Ja mä en keksi tähän enää mitään muuta kuin ihmisen perimmäisen luonteen, eli se ahneuden, vai miltä 24% mielestänne kuulostaa? Kohtuulliselta kuoppakorotukselta vai?
Olen aivan samaa mieltä, vaatimukset ovat älyttömät. Olen samalla aivan varma, että yksikään sairaanhoitaja ei halua ketään tappaa, mutta jos työtaistelu siihen pisteeseen ajautuu, on heillä täysi oikeus irtisanoutua. Moralisointi on aivan turhaa ja jopa melko typerää.
Tämä nyt menee saman jauhamiseksi, mutta kerrattakoon vielä omat mielipiteeni asiasta:
- Tehyn vaatimukset ovat älyttömät ja johtuvat siitä, että Tehy halusi viimeinkin näyttää, että eivät ole aivan hampaattomia ja ajautui nurkkaan, josta ei ole enää kunniallista poispääsyä
- Tehy on onnistunut aivopesemään jäsenistönsä melko hyvin, eilenkin hoitsujen haastatteluissa vilahteli mukana OECD ja muuta kivaa. Jäsenistö tuntuu myös uskovan, että Tehy pystyy mahd. irtisanoutumistilanteessa jotenkin takamaan, että vanha työ etuineen tulee takaisin kuin manulle illallinen
- Oli matti meikäläisen mielipide työtaistelutoimista mikä tahansa on tehyläisillä niihin aivan täysi laillinen oikeus kuten esim paperimiehillä jne.
- Jos joku kuvittelee, että tehyläiset nyt hymyissä suin maalaavat mielikuvia kuolevista potilaista, on hän erittäin luultavasti erittäin väärässä.
- Merkillistä, miten monet sairaanhoitajien vastuuta aikaisemmin vähätelleet (koskee lähinnä muualla, esim. hesarin sivuilla käytyä keskustelua) nyt ennustavat potilaskuolemia jos hoitsut lähtevät. Päätelmä: sairaanhoitajat lähtevät > ihmisiä kuolee > sairaanhoitajilla on suora vastuu ihmishengistä. Vai eikö ole? Päättäisivät jo.
- Ja jotta ei kenellekään todella jäisi epäselväksi: mielestäni Tehyn olisi pitänyt hyväksyä aikaisempi tarjous ja valita taistelunsa paremmin.
edit: vaimolle kyllä kommentoin, että "älä nyt saatanassa mene irtisanoutumaan, ei tehy tule maksamaan meidän laskuja"