun vaan on nyt tyhmää ylläpitää tälläsiä suojatyöpaikkoja veronmaksajien rahoilla. Turhien julkisten menojen karsiminen antaisi sitä veronalennusvaraa mitä tässä on viime aikoina useammasta kuin yhdestä suusta huudettu apuun työllisyyden parantamiseksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jortsu sanoi:
Tarpeellista ja tarpeellista, se kun vaan on nyt tyhmää ylläpitää tälläsiä suojatyöpaikkoja veronmaksajien rahoilla. Turhien julkisten menojen karsiminen antaisi sitä veronalennusvaraa mitä tässä on viime aikoina useammasta kuin yhdestä suusta huudettu apuun työllisyyden parantamiseksi.

Jep... kerroppa huviksesi tälläisia suojatöitä, joita muutenkin tappiollisilla kunnilla on?

Net Virgin sanoi:
Jep... kerroppa huviksesi tälläisia suojatöitä, joita muutenkin tappiollisilla kunnilla on?
Kovin on lyhyt muisti, näitä:
Net Virgin sanoi:
Työpaikkoja tulisi menemään, kun kuntien yhdistymisen myötä pitäisi kuntienkin poistaa päällekkäiset toimet jne......

Net Virgin sanoi:
Onpa ihme ku valittaisivat moisesta. Työpaikkoja tulisi menemään, kun kuntien yhdistymisen myötä pitäisi kuntienkin poistaa päällekkäiset toimet jne......

Niin.. silloin kun kunnat yhdistyvät siitä tulisi turhaa työtä. Ennen sitä työ olisi tarpeellista.

:D

Niin, tuosta nyt vaan sai sen kuvan että puolustat miljuunien kuntien olemassaoloa sillä että ne pitävät yllä muka-tarpeellisia työpaikkoja. Ihme venkoilua...

Kyllä on yrittäminen toisille kovaa kun pitää koko ajan kertoa kuinka muut ovat kateellisia. Pitäisikö yrittää vähän lujempaa, ettei olisi niin väliä, mitä muut ajattelevat? Kun mulla menee helvetin hyvin, alkavat muiden mielipiteet yleensä kiinnostaa vähemmän ja toisinpäin. Ahdistuneiden juttuja.

Samaa ahdistusta kuvaa se, että pitää kaataa kaikki erityinen paska julkisen sektorin väen niskaan. Sama porukka itkee, jos joku palvelu ei ole huipputasolla ja sama porukka on vähentämässä sen palvelun rahoitusta. Kyllä sinne terveyskeskukseen jonon saa aikaan, jos siellä ei ole tarpeeksi väkeä ja väkeä ei ole kun ei viitsi maksaa siitä.

On muuten ihmeellinen asia, että julkisella sektorilla on varmasti kaikkien näkemien tutkimusten mukaan (ainakin HS ja YLE paukuttivat hetki sitten) selvästi kovempi stressi päällä kuin yksityisellä. Kai se sluibailu käy sitten niin voimille. Se väki palkataan sinne helvetinmoisen kiristelyn kautta ja sitä kaikkea palkkaamista valvoo pääasiassa politiikan puolen porvari, eikä mikään sossu, koska tämä on oikeistoenemmistöinen maa.

Mutta niin se on, että kun on huono olo niin jotain toista pitää yrittää nokkia. Ihme vaan on se, että jos siellä julkisella on niin helppoa niin miksei lopeteta yrittämistä joukolla ja mennä kaikki sinne? Sehän se idiootti vasta onkin, joka tekee palkkansa eteen liikaa töitä, jos helpommalla jossain pääsee. Siellä julkisella puolella pääsisi varmaan tällainen yrityksenomistaja suoraan yliführeriksi 6000€ kk-liksalla juomaan kahvia.

Kuntaliitoksissa on varmaan järkeä usein. Ei se kaava nyt kuitenkaan noin helppo ole. Kyllä sitä varmaan on aika fiksut kaverit tapauskohtaisesti miettimässä. Mustavalkoinen ”aina kannattaa” ajattelu on yhtä fiksua kuin ehdottaa, että siirrytään tässä maassa yhteen kaupankassaan, kun ohan se halvempaa.

Jortsu sanoi:
Niin, tuosta nyt vaan sai sen kuvan että puolustat miljuunien kuntien olemassaoloa sillä että ne pitävät yllä muka-tarpeellisia työpaikkoja. Ihme venkoilua...

Suomessa ei pystytä ylläpitämään edes isojen kaupunkien tarpeellisia työpaikkoja, niin miten pienetkään kunnat siihen pystyisivät.

Tietenkin jos alettaisiin tarkastelemaan kuntien päättävien elinten tuikitarpeellisia työryhmien perustamisia, niin niissä kyllä olisi miettimisen varaa.

Perustetaan nyt vaikkapa sellainen työryhmä 5000 asukkaan kuntaan, joka pohtii uimarannan tarpeellisuutta... Tuo on sitä mistä pitäisi päästä eroon.

Useissa kunnissa olisi, esimerkiksi hoitoalalla, tarpeellista perustaa satoja virkoja, että pystyttäisiin hoitamaan tehokkaasti ja laadukkaasti edes omat potilaat ja vanhukset.

Kuntien/valtion virastojen työpaikoissa on se vika, että ne ovat virkoja. Kun kerran olet nimetty ko. virkaan, niin siitä ei pistetä pois vaikka työ olisi täysin tuottamatonta ja turhaa (ja näitä on paljon tietotekniikan ja tietojärjestelmien kehittymisen myötä). Keksitään vaan viralle uusi nimitys ja "työnteko" jatkuu vaikka sillä ei olisi mitään käytännön käyttöä. Suojatyöpaikka on oikea nimitys tällaiselle viralle.

Olin joskus vuonna kivi ja kirves kotikunnassani kesäharjottelijana ja jo silloin katselin sitä keski-iän ylittäneiden naisihmisten työntekoa. Minä en kuuna kullanvalkeanakaan kutsuisi sitä touhua työnteoksi. Jos siitäkin 10 ihmisen sihteeriporukasta (hienoja virkoja heillä oli, mutta käytännössä olivat kaikki jotain kunnansihteerejä) olisi potkinut puolet pihalle, niin ainut havaittava muutos olisi ollut, että työntekijöiden taukotilassa olisi ollut vähemmän meteliä, työaikaan.

Ja kuntien yhdityminen pitäisi hoitaa siten, että ensivaiheessa palvelut säilyvät, ainostaan tämä "kunnan johtamisen" kauhea byrokraatti-paperinpyörittely yksinkertaistettaisiin. Siinäkin tulisi säästöä jo mukavanlaisesti.

Mutta nyt on aika hiljetä, sillä tämä thredi meinaa kääntyä väärille raiteille. Otsikko on jo unohtunut...
:rolleyes:

:anssi:

Vaikka on kuinka mikä tahansa työsuhde vaikka kunnalla niin kyllä muuttuvat työtehtävät, työyhteisöt, työn sijaintipaikat ym. aika saatanan kovaa vauhtia nykyään, kun väki siirtyy. Ja on olemassa syy sille, miksi kunnissa ei juurikaan irtisanota ja se on se, että pätkätöissä on enemmän väkeä kuin yksityisellä. Kun tulee huono aika, lähtee tuo väki aika vikkelään pihalle. Nuo ovat todella lyhyissä pätkissä, paskoilla palkoilla. Surkeeta kattoa kun porukka selittää asioista, joiden nykytilasta ei ole mitään tietoa.

luumu sanoi:
Kyllä on yrittäminen toisille kovaa kun pitää koko ajan kertoa kuinka muut ovat kateellisia. Pitäisikö yrittää vähän lujempaa, ettei olisi niin väliä, mitä muut ajattelevat? Kun mulla menee helvetin hyvin, alkavat muiden mielipiteet yleensä kiinnostaa vähemmän ja toisinpäin. Ahdistuneiden juttuja.
Samaa ahdistusta kuvaa se, että pitää kaataa kaikki erityinen paska julkisen sektorin väen niskaan.
Mutta niin se on, että kun on huono olo niin jotain toista pitää yrittää nokkia.

Count me out of that one... :)

Ja mitä se paperinpyörittely oikein on? Sehän on taunot yleensä sitä oikeusturvaa, joka teillä on mielivaltaisia päätöksiä vastaan. Tehdään oikaisuvaatimuksia ja joku niitä käsittelee jne. Ja poliitikot päättävät yhteisistä asioista ja onhan siinä pakko olla järjestelevää väkeä ja pistämässä päätöksiä toimeen. Kun rakennan taloa niin mistä ******* mä repisin ne kaikki kaava- ym. tiedot, jos niitä ei joku taho pitäisi yllä ja tottakai siellä oli joku "pyörittämässä" niitä papereita kun niitä tarvittiin. Pakko noi on sivistysvaltiossa hoitaa ja yhtä paljon se maksaisi vaikka sen joku firma hoitaisi, sama Terttu ja Arto siellä pyörittäisivät papereita.

Tai otetaan sitten mallia kehitysmaa, jossa asioista päättää yksin joku sisäsiittoisen suvun pässi tai kaikki kulkee lahjuksilla.

Tämä on tietoyhteiskunta. Eivät kaikki voi vartioida baarien ovia tai kaivaa ojia.

:)

No lähinnä Virgin siis sitä, että vaikka olisikin niin miehekästä, että kaikki kaataisivat puita tai vartioisivat rajoja niin silti "paperinpyörittäminen" lisääntyy suhteellisesti koko ajan kun teknologia kehittyy.

luumu sanoi:
:)

No lähinnä Virgin siis sitä, että vaikka olisikin niin miehekästä, että kaikki kaataisivat puita tai vartioisivat rajoja niin silti "paperinpyörittäminen" lisääntyy suhteellisesti koko ajan kun teknologia kehittyy.

Joo. kyllä mä sen ymmärsin, mutta tuo kommenttisi sai kieroutuneen mieleni huvitttuneeksi... :kippis1:

azzyyr sanoi:
Kuntien/valtion virastojen työpaikoissa on se vika, että ne ovat virkoja.

Nykyään kuntasektorilla voidaan virkasuhde muutta toimeksi ilman työntekijän suostumusta.

Mä voisin sanoa aimotarmolle jotain. Et ehkä itse sitä tiedosta, mutta juttujesi ja kirjoittamisesi tasosta voi helposti huomata, että olet yrityksessäsi vain omistajana ja luultavasti vielä perintörahalla...(tai sitten olet trolli) Tästä syystä esim. alaisesi tienaavat enemmän kuin sinä koska et itse pystyisi liikkeenjohdon konsultointiin. Et ole myöskään itse kertaakaan henkilökohtaisesti palkannut ketään. Ettei vain olis iskä lohkassu muutamaa osaketta firmastaan joululahjaks?

Olen itse sekä yrittäjä että ansiotyössä ja kantani ammattiliittokeskusteluun on se että ne ovat hyvä asia. Aivan naurettavaa tuollaiset yksilön vastuusta höpöttämiset nyky-yhteiskunnassa. Jos joku järjestäytynyt porukka pyrkii ajamaan omia etujaan niin miksi se pitää leimata kateellisuudeksi? Mun mielestä vaikka demokratiakin olis sopivampi termi. Ja miksi te tämän keskustelun yrittäjät puhutte vaan jostain "piereskelevistä tehdasduunareista" kun puhutte ansiotyössä olevista. On niitä muunkinlaisia palkansaajia. Kuten esim mä enkä oo yhtään rikkaille kateellinen. Jopa jussilan petterin puolesta olin onnellinen. Parempi että raha menee sellaselle joka osaa sitä käyttää.

Tuo toisten kateellisuudesta höpöttäminen on vain tyyppiesimerkki oman egon nostamisesta. Kakista helpoin tapa kohottaa itseään on painaa muita alas. Ja sitten kun on tuollainen leuhkistärkeilijä niinkuin aimotarmo niin toisten vittuuntuminen omaan kusipäiseen persoonaan on helppo laitaa kateellisuuden piikkiin...ja taas on elämä hinompaa parempana kuin muut kun kaikki ympärillä haluis olla mä.

kiewi sanoi:
Mä voisin sanoa aimotarmolle jotain. Et ehkä itse sitä tiedosta, mutta juttujesi ja kirjoittamisesi tasosta voi helposti huomata, että olet yrityksessäsi vain omistajana ja luultavasti vielä perintörahalla...(tai sitten olet trolli) Tästä syystä esim. alaisesi tienaavat enemmän kuin sinä koska et itse pystyisi liikkeenjohdon konsultointiin. Et ole myöskään itse kertaakaan henkilökohtaisesti palkannut ketään. Ettei vain olis iskä lohkassu muutamaa osaketta firmastaan joululahjaks?

:D Etpä voisi paremmin mennä metsään. Vanhempani ovat opettajia ilman mitään asuntovelkaa suurempaa omistusta. Yritykset ovat perustettu täysin lainarahalla, jota toisesta edelleen maksan kovaa vauhtia pois. Etsivä löytää...
..jopa liikkeenjohdon konsultoinnin. Hyvää taustaduunia! Itse olen paikkani raivannut ja sitä kautta saanut palkattua omia työntekijöitä, joista jotkut ovat onneksi minuakin parempia näissä töissä. Omia asiakkaitani en tässä viitsi mainita, ettei mopo ihan täysin lähde käsistä, mutta voin taata, että se urputus loppuisi juuri siihen.

kiewi sanoi:
Olen itse sekä yrittäjä että ansiotyössä ja kantani ammattiliittokeskusteluun on se että ne ovat hyvä asia. Aivan naurettavaa tuollaiset yksilön vastuusta höpöttämiset nyky-yhteiskunnassa. Jos joku järjestäytynyt porukka pyrkii ajamaan omia etujaan niin miksi se pitää leimata kateellisuudeksi? Mun mielestä vaikka demokratiakin olis sopivampi termi. Ja miksi te tämän keskustelun yrittäjät puhutte vaan jostain "piereskelevistä tehdasduunareista" .

Mitäs naurettavaa siinä on. Toiset trollittavat, että yrityksen omistajat ovat riistäjiä. Minä kerron omalta osaltani, että näin ei todellakaan aina ole, yrittämättä yhtään hurskastella. Usko pois meitä on enemmistö!

Kun tähän olen tipotellen kirjoitellut, niin palauttasitko ystävällisesti mieleeni, kuinka monta kertaa olen haukkunut ihmisiä kateellisiksi? Olenhan tässä omalta osaltani painottanut moneen otteeseen, että tarvitaan myös riippumattomia instansseja takaamaan molemminpuolinen sopimusten pitävyys. Ja kerropa mulle vielä kerran, missä olen tehdasduunareista kertonut? Omat työntekijäni eivät ainakaan sinne kuulu. :rolleyes:

Lähinnä olen tässä nostanut esille sitä faktaa, että työntekijöiden palkkaaminen on saatanan kallista ja välistävetäjiä on liikaa, jotta PK-yritykset pystyisivät palkkaamaan niitä työttömiä enemmän. Sitä kai kaikki haluavat!?

Jos hyökkäät henkilökohtaisesti virtuaaliminua vastaan, niin olethan hieman täsmällisempi. Niin minäkin tässä yritän olla.

kiewi sanoi:
Tuo toisten kateellisuudesta höpöttäminen on vain tyyppiesimerkki oman egon nostamisesta. Kakista helpoin tapa kohottaa itseään on painaa muita alas. Ja sitten kun on tuollainen leuhkistärkeilijä niinkuin aimotarmo niin toisten vittuuntuminen omaan kusipäiseen persoonaan on helppo laitaa kateellisuuden piikkiin...ja taas on elämä hinompaa parempana kuin muut kun kaikki ympärillä haluis olla mä.

Lueppa ne mun viestit vielä kerran ajatuksella läpi. Älä viitsi käyttää aikaasi moiseen leukailuun minua vastaan, mikäli sinulla ei ole itse asiaan mitään sanottavaa. Nosta esiin yksikin leuhkailu tai tärkeily, jookos? Edelleenkään, sillä mitä minä olen tai en ole, ei ole mitään tekemistä näiden esiinnostamieni asioiden osalta.

Kun ymmärrys loppuu, niin sitten solvataan! Eikö?!

Olen lähes varma, että kiewikin häviää tästä threadista pois, kun ei malta tähän enää asialinjalla vastata. :rolleyes:

Aimotarmo sanoi:
Lähinnä olen tässä nostanut esille sitä faktaa, että työntekijöiden palkkaaminen on saatanan kallista ja välistävetäjiä on liikaa, jotta PK-yritykset pystyisivät palkkaamaan niitä työttömiä enemmän. Sitä kai kaikki haluavat!?

Tässä olet ihan oikeassa.

Mutta aikaisemmin esitetyt väitteet siitä, että palkat ovat taivaissa eivät pidä lähimainkaan paikkaansa, ainakaan pk-yrittäjien palkkalistoilla olevien piirissä.

Net Virgin sanoi:
Tässä olet ihan oikeassa.

Mutta aikaisemmin esitetyt väitteet siitä, että palkat ovat taivaissa eivät pidä lähimainkaan paikkaansa, ainakaan pk-yrittäjien palkkalistoilla olevien piirissä.

Eihän ne palkat ole missään taivaissa missään vaiheessa kirjoituksissani olleet. Palkkojen sivukustannukset kyllä !

EDIT: Väännetään vielä kerran rautalangasta. Minulla on käytettävissä reilu 5000 euroa kuukaudessa yhden työntekijän kustannuksiin. Haluan antaa siitä mahdollisimman paljon hänelle käteen rahaa. Välistävetävät instanssit syövät siitä yli 3000 euroa välistä, jolloin työntekijälle jää käteen n. 2000 e / kk. Jos näitä välistävetäviä olisi vaikka puolet vähemmän, niin työntekijän käteen jäisi vaikka se 3500 e / kk jolloin työntekijän elämänlaatukin paranisi huomattavasti eikö?

Hankala ymmärtää varmaan idealismien takaa, että tässä yritän auttaa joitain teistä ymmärtämään, että se kuukausipalkan pienuus johtuu melko vähän siitä työnantajan maksuhalukkuudesta. Se johtuu nykyisestä palkkajärjestelmästä ja sen tehottomuudesta. ok?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom