Rintatreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja o999Cer
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mahtaako tollanen setti riittää rintalihaksille ja pitäiskö ottaa enemmän liikkeitä?

Tasapenkki 2 * 6
Vinopenkki 2 * 8
Vinopenkki kp:lla 2 * 8
Alaviisto penkki kp:lla 4 * 8

Itse lisäisin tuohon ristikkäistaljaa tai vipunostot tasapenkiltä (flyes vai mikä olikaan...) noiden punnerrusliikkeiden tilalle tai rinnalle.

o999Cer sanoi:
Mahtaako tollanen setti riittää rintalihaksille ja pitäiskö ottaa enemmän liikkeitä?

Tasapenkki 2 * 6
Vinopenkki 2 * 8
Hankala sanoa ilman tietoa ohjelman jaosta ja kierrosta. Mutta todennäköisesti tuossa on liikaa punnerrusta kestettäväksi olkapäille.

o999Cer sanoi:

Tasapenkki 2 * 6
Vinopenkki 2 * 8

Vaihdan se sittenkin tollaseksi:

Tasapenkki 2 * 5
Vinopenkki 2 * 8
vinopenkki kp:lla 1 * 8
Alaviisto penkki kp:lla 3 * 8
Ristikkäistalja 2 * 8

Ei niitä sarjoja ehkä noinkaan paljoa tarvitse tehdä. Liioilla punnerrus liikkeillä saat kyllä ojentajat mainiosti tukkoon. 2-3 liikettä riittää mainiosti rinnoille.

Treenari sanoi:
Mielestäni liikaa punnerrusta, itse teen rintatreenissä:

Penkki: 2*8
Vinopenkki kp: 2*10
Ristitalja: 2*10
ite on sama käytössä,paitsi että joskus tuo vinopenkki korvattuna kässäreillä penkkiä.Näillä liikkeillä ainakin saa mun mielestä tissit sellasta kyytiä että...:whip:

Selkeästä liikaa punnerruksia tuossa on. Itsellä on nyt seuraava setti menossa:

-2x penkki
-2x ristitala
-2x vinopenkki/peck-deck

Ihan tarpeeksi tossakin tekemistä kerraksi kun rinta tehdään n. 4-5 päivän välein.

penkkiä 3/12
peck-deck 3/12
kannattaa tehdä useampia toistoa niin lihaksessa tuntuu ja loukkaantumisriski vähenee

Itse tekisin 1 liikkeen "ala" rinnalle, yhden ylärinnalle ja yhden eristävän.
esim.
penkki/vinopenkki
vinopenkki käsipainoilla/penkki käsipainoilla
ristikkäistalja/pecdec

Noita voisi vaihdela silleen että ekassa treenissä jakoviivan oikea puoli ja toisella vasen.
2 sarjaa / liike on ihan riittävä määrä jos tekee kunnolla joten ei niitä sarjoja tarvitse olla yhtään enempää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ei tossa mun ohjelmassa tuu kun 74 toistoo rinnalle ja teen vaan kerran viikossa. Olen kokeillu joskus jollain pienemmillä toistomäärillä ja eri liikkeillä mut sitten ei ole rintalihakset kipeinä seuraavana päivänä, ja ihan sama miten hyvällä tuntumalla tekee. Jos tulee punnerruksisa yli 50 niin tuskin etuolkapäitä kannattaa enään tehdä? en oo nyt tehny pitkään aikaan.

Itsellä käytössä:

Smith-vinopenkki 4x
Tasapenkki kp 4x
Vipunostot maaten tai joku muu eristävä liike

4-jakosella treenaan ja sarjamäärät/painot vaihtelee viikoittain.

Edit: toki myös liikkeitä välillä vaihtelen, mut smithillä saan hyvän tuntuman rintaan.

tuleeko liian vähän treenia rinnalle, kun treenan

tasapenkki 2x6
vinopena 2x8
vipunostot 2x10

Treenaan vaan kerran viikossa rinnan. vai pitäskö jopa useemmin?
Jos taas teen saman setin vaikka 2x vikkossa, nii ojentajat menee aika nopeesti tukkoon.

Mulla on toiminut hyvin tämmöinen:

Penkki tangolla/kässärillä 3x6-12
Vinopenkki smithissä/kässäreillä 3x6-12
Ristitalja/Peck-Deck 3x8-12

Ja noilla on hyvin saanut tuntumaa rintaan, tosin olisi ihan kiva oppia se Juntusen kuuluisa ristitaljapunerrus..:D

Teen nyt solttupenkkii 12 10 8 6 4 2
Ristikkäistalja 8 8 8

Sarjoja tulee 9 joista 6 on punnerruksia, ylärintaa en tee koska se rasittuu noissa muutenkin ja etuolkapäitä joku 3 sarjaa yleensä. Pitäiskö treenata enemmän etuolkapäitä?

Etuolkapäille riittää olkapääpäivänä pystypunnerrus. Jos teet olkapäät rinnan kanssa ei ne tarvitse enää omaa liikettä.

No ei tossa mun ohjelmassa tuu kun 74 toistoo rinnalle ja teen vaan kerran viikossa. Olen kokeillu joskus jollain pienemmillä toistomäärillä ja eri liikkeillä mut sitten ei ole rintalihakset kipeinä seuraavana päivänä, ja ihan sama miten hyvällä tuntumalla tekee. Jos tulee punnerruksisa yli 50 niin tuskin etuolkapäitä kannattaa enään tehdä? en oo nyt tehny pitkään aikaan.

pitää tehdä. mä saan tissit kipeiks ainakin kolmeks päiväks ku teen vaan kolme liikettä, vinopenkki, tasapenkki kp ja naruilla loput. joudun tekee kaikkee mahdollista olkapäille että saan fiiliksiä sinne :itku:

edit: mä teen olkapäät tissien kanssa enkä saa olkapäitä kipeeks kunnolla koskaan, vaikka teen tisseille sen kolme liikettä ja sen jälkeen ainakin neljä liikettä olkapäille, pidän ne sarjat siinä 2-4 ja 10-16 toistoo

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom