Dangerous_Dave sanoi:
Just joo. Työnantajat, Suomen hyljeksitty ja syrjitty vähemmistö. Omia etujaan ja edes jonkinlaista elintasoa haluavien työntekijöiden uhrit.
Lamakin oltaisiin vältetty, jos kaikki olisivat tulleet firmoihin töihin ilmaiseksi.
Ei näin. Korostan edelleen yksilön vastuuta. Minä työnantajana olen yrityksen alkuvaiheessa ollut nostamatta palkkaa, jotta olen pystynyt maksamaan työntekijöilleni. En varmasti ole ainoa. Väitän, että vähintään 90% työnantajista menettelee näin. Kannetaan vastuu ihmisten palkkaamisesta. Toki kusettajia aina löytyy jokaiselta tasolta.
Dangerous_Dave sanoi:
Oltais työntekijöiden hyväntekeväisyystalkoilla tehty isot massit näille yrittäjille ja osakkeenomistajille, niin olisivat voineet siirtyä eläkkeelle vaikkapa Bahamalle. Vitut työntekijöistä ja niiden vuokrasta tai ruuasta!
Et sitten pahemmin taas yleistä?! Kerro mulle, miten elämästään taisteleva yritys laman keskellä (jolloin palkkojen olisi syytä joustaa, kaikilla), pystyy tuottamaan semmoista voittoa, että sen arvo kasvaa reaalisesti tasolle, jolla omistajat voivat haistattaa pitkät työntekijöillensä ja täräyttää kuuntelemaan banjomusiikkia loppuelämäkseen Bahamalle, please. Tän, jos teet konkreettisesti, niin lupaan, että olet parissa vuodessa multimiljonääri.
Voit sitten itse miettiä lähdetkö reissuun vai jaatko hyvän kaikkien tekijöiden kanssa.
Dangerous_Dave sanoi:
Ja miksiköhän kannattaisi palkata töihin mielummin suomalainen kuin ulkomaalainen halpatyöntekijä? Jaa'ah... Mietipäs sitä. Ehkäpä sillä on jotain tekemistä Suomen kansan yleisen hyvinvoinnin kanssa? Samassa veneessä tässä kuitenkin ollaan, joten miksi ei parannettaisi kaikkien oloja?
Enhän minä ole kertaakaan puhunut mistään halpatyöntekijöistä. Olen vain kertonut oman näkemykseni siitä, että mieluusti maksan ihmiselle riippumatta hänen taustastaan enemmän, kuin itselleni, mikäli hän on tuloksensa takana. Sama toisinpäin, jos tulosta ei tule, niin miksi maksaisin ylimääräistä työpaikalla oleilusta?
Haluan uskoa, että jokaisella peruskoulun käyneellä on tarpeeksi rahkeita ymmärtää sana yksilön vastuu. Käytettäisiin enemmän sitä, niin ei sitten tarvittaisi näitä helvetin kalliita, mahdollisimman tehottomia liittoja syömään sinunkin kuukausittasta leipääsi.