Ruuhkamaksut Suomeen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Adrift
  • Aloitettu Aloitettu
Bah. Yrittäköön vain tuoda maaseudulle noita tulliasemiaan.
Jokaisen hiekkatien varrelle niitä ei saada ja oh boy, niitä on paljon. Jos tohon kylälle haluan mennä ja vaikka päätien varressa olisi mokoma boksi niin sellainen 7 vaihtoehtoista reittiä jää jäljelle.

Oot käsittänyt homman päin persettä. Se valvontaboksi tulee sinne sun autoon eikä mihinkään tien varrelle. Viestit autosta ulospäin lähtevät kännykkäverkon kautta. GSM-tukiasemat sä joudut sillä traktorilla kaatamaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Volmari;3091229 Mielestäni tässä aletaan menemään niin pitkälle sanoi:
Nämä on vielä käyttämättä:
Ulkomaalaisvero (vähenee samalla ruuhkat)
Rumuusvero (maksaisin myös itse koska naamani on sammutettu tulesta ristipääruuvarilla)
Lihavuusvero (jos ei ole jotain tautia)
Epäystävällisyysvero (ystävällisyydestä veroalea)
Hauskuus/harrastusvero (jos tunnet olosi viihtyväksi joudut maksamaan siitä)
 
Eihän toi voi toimia ilman järjettömiä valvontakustannuksia. Jos tollasenkin GPS-aparaatin olemassaoloa autossa pitää valvoa, pitää tarkistaa onko se autossa, onko se päällä, toimiiko se vai onko se disabloitu softa- tai rautapuolen virityksillä.
Julkinen liikenne toimii omalla kohdalla(Olari-Tapiola-Kamppi)-akselilla hyvin mutta kun tätä lääniä ja kulkijaa riittää täällä muuallakin...
Tuhatkunta ihmistä neliökilometrillä, siitä voi arvioida paljonko bussivuoroja tarvittais ajelee sikin sokin että saatais niihin niitä matkustajia.
 
Tekisi mieli kirjoittaa enemmänkin, mutta todetaan nyt vaan että mun kupoliin yhtälö euroopan harvaanasutuimmasta maasta ja euroopan kattavimmasta ruuhkamaksujärjestelmä kuulostaa hieman vinksahtaneelta. Missään muualla tuskin voi tulla edes mieleen alkaa gps:n perusteella laskuttamaan asukkaita "ruuhka-autoilusta" kun autoja on niin harvassa että muut vaihtoehdot ei toimi.
 
Suomalaiset on liian nöyriä ja ottaa vain kaiken paskan vastaan mitä heitetään kohti. Kukas tämän ruuhkamaksun on keksinyt? Kokoomus vai Keskusta vai helvetin tyhmät Vihreät? Jos valtio on laskenut että se tienaa 6 miljardia tällä hommalla ni mihin ne rahat sit menee? Byrokratiaan 3 miljardia ja maahanmuuttoon ja ulkomaanapuun 3miljardia:)
 
Suomalaiset on liian nöyriä ja ottaa vain kaiken paskan vastaan mitä heitetään kohti. Kukas tämän ruuhkamaksun on keksinyt? Kokoomus vai Keskusta vai helvetin tyhmät Vihreät? Jos valtio on laskenut että se tienaa 6 miljardia tällä hommalla ni mihin ne rahat sit menee? Byrokratiaan 3 miljardia ja maahanmuuttoon ja ulkomaanapuun 3miljardia:)

No esim näihin:
-Rajavartiolaitos oikeutetaan aloittamaan kaksimoottorisen helikopterikaluston
uusiminen. Hankinnan kokonaishinta on 62 milj. euroa ja se toteutetaan
vuosina 2011–2014. Partioveneiden hankintaa jatketaan myöntämällä vuodelle
2011 rahoitusta 4,2 milj. euroa.

-Saamenkielen kulttuuri- ja kielipesien rahoitukseen kohdennetaan 350 000
euroa toiminnan ja rahoituksen vakiinnuttamiseksi (mitä tämä sitten tarkoittaakaan :D)

-Saimaannorpan suojeluun liittyen vesialueen omistajille maksettaviin sopimuspalkkioihin
varataan edelleen 360 000 euroa.

-Perusväylänpidon menoihin osoitetaan määräraha- ja tulorahoitusta n. 976
milj. euroa.
Väylästön kehittämisinvestointeihin osoitetaan yhteensä n. 364 milj. euroa,
joka käytetään pääosin aiempina vuosina käynnistettyjen 27 liikennehankkeen
jatkorahoitukseen. (riittäiskö pienempi summa?)

-Tekesin myöntämisvaltuuksiin osoitetaan 589 milj. euroa, jossa on kasvua 8,2
milj. euroa edellisvuoteen verrattuna. (Voisiko joku kertoa mitä ja miksi näin paljon ?)

-Maahanmuuton menoihin osoitetaan yhteensä 209 milj. euroa, josta pakolaisten
ja turvapaikanhakijoiden vastaanottoon 86 milj. euroa ja kunnille maksettaviin
korvauksiin 102 milj. euroa. Vastaanottoon ja kunnille maksettaviin
korvauksiin osoitetaan lisämäärärahaa 38 milj. euroa vuoden 2010 varsinaisen
talousarvion tasoon verrattuna.

-Valtion rahoitus Turku Euroopan kulttuuripääkaupunki 2011 -hankkeelle on
yhteensä 18 milj. euroa, josta 8,5 milj. euroa maksetaan vuoden 2011 taiteen
veikkausvoittovaroista.
 
Bah. Yrittäköön vain tuoda maaseudulle noita tulliasemiaan.
Jokaisen hiekkatien varrelle niitä ei saada ja oh boy, niitä on paljon. Jos tohon kylälle haluan mennä ja vaikka päätien varressa olisi mokoma boksi niin sellainen 7 vaihtoehtoista reittiä jää jäljelle.
Ei tulisi ikinä toimimaan maaseudulla.
Eikä aikaakaan kun joku valmetilla sen jyräisi paskaksi, ei tuossa likellä saanut olla kameratolppakaan rauhassa kun yön pimeinä tunteina se kiskastiin traktorilla vittuun.

Oletko kenties Pohjanmaalta ? :D
 
Jossain oli just juttua siitä miten Helsingin metro on liian raskasrakenteinen ja näin ollen metroverkon laajentaminen h:tin kallista. Miten tommosta voi kusta? Yksityisautoilua kaupungissa pitää vähentää, mutta sen pitäisi tarkoittaa automaattisesti toimivaa ja kattavaa julkista liikennettä. Busseilla huseeraaminen edes muutaman kilometrin päässä keskustasta on toivotonta eikä edes mitenkään erityisen halpaa.

Ihan samalla tavalla kuin nyt tässä "ruuhka"maksujärjestelmän suunnitelmissa. Eli ammutaan tykillä hyttystä. Tehdään ihan liian järeä systeemi, ja väkisin sitten ihan saatanan viimeisen päälle, että ulkomaillakin huomataan kuinka ollaan niin neekeriä täällä Euroopan perälläkin.

Hesarin kuukausiliitteessähän oli juttua tuosta metrosta. Se on kaivettu ensinnäkin ihan helvetin syvälle, ja muutenkin ylimitoitettu, että sen laajentaminen maksaa sen vuoksi jo paljon normaalia enemmän. Kävin vähän aikaa sitten Tukholmassa, jossa taisi olla jotain 9 tai 10 metrolinjaa. Ja ne millä itse ajoin eivät kulkeneet kovinkaan syvällä eikä muutenkaan vaikuttaneet niin bunkkerimaisilta laitoksilta kuin Helsingin versio.
 
Tekisi mieli kirjoittaa enemmänkin, mutta todetaan nyt vaan että mun kupoliin yhtälö euroopan harvaanasutuimmasta maasta ja euroopan kattavimmasta ruuhkamaksujärjestelmä kuulostaa hieman vinksahtaneelta. Missään muualla tuskin voi tulla edes mieleen alkaa gps:n perusteella laskuttamaan asukkaita "ruuhka-autoilusta" kun autoja on niin harvassa että muut vaihtoehdot ei toimi.

Niinpä. Ensin otetaan käyttöön e10 bensiini normi ysivitosen tilalle ainoana Euroopassa, vaikka Suomessa on Euroopan vanhin autokanta. Nyt sitten kaavaillaan jotain vitun gps paikannin systeemiä tänne perämettään. Näytetään perkele esimerkkiä maailmalle. Harmi vaan, ettei muita vois vähempää kiinnostaa:D

Suomalaiset on liian nöyriä ja ottaa vain kaiken paskan vastaan mitä heitetään kohti. Kukas tämän ruuhkamaksun on keksinyt? Kokoomus vai Keskusta vai helvetin tyhmät Vihreät? Jos valtio on laskenut että se tienaa 6 miljardia tällä hommalla ni mihin ne rahat sit menee? Byrokratiaan 3 miljardia ja maahanmuuttoon ja ulkomaanapuun 3miljardia:)

Viherhumppaa.

Luulis nyt edes kokoomuksen laittavan vähän vastaan. Moni yritys ei tästä ainakaan innoissaan ole.
 
miks ei vaan nosteta taas pikkasen bensan veroa?
ei tartteis kalliita GPS laitteita ja valvontakoneistoa.. säästyis rahaa ja saatais sama vaikutus.
ruuhkan kanssahan tällä ei ole mitään tekemistä
 
Niinpä. Ensin otetaan käyttöön e10 bensiini normi ysivitosen tilalle ainoana Euroopassa, vaikka Suomessa on Euroopan vanhin autokanta. Nyt sitten kaavaillaan jotain vitun gps paikannin systeemiä tänne perämettään. Näytetään perkele esimerkkiä maailmalle. Harmi vaan, ettei muita vois vähempää kiinnostaa:D



Viherhumppaa.

Luulis nyt edes kokoomuksen laittavan vähän vastaan. Moni yritys ei tästä ainakaan innoissaan ole.

Onko katoomus enää mitään vastaan? Mikään muu puolue ei maailmaa halaa yhtä tiukasti.
 
mun kupoliin yhtälö euroopan harvaanasutuimmasta maasta ja euroopan kattavimmasta ruuhkamaksujärjestelmä kuulostaa hieman vinksahtaneelta.

Samoin!

Sitä kun on joskus istunut 3-4h autossa jumissa tällaisessa, niin lähinnä naurattaa puheet PK-seudun ruuhkista.

86051753.jpg



Kokeilisivat ensin vaikka jotain viikonpäivä säännöstelyä rekkarin mukaan tms. Toimii muuallakin maailmassa. Mutta ei kun Suomessa pitää aina innoissaan mennä ottaamaan kattavin ja kallein järjestelmä kun on kansalaisten holhoamisesta kyse...

Number plate restrictions based on days of the week, as practiced in several large cities in the world, such as Athens,[16] Mexico City and São Paulo.[17] In effect, such cities are banning a different part of the automobile fleet from roads each day of the week. Mainly introduced to combat smog, these measures also reduce congestion. A weakness of this method is that richer drivers can purchase a second or third car to circumvent the ban.
Lähde: Wiki
 
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Liikenneministeri%C3%B6+Yksityisautoilu+hinnoiteltava+kilometritaksalla/1135263090761



On tämä vaan mahtava maa. Ei riitä, että autoilijat maksavat tolkuttomat määrät ajoneuvoveroja ja polttoaineveroja, vaan nyt pitäisi vielä ruveta maksamaan ajetuista kilometreistäkin.

Asiaa on katsottava vähän laajemin, sillä kohdassa 1. pääkaupunkiseudulle on tekemällä tehty ruuhkat laskemalla nopeudet naurettavan alas. Helsinki on niemenkärki, jonne runtataan liikennettä seitsemää väylää pitkin ja noita pitkin lähestytään kaupunkia 70-120kmh rajoituksilla. Taajamassa nopeus tyssää 40 ja lopulta 30kmh:n rajoituksiin, jolloin kaupunki menee tukkoon. Viherpiiperöiden loistava ajatus, jonka lopputuloksena kaupunki on täynnä autoja, jonoissa jotka eivät juuri liiku. Lyhyillä hitailla spurteilla liikkuvat autot polttavat polttonestettä huonolla hyötysuhteella ja saastuttavat enemmän kuin vastaava määrä autoja 80kmh:n nopeudessa, mutta tuo on sivuseikka. Kaupunki on siis juntattu täyteen autoja jopa niin, että kello 8:30 kaikilla sisääntuloteillä sekä kehäteillä on yhtenäiset useiden kilometrien jonot. Lisäksi kaupungin liikenteenohjaus on säädetty niin, että ruuhka-aikaan valot katkovat liikennettä taajempaan kuin muulloin, eli joudut pysähtymään kaikkiin valoihin joita helsingissä riittää kyllä. Kun liikennesuunnittelullisesti kaikki on tyritty niin huolella kuin olla voi, vaiheessa 2. ryhdytään keräämään ruuhkamaksuja. Suorastaan nerokasta. Toisella kädellä estetään liikkuminen ja toisella rahastetaan siitä, että et voi liikkua. On lottovoitto syntyä suomessa. Eiköhän sovita niin, että vihreät eivät saa tulevissa vaaleissa yhtään ääntä seuraaviin tuhanteen vuoteen...
 
Aika jännältä tuo kuulostaa. Työnantajai esim. mun tapauksessa saisi nuo maksut ilokseen maksaa jos meinaavat että olen valmis lähtemään asiakkaan luokse joustavasti. En usko, että kovin moni suostuisi tulemaan esim. julkisilla töihin ja varailla valtion tyyliin firman autoa hallista. Varsinkaan kun firmassa 150 heppua jotka liikkuu enemmän tai vähemmän päivittäin pitkin pk-seutua.

Eli työnantajillekkin aika järeä lisäkustannus.

Jos katsoo päivän liikennettä helsinkiin ja sieltä ulos, niin siinä matkaa työmatkalaisten lisäksi melkoinen määrä pullakuskeja, myyntitykkejä, huoltoautoja, mikrotukia jne. jotka ajavat työkseen joko toimittamassa tavaraa tai palvelemassa asiakkaitaan eri tavoin. Näitä palveluita ja suorituksia tuo maksu karsii aivan varmasti, sillä yrittämisestä rangaistaan jo nyt enemmän kuin missään muualla, pois lukien pohjois korea jne. vastaavat onnelat.
 
Kylläpä taas vituttaa kun ollaan TAAS keksimässä uusia veroja ja kyttäysmetodeja. Vittu minä vihaan tätä viherfasismia.
 
Tarkoittaakos tämä nyt sitä, että jos satun vaikka olemaan vapaalla, ja käyn ruuhka-aikaan kotoa kaupassa, niin joudun siitä ilosta maksamaan sen 8c/km? Vaikkei missään näkyisi yhtään toista autoa(kaikki on tietysti siellä ruuhkassa, daa)?
Kuulostaa kyllä mukavalta...pikaiseen laskettuna pelkästään työmatka-ajoista tulisi vuodessa noin 1800e lisälasku, kun työmatkaa tulee päivässä se 100km.
Julkinen liikenne ei oikein tule kysymykseen, se kun ei poikittain oikein toimi. Tällä hetkellä autolla menee n. 40min, julkisilla menisi se 2h...
Kylläpä voisi vituttaa jos tuo lyö ittensä läpi. Pitänee vaan lopettaa duunit ja ruveta elämään tuilla.
 
Tarkoittaakos tämä nyt sitä, että jos satun vaikka olemaan vapaalla, ja käyn ruuhka-aikaan kotoa kaupassa, niin joudun siitä ilosta maksamaan sen 8c/km? Vaikkei missään näkyisi yhtään toista autoa(kaikki on tietysti siellä ruuhkassa, daa)?
Jos maksut toteutettaisiin joka autossa olevalla GPS-mokkulalla, maksuja keruun voisi kohdistaa paikkoihin, josta yksityisautoilua halutaan vähentää. Paino sanalla "voisi".
 
Tarkoittaakos tämä nyt sitä, että jos satun vaikka olemaan vapaalla, ja käyn ruuhka-aikaan kotoa kaupassa, niin joudun siitä ilosta maksamaan sen 8c/km? Vaikkei missään näkyisi yhtään toista autoa(kaikki on tietysti siellä ruuhkassa, daa)?
Kuulostaa kyllä mukavalta...pikaiseen laskettuna pelkästään työmatka-ajoista tulisi vuodessa noin 1800e lisälasku, kun työmatkaa tulee päivässä se 100km.
Julkinen liikenne ei oikein tule kysymykseen, se kun ei poikittain oikein toimi. Tällä hetkellä autolla menee n. 40min, julkisilla menisi se 2h...
Kylläpä voisi vituttaa jos tuo lyö ittensä läpi. Pitänee vaan lopettaa duunit ja ruveta elämään tuilla.

Täsmälleen sama tilanne ja samaa mietitty :D Kyllä kiinnostaa tukea homona näitä systeemejä verorahoilla.


Mites kun puhutaan koko maasta, lapissa kun veivaa 500km siirtymiä nähden sen 10 autoa koko matkalla ja siitä ilosta maksellaan ruuhkamaksuja, kyllä hymyilyttää.
 
Täsmälleen sama tilanne ja samaa mietitty :D Kyllä kiinnostaa tukea homona näitä systeemejä verorahoilla.


Mites kun puhutaan koko maasta, lapissa kun veivaa 500km siirtymiä nähden sen 10 autoa koko matkalla ja siitä ilosta maksellaan ruuhkamaksuja, kyllä hymyilyttää.

E: Mutta kysehän on siitä, mitä me kansalaiset olemme valmiita kestämään ;) Voisin kuvitella vastaavia tilanteita muissa valtioissa, niin huutoa tulisi varmaan ihan vitusti ja yleislakot pamahtais samantien päälle. Täällä me ilosesti maksetaan kaikesta ja vähän kyräillään, muttei sen suurempia. Ja sen ovat päättäjät huomanneet, päätellen tästäkin hienoudesta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom