rintalihakset...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja antti88
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
antti88 sanoi:
viittisitkö viel kertoo et millasia liikkeitä pitäis tehdä jotta toi ryhti sit paranis?

No lähdetään siitä, että kaikki selkäliikkeet auttavat sitä rankaa pysymään suorassa. :D
Ykkösenä tulee tietysti maastaveto, selkä saa suhteellisen kokonaisvaltaista rasitusta.
Sitten tietysti kulmasoutu ja ylä- ja alatalja ovat hyviä perusliikkeitä.

Kannattaa tosiaan mahdollisimman kokonaisvaltaisesti treenata kroppaa. Kaikille lihasryhmille vaan tasaisesti treeniä.
Tietysti jos ongelma-alueita on, oikeanlaisella kohdistetulla treenillä voidaan näihin panostaa, mutta usein tämä menee sitten juuri siihen että penkkiä ja hauista tehdään joka päivä, eikä kehitystä juuri saada aikaan tällä hinkkaamisella. :rolleyes:

Kannattaisi varmaan lukea näitä läpi:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=49
Todella hyvin tiivistetty juttua helposti löydettäväksi. :thumbs:

Antti88: Noh, toi on todellakin tyhmää alkaa tuolla periaatteella käydä salilla. Koitetaan kannustaa sua lopettamaan toi, ja alkaa treenata kunnolla koko kroppaa. Jos joku lihas on muita edellä, niin miksei sitä pitäisi treenata? Eikös sun nyt pitäis jättää samalla hauis ja rinta treeni pois, kun ne on kehittyny, mutta olkapäät ja selkä ei pahemmin ole? No mutta kuitenkin, Vinopenkki kasvattaa vissiinkin hieman paremmin ylärintaa, kuntaas normi alarintaa. Muilla rintaliikkeillä ei ole samanlaista vaikutusta, eli kait ihan vaan koko rinnan alueelle ottaa.

Pikkujöpö: No se ottaa koko rintaan, ei mitenkään erityisemmin johonkin kohtaan.

Niin, en kyllä ole yhtään varma, mutta näin luulen.

Turhaa tolle on saarnata jalkojen treenaamisesta..Oma vikansa kun ei tajua treenata..Onhan se paljo paremman näköstä kun on tasasesti treenattu kroppa eikä sellanen et on kauheet tissi ja haba lihakset ja sit on ihan olematon selkä,olkapäät ja sit jotkut riisi tikku jalat.
Mutta eiköhän se sit joskus vuosien päästä kun on vähän saanut ikää enemmän ja jos on saanu ne tissinsä ja habansa kasvaan,niin huomaa et ois kannata reenata niitä jalkojakin.

arni sanoi:
Mä olen sitä mieltä, että kasvattaakseen tasaisen paksun rintalihaksiston, tarvitaan muitakin kuin tasapenkki-liikkeitä.

Kaverin kanssa naureskellaan aina, että monella näkee "penkkitissejä" eli pelkkää penkkipunnerrusta harjoittamalla rinnan yläosa ei kehity kovin tehokkaasti ja rintalihas alkaa muistuttamaan hyppyrin nokkaa alaosan aktivoituessa yläosaa tehokkaammin.

Puhun myös osaksi omasta kokemuksesta. Vinopenkki tangolla/kp:llä, flyesit vinopenkillä ovat tasoittaneet voimasuhteita rintalihaksen ylä-ja alaosan välillä.

Ja mainittakoon vielä epäselvyyksien välttämiseksi, että edelleen se genetiikka vaikuttaa. Toisille rinta kehittyy tasaisesti, oli liikearsenaalisaa mitä liikkeitä hyvänsä.

Oon samoilla linjoilla Arnin kanssa. Itse rintalihaksen muotoon tuskin pystyy vaikuttamaan, mutta aivan varmasti rintaa pystyy tasapainottamaan ja täten "muotoilemaan". Omassa treeniohjelmassa ei juurikaan tasapenkkiä ole, vinopenkki eri muodoissa pääliikkeenä ja satunnaisesti alaviistoa käsipainoilla ja flyesseja, sekä venyttelyä.

jees, kiitti kaikista vinkeistä, saan varmasti ainakin jollakin tavoin rintalihaksiani muokattua näiden perusteella. löytyiskö vielä tippejä ton rasvan polttamiseen just rinnoista, oon tässä ajatellu et kun säät vähän lämpenee niin alan sit ennen aamupalaa käymään lenkillä niin pitäis rasvan palaa, mut onks esim. punnerruksista hyötyä tjn?

niin ja sit vielä noista venytyksistä oisin vähän kiinnostunu ja oisin kiitollinen jos joku vielä viittis kertoo niistä vähän enemmän ja miten, ja mitä hyötyy niistä suurinpiirtein on?

antti88 sanoi:
jees, kiitti kaikista vinkeistä, saan varmasti ainakin jollakin tavoin rintalihaksiani muokattua näiden perusteella. löytyiskö vielä tippejä ton rasvan polttamiseen just rinnoista, oon tässä ajatellu et kun säät vähän lämpenee niin alan sit ennen aamupalaa käymään lenkillä niin pitäis rasvan palaa, mut onks esim. punnerruksista hyötyä tjn?

Rasva palaa tasapuolisesti eri puolilta kehoa, ei pelkästä rinnasta..

Venytyksistä vielä, että esim vinopenkissä lasket tangon semmoiseen asentoon, että tunnet sen venyttävän rintalihasta pari sec sitte nostat ylös. Sarjapainot ovat ainakin 20% tavallista pienenmmät. Tosin nää venytykset olis parasta tehdä ristitaljassa tai fliessillä. Bull mentula joskus noista venytyksistä kirjoitti ja päätin testata. On nyt tasaiset rintalihakset, mutta johtuuko se myös siitä että olen tehnyt enenmän liikkeitä joissa supistuu enenmän ylärinta. Who knows..

antti88 sanoi:

insect sanoi:
Rasva palaa tasapuolisesti eri puolilta kehoa, ei pelkästä rinnasta..

Joo et sinä millään pysty pelkästä rinnasta rasvaa polttamaan. Paitsi tietysti rasvaimulla.

Punnerruksista rasvan polton suhteen ei ole hyötyä. Eli vaikka teet 300 punnerrusta päivässä, ei rinnoistasi tule tuollaisia!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
antti88 sanoi:

Rasvaimu on ainut vaihtoehto saada se rasva juuri rinnoista pois, joten vaihtoehdoiksi jää varata aika alan lekurilta tai sitten polttaa rasvaa tasaisesti koko kropasta. Sun ikäiselle en kuitenkaan missään tapauksessa suosittelisi mitään dieettiä, jos sitä läskiä nyt ei ihan törkeätä määrää ole. Alat vaan treenaamaan koko kehoa läpi tasaisesti ja syöt paljon proteiinipitoista ruokaa. Ja jos nämäkään neuvot ei mene perille, niin sitten ainakin minä luovutan tältä osin.

antti88 sanoi:
Terve! Hauaisin kehittää rintalihaksistani litteät ja laajat kuten esim. tässä kuvassa http://cuteguys.8k.com/Cute50.jpg olen käynyt salilla jonkin verran ja treenannut pitkälti penkkiä, habaa ja vatsoja(penkistä nousee noin 90kg). Rintalihakseni ovat kyllä kasvaneet mutta eivät tuollaisiksi litteiksi. Olen aika nuori ja rasvaa minussa ei juurikaan ole. Mittani 182cm/70kg.

Noo mulla on juuri tuollaiset litteät rintalihakset ja voin sanoa että helvetisti enemmän pitää kerätä lihaa niihin (ja olla vähisää rasvoissa) jotta ne alkaa näyttää hyvältä. Eli oo vaan onnellinen jos sulla on "pyöreät" rintalihakset.

nimim. lauta

Kukin treenaa tyylillään. Jos jollekin sopii pelkkä rinta-hauis -treeni ja noin sinnikkäästi haluaa siinä pysytellä eikä halua näyttää symmetriseltä (jos naisia varten treenaa niin useimmillehan rintalihakset ja hauis yleensä riittääkin), niin miksi tätä mollataan? Useimmille täällä on tärkeää kasvaa joka puolelta tasaisesti, mutta jotkut ovat rinta-hauis -miehiä kehdosta hautaan ja erilaisuus tulee hyväksyä.

Hauis saattaa näyttää pidemmältä esim. muiden olkavarren lihaksien vahvistuttua. Toisaalta voihan myös olla, että et osaa treenata kunnon tuntumalla koko liikeradalla - ehkä sulla vain meni treeni paremmin lihaskasvun suhteen perille nykyttämällä tai erimittaisilla sarjoilla?

Kannattaa ehkä lukaista Tomin hauistreeni -opas kunnolla ja tsekata miehen hauis kuvista. Siinä on uskottavuutta.

Oletko Konna ottanut huomioon, että jos treenaa vain rintaa, muttei selkää ollenkaan, niin aikan nopeeta tulee ns. orankilookki ja se nyt ei ainakaan ole edes terveellistä enää. Eli tasapuolista treeniä vaan, vaikka olisi kuinka ne naiset mielessä. :david:

Konna sanoi:
Kukin treenaa tyylillään. Jos jollekin sopii pelkkä rinta-hauis -treeni ja noin sinnikkäästi haluaa siinä pysytellä eikä halua näyttää symmetriseltä (jos naisia varten treenaa niin useimmillehan rintalihakset ja hauis yleensä riittääkin), niin miksi tätä mollataan? Useimmille täällä on tärkeää kasvaa joka puolelta tasaisesti, mutta jotkut ovat rinta-hauis -miehiä kehdosta hautaan ja erilaisuus tulee hyväksyä.

No jos tässä naisia varten treenataan niin eiköhän kannata panostaa selän treenaukseen. Naiset ovat sanoneet, että v-malli on tärkeää ihanteellisessa kropassa, tuskinpa orankia muistuttavalla hartiamallilla naisia heruu, oli haba ja rinta kuinka muhkeita tahansa.

Vai menenkö paljonkin mönkään v-mallin suhteen? Mimmit, korjatkaa, mikäli olen väärässä v-mallin suhteen. Jos selälle ei ole väliä niin sitten siirryn puhtaaseen ja alkukantaiseen rhp-metodiin :evil:

arni sanoi:
No jos tässä naisia varten treenataan niin eiköhän kannata panostaa selän treenaukseen. Naiset ovat sanoneet, että v-malli on tärkeää ihanteellisessa kropassa, tuskinpa orankia muistuttavalla hartiamallilla naisia heruu, oli haba ja rinta kuinka muhkeita tahansa.

Tällaista olen minäkin kuullut, ja lisäksi olkapäät ja trapsit ovat olennaiset yläkropassa. Vaikuttavathan ne rintalihastenkin ulkonäköön.

Eli onko siis vain jalkatreeni turhaa? :D :D

Ei ne isotkaan rintalihakset näytä miltään jos ne on eteenpäin kääntyneiden olkapäiden välisessä kuopassa piilossa. Oikeasti. Noita näkee monesti salilla.

Arni sanoi:

Pieni luento tähän kohtaan. Antti88 selvästikin hakee naisen silmää miellyttävää pakettia, right? Mainittakoon nyt heti alkuun, että itse en todellakaan ole mikään naistenmies. Naama on kuin apinalla ja puhelahjatkaan eivät ole synnyinlahjana saatu. Tämä jo sinänsä antaa puheilleni enemmän painoarvoa.

Aikanaan ennen saliharrastusta kysyin entiseltä tyttöystävältäni (onneksi entinen), että mitä kohtaa sitä pitäis treenata, että naisen silmää miellyttäisi (kuten voit havaita, minulla oli tuolloin huonohko itsetunto...). No sieltähän tulikin sitten tarkka analyysi: rinta piti olla iso, kädet paksut, olkapäihin pitää tulla sellaiset kunnon kuopat kun nostaa olkavartta ylös (eli se monttu joka tulee tuohon kohtaan mihin epäkäs päättyy ja olkalihas alkaa), selän pitää olla leveä ja vahva, pepun pitää olla pyöreä, paksut reidet ovat seksikkäät... Lista tuntui vain jatkuvan. Eli tuon perusteella ne naiset kyllä arvostavat kokonaisvaltaisesti treenattua kroppaa. Tosin tässä vaiheessa otos oli hyvin pieni, sisälsi vain oman senaikaisen tyttöystävän. Sen sijaan parempaa otosta naisten kehoihanteista sain yökerhoissa (luonnollisesti myöhemmin kun en enää seurustellut), joissa tuli vielä sinkkuaikana käytyä harvase viikonloppu. Voin vain tässä todeta, että koko kropan treenillä oli hyvin positiivinen vaikutus naisonneen...

Henkilökohtaisesti en kyllä treenaa kuin itseäni varten (tosin ei mulla sitä vastaan ole mitään, että nykyinen aivan ihana avovaimonikin tykkää tuloksista). Mutta, voin antti88 taata, että jos niitä naisia haluat miellyttää, niin kokonaisvaltainen kropan treeni on paras ratkaisu. Se ei ole todellakaan yksityiskohdista (kuten rintalihasten muoto) kiinni vaan kokonaisuudesta. Ehkä pelkkä treenattu rinta miellyttää joitain naisia, mutta kokonaisuudessaan treenattu kroppa miellyttää lähes kaikkia, kunhan ei mennä liiallisuuksiin ja niihin onkin äärimmäisen vaikeaa päästä ilman "voisilmää aamupuurossa". Enemmän naisten mielipiteissä onkin sitten eroa rasvaprosentin suhteen, toiset naiset tykkäävät vähän kuivakkaammasta paketista (vatsalihakset näkyvät jne.), toiset taas pitävät sitä luotaantyöntävänä, koska kokevat sen eräänlaisena narsismin merkkinä. Toisille kelpaa enemmän ns. nallekarhu -look, eli hiukan masua saa olla, mutta raameja myös.

Mainittakoon nyt vielä tähän loppuun, että jos treenaat pelkkää rintaa ja hauista, näytät kohta orangilta, jonka olkapäät ovat kääntyneet eteenpäin ja selkä on kuin Notredamen kellonsoittajalla. Eli paketti ei ole balanssissa, koska selkä ei pidä olkapäitä takana. Tuo, jos jokin on pahan näköistä katsottavaa...

Ja vielä pesunkestävä vinkki antti88:lle. Vaikka alkaisitkin siellä salilla vetämään täyspainoista treeniä ja tuloksia alkaisivat näkymään, niin älä hyvä mies kävele sen jälkeen kuin maailman omistaja, ei mitään pullistelua. Se on jotain, minkä naiset kokevat luotaantyöntävänä. Paras tyyli on, että olet ihan normaalisti, ihan kuin olisit saanut tuon jumalaisen kropan synnyinlahjana etkä tuo sitä mitenkään esille. Näin osoitat, että omaat hyvän kropan, mutta se ei ole sulle tärkeä asia (vaikka se olisikin). Samalla tavalla kuin naiset, jotka ovat kauniita ja myös näyttävät sen kaikessa, ovat huomattavasti epämiellyttävämpi, kuin naiset jotka ovat kauniita, mutta eivät tee siitä mitään numeroa.

JK. Antti88, tuohon sun kroppaan saisi pistää vähintään tuollaiset 7kg rasvatonta lihasmassaa, niin johan alkaa olemaan vaikutusta...

JJK. Pakko vielä lisätä... Eli jos niitä naisia haluat miellyttää enemmän kuin vain sen yhden illan, niin paras kohta itsessäsi mitä voit treenata, on itsetunto.

Viimeksi muokattu:
kynae-niska sanoi:
Eli onko siis vain jalkatreeni turhaa? :D :D

Jostain kumman syystä naisilla on fiksaatio miesten takamuksiin (niin, miksi ei saisi olla, koska meillä miehillä on sekä rintoihin että takamuksiin...). Ja kunnon takamushan kehittyy pelkästään kunnon jalkatreenillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom