rintalihakset...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja antti88
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
niin, mutta jos teen kestävyyttä,massaa ja maksimivoimaa samalla kerralla ? eli siis alotan pienellä, ja lisään,lisään kunnes toistot hyytyvät 1-3 :D on ainakin toiminut..

Kuulostas pyramidi-periaatteelta... no ihan ok kuhanku ymmärtää et optimaalisesti et voi noita kaikkia osa-alueita samaan aikaan kehittää. Itse tekisin tossa treenivaiheessa massa ensimmäisellä sijalla ja sit kun könttiä alkaa oleen ni menisin sinne hermottavaan suuntaa eli vaikkapa maksivoimaa hinkkaamaan. Aluks toimii yleensä melki kaikki... mut kyl se seinä tulee vastaan nopeesti ellei järkiperäistä treeniään sen hetkiseen tilanteeseen sopivaks... mut jos homma toimii ni jatka vaan ja vaihdat sit ku tyssää...

no onhan tuo toiminut.. mutta penkissä teen aina aluksi ne massa sarjat, ja lopuksi aina rutistuksia.. ja hiukan siihen tyyliin muissakin laitteissa, mutta 5toistoa minimi..

Jep ei alle 5 paljoo aluks kannata tehä. Tärkeintä olis et a) ei tee liikaa sarjoja/lihasryhmä(rinnalle ja selälle riittää sellanen 6-10 sarjaa, pienemmille kuten hauis, ojentaja 4-6sarjaa ok) b) syö ku kiukkunen orava kuivan kesän jäljiltä - koko ajan... siis jos on nuori ja hoikka.

no minä olen ehkä nuori, mutta en hoikka :D mutta nyt rupeen hinkkaamaan aina penkissä aluksi 2x8.. eikös sillä saa massaa hyvin ? vai saako paremmin 2x6 ? :D

Kannattas muuten tajuta jo aluks et toisto ja sarjamäärillä ei sinänsä olen niin kauheen paljon merkitystä. Tärkeempi on rasittaa lihasta sillä tavalla että se saa sopivan ärsykkeen(ei liian vähän-> lihakset ei tunnu miltään seuraavana pvänä, eikä liian paljoa-> lihakset kipeenä monta pvää ja seuraavassa treenissä kimmottomat) mikä sit onkin aika yksilöllistä riippuen treenitaustoista ja yksilön kyvystä ottaa treeniä "vastaan". Mieluummin aina pikkasen liian vähän treeniä kuin liikaa.

noh yleensä olen käynyt n.5 kertaa viikossa salilla, ja jokapäivä teen ihan loppuun.. aluksi se rasitti selkää, ranteita ja rintalihaksia, mutta ei enää.. tai siis rasittaa, mutta seuraavana päivänä ei tunnu juurikaan missään :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
antti88 sanoi:
No milläs sitten? Kyllä niihin lihasten muotoon jonkin verran pystyy ainakin mun tietääkseni vaikuttamaan.. ainakin jos hauikseen haluu sellasen patin niin pitää jättää liikesarija vajaaks kun muuten tulis sellanen tasanen hauis.

:anssi:

Venyttely venyttää lihasta ja venyttelemällä se "pallomainen", pyöreä muoto saadaan aikaan hauikseen. Pätee myös latseihin. Eli leveään selkälihakseen.

no onhan nuo noussut...
tosin minähän olen vain amatööri treenaaja.. mutta silti on penkki parantunu jotain 15kg.. ja muissa melkeinpä samalla tavalla.. :D

StuntMan91 sanoi:
no onhan nuo noussut...
tosin minähän olen vain amatööri treenaaja.. mutta silti on penkki parantunu jotain 15kg.. ja muissa melkeinpä samalla tavalla.. :D

Niin mutta uskon että se penkki olisi noussut ihan samalla tavalla vaikka 3krt viikossa treenaamalla. 5krt viikossa aloittelijalle on minusta liikaa. Ja toisekseen alkuun se 15kg tai 30kg tulee melkein väkisin, treenaa sitten millä tyylillä tahansa.

joo niinhän se menee että alussa ne lihakset kasvaa paljon nopeammin... tarkotus olisi saada penkkiin lisää se toinen 15kg, sitten kesälomalla.. :)

Jos alusta lähtien treenaa kovaa ja usein on jatkossa vaikeeta kasvattaa progressiota intensiivisyyden ja treenitiheyden kautta. Fiksua on aloittaa iisisti, jättää toisto kaks muutamas sarjas varastoon ja silti patti turpoo varmasti yhtä hyvin ellei paremmin kuin kaikki ulos tyylillä. No innostus on melki kaikilla ollut aluks liian kova, joten nää jutut oppii useimmiten sit kantapään kautta. Kuhanku ei sit menis vielä akillesjänne poikki alkuinnostuksessa ;) Niin filosofista :D

IMO lihaksen muotoon ei pysty treenillä vaikuttamaan mitenkään vaan sen määrää genetiikka. Esimerkiksi itselläni on ylärinta erittäin paksu ja hyvin kehittynyt, mutta alarinta on huonon muotoinen. Tähän olen tottakai alkuaikoina yrittänyt vaikuttaa, muttei se siitä mihinkään muutu. En nyt millään tieteellisellä faktalla pysty tukemaan tätä väittämää, mutta kokemuksesta olen tämän huomannut. Olen kuitenkin varma, että monella on samankaltaisia kokemuksia. Jos joku kuitenkin jotain asiallista tieteelliseentutkimukseen perustuvaa faktaa löytää, niin luen kyllä mielelläni. :)

Coke: mitenkää väheksymättä niin tuskin oot kauheen montaa vuotta teenaillut(ainakaan analyyttisesti), eli ei kannata heti "myydä maitaan" jos ei heikko lihasryhmä kehity. IMO genetiikalla on suuri merkitys lihaksen kehittymispotentiaaliin ja malliin, mutta pelkäänpä, että moni suht aloitteleva treenari käyttää tätä "genetiikka määrää"- teoriaa vain tekosyynä olla keskittymättä heikkouksiinsa ja tyytyy osaansa. Joissain tapauksissa useiden vuosienkaan keskittynyt yritys ei pure heikkoon lihasryhmään, mutta suuri enemmistö voi kyllä saada ihmeitä aikaan treenaamalla heikkouksiaan. Koita vain sitkeesti löytää treenitapoja kehittää ylärintaa ja varmasti saat tuloksia! Smith- vinopenkki suht jyrkällä kulmalla ja leveellä otteella vois toimia. Olkapäät taakse ja lapaluut yhteen niin etuolkapäät ei ota niin paljoa työstä ja ylärinta pääsee hommiin.

Edit:jaahas menikin just toistepäin :D no ehkä sit joku toinen saa tästä kipinää ylärintatreeniinsä.

Genetiikka näyttelee suurta roolia, niinkuin jo tässä on tullut selväksi. Mutta tarkoitin lähinnä sitä, että se lihaksen MUOTO ei muutu. Vain lihaksen kokoon voidaan vaikuttaa.

Jos esimerkki henkilö omaa huonon lihaserottuvuuden selässä ja kummallisen mallisen selän muutenkin, uskon, ettei henkilö pysty vaikuttamaan sen selän parempaan erottuvuuteen tai ulkonäköön mitenkään. Selän kyllä saa kasvuun kovalla treenillä, muttei sitä muotoa voi muuttaa.
Lisää vain kommentteja! Tämä kun on mielenkiintoinen aihe! :)

coke- sanoi:
Jos esimerkki henkilö omaa huonon lihaserottuvuuden selässä ja kummallisen mallisen selän muutenkin, uskon, ettei henkilö pysty vaikuttamaan sen selän parempaan erottuvuuteen tai ulkonäköön mitenkään. Selän kyllä saa kasvuun kovalla treenillä, muttei sitä muotoa voi muuttaa.

Eli sitten tulee iso, kummallisen näköinen selkä jolla ei oo erottuvuutta. :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom