Mike sanoi:
Nuo on taas noita wsb höröjen prosenttilaskuja, jos olet vähänkään aloitteleva voimailija, niin unohda tuommoiset. Perusvoimaa vain loppuun asti vedetyillä sarjoilla.
No joo...mulla olis vaan ongelma ton treenituntuman ja oikeen ohjelman kanssa.
Vittu, eihän mua itekään kiinnosta enää lukea tätä ininää enää ;) , mutta pistetään nyt boordille:
Alotin punttiksella käynnin 1,75 vuotta sitten. Lähtötasona oli penkissä se, että tein jotain 4-5X10 40kglla
Coopperissa kolme vuotta sitten 2650, mutta sillon lenkkeili säännöllisesti ja 10kg sitten ;)
Treenasin sit 3 kertaa viikossa ma,ke,pe kaikilla kerroilla koko yläkropan läpi, ei jalkoja. Pirusti sarjoja, tyyliin penkkiä 4X10, ylätaljaa 3X8-10, pystypunnerruksia 3X10, alataljaa 2X10, hauis ja ojentajat 3X10.
Tota jatku sit kunnes rupes olemaan aivan paskana kun seuraavan treenin eka sarja alko. Sanotaan että täysjumi tuli 6kk sisällä. No sitte pudottelin karkeesti puoleen noita sarjamääriä, tein yläkropan _enää_ 2 kertaa viikossa ja yhtenä kertana jalat.
Vähentäminen autto. Tultiin alle 12kk:ssa siihen, että penkin pysty vetään jotain 4X10X60kg puhtaasti ilman suurta vääntämistä. Sit alko hidas kasvu, jonka lopulla viime jouluna tein parhaimmillani penkissä (tyhjää tankoa, 8X40kg, 6X60kg, 8X70kg, 6X70kg, 5X70kg, 10X60kg). Aiemmin syksynä olin pidentänyt palautumista silleen että penkin ja yläselän tein aina 4 päivän välein. Vähennyksen alussa tuli kehitystä, sit lähettiin tulemaan alaspäin sarjapainoissa.
Ottaa patiin kun tossa penkissä on oikeastaan 12kk saatu sarjapainoissa alle 10kg lisäys, ja loppu puolenavuotena se nollattiin
Ainoa missä on pientä kehitystä on jalat. Nykyään tosin vielä fillaroin kouluun (30min menopaluu), vaan ei näytä jalkoja haittaavan. Yläselässä myös pikkiriikkistä kehitystä, sarjoja teen puolet siitä mitä penkissä. Vaan jos vähentää kovan penkin pariin kolmeen sarjaan, niin häviää loppukin tuntuma.
En tiiä onko taantumaan myös se, että oon tehny yläkroppapäivänä silleen, että ensin penkki, sit selkä, sit taas työntäviä... isompia painojahan tolla saa nosteltua, kun vuorottelee, mutta saman lihasryhmän putkee tekeminen ainakin täräyttää hapoille pahemmin. Toisaalta alussa tuolla vuorottelulla tuli kehitystä.
Jokatapauksessa, otan homman lujaa, en usko että vika on yrityksen puutteessa. Kreatiinipurkki avautu ainaki uudestaan :/ Onko se vika nyt siinä, että teen liian vähä vai liian paljon. Toimiiko toi S.Selkäinahon ohjelma?
Jossain vaiheessa kokeilin jotain kuukauden vielä tommosta kerran viikossa vetävät, työntävät ja jalat, mutta tuntuma lähti... ei jaksanu vaan nostaa niitä painoja vaikka ei menny hapoillekaan. Sen takia oon tehny kadesti viikossa saman yläkroppasetin.