rintalihakset...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja antti88
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuohon totuttuaan on myös paljon helpompi lähteä sitten halutessaan pudottamaan rasvoja ja voida hyvin samalla.

- rasvaa et voi polttaa paikallisesti esim. rintalihasten päältä.
- et voi laihtua ja kasvattaa lihasmassaa samalla
- et voi myöskään kasvaa pituutta ja et syö tarpeeksi

kasvavassa iässä, varsinkin koska testosteronitasot ovat erittäin korkeat, pitäisi syödä proteiinia TARPEEKSI! itseltäni mm. jäi pituuskasvu kesken koska en syönyt tarpeeksi. monen vuoden treenit meni täysin hukkaan koska en syönyt oikein. intin jälkeen opin syömään oikein (kiitos pakkotoiston), 1½ vuodessa paino nousi lähes 30 kiloa eikä rasvaakaan ole tullut merkittävästi lisää.

enkä harrasta edes kehonrakennusta vaan yritän voimaa saada. ensimmäisellä "bulkilla" olin jotakuinkin sinun mitoissasi. söin lähes 4000kcal päivässä ja mm. penkkipunnerrus pompsahti 70kg:sta 100kg:een 5:ssä viikossa ilman steroideja. (tosin tätä edelsi intti jonka aikana laihduin paljon, eli myös lihasmuistilla oli toki osuutta kehitykseen)

treeni antaa vain ärsykkeen lihaskasvulle, ruoka kasvattaa!

nevahood sanoi:
....itseltäni mm. jäi pituuskasvu kesken koska en syönyt tarpeeksi.

Samaa myös mä epäilen. Olin muksuna hieman tukeva ja siksi sitten tossa 15 vuoden paikkeilla aloin säätelemään syömisiäni.

Kaikki kasvuarviot ekalta luokalta lähtien olivat olleet aina mulla yli 180cm...vaikka näiden arvioiden tieteellinen painoarvo taitaa olla aika pieni. :D

Mut kuitenkin....just kun pitäs se kovin kasvu tapahtua ei ole riittävästi ravintoa käytössä niin varmasti vaikuttaa lopputulokseen.

Vaikka pakko sanoo et olen tyytyväisempi tähän miken pituuteen (n.173cm) kuin siihen 185cm.

Mut joo, kannattaa safkata kunnolla....ja muistaa varsinkin rasvat.

Rintalihasten muotoon et pysty kummemmin vaikuttamaan, mutta treenaamalla kroppaa jokaiselta osaalueelta TASAISESTI saat uskottavamman kokonaiskuvan.

Mutta näillä liikkeillä nyt rinta saa ainakin jokapuolelta sitä rasitusta

Penkki
Vinopenkki käsipainoilla
Alakalteva
Viparit käsipainoilla

Sitten vielä tämmöinen lista. Tässä on rinnalle eri liikkeet järjestyksessä sen mukaan, paljonko treeni kohdistuu itse treenattavalle lihaksella. Prosentti perässä. 100 prosenttia tarkoittaisi, että liike tehtäisiin pelkästään rintalihaksella.

(EMG-aktiivisuus)
Pectoralis major
Kenopenkki (alle 30 astetta) käsipainoilla 93
Kenopenkki tangolla 89
Etunojat penkkien välissä 88
Penkki käsipainoilla 87
Penkki tangolla 85
Flyes käsipainoilla 84

Pectoralis minor (ylärinta)
Vinopenkki käsipainoilla 91
Vinopenkki tangolla 85
Vinopenkkiflyes käsipainoilla 83
Vinopenkki Smith-koneella 81

Kysyjällä saattaa olla harhaluulo, että lihaa tulee helposti, kun käy vain salilla ja treenaa kovaa. Sama juttu oli mulla kun aloittelin. Fakta on kuitenkin, että jos todella haluat päästä tollaseen kuntoon kuin tossa kuvassa, pitää kaikenmaailman ruokavaliot, treeniohjelmat, lepo sun muut olla kunnossa. Siitä ei pääse mihinkään. Alkuun saattaa hämätä kun kehitystä tulee haistapaskasafkaamisella ja sinnepäintreenillä, mutta se ei kestä kauaa. Punttailun täytyy alkuvaiheen jälkeen muodostua melkeinpä elämäntavaksi jos kehitystä haluaa saada jatkossakin. Sanoisin, että surullista mutta totta, mutta ei se loppujen lopuksi kovin surullista olekkaan... ;)

Alkuvaiheessa rasvaa saattaa palaa ja lihaa tulla samanaikaisesti, mutta tämä ei kestä kauaa. Jossain vaiheessa täytyy tehdä päätös haluaako kasvaa vaiko kiristyä. Kasvuajalla tulee rasvaa ja lihaa, dieetillä ne rasvat napsitaan pikkuhiljaa pois ja katsotaan minkälainen paketti sinne on kasaantunut. Tässä vaiheessa homman tätyy olla jo melko kurinalaisella pohjalla. Tietty on näitä syklejä, mutta ne ovat tosi itsekuria vaativia juttuja ja kyllä fläsää niilläkin tulee. Toisaalta tossa iässä ei dieettiä missään nimessä kannata ruveta vetämään.

Mäkin suosittelen koko kropan treenaamista tasapuolisesti, mutta jos sulla on tavoitteena vain päästä ns. kesäkuosiin, niin joidenkin kuukausien rintahauberitreei tuottanee pieniä tuloksia, mutta et missään nimessä ole lähelläkään tuon kuvan kuntoa ellet ryhdy tähän hommaan tosissaan. Ja siinä vaiheessa on tosi surullista jos jalat jätetään kokonaan pois. Näyttää helvetin typerältä.

PS. Tytöt tykkää selästä. Paksut "putket" siinä selkärangan molemmin puolin saa kissan kuin kissa kuumaksi. ;) Eksän suusta kuultua: "Tää kohta on ihana(vetää sormeaan siinä "putkien" välissä selkärangan päällä edes takaisin), ihan sikaseksikäs". :lol2:

Akkeli sanoi:
Noo mulla on juuri tuollaiset litteät rintalihakset ja voin sanoa että helvetisti enemmän pitää kerätä lihaa niihin (ja olla vähisää rasvoissa) jotta ne alkaa näyttää hyvältä. Eli oo vaan onnellinen jos sulla on "pyöreät" rintalihakset.

nimim. lauta

mulla on (ilmeisesti) sellaiset "pyöreät" rintalihakset. Mulla on rintalihasten yläosat aika nätissä kunnossa, mutta sitten nämä rintalihasten alaosat.. :(
Oon tehnyt monipuolisia liikkeitä..

Tää varmaan ei o kauheen pakkisuskottava ajatus, mutta mä epäilen(jep ei tieteellistä arvoa takana), että lihaksen malliin vaikuttaa genetiikan lisäksi myös se millasta ärsykettä se saa osakseen. Eli siis tarkoitan nyt ärsykkeellä treeniliikkeen suoritustapaa ja sen kohdistumista lihakseen. Esimerkki: jos teet penkkiä kapeahkolla otteella rintalihakset eivät joudu ala-asennossa kovinkaan suureen venytykseen verrattuna leveeseen otteeseen. Tästä seuraa, että rinnan "ulko-osan" säikeet eivät saa niin paljoa ärsykettä osakseen. Onko aivan mahdoton ajatus, että lihaksen työskentely jakautuu hieman epätasaisesti riippuen suoritustekniikasta? Totta mooses lihas supistuu kokonaisuudessaan liikkeen positiivisessa osassa, mutta pointtina onkin liikkeen venyttävä alkuvaihe ja sen tuoma ärsyke lihakseen kun liikesuunta vaihtuu laskusta nousuun. No heikoilla jäillä mennään myönnetään... Mielenkiintoista on muuten katsoa Ruhlin nuoruuden kuvia ja nykyistä rintaa. Näyttäs siltä, että rinta ois leventynyt oikein kunnolla. Näyttäs tekevän saakelin leveellä otteella vaan rintaa videoissaan... ehkä sattumaa.

Taisin sanoa: "jos teet PENKKIÄ kapeahkolla otteella"... kysyttävää?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli siis vielä tarkennan kun tuskin onnistuu tolla, että asian ydin on hieman syvemmällä... Toi liike vois olla vaikka keskitetty hauis yhdellä kädellä selkänojaa vasten ja sillon sama kuvio olis liikkeen ala-asennossa ja siinä kuinka pitkälle kässäri lasketaan. Jos laskee käden aivan suoraks aktivoituu hauislihaksen alaosan säikeet voimakkaasti verrattuna vaikka puolittaisiin pomputteluihin, joita sit näkeekin useimmiten ko. liikkeessä. No ok. Jälleen kun supistus ja liikkeen positiivinen vaihe alkaa supistuu koko lihas, mutta ärsyke on lähtenyt vahvempana joillekin hauiksen osille... vähän hankala asia selittää, mut ehkä joku tajus ja antaa kommenttia...

vinkkinä, sun ikäisenä kannattaisi tehdä jo joka lihasryhmää.. nuorempanahan se on sitä, että halutaan vain voimaa.. niinkuin minäkin ! mutta kyllä silti teen jalkoja,ojentajia,selkää yms..

Oon mä hinkannut yli 15v koko kroppaa et paketti on kyl aika sopusuhtanen...kiitos kumminkin!

Jos porukalla ei ole muutakuin vittuilua, niin jättäkää vastaamatta kokonaan. Aiheesta voi olla puolesta tai vastaan, jyrkästikin, mutta tuo paskanjauhanta saa loppua.

eikö se nyt ole kumminkin tärkeintä että tekee salilla miten haluaa, kuhan kehittyy.. tarvitse tapella missään netissä "tuo on ihan surkee sarja.. vaiha tähän ja tähän..".
itse ainakin olen kehittynyt, vaikka "ohjelmani" ovat itse suunniteltuja. maksimi voiman kehittäminen on tärkeää, eli tekee aina isojen sarjojen jälkeen 1-4sarjat jokaisessa laitteessa.. esim. penkissä: 2x12x50kg. 10x50kg. 8x50kg. 2x3-4x60kg. 1-2x70kg. ja silleen.. tosin tuokin on vähän järetöntä, mutta itselläni on toiminut hyvin :) PS. aluksi oma salilla käymiseni oli pelleilyä, nykysin vakavampaa.. ensimmäisenä 4kuukautena en juurikaan kehittynyt, koska se oli "pelleilyä" kavereitten kanssa..heheh.. mutta nyt 4kk penkissä noussut n.30kg :D joka on minun mielestä kohtuu hyvin.. minun ikäiselleni !

Sellanen vinkki muuten kun haluu sitä maksimivoimaa hankkia, että kannattaa tehä niitä lyhyitä vain suht lyhyissä jaksoissa... esim. sellanen 4 vkoa putkeen alkaa oleen jo riittävä ja kannattaa vaihtaa taas pidempään toistomäärään. Muutenkin aloittelevan treenaajan kannattaa pyrkiä myös ihan massan keräämiseen, johon tollanen 6-12 toistoo on ok alue. Kyllä se voima tulee ihan itsestään pitkän aikaa ku lihas kasvaa. Itse sain joskus 3*6:lla voimaa ja massaa pitkän aikaa vaihtelematta toistomäärää.

Suositut

Back
Ylös Bottom