Ryhti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Exzt
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Darkki sanoi:
Juu vatsat ovat heikossa kunnossa ja olen niitä viimeisen kuukauden aikana alkanut treenaamaan. Teen normaalisti vatsoja ja vinuja vatsoja istualteen painon kanssa.

Tee vatsalihasliikkeitä siten, ettei jalat ole kiinni missään. Jos laitat jalat kiinni, siirry siten että kantapäät on lähellä pakaroita. Näin saat lonkankoukistajat pois ja liike menee vatsalihaksille... ettei ne lonkankoukistajat ainakaan enempää kiristyisi. Ja tosiaan, venytyksiä, venytyksiä. Näillä eväin paransin oman notkoselkäni. :) :whip:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Inkeri sanoi:
Tosi hyviä juttuja kaikille opiskeltavaksi.
Oon kuitenkin sitä mieltä, että aika fakiiri saa olla , että pystyy omaa ryhtiään kunnolla arvioimaan ja nimenomaan liikkeen aikana (esim. lannerangan neutraaliasennon säilymistä/muuttumista). Kyllä siinä sitä asiantuntijaa monesti tarvii , jotta selviää mikä mättää ja miten edetä harjoittelussa kohti parempaa ryhtiä. :)

On muuten täysin totta. Itekin saanut lähinnä kokeilun ja erehdyksen kautta oppia näitä asioita omasta kehosta ja välillä kyllä miettinytkin että pitäisikö vaan suosiolla mennä ammattilaiselle valittaan. Kyllä nyt pikkuhiljaa alkaa löytyä ne omat "ongelmakohdat", mutta pirusti tässä on mennyt aikaa hukkaa turhien juttujen tekemisessä.

Darkki sanoi:
Juu vatsat ovat heikossa kunnossa ja olen niitä viimeisen kuukauden aikana alkanut treenaamaan. Teen normaalisti vatsoja ja vinuja vatsoja istualteen painon kanssa.

Juu vatsoille vaan kovaa treeniä, mutta EI ISTUMAANNOUSUJA!!! Kannattaa keskittyä lähinnä staattisiin pitoihin/voimapyörään/kiertoliikkeisiin ja venytellä niitä lonkankoukistajia.

Mula on kans todellinen notkoselkä eli perse pystyssä ja selkä kaarella :S

Itte oon tehnyt istumaan nousuja,mutta mites vatsoja sit kannattas tehdä kun ei oo oikeen mitään laitteita siihen vatsojen tekoon?

Aloittelijaaa sanoi:
Itte oon tehnyt istumaan nousuja,mutta mites vatsoja sit kannattas tehdä kun ei oo oikeen mitään laitteita siihen vatsojen tekoon?

Lue kaksi edellistä viestiä...

Mikäli kyse ei ole normaalista huonoryhtisyydestä, vaan ihan oikeasta selän viasta, niin asialle ei välttämättä voi kovin paljon tehdä mitään.

Itselläni on jonkinasteinen skolioosi ja kyfoosi (jos nyt oikein muistin nuo termit) eli suomeksi sanottuna selkä on tuommoinen väärinpäin olevan S-kirjaimen muotoinen. Asia alkoi minua jossain vaiheessa vituttamaan sen verran paljon, että kävin keskustelemassa siitä ihan kunnon selkälääkärin kanssa (siis ei mikään yleislääkäri tai fysioterapeutti). Kaveri jauhoi siinä aikansa jotain diibadaabaa, jonka jälkeen sitten kysyin, että sanopas ukko nyt mulle ihan suoraan, että voiko tästä selästä tulla koskaan ihan normaalia millään keinolla. Lääkäri vastasi hyvin ykskantaan että _ei_ voi. Kun se on "valuvika".

Kiinnittämällä huomiota ryhtiin, treenaamalla lihaskuntoa ja venyttelemällä voi toki saada paljonkin aikaan, mutta ei se itse selkäranka siitä mihinkään suoristu. Näin minä olen tämän asian ymmärtänyt. Jos jollain on parempaa tietoa, niin kuulen mielelläni!

Vaikka vaivani ei olekaan mihinkään hävinnyt, niin kyllä kehonrakennusharrastus on sille tehnyt kuitenkin erittäin hyvää. Nyt kun en ole enää (ihan niin paha) pitkä ja laiha kynäniska kuin teini-ikäisenä, niin ei tuo kiero selkäkään niin pahasti paista kilometrin päähän.

Itellä on myös ryhdin kanssa vähän ongelmia (notkoselkä) ja taitaa olla ihan "valuvikakin" kun selkärankareuma on diagnosoitu.. Ongelmapaikkana tuntuu olevan kireähköt etureisilihakset (lonkankoukistajat?) ja ryhdissä kävely on vähän hassua kun jalka ei taivu tarpeeksi taakse. Venytellä pitäs vaan unohtuu aina :P

Huonossa ryhdissähän nimenomaan lantio kääntyy eteenpäin ja selkä jää notkolle. Elikkä yläselän lihakset, alavatsa ja pakaralihakset pitäis olla hyvässä kunnossa. Nämä lihakset löystyvät ja venyvät käyttämättöminä, elikkä ne vaativat säännöllistä treenaamista.

Ääh..
Minulla myös on huono ryhti.
Se johtuu ihan yksinomaan siitä, että kaverit ovat aina olleet minua huomattavasti lyhyempiä, joten olen tottunut olemaan hieman kumarassa, että en niin erottuisi joukosta. :lol2:
Aina kun muistan, koitan parantaa ryhtiäni, mutta en silti ole vielä keksinyt keinoa, jolla saisin hartiat taaksepäin.
Olen miettinyt myös semmoista "tukivyötä" joka vetää hartioita taaksepäin ja parantaa ryhtiä. Voisiko siitä olla apua?

Kermavaahto: jos tarkotat tolla "tukivyöllä" sellasta joka pitää selän ryhdissä itestään, ni vois kuvitella et pitkäl tähtäimellä se on vaan haitaksi. Tostahan seuraa se että omat lihakset veltostuu entisestään kun ei tarvii enää jännittää selkää vaan joku tuki tekee sen sun puolesta. Eli sit ku otat tuen pois ni oot entistä enemmän kasassa, ja sitähän me ei haluta :/

Kyl ainut apu on selkälihasten treenaus, eli ei muuta kun puntit heilumaan vaan. :whip:

PaksuPepe sanoi:
Kermavaahto: jos tarkotat tolla "tukivyöllä" sellasta joka pitää selän ryhdissä itestään, ni vois kuvitella et pitkäl tähtäimellä se on vaan haitaksi. Tostahan seuraa se että omat lihakset veltostuu entisestään kun ei tarvii enää jännittää selkää vaan joku tuki tekee sen sun puolesta. Eli sit ku otat tuen pois ni oot entistä enemmän kasassa, ja sitähän me ei haluta :/

Kyl ainut apu on selkälihasten treenaus, eli ei muuta kun puntit heilumaan vaan. :whip:

Voin kyllä kompata tota vyö juttua, eli ei pidemmän päälle kovin järkevää. Tosin mainio apu väliaikaisesti, jos ei oma selkä muuten pysy kasassa

t: "käytin vyötä puolvuotta 24/7":david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Okei, eli ei mitään apuvälineitä ryhdin ylläpitämiseksi. :)
Pitää siis koittaa aina vain muistaa pitää itsensä hyvässä ryhdissä. :D

Juu tuon tilasin, www.magnificentmobility.com :in kautta. Hintaa kokonaisuudessaan tuli se 39 euroa + tuonti + 22% alv ja vielä se 3.5% tulli. En nyt tarkalleen muista hintaa mutta jotain ~60-65 euroa kaiken kaikkiaan. Pitäis tällä viikolla tai viimestään ens viikolla tulla, voin pistää mietteitä pätkästä sitten jos kiinnostaa.
Niin onkohan jo saapunut? Miltä näyttää?

Niin onkohan jo saapunut? Miltä näyttää?

Heh joo saapui aikoja sitten, en vaan muistanut ilmotella/viitsinyt bumppia tätä ketjua turhaan. :nolo: ;)

Eli siis kahessa viikossa tuli kotiin eikä jäänyt tulliinkaan, eli suhteellisen halvalla loppujen lopuksi selvittiin (50 €). :thumbs:

DVD toimi hyvin ilman mitään aluekoodihässäköitä ja paketti on täyttä rautaa. Eli siis alussa on teoriaa, jossa ei sinänsä ole mitään uutta infoa, ja sitten on ne harjotukset. Tosiaan voi valita vapaasti valikosta minkä niistä haluaa nähdä, ja kaikissa harjotuksissa näytetään samanaikasesti kahdesta kulmasta miten homma etenee. Lopussa vielä tiivistelmä tekstinä jokasesta.

Oon nyt tehny noita juttuja ennen joka treeniä lämmittelyksi ja toimii hyvin. Tuntuu äärimmäisen hyvältä ennen kyykkyreeniä "avata" lantio kunnolla ja saada perse aktivoitua. Haittapuolena tosin kyykky menee todellakin ihan perseelle ja sen kyllä tuntee seuraavana päivänä. :lol2: Mutta mikäs siinä, nouseepahan paremmin rautaa, ja kyllä ne etureidetkin kyytiä saa.

Mutta mutta, tärkein asia on nyt suoritettu: pääsen kyykyssä ihan pohjiin ilman selän pyöristymistä nykyään. Tossa on yks erittäin hyvä dynaaminen venytys just kyykyn liikkuvuuteen jota teen aina ennen kyykkysessiota. Auttaa kummasti. Alunperin ajattelin että tuskin noita viittii lämmittelyinä käyttää, kuhan kotona tekee off-päivinä ja reenaa sitä liikkuvuutta, mutta kävi just päinvastoin: liikkuvuus on nyt kondiksessa niin ei jaksa enää himassa nysvätä, mutta käytän aina lämmittelynä.

Olisin mää ilmankin tätä DVD:tä elämässäni selvinnyt, mutta kyllä toi liikkuvuuden pieni parannus oli ihan jees juttu, ja on toi lämmittelykin paremmassa kondiksessa nykyään. Niin ja aina välillä kun ajautuu taas siihen tilaan että selkää jumittaa niin pari minsaa tota niin jumi on pois. Mitään uskomattoman erikoista tossa siis ei ole, mutta jos on vähänkin enemmän liikkuvuusongelmia tai selkä-/lantiokipuja niin kannattaa harkita.

itselle on kans tullut tuommoinen "S" kirjainta muistuttava selkä.. Ei sitä etu ja taka profiilista erota mut sivusta näyttää hölmöltä varsinkin kävellessä.. Nyt noita T-Nationin venytys vinkkejä käyttäny ennen salille menoo ja itsestä ainakin tuntuu että jotenki se olisi vähän parantunut, Vai voikohan viellä näin lyhyessä aikaa parunnusta saada? hmm.. Mut näitä tuun jatkaan varmaan aika pitkään.

ps: Notkoselkä rupee varmaan näyttämään paremmalta kuhan alaselkään saa lihaa? ja onko se pahasta jos alaselkä on notkolla kyykätessä?:kippis1:

ja onko se pahasta jos alaselkä on notkolla kyykätessä?
Siis? Selän pitäisi olla ihan suora.

squat.jpg

Ongelmia kanssa selkä/olkapää akselilla:jahas:
Olisiko mitään ryhdille hyvää liikettä?(Tätä tuolla aloittelijoiden peruskysymyksissä taisin kysyä muttei kukaan vastannut)
Olen tehnyt selkätreeninä nyt (kevennettyjä)leuanvetoja 3x6 ->3x10 david back extensionia ->3x10 david c-23 laitetta:jahas:
Oletin(:david: )tuon back extensionin auttavan selän suoristumiseen,mutta eipä ole toiminut.
Eli olisiko jotain liikettä jolla voisi tuota avittaa?Ajattelin itse opetella maven tai edes sjmv:n tekniikan,muttei ole pätevän kokoisia kavereita nyt näkynyt:down:

Zone-sarja -42%
Mun käsittääkseni noita back extension laitteita olisi hyvä vältellä jos vaan mahdollista. Jos et oo liian äijä, niin imuta netistä 20minuutin pilates ja hinkkaa sitä parisen kertaa ees viikossa, mulla auttanut ihan törkeesti selän kuntoon ja vatsan näyttävyyteen yms...

Ääh..
Aina kun muistan, koitan parantaa ryhtiäni, mutta en silti ole vielä keksinyt keinoa, jolla saisin hartiat taaksepäin.

Tulee taas vastaus melko vanhaan postaukseen mutta menköön.

Syynä voivat olla myös ylikireät olkapäät ja rintalihakset. Koitappa harjoittaa jonkin aikaa seuraavanlaista venytystä:
Kädet suorina taakse ja kädet kiinni puolapuiden sisälaitaan (ei itse puolapuihin) ja vedät siitä itseäsi eteenpäin muulla kropalla ja pidät käsillä vastaan. Venytyksen pitäisi tuntua reilusti olkapäiden etuosassa. Overkarmit ajavat saman asian - puolapuita tuskin joka kodista löytyy. Voi suorittaa myös käsi (=olkapää) kerrallaan.

Hapankorppu oisitko halukas myymään tuon ostamasi DVD:n, jos maksan postit? :rolleyes:

Mulla taas ryhdissä on sellasta onkelmaa, että hartiat vähän niinkun roikkuu alaspäin. Just niinkun jämäkkyyttä kaipaisin ryhtiin. Hartiat kyllä on mulla luonnostaankin tosi kapeet, enkä sille voi mitään, mutta voiko tohon hartioiden ryhtiin saada muutoksia aikaan??

Back
Ylös Bottom