Ryhti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Exzt
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Timselle kiitti tuosta lonkank. vinkistä. Jossain sen vian ryhtiin liittyen piti olla ja katos vaan, kun ei meinaa jalka mennä edes vaakatasoon.

Varmasti monella tätä threadia lukevalla ja tarkastelevalla (itse kuulun tähän joukkoon) tilanne on tämä http://www.kuntonetti.org/index.php?sivu=8

Lukekaa ihmeessä, kuvat ja teksti havainnollistavat ja mielestäni auttavat paremmin kuin mitä kukaan pystyy täällä pelkän tekstin välityksellä neuvomaan.

Itselläni juuri tuo tilanne ja aikas pahana, kiitos tuosta linkistä. :thumbs:

Jaah, jaah. Huomattavaa on kyllä miulla, että välillä peilistä vilkuillessa se ryhti on niin perseestä, että tekee mieli vetää ittensä naruun ja välillä on niin selkä suora ja rintakehä ulkona.

Jännää on kyllä se tuossa yllä olevassa linkissä kun on ne paska ryhti - hyvä ryhti_-kuvat, niin jos on aivan rentona, menee ryhti tohon paskaan ja jos kevyesti säätää, alkaa ryhti näyttää hyvälle (niin, koska vatsahan harvoilla on noin tasainen, tuo on vain esimerkkikuva :D).

Ne, ketkä täällä meinaavat, että heillä on kans ok-ryhti (tuntuu, että tuo käsitys omasta ryhdistä voi olla taas negatiivinen huomenaamulla), niin jäkitättekö sitä ryhtiänne hieman aina?

Ite veikkaan, että se alkaa tulla siitä itsestään, kun venyttelee, vahvistaa lihaksia salilla ja vaikkapa istuu selkä suorassa. Nimittäin välillä kävellessä vedän olkapäitä taakse ja kuvittelen, miten yritän näyttää hyväryhtiselle ulospäin :lol2: . Huomaa, miten se alkaa tulla itsekseen välillä.

Jostain myös selkeä ihmiskuva olisi kiva nähdä, miltä näyttää kaveri, jolla on kunnon ryhti ja on semmonen perusjamppa. Ei sillä, nimittäin semmonen lookki, jossa on erottuvaa rintalihaa ja hyvä ryhti eli se hieman kumpuaa siitä, hiton vaikea selittää mutta semmonen perus pose -asento on niin seksikäs tietyssä mielessä kuin voi aatella. Toinen on tietysti paksut olka- ja kyynärvarret ja lihaksikkaat jalat, mutta se onkin jo toinen tarina.

Zone-sarja -42%
Neanderthal No More, ryhti

Moi. Minusta tämä on kaikkien aikojen parhain ryhti threadi. En viitsinyt tehdä omaa threadia kysymystäni varten niin nostin tämän ylös.

Eli minulla olisi tarkoituksena alkaa tekemään näissä artikkeleissa annettuja neljän päivän saliohjelmia ryhdin korjaamiseksi:

http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=314nean2
http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=315nean2
http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=04-004-training
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=472224
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=535872

Olen kuitenkin harmikseni joutunut toteamaan, että en pääse salille neljää kertaa viikossa koska minulla on lajireenejä niin paljon ja ne menevät etusijalle. Mikäli joku on tehnyt näitä ohjelmia niin varmaan osaa sanoa haittaako se, jos yhdistää esim. ykkös + kakkos ja kolmos + nelos päivän reenit yhdelle päivälle ja näin käy kahdessa päivässä ohjelman läpi?

Itellä korjasi tuota ryhtiä vielä kun kerkesi aktiivisesti reenaamaan ihan perus juoksulenkit.
Otin vähän pitempää juoksulenkkiä, että kroppa sai sellasta luonnollista työskentelyä ( fysioterapeutin mukaan ). Huomas kyllä sen, että kroppaan tuli aika hyvin atleettisuutta ja jäntevyyttä jo kuukauden treenillä.

Ikävä kyllä vei tuo juoksu niin mennessään, ettei tule enää kuin 2-3 kertaa viikkoon käytyä salilla :D heh, joop eikai tässä muuta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyky-yhteiskunnasta. Tulee tulevaisuudessa olemaan entistä suurempi ongelma kun perusasento on istuminen eikä ihmiset liiku yhtä paljon. Varmaan nytkin ylivoimaisesti suurimmalla osalla suomalaisista on vähintään jonkin verran huono ryhti. Tarttee kyllä jossain vaiheessa valtionkin tiedostaa tämä ja alkaa oikeesti käyttää resursseja ongelman torjumiseen, säästyis hemmetisti rahaakin kun ei tarttis yhtä paljon turhia fysioterapioita yms.. Ai jaa taisit kuitenkin tarkottaa jotain vähän käytännöllisempää? :D No, lue tätä ketjua, eikös sitä tässä nämä neljä sivua ole käsitelty? Tai googlaa, sieltäkin löytyy paljon materiaalia.

Aattelin et mistä se huono ryhti johtuu, mut tossa sainkin luultavasti vastauksen, eli liikunnan puute ja huono istuma-asento. Itellä ei oo ryhdin kanssa mitään ongelmia, lääkäri sano että loistava ryhti :rolleyes:

olipas mahtava juttu että sattui tämä threadi silmiin. Näköjään omaan Erittäin kireät lonkankoukistajat. Muutamien pitkien ja kovien venytysten jälkeen tuntuis ylösnoustessa kuin olisi tullut pituutta 5cm lisää ja vatsa pienentynyt ylhäältäkatsottuna 10cm :)

En halua masentaa, mutta kuten varmasti itsekin tiedät, niin yksi kerta ei kyllä huonoa ryhtiä paranna. Eikä viikko, kuukausi... Itselläni kesti vuoden, että sain korjattua ryhtini. Vaikka varmaan oletkin perehtynyt asiaan jo, mutta voisin silti vinkkinä sanoa, että muista venytellä jalkoja muualtakin kuin lonkankoukistajien alueelta. Reidet ja pohkeet myös. Salilla kun treenaat vatsoja, älä kiinnitä jalkojasi mihinkään, niin vältät hommien tekemistä lonkankoukistajilla...

Hoh hoh, innostuin taas höpöttämään, vaikka et mitään varsinaisesti kysynytkään :D. Muistan vain kun itse taistelin huonon ryhdin kanssa ja silloin kaikki vinkit olivat tervetulleita.

Tämä nyt ei varsinaisesti liity aiheeseen, mutta ei ole kovin kaukana siitä. Nimittäin vartalon symmetria lihaksia jännittäessä, eli posessa. Miten ihmeessä saisi korjattua nuo epäsymmetrisyydet. Vaikeahkoja minulle ovat esim rinta, olkapäät, selkä. Tuntuu vaan ettei osaa lainkaan hallita lihaksia tietyllä puolella. Ainiin, vois kokeilla hakua.

mulla kans notkoselkä ongelma.. en ole aiemmin huomannut ennen kuin kaveri kysy multa että olenko raskaana.. ite olin ihan wtf-ilmeellä,en oo raskaana.mutta sit kerran salilla huomasin olevani samassa asennossa mistä kaveri mainitsi niin kieltämättä se näytti siltä kuin olisin raskaana :jahas: ja ei menny kauaa sen jälkeen kun kävin hierojalla niin hän "kauhisteli" notkoselkääni. nytten olen yrittänyt korjata asentoani suoremmaksi ja varsinkin kun huomaan olevani notkollani.

Back
Ylös Bottom