Ruuhkamaksut Suomeen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Adrift
  • Aloitettu Aloitettu
Julkiset toimii niin hyvin PK seudulla että hyvähän tuo vain on. Toimii muuten paljon paremmin vielä jos saadaan ruuhkaa maksuilla pienenemään :)

Ai missä? :D

Nimim. Joka päivä töihin 10km päähän kahdella bussilla ja se toinen bussi on AINA myöhässä sen 15min. Kulkee kerran tunnissa niin eipä voi ottaa sitä aiempaa. Työmatka julkisilla 45min-60min. Autolla 20min.

Koitin yhtä toista reittiä sillä seurauksella, että ekana työpäivänä oli ensimmäinen bussi 10min myöhässä ja rikki. Heti seuraavalla pysäkillä vaihto uuteen bussiin. No siinä meni mahdollisuus jatkoyhteyteen. Tokana työpäivänä se eka bussi ei tullut ollenkaan. Sitten päätin vaihtaa pitempikestoiseen, mutta luotettavampaan reittiin.

Autokoulussa mennään enkä malta odottaa, että voin kulkea työmatkat omalla autolla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos tää tulee, ja toivon että ei tuu, niin olis sitten pelkästään PK-seudulla. ei täällä landella ole hajuakaan mistään joukkoliikenteestä. Taitaa bussi kulkea täällä 4kertaa päivässä missä itse asun..

Taitaa se siltin tulla vielä halvemmaksi lähteä auton kanssa ajamaan stadiin, kun dösällä. nyt dösäliput edestakaisin 120€(muistaakseni), bensat 80€ + ruuhkamaksu 48€.. ok.. 8€ kalliimpi, mutta kyllä sitä mielummin menee omalla aikataululla ja omassa seurassa..
 
Jos tää tulee, ja toivon että ei tuu, niin olis sitten pelkästään PK-seudulla. ei täällä landella ole hajuakaan mistään joukkoliikenteestä. Taitaa bussi kulkea täällä 4kertaa päivässä missä itse asun..

Taitaa se siltin tulla vielä halvemmaksi lähteä auton kanssa ajamaan stadiin, kun dösällä. nyt dösäliput edestakaisin 120€(muistaakseni), bensat 80€ + ruuhkamaksu 48€.. ok.. 8€ kalliimpi, mutta kyllä sitä mielummin menee omalla aikataululla ja omassa seurassa..
VR:llä vähän sama ongelma. Heti jos on kaksi tyyppiä, niin on varmasti halvempaa ajaa itse. Kumman mahtaa valita... hmmm... eikä nyt se raha pelkästään, vaan se oman auton vapaus / helppous.

Mun mielestä mielummin ajettais hybridejä, sähköautoja, ym. kovemmalla kädellä läpi.
 
niin.. ja tuo mun esimerkki oli siis vain yhden henkilön matkat. Pariskunta ajaa hesaan kevyesti halvemmalla omalla autolla...
Toki aina pitää muistaa että eihän se vain bensan hinta ole se mikä maksaa, vaan huollut ym. jaettuna tasaisesti jne... SILTI, onhan se pirun kallista puuhaa junalla kuljeskella. Opiskelijana melkein kohtuullista.
 
Tää on ihan järjetöntä.

Julkinen liikenne ei todellakaan toimi pääkaupunkiseudulla niin hyvin että autolijoita voidaan pakottaa "kaikissa" tapauksissa käyttämään julkisia. Esimerkiksi poikittaisliikenne pääkaupunkiseudulla julkisia käyttäen on iso vitsi, samoin kuin monessa muussakin tapauksessa. Silloin julkinen toimii jos liikkumaväli on pystysuuntaan ja satut asumaan ihan junanradan tai metroradan varrella, muuten onkin sitten hiljaisempaa.

Homman pitäisi mennä niin että julkisia parannettaisiin niin että ne ovat OIKEASTI HOUKUTTELEVA vaihtoehto, eikä niin että pakotetaan käyttämään paskasti toimivaa järjestelmää. Eli porkkanaa, ei keppiä niin kuin nyt suunnitellaan.
 
Julkinen liikenne ei todellakaan toimi pääkaupunkiseudulla niin hyvin että autolijoita voidaan pakottaa "kaikissa" tapauksissa käyttämään julkisia.
Niinpä. Varmasti on monia joille julkinen on todella hankala vaihtoehto, eihän ne reitit kuitenkaan voi joka paikassa kulkea.

Kai noi maksut pitäs saada veroissa takasin, jos julkinen liikenne on itselleen mahdotonta tai typerää.
 
Jossain oli just juttua siitä miten Helsingin metro on liian raskasrakenteinen ja näin ollen metroverkon laajentaminen h:tin kallista. Miten tommosta voi kusta? Yksityisautoilua kaupungissa pitää vähentää, mutta sen pitäisi tarkoittaa automaattisesti toimivaa ja kattavaa julkista liikennettä. Busseilla huseeraaminen edes muutaman kilometrin päässä keskustasta on toivotonta eikä edes mitenkään erityisen halpaa.
 
Jossain oli just juttua siitä miten Helsingin metro on liian raskasrakenteinen ja näin ollen metroverkon laajentaminen h:tin kallista. Miten tommosta voi kusta?

Kaavoitus tuossa kusee. Rakentamalla tiiviimmin ja korkeampia taloja reitin varteen saadaan lisää matkustajia ja paremmin kannattavaksi.
 
Homman pitäisi mennä niin että julkisia parannettaisiin niin että ne ovat OIKEASTI HOUKUTTELEVA vaihtoehto, eikä niin että pakotetaan käyttämään paskasti toimivaa järjestelmää. Eli porkkanaa, ei keppiä niin kuin nyt suunnitellaan.
Menee päinvastoin, esim Pitskun liittymä manskulla pistettiin uusiksi niin, että autoilu sujuu kuin vettä vain Suomen vilkkaimmassa risteyksessä.
 
Aika jännältä tuo kuulostaa. Työnantajai esim. mun tapauksessa saisi nuo maksut ilokseen maksaa jos meinaavat että olen valmis lähtemään asiakkaan luokse joustavasti. En usko, että kovin moni suostuisi tulemaan esim. julkisilla töihin ja varailla valtion tyyliin firman autoa hallista. Varsinkaan kun firmassa 150 heppua jotka liikkuu enemmän tai vähemmän päivittäin pitkin pk-seutua.

Eli työnantajillekkin aika järeä lisäkustannus.
 
Jos joku luuli, että ruuhkamaksuilla on tarkoitus ohjata ihmisiä julkisen liikenteen käyttäjiksi niin guess again...

http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=46691:hs-tiemaksuista-totta-jo-taellae-vuosikymmenellae&catid=2:kotimaa&Itemid=31

Liikenneministeriön tuore selvitys tiemaksuista suosittelee Helsingin Sanomien mukaan tiemaksuja koko maahan viimeistään 2020-luvulla.

Eli hmm Suomessa on rekisterissä reilu 3 miljonaa autoa, joista jokaisella ajetaan vuodessa vaikkapa keskimäärin 25 000km, jokaisesta kilsasta verotetaan se 8 senttiä ainakin (aina voi luottaa, että virkamiesten arviot ovat alakantissa kun kyse on hinnoittelusta) eli se tekee 6 miljardia euroa vuodessa.

Ruuhkamaksujen ei ole tarkoitus missään nimessä ohjata ihmisten käyttäytymistä vaan kerätä rahaa pöyhöttyneen virkamieskunnan palkkoihin ja valtion ammottavaan budjettivajeeseen.
 
Jos joku luuli, että ruuhkamaksuilla on tarkoitus ohjata ihmisiä julkisen liikenteen käyttäjiksi niin guess again...

http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=46691:hs-tiemaksuista-totta-jo-taellae-vuosikymmenellae&catid=2:kotimaa&Itemid=31



Eli hmm Suomessa on rekisterissä reilu 3 miljonaa autoa, joista jokaisella ajetaan vuodessa vaikkapa keskimäärin 25 000km, jokaisesta kilsasta verotetaan se 8 senttiä ainakin (aina voi luottaa, että virkamiesten arviot ovat alakantissa kun kyse on hinnoittelusta) eli se tekee 6 miljardia euroa vuodessa.

Ruuhkamaksujen ei ole tarkoitus missään nimessä ohjata ihmisten käyttäytymistä vaan kerätä rahaa pöyhöttyneen virkamieskunnan palkkoihin ja valtion ammottavaan budjettivajeeseen.

Ärsyttävää kun kokoajan keksitään lisää maksettavaa. Luulis että on jo aika mielummin säästää jossain kuin keksiä näitä lisämaksuja. Alkaen vaikka torkkupeitoista. Ja anteeksi tyhmyyteni mutta miten voi olla varaa nostaa kansanedustajien liksoja jos valtion budjetissa on ammottava vaje ?
 
Siinäpä yrittävät laajentaa koko maahan. Täällä pohjoisessa monet käyvät töissä 100 km päässä päivittäin, eihän tuo maksu tekisi kuin 16 euroa päivää kohti. Sitä on kiva maksella ruuhkamaksua vaikka Rovaniemi-Kittilä välillä, kun on niin saatanasti ruuhkaa.

Mielestäni tässä aletaan menemään niin pitkälle, että kohta kansalla menee kuppi nurin näitten idioottien kanssa. Ihan kuin päättäjät olisivat järjestäneet, kuka keksii hulluimman idean.
 
Mielestäni tässä aletaan menemään niin pitkälle, että kohta kansalla menee kuppi nurin näitten idioottien kanssa. Ihan kuin päättäjät olisivat järjestäneet, kuka keksii hulluimman idean.
Ja päättäjät vetää itse takseilla verorahoilla kyrpä ojossa, ei tartte maksaa ite mitään.
 
Eräs taiteilija lauloi aikanaan varsin osuvasti tuosta valtiomme ylimmästä johtoportaasta, pölhökukkulasta, tai virallisemmin Arkadianmäen ongelmajätelaitoksesta ja se kuuluu seuraavasti: ''On siinä meillä omituinen sakki, kaikki sitä johtohommiin pääseekin. On nyt jo tyhjä joka jätkän takki, mutta verotus vain jatkuu hurjemmin. On aivan turha enää tehä työtä, verot vievät koko palkan kuitenkin. Saat viettää monta unetonta yötä, herrat teki elämästä helvetin.''
 
Jos joku luuli, että ruuhkamaksuilla on tarkoitus ohjata ihmisiä julkisen liikenteen käyttäjiksi niin guess again...

http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=46691:hs-tiemaksuista-totta-jo-taellae-vuosikymmenellae&catid=2:kotimaa&Itemid=31

Bah. Yrittäköön vain tuoda maaseudulle noita tulliasemiaan.
Jokaisen hiekkatien varrelle niitä ei saada ja oh boy, niitä on paljon. Jos tohon kylälle haluan mennä ja vaikka päätien varressa olisi mokoma boksi niin sellainen 7 vaihtoehtoista reittiä jää jäljelle.
Ei tulisi ikinä toimimaan maaseudulla.
Eikä aikaakaan kun joku valmetilla sen jyräisi paskaksi, ei tuossa likellä saanut olla kameratolppakaan rauhassa kun yön pimeinä tunteina se kiskastiin traktorilla vittuun.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom