Rintatreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja o999Cer
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Rintalihaksia: noin 15 sarjaa/viikko
3liikettä x 5sarjaa tai 5liikettä x 3sarjaa tai jotain tuolta väliltä.
7 sarjaa KAKSI kertaa viikossa tai 5 sarjaa KOLME kertaa viikossa.
...kunhan lopputulos on suunnilleen 15 sarjaa / 7 päivää.

elikkä (sori jo etukäteen mun huono matikkapää) siis teenkö mä jo melkein yhdellä treenikerralla sen määrän mitä pitäis lähinnä viikkoon tehdä

kun sarjat meni
penkki 3-4x5-10
vinopenkki kp 3-4x10-12
peck deck tai risitikkäistalja 3-4x10-12

niin ja onkos ojentajien ja olkapäiden laita sama kun niitäkin tulee aika paljon tehtyä (joka toinen päivä)

elikkä (sori jo etukäteen mun huono matikkapää) siis teenkö mä jo melkein yhdellä treenikerralla sen määrän mitä pitäis lähinnä viikkoon tehdä

kun sarjat meni
penkki 3-4x5-10
vinopenkki kp 3-4x10-12

niin ja onkos ojentajien ja olkapäiden laita sama kun niitäkin tulee aika paljon tehtyä (joka toinen päivä)

Teet yhdellä treenikerralla liian paljon ja se on sanottu sulle jo sata kertaa eri yhteyksissä. Jos tekisit esimerkiksi tuon:

penkki 3-4x5-10
vinopenkki kp 3-4x10-12

edes kerran viikossa kunnolla niin sekin riittäisi, eikä pitäisi olla edes asiaa tekemään toista toista kertaa saati kolmatta. Ja sulla tulee vielä ojentajat ja olkapäät siihen vielä lisäksi kolme kertaa viikossa. Ei tuu mittää. Järki päähän nyt! Kehityt varmasti paremmin jos saat jonku tolkun tuohon hommaan.

selevä ja

kiitti marde ja muut, aika ottaa järki käteen. tästä lähin täytyy vaan tyytyä tekemään vähemmän koska kehitystä tässä ollaan todellakin hakemassa. olen siis tehnyt kaksjakosella mutta vois alkaa harkita 3 jakoseen siirtymistä.

nyt pitää alkaa todellakin noudattaan niitä viisaita ohjeita mitä täältä on saatu.

kiitokset vielä kaikille neuvoista ja vaivannäöstä.:)

Teet yhdellä treenikerralla liian paljon ja se on sanottu sulle jo sata kertaa eri yhteyksissä. Jos tekisit esimerkiksi tuon:

penkki 3-4x5-10
vinopenkki kp 3-4x10-12

edes kerran viikossa kunnolla niin sekin riittäisi, eikä pitäisi olla edes asiaa tekemään toista toista kertaa saati kolmatta. Ja sulla tulee vielä ojentajat ja olkapäät siihen vielä lisäksi kolme kertaa viikossa. Ei tuu mittää. Järki päähän nyt! Kehityt varmasti paremmin jos saat jonku tolkun tuohon hommaan.

en mä ala tässä nyt omilla jutuilla kehuskeleen mutta kyl joka kerralla tulee suhteellisen kunnolla noi setit vedettyä. vaikka sitä mentäiskin puolikuntoisena (mikä ei tietenkään ole hyvä idea, tiedän) niin kaikki joka kerralla annetaan.
sen olenki myöntänyt et on jo pidemmän aikaa ollut liikuntapakkomielle ongelmana mutta yritän kovasti siitä irrottautua. ihmisillä joilla ei ole ollut samanlaisia ongelmia kuin mulla, on vaikea ymmärtää millaista se on kun on pakko koko ajan yrittää kuluttaa. ongelmilla tarkoitan liikunta-addiktion lisäksi muita asioita mitä en ala tässä selventään mutta ihmiset joilla on samoja kokemuksia osaavat kyllä arvata mistä on kyse. paranemaan päin kuitenkin menossa, ainaki yritys on kova.

Mä tarkotin etten pysty tekemään kumpaakaan penkkiä, vinoa enkä tasapenkkiä.. pysypunnerruksessakin jo vähän kiristää alaslaskussa.. toi olkapää alko vissiin enemmän reistaamaan baarikädenväännön seurauksena, hieman kiristi jo ennen sitä..

Pystyä pystyy tekemään? :wtf: Siinä voi vissiin jättää laskematta ihan niin alas sitä tankoa laskussa, mut ilmeisesti se "kiristää" silläkin tavalla kuitenkin joten se siitä.

Varmaan kantsii käydä lekurilla tms., ei kipeellä olkapäällä yleensä tee kauheesti mitään. Luulis ainakin ojentajia selkää tehdessä ja tälläsissä kipuavan?

Meni pikkasen ohi aiheesta mut jos oot yhtä jääräpää kun valtaosa pakkislaisista (ite mukaanlukien :D), ni ota ny ihmeessä kaikki välttämätön ekaksi kokeiluun ellei ole jo. Lämmittele hyyyvin, venyttele kevyesti, kiertäjäkalvosimia kuntoon, kylmähoitoa jnejne. Olkapäät kuitenkin vaatii aikaa joten tuskin se väkisin ryskimällä paranee, lääkärille vaan.

joo teen kerra viikos ton setin. Ottaa huomioon, että ei tos kuitekaa kovii sarjoja tuu liikaa. Oikeestaa vikat sarjat per liike on kovia.

Jos pitää päästä salille useammin ja tehä samoja lihasryhmiä useammin, niin ite havaitsin joskus hyvänä keinona sekottaa voimapainotteisen ja kehopainotteisen reenin. Vaikka esim. vetävät/työntävät/jalat -systeemillä toimii hyvin.

Eka, siis voimapainotteinen kierto tehään MAXIMISSAAN VITOSIA, EIKÄ KOSKAAN FAILUREEN. Raskaita pääliikkeitä siis.

Tokalla kierrolla sitten otetaan niitä turhia neitiliikkeitä mukaan, pumppaillen 8-12 toiston sarjoja 2-3

Ekan kierron saatoin tehä vaikka näin;

Vetävät: Mave/Leut leveällä myötäotteella/Leuat kapea vastaote
Työntävät: Penkki/Dippi (lisäpainoilla)
Jalat: (etu)Kyykky + vatsat

Toka kierto:

V: Kulmasoutu tangolla/Ylätalja/joku hauisliike
T: Vinop. käsip./flyes kp:lla tai peck-deck och ristitalja/joku ojentaja -liike, vaikkapa ransk.punnerrus tai taljassa.
J: Prässi/takareidet/Pohkeet + vatsoja

Hauikset esim kasvo tolla systeemillä eniten mitä ikinä, koska en mitenkään edes yrittäny reenata niitä sen kummemmin. Epäsuora vaikutus raskaista selälle tehtävistä vetoliikkeistä jo käy hauisreenistä. Sama ojentajien kohdalla.

Tuolloin oli aikaa usein mutta yleensä melko vähän, joten kävin salilla yleensä 3 on 1 off -systeemillä. eli joka kolmas pvä lepoa suurinpiirtein. Toki n.2vkon välein pidin myös 2lepoa putkeen. Palautumisessa ei ollu ongelmia, voimatasot nousi ja lihaakin muistaakseni tuli ja muutenkin kroppa tykkäsi. Enkä mitenkään kummemmin edes bulkannut tai muutenkaan muuttanut reenin lisäksi mitään muita juttuja.

Reenissä avainsanoja on volume, intensiteetti, tekniikka, ja perstuntuma :) Ja se että uskaltaa kokeilla järjen ja kokemuksen sanelemissa rajoissa uusia juttuja.

Tosin tolla systeemilläkään ei tule kun se pari kertaa reeniä per vko per lihasryhmä.

My two cents, miehän en reenaamisesta mitään tajua :)

EDIT: kirjotusvihreitä.

Tuolloin oli aikaa usein mutta yleensä melko vähän, joten kävin salilla yleensä 3 on 1 off -systeemillä. eli joka kolmas pvä lepoa suurinpiirtein.

..joka neljäs pvä lepoa..

ja voimaviikolla jos haluaa väkisellä ja tuntuu että paukkuja riittää niin tuohon perään voi pumppailla kevyesti jotain apuliikkeitä, mutta tiedä sitten positiivisesta hyödystä :david:

Rintatreeni: penkkipunnerrus käsipainoilla
penkkipunnerrus käsipainoilla jumppapallon päällä
viparit rinnalle taljassa maaten.

Ja vaikka miljoona muuta tapaa. Se joka ei osaa treenata vähintäänkin rintaa on aika David-

Ainiin itse en tee tavan penkkiä, koska en tykkää siitä ja sen lisäksi se ei ota minulla rintaan edes leveällä otteella ja oikealla tekniikallakaan. Älä käytä mitään, mikä ei toimi. Se on turhaa loppujenlopuksi.

Rintatreeni: penkkipunnerrus käsipainoilla
penkkipunnerrus käsipainoilla jumppapallon päällä
viparit rinnalle taljassa maaten.

Ja vaikka miljoona muuta tapaa. Se joka ei osaa treenata vähintäänkin rintaa on aika David-

Ainiin itse en tee tavan penkkiä, koska en tykkää siitä ja sen lisäksi se ei ota minulla rintaan edes leveällä otteella ja oikealla tekniikallakaan. Älä käytä mitään, mikä ei toimi. Se on turhaa loppujenlopuksi.

penkkipunnerrus käsipainoilla jumppapallon päällä Tää se taitaa kuule turhaa olla :D Ootko joku aerobiccaaja? :hyvä:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
penkkipunnerrus käsipainoilla jumppapallon päällä Tää se taitaa kuule turhaa olla :D Ootko joku aerobiccaaja? :hyvä:

No takuulla tämä on parempi liike mitä esim. ristikkäistälja. Tuossa pallon päässä temppuillessa tulee kehon hallintaakin harjoitettua kohtuullisen tehokkaasti. Sopii kokeilla. En ole itse kuin kokeillut ja on aika hiton vaikeeta.

Eli jos treenissä vähä "pumppaileekin" niin ihan järkevä käyttää vaikka tuollaista palloa ja hankkia vähän kehonhallintaa samalla.

No tosimiehethän ei tee kuin korkeintaan lankkupenkkiä tasapenkin jälkeen. :D

No takuulla tämä on parempi liike mitä esim. ristikkäistälja. Tuossa pallon päässä temppuillessa tulee kehon hallintaakin harjoitettua kohtuullisen tehokkaasti. Sopii kokeilla. En ole itse kuin kokeillut ja on aika hiton vaikeeta.
Hui, eikös tuon pallon kanssa temppuillessa ole aikamoinen loukkaantumisriski? Luulisi rintaa pystyvän vähän pienemmilläkin riskeillä kehittämään. Vai onko tuossa nimenomaan kehonhallinta pääpointtina?

Hui, eikös tuon pallon kanssa temppuillessa ole aikamoinen loukkaantumisriski? Luulisi rintaa pystyvän vähän pienemmilläkin riskeillä kehittämään. Vai onko tuossa nimenomaan kehonhallinta pääpointtina?

No eikai tuossa kukaan täysjärkinen mitään vitosia tee maksimikuoramalla. Vaan nimenomaan treenin loppuun niitä vähän enemmän "pumppisarjoja" tai miksi kukakin niitä haluaa kutsua.

Eli ei tossa ole mitään sen ihmeempää loukkaantumisriskiä kun käyttää järkeä ja opettelee liikkeet. En siis itse tuota tee, mutta sitä näkee tehtävän yllättävän useastikin. Myös pystypunnerrusta näkee tekevän käsipainoilla ja pallon päällä istuen. Ei tossakaan tehdä mitään maksimisarjoja tietenkään.

Eli voi sen vaikka kuvata niinkin, että se kehonhallinta ois tossa pääpainossa.

Ja taas toisaalta voisi sanoa, että miksi kukaan järkevä tekee sotilaspenkkiä kun on siinäkin paljon isompi mahdollisuus loukkaantua kuin jalat maassa penkkaillen. Tai miksi yleensä reenaa ollenkaan, siinähän on suurempi mahdollisuus loukkaantua kuin sohvalla maaten. :D

Ennakkoluuloja nuo on enemmän mitä oikeita loukkaantumisriskejä.

No en mitään tiukkoja vitosen sarjoja ajatellutkaan. Äkkiseltään tuo vain kuulosti vähän hurjalle (tai oikeastaan minulle tuli mieleeni videoklippi, jossa tehtiin takakyykkyä jumppapallon päällä :wtf:) Mutta taisi olla liian vahva mielleyhtymä tähän :) Itseäni kuitenkin ottaisi suhteellisen paljon päähän, jos huomaisin hankkineeni loukkaantumisen jumppapallon kanssa ;)

mikäs rintaliike ottas parhaite "ylä"rintaan? tähän asti rintaliikkeinä ollu penkki 2x6, vinopenkki kp:lla / tangolla 3x12 ja dippi sillon tällön.

No en mitään tiukkoja vitosen sarjoja ajatellutkaan. Äkkiseltään tuo vain kuulosti vähän hurjalle (tai oikeastaan minulle tuli mieleeni videoklippi, jossa tehtiin takakyykkyä jumppapallon päällä :wtf:) Mutta taisi olla liian vahva mielleyhtymä tähän :) Itseäni kuitenkin ottaisi suhteellisen paljon päähän, jos huomaisin hankkineeni loukkaantumisen jumppapallon kanssa ;)

No saattaisi sitä päätyä tuohon Salikomediaa -trediin tuosta hyvästä.

Siis olikos tossa klipissä seisty sen pallon päällä? Ei helvetti jos on noin, eihän tuo pallo ole edes sitä varten tehty että sen päällä seistään, saati sitte kyykätään.

Onhan niitä olemassa "puolipallojakin", joiden päällä voi tasapainolla. Eli voi vaikka tehdä sitä kyykkyä pikkupainolla ja hioa tasapainoaan.

Mutta varmasti jostain juutuubista löytyy kyllä jos jonkinlaista suoritusta.

Mutta jottei ihan offiksi mene, niin ihan hyvä on kehon koordinaatiota ja tasapainoa lisääviä harjoitteita tehdä. Ei noissa tietenkään pyritä sen aktiivisemmin ees sarjapainoja kasvattamaan. Vähän lihashuoltoa vastaavaa toiminttaa, mutta erittäin hyödyllistä sellaista. Eipä tuu paljon itse tehtyä, kuten ei tuu venyteltyäkään kun on muka niin kiire.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom