Ryhti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Exzt
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli minulla on ollut tässä viimeiset pari vuotta aika huono ryhti ja tänään tajusin että se on _todella_ huono kun kattelin peilistä kun tein sarjoja ja muutenkin. Se on mahdollisesti tullut huonosta työskentely asennoista. Ikää löytyy semmoinen 18.
Salilla käyn 5x viikossa ja teen kaikkia lihasryhmiä tasapuolisesti

Mikäs mahdollisesti auttais, että sais paremman ryhdin?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Millä tavalla huono ryhti? Painuuko hartiat kasaan vai onko selkä mutkalla vai mikä on ongelmana?

typo

mxm sanoi:
Millä tavalla huono ryhti? Painuuko hartiat kasaan vai onko selkä mutkalla vai mikä on ongelmana?

typo

istuessa kyyryssä eteenpäin ja seistessä semmonen kaari jää selkään.

Vaikee sanoo, kun ei tarkemmin tunne tapausta. Voihan olla että sulla nyt vaan on sen muotonen kroppa. Mut luulis nyt et selkälihaksia treenaamalla sais ainaki jotain aikaseks. esim. maastaveto vois olla hyvä liike.

Ohje numero 1: pyri kokoajan pitämään hyvä ryhti, aina peilistä katsot ohimennessä että pää on pystyssä jne. Roikkuminen tekee hyvää olkapäille ja hartiat saa muotoa, se näyttää heti paremmalta. Ei mitään "sarjan ajan salilla katon ryhtiä" vaan koko ajan pyrit tarkkailemaan. Pyydät muita kans aina ilmoittamaan jos oot ihan kasassa. Mulla ainakin isä huutaa heti "pää pystyyn poika" tai jotain vastaavaa.:)
Nooh, onpa tuo auttanutkin. Kiitos siitä isä. :D

PaksuPepe sanoi:
Vaikee sanoo, kun ei tarkemmin tunne tapausta. Voihan olla että sulla nyt vaan on sen muotonen kroppa. Mut luulis nyt et selkälihaksia treenaamalla sais ainaki jotain aikaseks. esim. maastaveto vois olla hyvä liike.

http://koti.mbnet.fi/make03/back.JPG

tuossa kuva miltä ryhtini suunilleen vaikuttaa
Voisiko kyseessä olla notko selkä tai "pysty perse"? Tai voisiko se johtua siitä että minulla on hieman ylipainoa keskivartalossa?

Lapo sanoi:

Minä tein tuon Neanderthal No Moren tässä vähän aikaa sitten ja edelleenkin jatkan treenausta noiden periaatteiden mukaan. SUOSITTELEN!! Kaikki selkäkivut katosi samantien, voimat nousi jokasessa pääliikkeessä (etenkin mavessa ja yllättävää kyllä, PENKISSÄ) JA PENIKKATAUTI KATOSI paremman ryhdin ja sitä kautta paremman juoksutekniikan ansioista. Selkään tuli hulluna lisää lihaa ja homma vaan "toimii" nykyään. Yläselän kyfoosiin ei totta puhuttuna tullut juurikaan muutosta, mutta lantion seutu on ihan erilainen. Tilasin justiinsa tyyppien DVD:n jolla pitäisi sitten viimeistenkin lantion liikkuvuusongelmien kadota.[/mainos] :D

edit: niin joo ja kyllähän sitä nykyään näyttääkin ihan erilaiselta. Ai että elämä on ihanaa lähes-normaali-ryhtisenä. Ja vielä semmonen juttu että tuo ei ole vaan pelkkä "saliohjelma" jonka tekee 4 kertaa viikkoon ja saa paremman ryhdin kaheksassa viikossa, ehei, toi on vasta homman alku. KOKO AJAN pitää kiinnittää huomiota hyvään ryhtiin, etenkin ohjelman alkuvaiheessa ja saa koko loppuelämän pitää huolta ettei anna ryhdin taas tippua samalle tasolle kun se ennen oli. Nyt 12 viikkoa tämäntyyppistä treeniä takana itellä ja olen alkanut nyt hölläämään vähän sitä ylistressausta asioista, kun alkaa näyttää jo hyvältä. Ylläpito on sikäli aika helppoa kuitenkin, kunhan treenaa fiksusti ja yrittää edes jotenkin huomioida ryhdin arkielämässä. Tuskaahan se on mutta ajan kanssa siitä tulee rutiinia ja homma muutenkin helpottuu.

edit2: niin ja myönnetään nyt samantien että ehkä vähän liikaa löysäilin yläselän kannalta, mikä selittää sen miksi yläselkä ei niin hirveästi korjaantunut. Nyt vaan pääkoppa tarvii vähän lepoa asiasta niin ehkä sitten kohta jaksaa taas painaa täysillä yläselkää priorisoiden.

Habankorppu sanoi:
Tilasin justiinsa tyyppien DVD:n jolla pitäisi sitten viimeistenkin lantion liikkuvuusongelmien kadota.[/mainos] :D
Niin siis tuon Magnificient Mobility DVD:n(Eric Dressey & Mike Robertson)?

vertStoreM2dvd_04.gif

Mistä tilasit? Suoraan T-Nationista? Paljon maksoi kokonaisuudessaan?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Habankorppu sanoi:
Minä tein tuon Neanderthal No Moren tässä vähän aikaa sitten ja edelleenkin jatkan treenausta noiden periaatteiden mukaan. SUOSITTELEN!!

Teit noita ina normaali treenin yhteydessä ?

Ongelma on about varmaan tässä:

• The core and glutes are inhibited; the hip flexors, hamstrings and erector spinae are overactive. This results in anterior pelvic tilt and exaggerated lordosis (swayback).

Alkeellisimmat ratkaisut on:

- treenata persettä ja yläselkää
- venytellä lonkankoukistajia ja rintalihaksia

Mutta kannattaa tehdä paljon muutakin, jos vaan englanti sujuu niin nuo Neanderthal no more jutut ovat todellakin kovaa kamaa.

Lapo sanoi:
Niin siis tuon Magnificient Mobility DVD:n(Eric Dressey & Mike Robertson)?

vertStoreM2dvd_04.gif

Mistä tilasit? Suoraan T-Nationista? Paljon maksoi kokonaisuudessaan?

Juu tuon tilasin, www.magnificentmobility.com :in kautta. Hintaa kokonaisuudessaan tuli se 39 euroa + tuonti + 22% alv ja vielä se 3.5% tulli. En nyt tarkalleen muista hintaa mutta jotain ~60-65 euroa kaiken kaikkiaan. Pitäis tällä viikolla tai viimestään ens viikolla tulla, voin pistää mietteitä pätkästä sitten jos kiinnostaa.

Noniin Darkki, kuva selvensi vähän asiaa. Jos ongelmana on että alaselkä menee kaarelle, löytyy syy todennäköisesti lihaksista joiden kuuluisi pitää se suorana.

Treenatessa kannataa tietenkin pyrkiä pitämään selkä suorana, eikä vaan ihmetellä että onpas notkolla :)

Voisi olettaa että vatsalihaksesti ovat suhteessa selkään heikot ja selkä menee täten kaarelle, treenaatko vatsoja oikein? Toinen vaihtoehto voi olla että lonkankoukistajat ovat kireät, joka voi aiheuttaa saman ongelman.

Vaihtoehtoja on varmaan muitakin. Jos selkään sattuu tai se muuten vaivaa sinua, niin suosittelen fysioterapeutilla käyntiä. Tämä tarkastaa lihastasapainosi ja paikkojen venyvyyden, ja osaa varmasti neuvoa paremmin kun kukaan netin välityksellä.

Lapo sanoi:
Tosi hyviä juttuja kaikille opiskeltavaksi.
Oon kuitenkin sitä mieltä, että aika fakiiri saa olla , että pystyy omaa ryhtiään kunnolla arvioimaan ja nimenomaan liikkeen aikana (esim. lannerangan neutraaliasennon säilymistä/muuttumista). Kyllä siinä sitä asiantuntijaa monesti tarvii , jotta selviää mikä mättää ja miten edetä harjoittelussa kohti parempaa ryhtiä. :)

Habankorppu sanoi:
Pitäis tällä viikolla tai viimestään ens viikolla tulla, voin pistää mietteitä pätkästä sitten jos kiinnostaa.
Kyllä kiinnostaa, postaileppa sitten kun saapuu! :thumbs:

Ainii tuli mieleen että tuskinpa tulee noita tulleja & alveja välttämättä. Itse olen tilannut paljon musiikki cd levyjä jenkeistä (pari dvd:täkin) ja kovin harvoin 1-4 levyä (1-2dvd:tä) sisältävät paketit tulliin jäävät.

Zone-sarja -42%
Lapo sanoi:
Ainii tuli mieleen että tuskinpa tulee noita tulleja & alveja välttämättä. Itse olen tilannut paljon musiikki cd levyjä jenkeistä (pari dvd:täkin) ja kovin harvoin 1-4 levyä (1-2dvd:tä) sisältävät paketit tulliin jäävät.

Tarkistin asian tullin sivuilta ja kyllä pitäis tulla. Siinä oli joku minimihinta että ne verot ja tullit kannetaan, ja toi paketti ylitti sen nippa nappa. Olikohan niin että jos ALV ja tulli ylittää 10 euroa niin ne kannetaan, ja tohon pakettiin (48.9926099 euroa ;)) kun lisätään nää niin lisähintaa tuli jotain 12 euroa tyyliin. Noh ei voi mitään.

PaksuPepe sanoi:
Voisi olettaa että vatsalihaksesti ovat suhteessa selkään heikot ja selkä menee täten kaarelle, treenaatko vatsoja oikein?

Juu vatsat ovat heikossa kunnossa ja olen niitä viimeisen kuukauden aikana alkanut treenaamaan. Teen normaalisti vatsoja ja vinuja vatsoja istualteen painon kanssa.

Back
Ylös Bottom