(Rocky?) jalannostot/vatsalihakset - vaikuttajalihakset?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kaveri yllytti kokeilemaan kykenenkö tekemään jalannostoja penkin päällä maaten, niin että alasmenovaiheessa pidän 'koko kropan' suorana niskasta asti (näin kuulemma infamous Rocky tekee jossain elokuvassaan.. surkea näyttelijä ja surkeita leffoja, en muista vaikka olisinkin nähnyt :D) .. meneehän noita jokunen toisto kovalla työllä. Aloin vaan miettimään, että tuntuu selkälihakset, käsivarret (kun penkistä pitelee kiinni) ja erityisesti rintaranka(kin) olevan kovilla. Eli pelkillä vatsalihaksilla tuo ei kyllä onnistu.

Notta mitkä lihakset siihen nyt kenenkin mielestä eniten/erityisesti vaikuttaa? Jos on sellaisia jotka eivät yhtään toistoa saa, niin mitkä lihasryhmät tuntuvat olevan se kriittinen kohta? Itse olin niin poikki muutenkin kun treenien lopuksi tein, että ei huvittanut alkaa analysoimaan, että mikä lihas siellä armoa huutaa. Pitänee kokeilla lämmittelyn jälkeen uusiksi vaikkapa huomenna. Mutta mielipiteitä/kokemuksia/tietoa kehiin?

(Meinasin laittaa tuonne yleinen/viihde -osioon, mutta kai tämä täälläkin menee :S )

Kyllähän toi tehokas liike on vatsalihaksille oikein tehtynä, eli rimpuilematta ja vatsalihakset koko ajan jännityksessä --> saa kunnon poltteen vaikkapa vatsatreenin lopuksi. Näin ainakin itselläni...:thumbs:

Virallinen nimihän on "Dragon Flag" ja tuolla harjoitetaan erityisesti keskivartaloa.

Täällä jotain ohjeita ja kuvia:

http://www.powerathletesmag.com/pages/aussieabs.htm

En ole koskaan kokeillut, voimapyörällä on pärjäilty tähän asti. Varmasti kokeilen joskus ja jos jaksan niin teen jatkossakin.

Jalkojen nosto penkillä maaten suoraan ilmaan on meikäläisen suosikki vatsoille. Toimii kuin häkä ja polte tulee varmasti.
Kunnolla kun vielä jarruttaa negatiivisessa osuudessa, niin pitäisi vatsan huutaa hoosiannaa jo hyvin pian :)

JHulmihan treeni videossaan tekee nimellä "seiväshyppääjä" tätä liikettä, joten siitä katselemalla oppia.
Mielestäni kokeilemisen arvoinen, vaikka ihan vaihteluna niille situp:lle.

Kyllä se on hieno liike. Ite opin tän n. kuukausi sitten ja oon sitten tehny sitä innokkaasti siitä lähtien. Nyt menee 5 kunnon toistoa:hyper: . Ja oon mainostanu liikettä salilla aika tiuhaan. Eräs raskasrakenteisempi kaverin hajotti kuulemma penkin liikettä kokeillessaan.:D

Niin, ja sitten että missä se tuntuu? Itellä se tuntuu kaikissa vatsalihaksissa. Mutta eräs kaverini, joka saa liikken melkein, ei siis vielä on sitä mieltä, että latsit pettää...

Jalkojen nosto penkillä maaten suoraan ilmaan on meikäläisen suosikki vatsoille. Toimii kuin häkä ja polte tulee varmasti.
Kunnolla kun vielä jarruttaa negatiivisessa osuudessa, niin pitäisi vatsan huutaa hoosiannaa jo hyvin pian :)

JHulmihan treeni videossaan tekee nimellä "seiväshyppääjä" tätä liikettä, joten siitä katselemalla oppia.
Mielestäni kokeilemisen arvoinen, vaikka ihan vaihteluna niille situp:lle.

Joopps.. itse teen normaalin sittaripenkin lisäksi juurikin normaaleja jalannostoja (penkiltä) ja sitten noita seiväshyppääjä-versioita.. niitä menee kyllä parin normaalin sarjankin jälkeen vielä se 20-30 ennen kuin saa kunnon poltteen. Noita "Dragon flaggeja" taas ei ainakaan sarjan jälkeen mene kuin 3-4 ja sitten saa jo itkua vääntää. Toisaalta vattojen pitäisi ollakin aika hyvässä kunnossa, että ehkäpä on hyvä ottaa vähän muunlaista treeniä joukkoon ja jotain uutta joka tuntuu.. jaksaapi reeniä taas kesärannat mielessä ,-)

Leffahan on Rocky IV, jossa Rocky treenaa Dolph Lundgrenin esittämää venakkoa vastaan. :rolleyes: Rocky pitää kropan suorassa tosin myös ylöspäin mennessä. :D

Tottakai se hoidetaan vartalo suorana. Jos pelkkiä jalkoja nostelee ja taittaa lantiosta, niin se on jo huomattavasti helpompaa. Pitää muuten kattoa tuo leffa. :)

Viimeksi muokattu:
Juu tarkotin vaan ettei tee pelkkiä negatiivisia, eli ponnauttaa ittensä ylös ja hitaasti alas niinkuin tuossa Batemanin linkissä ja ilmeisesti aloituspostin kuvauksessakin tarkoitettiin

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
No minähä jo ihmettelin ku jengi puhuu ettei yhtään saa vaikka itse jaksan useita... Mut toi ei vedäkään lantioo koukkuun tossa välissä;)

Suositut

Back
Ylös Bottom