Sak on mielivaltainen työmarkkinoita terrorisoiva instanssi!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalju
  • Aloitettu Aloitettu
Dangerous_Dave sanoi:
Ja miksiköhän kannattaisi palkata töihin mielummin suomalainen kuin ulkomaalainen halpatyöntekijä? Jaa'ah... Mietipäs sitä. Ehkäpä sillä on jotain tekemistä Suomen kansan yleisen hyvinvoinnin kanssa? Samassa veneessä tässä kuitenkin ollaan, joten miksi ei parannettaisi kaikkien oloja?
Aika harvassa on sellaiset työnantajat, joille kaikkien meidän olojen parantaminen olisi jokin tavoite. Miksi edes olisi? Ei miksikään. Hurskastelu kannattaa jättää kyllä näissä asioissa väliin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
D.Yates sanoi:
Huono esimerkki, sillä raksapuolen palkat on niin älyttömällä tasolla ettei niihin 'tavalliset' palkansaajat yllä ikuna. Ei myötätuntoa raksalaisille.

Jaa verrataanpa noita niihin johtajiston (ne työnantajauhrit, joiden oikeuksia täällä nyt niin sitkeästi perätään) palkkoihin. On tosiaan aivan hirrrrvittävät palkat raksanpuolella.... :rolleyes:

Kimple sanoi:
Aika harvassa on sellaiset työnantajat, joille kaikkien meidän olojen parantaminen olisi jokin tavoite. Miksi edes olisi? Ei miksikään. Hurskastelu kannattaa jättää kyllä näissä asioissa väliin.

Niin, minä keksisin paljonkin syitä, miksi yhteisen hyvän eteen kannattaa tehdä työtä. Koska kuitenkin Suomessa on tuolla tavalla ajattelevia ihmisiä, joiden mielestä yhteisen hyvän ajaminen on "hurskastelua", tarvitsemme tahoja, jotka tekevät työtä kaikkien olojen parantamiseksi.

Dangerous_Dave sanoi:
Just joo. Työnantajat, Suomen hyljeksitty ja syrjitty vähemmistö. Omia etujaan ja edes jonkinlaista elintasoa haluavien työntekijöiden uhrit. :zzzz: Lamakin oltaisiin vältetty, jos kaikki olisivat tulleet firmoihin töihin ilmaiseksi.

Ei näin. Korostan edelleen yksilön vastuuta. Minä työnantajana olen yrityksen alkuvaiheessa ollut nostamatta palkkaa, jotta olen pystynyt maksamaan työntekijöilleni. En varmasti ole ainoa. Väitän, että vähintään 90% työnantajista menettelee näin. Kannetaan vastuu ihmisten palkkaamisesta. Toki kusettajia aina löytyy jokaiselta tasolta.

Dangerous_Dave sanoi:
Oltais työntekijöiden hyväntekeväisyystalkoilla tehty isot massit näille yrittäjille ja osakkeenomistajille, niin olisivat voineet siirtyä eläkkeelle vaikkapa Bahamalle. Vitut työntekijöistä ja niiden vuokrasta tai ruuasta!

Et sitten pahemmin taas yleistä?! Kerro mulle, miten elämästään taisteleva yritys laman keskellä (jolloin palkkojen olisi syytä joustaa, kaikilla), pystyy tuottamaan semmoista voittoa, että sen arvo kasvaa reaalisesti tasolle, jolla omistajat voivat haistattaa pitkät työntekijöillensä ja täräyttää kuuntelemaan banjomusiikkia loppuelämäkseen Bahamalle, please. Tän, jos teet konkreettisesti, niin lupaan, että olet parissa vuodessa multimiljonääri. :) Voit sitten itse miettiä lähdetkö reissuun vai jaatko hyvän kaikkien tekijöiden kanssa.

Dangerous_Dave sanoi:
Ja miksiköhän kannattaisi palkata töihin mielummin suomalainen kuin ulkomaalainen halpatyöntekijä? Jaa'ah... Mietipäs sitä. Ehkäpä sillä on jotain tekemistä Suomen kansan yleisen hyvinvoinnin kanssa? Samassa veneessä tässä kuitenkin ollaan, joten miksi ei parannettaisi kaikkien oloja?

Enhän minä ole kertaakaan puhunut mistään halpatyöntekijöistä. Olen vain kertonut oman näkemykseni siitä, että mieluusti maksan ihmiselle riippumatta hänen taustastaan enemmän, kuin itselleni, mikäli hän on tuloksensa takana. Sama toisinpäin, jos tulosta ei tule, niin miksi maksaisin ylimääräistä työpaikalla oleilusta?

Haluan uskoa, että jokaisella peruskoulun käyneellä on tarpeeksi rahkeita ymmärtää sana yksilön vastuu. Käytettäisiin enemmän sitä, niin ei sitten tarvittaisi näitä helvetin kalliita, mahdollisimman tehottomia liittoja syömään sinunkin kuukausittasta leipääsi. :rolleyes:

SAK ja muiden ammattijärjestöjen estämä palkkojen ja työehtojen paikallinen sopiminen on vienyt monta PK-yrittäjää konkurssiin asti. Täysin järjettömät työvoimakustannukset on yksi este työttömyyden asettumiselle potentiaaliselle minimitasolle.

Nämä yrittäjät (lue= RIISTÄJÄT!1) koittavat saada kasaan oman elantonsa yrittämällä, mutta muuttavat nykyisin usein joko ulkomaille, tai siirtyvät töihin toiseen yrityksiin. Vain harva enää menestyy.

Kuitenkin Suomen hyvinvointi on pitkälti riippuvainen juuri Pk-yrittäjistä ja työvoimaresurssien nopeasta aktivoinnista. SAK unohtaa kuitenkin kokonaan nämä 2 ryhmää ja ajaa vain omien jäseniensä etuja, jotka sitten jäsenmaksuilla sponsoroivat SDP:n ja muiden piilokommunististen puolueiden edustajat vaalivoittoon. Ja vaikka vaalivoittoa ei sitten tulisikaan, voidaan hallitusta muodostaessa kiristää sinne aina vähintään se isoin vasemmistopuolue.

Disabled:

Loistava tiivistys! :5:

MOT

Aimotarmo sanoi:
Haluan uskoa, että jokaisella peruskoulun käyneellä on tarpeeksi rahkeita ymmärtää sana yksilön vastuu. Käytettäisiin enemmän sitä, niin ei sitten tarvittaisi näitä helvetin kalliita, mahdollisimman tehottomia liittoja syömään sinunkin kuukausittasta leipääsi. :rolleyes:

On myös näitä paskoja työnantajia, jotka yrittävät kusettaa palkkoja yms....

Tätä varten olen itsekkin saanut nauttia insinööriliiton edunvalvonnan suomista palveluista. Itselläni ei todennäköisesti olisi taloudelliset rahkeet riittäneet oikeuskuluihin yms. kustannuksiin, joita palkkojen perinnässä olisi tullut.

flexor sanoi:
Ei sillä, että faktojen puute ennenkään olisi haitannut, mutta mistä lähtien Bulgaria on kuulunut EU:hun? Ja vaikka kuinka olisi vapaa työvoiman liikkuminen, ei se tarkoita sitä, että Suomen lait ja asetukset voi unohtaa kokonaan.

ei kuulukaan, mutta ihan sama mistä päin se halpatyövoima tulee... hanttiin on laitettu kavasti.Bulgarialaiset on vaan yks esimerkki, ihan sama vastaanotto olisko ne mistäpäin maailmaa vaan.

Disabled sanoi:
SAK ja muiden ammattijärjestöjen estämä palkkojen ja työehtojen paikallinen sopiminen on vienyt monta PK-yrittäjää konkurssiin asti. Täysin järjettömät työvoimakustannukset on yksi este työttömyyden asettumiselle potentiaaliselle minimitasolle.

Nämä yrittäjät (lue= RIISTÄJÄT!1) koittavat saada kasaan oman elantonsa yrittämällä, mutta muuttavat nykyisin usein joko ulkomaille, tai siirtyvät töihin toiseen yrityksiin. Vain harva enää menestyy.

Kuitenkin Suomen hyvinvointi on pitkälti riippuvainen juuri Pk-yrittäjistä ja työvoimaresurssien nopeasta aktivoinnista. SAK unohtaa kuitenkin kokonaan nämä 2 ryhmää ja ajaa vain omien jäseniensä etuja, jotka sitten jäsenmaksuilla sponsoroivat SDP:n ja muiden piilokommunististen puolueiden edustajat vaalivoittoon. Ja vaikka vaalivoittoa ei sitten tulisikaan, voidaan hallitusta muodostaessa kiristää sinne aina vähintään se isoin vasemmistopuolue.

Loistava kirjoitus :kippis1:

Net Virgin sanoi:
On myös näitä paskoja työnantajia, jotka yrittävät kusettaa palkkoja yms....

Tätä varten olen itsekkin saanut nauttia insinööriliiton edunvalvonnan suomista palveluista. Itselläni ei todennäköisesti olisi taloudelliset rahkeet riittäneet oikeuskuluihin yms. kustannuksiin, joita palkkojen perinnässä olisi tullut.

Juuri näin. Näihin kaikkiin olen sinulle jo vastannutkin ylempänä. Näissä tilanteissa liitosta on apua. Toki voidaan miettiä tarvitaanko SAK:n tapaisia täysin pöhöttyneitä liittoja hoitamaan näitä asioita. Vai olisiko jokin pienempi riippumaton instanssi soveliaampi tähän tehtävään.

Et sitten viitsinyt kertoa sitä keinoasi yrityksen arvonnostamiseen?? :)

Aimotarmo sanoi:
Et sitten viitsinyt kertoa sitä keinoasi yrityksen arvonnostamiseen?? :)

Tällä ilmeisesti epäilet ammattitaitoani ja työni arvoa, palkan suhteen.

Työskentelen tällä hetkellä samaisessa yrityksessä ja yli 500 euroa isommalla palkalla... Olin tosin kaksi viikkoa muualla töissä tässä välillä.

Ilmeisesti olin palkkani arvoinen...

EDIT: Tekisi mieleni sanoa, että Haista ..... , mutta kun olen rauhan mies, niin :kippis1:

Aimotarmo sanoi:
Et sitten pahemmin taas yleistä?! Kerro mulle, miten elämästään taisteleva yritys laman keskellä (jolloin palkkojen olisi syytä joustaa, kaikilla), pystyy tuottamaan semmoista voittoa, että sen arvo kasvaa reaalisesti tasolle, jolla omistajat voivat haistattaa pitkät työntekijöillensä ja täräyttää kuuntelemaan banjomusiikkia loppuelämäkseen Bahamalle, please.

Ilmaisella orja- tai halpatyövoimalla. Onhan sitä yritettykin, mutta se kun ei käy kaikille, niin ei onnistu (katso threadin alku). :)

Net Virgin sanoi:
Tällä ilmeisesti epäilet ammattitaitoani ja työni arvoa, palkan suhteen.

EDIT: Tekisi mieleni sanoa, että Haista ..... , mutta kun olen rauhan mies, niin :kippis1:

Mistä sinä hyvä mies tämmöisen repäisit???

En minä epäillyt yhtään mitään. Nyt tosin epäilen sisälukutaitoasi tai oman kirjoitukseni selkeyttä. :haart:

Harmi, että oma työnantajasi toimii tuolla tavalla. Olisiko kuitenkin sinullekin mielekkäämpää vaihtaa palkannoususta huolimatta työpaikkaasi. Ei varmasti työympäristö nappaa? Muistetaan kaikesta huolimatta yleisesti kiistojen taustalla oleva asia Sillanpään Jarskin sanoin: "It takes two to Tango"

Kiitoksia hilpeästä palautteesta :kippis1:

Se jäi vielä mainitsematta, että markkinoiden hoitaessa paikallisesti työvoiman hinnan (palkan) ja muut kustannukset, tulee tosiaankin olla olemassa instanssi, joka huolehtii siitä, ettei sopimuksista lipsuta.

Net_Virginin tapaus on juuri sellainen tapaus, kuten alkuperäinen esimerkkikin, johon valtiovaltaa ylipäätään työmarkkinoilla tarvitaan, ja näihin se saakin puuttua. Hyvä että olet saanut oikeutta.

Dangerous_Dave sanoi:
Ilmaisella orja- tai halpatyövoimalla. Onhan sitä yritettykin, mutta se kun ei käy kaikille, niin ei onnistu (katso threadin alku). :)

Roger! :thumbs:

Pitänee nyt sitten varmasti itsekin hylätä maalaisjärjen käyttö rekrytoinnissa. Seuraava rekryilmoitus lienee seuraavan kaltainen:

"Haetaan kustannustehokasta, mittavan urakokemuksen omaavaa, uskottavaa ja hyvinkoulutettua alle 17-vuotiasta Botswanalaista seniorkonsulttia liikkeenjohdon kehittämiseen. Palkka 1000 e / kk. Työasu vapaa."

Ei vittu tonnihan on ihan liikaa... :D

No joo, eiköhän tämä keskustelu ole minun osaltani tässä.. :love:

Aimotarmo sanoi:
Olisiko kuitenkin sinullekin mielekkäämpää vaihtaa palkannoususta huolimatta työpaikkaasi. Ei varmasti työympäristö nappaa? Muistetaan kaikesta huolimatta yleisesti kiistojen taustalla oleva asia Sillanpään Jarskin sanoin: "It takes two to Tango"

Ilmeinen väärinkäsitys sitten.

Työympäristössähän ei ollut mitään vikaa. Välini ovat hyvät työpaikallani.

ps. Sillanpää on kei :lol2:

Aimotarmo sanoi:
Roger! :thumbs:
"Haetaan kustannustehokasta, mittavan urakokemuksen omaavaa, uskottavaa ja hyvinkoulutettua alle 17-vuotiasta Botswanalaista seniorkonsulttia liikkeenjohdon kehittämiseen. Palkka 1000 e / kk. Työasu vapaa."

Ei vittu tonnihan on ihan liikaa... :D

Siisti ilmoitus... :lol2: :hyper: :lol2:

Net Virgin sanoi:
ps. Sillanpää on kei :lol2:

Pakko oli vielä tähän vastata. WTF!!!! :kuola: :whip: :rock:

On se kumma asia että ammattiliitot saa mielivaltaisesti rajoittaa työmarkkinoiden kehittymistä. Ja kyse ei ole siitä etteikö suomalaisille riitä työtä. Kukaan rakennusmies ei ole työttömänä nyt jollei oo juoppo tai saamaton. On vaan niin kova pula työvoimasta.

Tuntemani rakennusmiehet eivät oikein lämpene tuolle "työmarkkinoiden kehittymiselle", kuten moni yrittäjäkään ei lämpene työntekijän oikeuksille.
Ja suomalaisia hyviä rakennusmiehiä on työttömänä aina ajoittain, työhän on luonteeltaan projektimuotoista.

Ja sitten tällainen kommunistijärjestö holhoaa ihmisiä ja sekaantuu asioihin, uhkailee terrorosoida saarroilla itsenäisten yrittäjien elämäntyötä.

Elämäntyötä? Alalle on niin monta kusettajaa että yrittäjän elämäntyön pituuden voisi laskea kuukausissa.

Suosittelen ottamaan selvää suomen mahtavasta tuesta yrittämiselle. Suomeen halutaan lisää työpaikkoja. Mikä niitä tuo yrittäminen vai ammattiliitot? Miksi sitten yrittäjästä tehdään syvissä kansanriveissä "rikollinen" heti, kun se on luonut uusia työpaikkoja Suomeen? Tietenkin, koska siitähän tulee riistäjä juuri sillä hetkellä. Mikä tätä kansaa vaivaa?

Miksi yrittäjää tulisi ylettömästi tukea? Jos liikeidea ei toimi niin se ei toimi. Mikäli yritys ei pääse omilleen vuodessa niin ei se menesty seuraavanakaan vuonna. Tällöin yrittäjän tarjoamille palveluille ei ole kysyntää, miksi siis survoa veronmaksajien rahoja kuolleena syntyneeseen liikeideaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom