Sairastelusta

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko kukaan muu laittanut katkerana merkille, että on ihmisiä, jotka epäterveellisistä elämäntavoistaan huolimatta eivät sairastele juuri koskaan. Yritä siinä itse sitten liikkua ja syödä terveellisesti.
Tämän avautumisen teille tarjosi angiina, eli streptokokki A, jo viikon pidelly kuumetta, lihassärkyä yms. ihqua:wall:
aah, jopa helpotti....

Eikös se ole sillai, että urheilija ei tervettä päivää nää, ;) ? Toisaalta ne elämäntapa-Lemmyt, jotka ryyppäävät tms. usein jä syövät makkaraperunoita ja valmispitsoja, sekä kiskovat pari askia Norttia päivässä:kippis1: ...Lähtevät kättelemään Pyhää Pietaria aikas usein siinä viiden kympin tienoilla; kun taas itsestään huolta pitävät elävät(yleensä) pitempään. Pikaisia paranemisia!:thumbs:

On tullu huomattua juu, itse kuulun myös tähän sarjaan, jotka kerää kaikki mahdollisest pöpöt itseensä kun niitä vaan on liikkeellä. On kasetti aika kireellä tän jatkuvan sairastelun takia.

Mä taas en ole juuri ikinä kipeä (flunssa tms.) mutta aina taas on joku paikka kipeä. Viimeksi oltiin selkäsärystä saigonilla viikko, sitä ennen kuukausi perseen takia. Tuntuu kuin koko mies olis rakennettu b-luokan osista...

Mä taas olen ollut jo 10 vuotta samassa työpaikassa, eikä vielä yhtään sairaspoissaolopäivää. Ei edes mitään flunssaa, tai nuhaakaan ole ollut. Taitaa olla joskus peruskouluikäisenä kun olen viimeksi ollut sairaana.

syön mitä haluan ja sairaana olen max.kerran vuodessa.eikö elämä olekkin ihanaa :D

Jos vetää pari askia päivässä röökiä ja on usein kännissä --> krapulassa, huomaako sitä muka kaikkia pieniä flunssanpoikasia?

Uskallan epäillä, että paljon treenaava, terveellisesti syövä ihminen on oppinut kuuntelemaan kehoaan niin, että osaa sanoa jos siinä on jotain pientä vialla (kuten esim. alkava flunssa). Jos on koko ajan jumissa, tukossa, kamala tupakkayskä eikä muutenkaan jaksa hengästymättä muuta kuin kieriä autosta ulos, ei varmaan tunnu pieni käheys tai nuha siihen päälle mitenkään erikoiselta.

Jos vetää pari askia päivässä röökiä ja on usein kännissä --> krapulassa, huomaako sitä muka kaikkia pieniä flunssanpoikasia?

Uskallan epäillä, että paljon treenaava, terveellisesti syövä ihminen on oppinut kuuntelemaan kehoaan niin, että osaa sanoa jos siinä on jotain pientä vialla (kuten esim. alkava flunssa). Jos on koko ajan jumissa, tukossa, kamala tupakkayskä eikä muutenkaan jaksa hengästymättä muuta kuin kieriä autosta ulos, ei varmaan tunnu pieni käheys tai nuha siihen päälle mitenkään erikoiselta.

Helvetin hyvin sanottu:)

Samaa huomattavissa tutuissa, itse on kipeenä ainakin sen 3 kertaa vuodessa ja tutut ihmettelee ettei taida siitä treenaamisesta olla paljon hyötyä kun oot kipeenä koko ajan. Silloin vähän hampaita kiristellyt:D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Olisi ainakin omalta kannalta mahtava juttu sairastaa kerralla koko vuoden satsi, eikä pätkissä niinkuin yleensä.
Vielä :rock: olisi tietysti olla aina terve...mutta taitaa jäädä haaveeksi...

Tätä ollaan kaverin kanssa mietitty, erityisesti meidän eroja sairastelussa. Kaveri kyllä liikkuu ja urheilee mutta ei läheskään samoilla määrillä kuin minä. Minä sairastan säännöllisesti syksyllä ja keväällä flunssan sekä vähintään joka toisen liikkeellä olevista yrjötaudeista. Frendi ei ole ollut kertaakaan kipeänä sinä aikana kun on tunnettu.

Omissa pohdinoissa ollaan tultu siihen tulokseen että mulla harjoittelun palautumisvaiheessa heikentynyt vastustuskyky antaa "isomman ikkunan" sairastelulle. Siinä syy, ehkä.

Toisaalta on myös tuo käsite ja kokeminen siitä milloin on kipeä. Itse koen olevani kipeä jos vähän nenä valuu ja väsyttää eikä pääse flunssan takia urheilemaan. Joku toinen on kipeä jos joutuu osastolle.

Niin, liika urheiluhan laskee vastustuskykyä (tällä tarkoitan sellasia huippumääriä, monet rankat treenit päivässä). Toisaalta mulla on kaks tuttua, jotka vetää röökiä askeittain päivässä, juhlii vähintään sen 2 x viikko perslärveissä ja ruokavalio on mitä on (tai sitä ei ole, hyvä jos syövät juuri lainkaan) ja kaikki mahdolliset taudit päällä, kerran kuussa.
Ite olin viime vuonna varmaan 10 kertaa kipeenä, flunssaa, yrjötautia, ties mitä, ja tohon tietysti kaikki lihasvenähdykset ja jumitukset päälle. Syksyllä 2 kuukautta putkeen monta tautia päällekkäin ja peräkkäin, kunnes päätin, että tää saa nyt loppua. Lisäsin vitskut ja extraceetä vielä päälle ruokavalioon, ja nyt mulla on ensimmäinen flunssa puoleen vuoteen.
Niin joo ja KÄSIEN PESU! Mä en kyllä vieläkään käsitä mistä oon tän flunssan saanut, mutta jokseenkin tyytyväinen oon silti siihen, että sain puol vuotta treenata ilman taukoja.
Mut tosiaan, onhan niitä ihmisiä jotka ei sairasta ikinä. Mä haluisin kuulua niihin.

Helvetti, että on hyvin sana hallussa Ultimecialla, juuri näin...

Itse sairastanut viimeisen kahden vuoden aikana todella paljon: flunssat, influenssat, noro-virukset... mitkä ennen onnistuin karttamaan. Myönnän kyllä, että etenkin viime syksy oli kyllä monestakin syystä stressaavaa aikaa. Kaiken huippu oli viime loppuvuodesta sairastettu kunnon flunssa + josta pitkittynyt poskiontelontulehdus, jonka jälkeen heti vyöruusu - melkein piden 1,5 kk taukoa ennenkuin salille uskalsin ihan varmuuden varmistukseksi...

Tietysti työn puolesta tulee aikalailla altistusta ei patogeeneille, mutta silti. Käsihygienia töissä lähes aseptista, ravinto tasapainossa ja monipuolista, yöunet kyllä ajoittain "vaillinaiset" epäsäännöllisestä vuorotyöstä johtuen, mutta riittävään lepoon tähtään muuten, treenit ja urheilu ylikuntoa kartellen, vitamiinien ja hivenaineiden saannin pyrin maksimoimaan viime syksyn jälkeen...

Nyt menty nelisen kuukautta tervenä ja toivottavasti säilyy näin pitkään...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom