Saikkutreeni - miten toteutettaa?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tää nyt on näitä juttuja mitä muistaakseni on aikaisemminkin sivuttu. Olen jopa itse kirjoitellut asiasta jotain, mutta modet ovat hyvät ja poistavat jos menee toistoksi tai on muutenvaan paska idea. Ainakin muistaisin, että aika usein täällä näkyy threadeja tyyliin "Kives halki, mitä reidenloitontajan tilalle!?".

En varmaankaan ole ainut jolla paikat tahtovat reistata. Voi olla, että johtuu iästä tai sitten vaan olen niin heikko paska, että pitäisi lopettaa. Moneen kertaan olen kuitenkin joutunut jonkun paikan vinksahdettua etsimään jotain korvaavia liikkeita / opastusta ongelman ajaksi. Mitä jos laitettaisiin uusi threadi johon koottaisiin erilaisia vammoja sekä treenejä joita ko. vammasta huolimatta voisi tehdä.

Esimerkisi tällä hetkellä oikeassa kyynerpäässä on vikaa, eikä esim. vipareita voi tehdä ollenkaan. No tällähetkellä teen pelkkiä punnerrusliikkeitä, mutta monella muullakin on varmaan ollut tenniskyynärpää ja joku on jopa saattanut keksiä jonkun liikkeen joka vastaa vipareita tms. Myös erilaiset selkävaivat ovat varmasti monelle tuttuja ja monet ovat kuitenkin kasvaneet vaikkei mave olekaan onnistunut.

Threadin nimi ei varmastikaan ole osuva, eli siihen voisi keksiä jonkun paremman. Mielestäni olisi siis syytä tehdä yksi threadi missä olisi kootusti saatavilla tietoa miten tietyn akuutin tai kroonisen vamman voisi jatkaa täysipainoista treenaamista jo muutenkin korkealle nousseen v#tutuksen siitä enää kasvamatta.

Ihan hyvä idea sinäänsä mutta searchilla löytyy jo jto:n tekemä melko kattava lista erilaisista huoltavista- ja kuntouttavistaliikkeistä. Mutta tokihan niitä voisi olla enemmänkin.

Joku tällainen vielä enemmän kokoavampi threadi olisi aika jees, itse kaipaisisin neuvoja tai liikkeitä joilla ehkäistä yleismmät loukkaantumiset! Vatsallehan niitä jto:n listoista löytyy vaikka 200 liikettä, mutta muitakin ideoita olisi jees saada...

vilho_kanuuna sanoi:
Esimerkisi tällä hetkellä oikeassa kyynerpäässä on vikaa, eikä esim. vipareita voi tehdä ollenkaan. No tällähetkellä teen pelkkiä punnerrusliikkeitä, mutta monella muullakin on varmaan ollut tenniskyynärpää ja joku on jopa saattanut keksiä jonkun liikkeen joka vastaa vipareita tms.

Oletko kokeillut tehdä vipareita taljassa yhdellä kädellä..tai sitten punnerrus liikkeiden jälkeen voisit tehdä vähän "pumppi" liikkeenä pystysoutua alataljasta V-kahvalla..

skuge sanoi:
Oletko kokeillut tehdä vipareita taljassa yhdellä kädellä..tai sitten punnerrus liikkeiden jälkeen voisit tehdä vähän "pumppi" liikkeenä pystysoutua alataljasta V-kahvalla..

Vipareita kokeilin taljassa, ja ainakin viime viikolla vielä sattui. Oikeastaan kaikki viritykset, missä joutuu nostamaan rystyset ylhäälle päin suunnattuna (siis onneksi vain vipariliikkeet) tuo kipu tuntuu. Tuota pumppaavaa treeniä täytyy vielä kokeilla oikein pienillä painoilla, mutta pahoin pelkään koska ei paistinpannukaan paljoa paina.

veijari sanoi:
Ihan hyvä idea sinäänsä mutta searchilla löytyy jo jto:n tekemä melko kattava lista erilaisista huoltavista- ja kuntouttavistaliikkeistä. Mutta tokihan niitä voisi olla enemmänkin.

En niinkään tarkoita mitään huoltavia tai kuntouttavia liikkeitä, vaan tapoja "kiertää" kipu niin, että kroppa saisi kuitenkin 100% harjoituksen.

Pitäisi miettiä joku "metatieto" oikean viestin löytämisen helpottamiseksi. Vastauksen otsikko voisi vaikka olla diagnoosi esim. Tenniskyynärpää ja itse viestissä ehdotuksia esim. olkapäätreenistä joka olisi mahdollinen vammasta huolimatta. Threadiin voisi kyllä kerätä vinkkejä ongelman paranemiseksi ja vaikka ennaltaehkäiseviä neuvoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom