Sak on mielivaltainen työmarkkinoita terrorisoiva instanssi!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalju
  • Aloitettu Aloitettu
protsku sanoi:
Työvoimatoimistojen johtajat pitävät kuntien ja valtion työllistämistukitöitä ehdottomasti kehnoimpina työllistämiskeinoina.

Tuo on kyllä totta.... Mutta ihme kyllä, ne kurssit ja koulutukset poikivat paremmin pitkäkestoisempaa duunia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Net Virgin sanoi:
Tuo on kyllä totta.... Mutta ihme kyllä, ne kurssit ja koulutukset poikivat paremmin pitkäkestoisempaa duunia.

Perustuu varmaan siihen että jos paikkakunnalla X on pulaa vaikkapa linja-autonkuljettajista niin sitten täsmäkoulutetaan vuoden mittaisella kurssilla uusia bussikuskeja paikkaamaan työvoimapulaa.

Työllistämistukitöissä on taas se huono puoli että vaikka olisit miten taitava kaveri niin hommat loppuu tasan tarkkaan siinä vaiheessa kun se 6 kk on täynnä. Ei ole budjetoitu rahaa pitempiin työsuhteisiin. Ja onhan poliitikot mielissään kun saatiin vähän kaunisteltua työttömyystilastoja.

protsku sanoi:
Perustuu varmaan siihen että jos paikkakunnalla X on pulaa vaikkapa linja-autonkuljettajista niin sitten täsmäkoulutetaan vuoden mittaisella kurssilla uusia bussikuskeja paikkaamaan työvoimapulaa.

Työllistämistukitöissä on taas se huono puoli että vaikka olisit miten taitava kaveri niin hommat loppuu tasan tarkkaan siinä vaiheessa kun se 6 kk on täynnä. Ei ole budjetoitu rahaa pitempiin työsuhteisiin. Ja onhan poliitikot mielissään kun saatiin vähän kaunisteltua työttömyystilastoja.

Toi on kyllä just sellanen hankala juttu. Pyöritetään työllistämistuilla paikkaa jatkuvasti, kun siihenkin voisi palkata vakituisen...

Kunnille ja valtiolle toi on halvempi konsti pitää työvoimaa.

Turha vittuilla protsku. "Homma ei toimi" voidaan lukea monella tavalla ja kritiikin laajuus voi koskea koko työvoimatoimistotoimintaa, jotain yhtä alaa tai mitä lie. Kun yrittää peilata kommenttiasi nääs koko tähän keskusteluun, jota on käyty.

Työllistämisessä on toisaalta se puoli, että kun se ihminen on ollut 6kk töissä, voi yleinen elämäntilanne olla aivan erilainen kuin tilanteessa, jossa olisi odotellut paikkaa markkinoilta. Olen itse nähnyt miten erittäin terävä ja ahkerakin kaveri voi joutua syrjäytymiskierteeseen.

En ole tosin itsekään työllistämispätkien suuri kannattaja, mutta kun joku nyt esittäisi kunnollisen vaihtoehdon. Jollain inhimillisellä tavalla pitäisi kohdella työttömien suurta joukkoa.

luumu sanoi:
Turha vittuilla protsku.

En ole tosin itsekään työllistämispätkien suuri kannattaja, mutta kun joku nyt esittäisi kunnollisen vaihtoehdon. Jollain inhimillisellä tavalla pitäisi kohdella työttömien suurta joukkoa.

Protskuhan ei vittuillut vaan esitti yhden faktan...

Millähän tavalla kaikkia työttömiä pitäisi kohdella? Tulla kotoa kysymään, että jaksettaiskohan täältä tänään tulla töihin.

Mielestäni itsenäiseen työnhakuun, kouluttautumiseen yms... pitäisi tukea ja kannustaa.

Työkkäristähän ei vakkariduunia useatkaan saa.

"Sinun sisälukutaito ei toimi jos et osaa poimia noin lyhyestä teksti-tv:n uutisesta sitä oleellista:"

Enkä NetVirgin tämän enempää nyt aio kinata siitä onko vittuilun makua vai ei.

luumu sanoi:
"Sinun sisälukutaito ei toimi jos et osaa poimia noin lyhyestä teksti-tv:n uutisesta sitä oleellista:"

Enkä NetVirgin tämän enempää nyt aio kinata siitä onko vittuilun makua vai ei.

Hohoo.. pientä kuittailua... :lol2:

Net Virgin sanoi:
Olisipa kiva nähdä se alkuperäinenkin, johon viittaat...

Ja mietippä ihan itse, sillein hissukseen, että eletäänkö me nyt 1700 vai kenties jotain muuta vuosituhatta.

Valtiolla on nykyäänkin näitä erilaisia muotoja, joilla voi tienata hieman parempaa päivärahaa. Työkokeilut, työharjoittelut, työllistämistyöt, kurssit, jne....

Se, joka oli kirjoitettu/quotattu n. 30 pisteen fontilla. En halunnut sitä enää toistaa. Ainakin quote löytyy ylempää.

Niin, nyt eletään 2000-lukua, ja sinä haluat työllistävää tehottomuutta. Se ei ole 2000-lukua. Noi luettelemasi jutut ei enää juurikaan liity kuntien yhdistämiseen ja rationalisointiin, josta alun perin puhuit ja johon itse viittasin.

Huonojalkainen sanoi:
Niin, nyt eletään 2000-lukua, ja 1. sinä haluat työllistävää tehottomuutta. Se ei ole 2000-lukua. Noi 2. luettelemasi jutut ei enää juurikaan liity kuntien yhdistämiseen ja rationalisointiin.

1. Missä kohtaa olen halunnut tehottomuutta???

2. Keskustelu nyt vaan on siirtynyt eri aiheeseen.

Net Virgin sanoi:
1. Missä kohtaa olen halunnut tehottomuutta???

2. Keskustelu nyt vaan on siirtynyt eri aiheeseen.

1. No sillä isolla fontilla mainitsit, että ennen kuntien yhdistymistä työ oli tarpeellista. Jos samat hommat hoidetaan yhdistymisen jälkeen pienemmällä porukalla yhtä hyvin, niin siitä seuraa, että alun perin toimittiin tehottomasti. Jäi se kuva, että olisit kannattanut alkuperäistä tilannetta, ja vastustanut kuntien yhdistämistä. Siis kannattanut sitä tehottomuutta työllistämisen nimissä.

2. Totta.

3. Mä lähden mökille.

Huonojalkainen sanoi:
1. No sillä isolla fontilla mainitsit, että ennen kuntien yhdistymistä työ oli tarpeellista. Jos samat hommat hoidetaan yhdistymisen jälkeen pienemmällä porukalla yhtä hyvin, niin siitä seuraa, että alun perin toimittiin tehottomasti. Jäi se kuva, että olisit kannattanut alkuperäistä tilannetta, ja vastustanut kuntien yhdistämistä. Siis kannattanut sitä tehottomuutta työllistämisen nimissä.

Pistitpä sinne väliin oman pointtisi, joka oli tuo yhtä hyvin.

Ja omassa mielessäsi voit rakennella minun puolestani minkälaisia tehokkuus/tehottomuusfantasioita haluat...

kukin saa kiksinsä eri asioista...

ps. :piis: and :haart:

Jissen sanoi:
Niin... Jos business on niin surkea ettei ole varaa palkata riittävästi väkeä, vaan täytyy itse duunata niska limassa kaikki päivät terveenä ja kipeänä, niin mikä järki sellaista "bisnestä" on pyörittää? Vapaaehtoisestihan siihen yrittäjyyteen ryhdytään, ja jos bisnesideaa ei saa riittävällä tuotolla pyörimään niin sitä ei kannata jatkaa.

Jostain syystä Suomessa (ehkä jossain muuallakin?) ajetaan tätä ideaa että on "tervettä" pyörittää firmaa joka tuottaa liian huonosti että sen pyörittäminen kannattaisi. Sitten nämä tuottamattomien firmojen yrittäjät valittavat että heidän raadantaansa pitäisi ymmärtää. Mielestäni yrittäjän pitäisi laskea tuntipalkkansa ja muut etunsa samalla tavalla kuin duunarin ja siinä vaiheessa kun parempi diili löytyy niin vaihtaa siihen. Jos se yrittäjyys on niin kauheaa, niin pistää hanskat tiskiin ja ottaa sen paremman diilin duunarina.

:david:

Tää osui mun mielipiteeni kanssa yhteen. Arvostan yrittäjiä erittäin paljon ja ehkäpä joskus itsekin rupean yrittäjäksi jos jokin hyvä liikeidea löytyy, mutta en ymmärrä minkä vuoksi niin usein yrittäjät tekevät itsestään marttyyreitä ja rutisevat miten kovin joutuvat painamaan hommia, miten huonosti jää käteen tms.? Itse se valinta on tehty ja huonosti toimeen tulevien yritysten on jo luonnonlakien mukaankin luovuttava leikistä... kuten sairas eläinkin joutuu yleensä ensimmäisenä toisten elukoiden ruokapöytään. Turha on pyörittää selvää aurongonlaskun yritystäkään...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom