rintalihakset...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja antti88
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
no en ole pelkkiä rintalihaksia treenaamassa mutta haluisin tietää että miten joku, jolla on tollaset rintalihakset niinkun tossa kuvassa ni on saanu ne sellasiksi. taidanpa aloittaa uuden threadin kun olin varmaan muotoillut kysymykseni niin vaikeaksi ettei sitä tavalliset tallaajat tajua.

antti88 sanoi:
huoh... en tiedä mikä siin on niin vaikeeta... oon tähän mennessä saanu 11 postista yhden hyödyllisen vinkin... kaikki muu väittelyä tai jotakin asiaan ihan kuulumatonta....

Jos joku tietäisi taikakeinon haluamasi mallisten rintalihasten kasvattamiseen, kyllä se sulle kerrottais. Mullakin on aika monta lihasta, jotka oikein mielelläni muotoilisin uudelleen jos se olisi mahdollista. Mutta, jos tuollaisia taikatemppuja ei aikuisten oikeasti ole olemassa, niin eikö ole parempi kertoa se, kuin neuvoa sut tekemään jotain paskajuttuja, jotka ei oikeasti toimi?

Ainoa asiallinen vinkki mitä sulle voi antaa on se, että tasaisesti treenattu kroppa on aina paremman näköinen kuin sellainen, josta on yritetty saada vain tietyt lihakset "rantakuntoon". En mene sanomaan, ettei venyttelyllä tms. voisi olla marginaalista vaikutusta, mutta et sä kovin radikaalisti pysty kroppaasi muun malliseksi muokkaamaan kuin mitä se luonnostaan on.

Mitä jalkojen treenaukseen tulee, kokeile joskus ottaa kyykkysatsi sillä 90kg:llä, joka on sun penkkimaksimi. Jos tuntuu kevyeltä, niin sitten sulla on ehkä luonnostaan niin vahvat jalat, ettei niitä tartte ainakaan heti alkaa treenaamaan...

Nyt "asiaan kuulumattoman vittuilun yms." jatkoksi lisään sulle vielä yhden sellaisen vinkin, mitä pyysit. Vanha tarina kertoo, että vinopenkkiä tekemällä saa laajemmat rintalihakset kuin pelkällä tasapenkillä. Itse siis suhtaudun asiaan melko skeptisesti, mutta ole hyvä ja kokeile, et voi ainakaan menettää mitään :) .

kyllä mulla kyykyssä yli 100kg menee aika kepsosesti, mutta luulis nyt et ees jollain näistä kaikista bodareista on tollaset rintalihakset kun tossa kuvassa.... ja haluisinkin vaan kuulla juttua niiltä joilla on tollaset rintalihakset

antti88 sanoi:
kyllä mulla kyykyssä yli 100kg menee aika kepsosesti, mutta luulis nyt et ees jollain näistä kaikista bodareista on tollaset rintalihakset kun tossa kuvassa.... ja haluisinkin vaan kuulla juttua niiltä joilla on tollaset rintalihakset

Yritäs nyt Antti hyvä lukea että mitä Timba tossa jo aikaisemmin kirjoitti.

Timba79 sanoi:
Tämä nyt on toistoa, mutta geenit määrää rintalihasten muodon. Kova treeni saa ne kasvamaan ja rasvat pois päältä saa ne jopa näkymään.

No ne joilla on tollaset rintalihakset ovat tehneet ihan samoja liikkeitä kun kaikki muutkin, penkki tanko/kp, vinopenkki kp, flies jne. Ei ole mitään sellaisia liikkeitä joilla saisit tietyn tyyppisen/mallisen lihaksen.

Älä nyt hyvänen aika uutta threadia samasta aiheesta alota.
Kuten täällä on jo useasti mainittu, lihaksen muotoon on vaikea vaikuttaa. Esim. hauis on yksi lihas, etkä sen muotoon voi mitenkään vaikuttaa. Rintalihakseen voi ilmeisesti hiukan enemmän vaikuttaa (ylä-ja alarintalihas).

Kirjoituksistasi paistaa läpi selvä tietämättömyys. Joten rohkenen vahvasti epäillä ettei "pyhä kolminaisuus",treeni, ruoka, lepo, ole kunnossa.
Muistathan että lihas kasvaa levossa, ja kasvakseen sen on saatava tarpeeksi rakennusaineita.

Asiallisia vastauksia saadaksesi, olisi sinun myös hiukan hiottava asennettasi. Ei tänne voi tulla tilaamaan tietyn muotoisia lihaksia, ja sitten suuttua kun ei se onnistukkaan.

en oo ainakaan vielä kerenny suuttua mistään ja omasta kokemuksesta voin kertoa että vajaalla liikeradalla mun hauis oli ihan eri muotonen kun mitä se nykyään on koko liikesarijalla. Rakennusaineista taas otan aina 1.5desiä g massia treenin jälkeen ja aamusin yleensä sellasen vitamiinipillerin. ja kyllä mun lihakset kasvaa, about vuoden aikana on selvästi tullu lisää rintaa ja hauista, ojentajaa, olkapäitä ja selkää ja vatsaa.

Eniten mua tässä jutussa härittee toi osote mistä tuo "ihannerintalihasten" kuva on haettu :D . Tollaset rintalihakset saa olemalla laiha... eiku siis tiukka :D . Eihän tuolla kuvan mallipojulla kovin isot "tissit" oo, mutta rasvat o vähissä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
antti88 sanoi:
ja omasta kokemuksesta voin kertoa että vajaalla liikeradalla mun hauis oli ihan eri muotonen kun mitä se nykyään on koko liikesarijalla.

Oletko sä kuitenkin ehtinyt treenaamaan niin kauan että huomaat eron hauiksessa kun sitä treenataan vajaalla- tai täydellä liikeradalla?

antti88 sanoi:
muuten millanen liike on toi jo muutamaan otteeseen mainittu flies?

http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/CBDeclineFly.html
Tuollainen, tai sama kässäreillä!

Tuosta jalkojen treenaamattomuudesta vielä...

Itse aluksi jätin jalkojen treenaamisen vähemmälle (lue: melkein kokonaan pois), koska mielestäni jalat olivat muuhun kroppaan suhteessa hyvässä kunnossa.
Jälkikäteen katsoen suoraan sanoen vituttaa. Jalat ovat muuta kroppaa jäljessä tällä hetkellä, eikä niitä voi edes tällä hetkellä täysiä treenata kun toisen polven onnistuin ennen kesää potkunyrkkeilyssä vammauttamaan.
Jos olisin panostanut alusta asti yhtä paljon jalkoihin kuin panostin muuhun kroppaan, eivät jalat nyt olisi varmaankaan jäljessä ja polvivammaltakin olisin saattanut välttyä.
Ei ole kiva katsella kun muissa liikkeissä painot nousevat suht. tasaisesti ja kyykyn sarjapainot eivät ole liikkuneet vuodessa melkein mihinkään. :rolleyes:

Ja vielä tästä tissikeskustelusta; vaikka lihasten muoto periytyykin geenien mukaan, voi esimerkiksi rintalihasten ulkomuotoon vaikuttaa sellaisella pikkujutulla kuin ryhdillä.
Kun vetää niitä lapalihaksia vähän taaksepäin niin rinnan ala kasvaa näennäisesti, vaikka oikeasti mitään lihakselle ei käykkään. Eli vaan sitä selkätreeniä kehiin. :D

Toi on oikeesti joku trolli..Ei kukaan voi olla noin itsepäinen. Treenaa, syö ja nuku niin näet että tuleeko niistä sellaset vai ei.

Oletko sä kuitenkin ehtinyt treenaamaan niin kauan että huomaat eron hauiksessa kun sitä treenataan vajaalla- tai täydellä liikeradalla?
joo, oon mä muutaman vuoden jo nostellu käsipainoja himas joka ilta, mut nyt vasta oon jotai puol vuotta käyny salil vakituisesti
Ja vielä tästä tissikeskustelusta; vaikka lihasten muoto periytyykin geenien mukaan, voi esimerkiksi rintalihasten ulkomuotoon vaikuttaa sellaisella pikkujutulla kuin ryhdillä.
Kun vetää niitä lapalihaksia vähän taaksepäin niin rinnan ala kasvaa näennäisesti, vaikka oikeasti mitään lihakselle ei käykkään. Eli vaan sitä selkätreeniä kehiin.

viittisitkö viel kertoo et millasia liikkeitä pitäis tehdä jotta toi ryhti sit paranis?

Eiks nää yläselän ja takaolkapäitten liikkeet ainaki siihen auta. Nii ja ei kannata joka ilta niitä painoja nostella, saattaapi tulla ylikunto (ellei ole jo)

antti88 sanoi:
Terve! Hauaisin kehittää rintalihaksistani litteät ja laajat kuten esim. tässä kuvassa http://cuteguys.8k.com/Cute50.jpg olen käynyt salilla jonkin verran ja treenannut pitkälti penkkiä, habaa ja vatsoja(penkistä nousee noin 90kg). Rintalihakseni ovat kyllä kasvaneet mutta eivät tuollaisiksi litteiksi. Olen aika nuori ja rasvaa minussa ei juurikaan ole. Mittani 182cm/70kg.
Ei sitä muotoa ilman leikkauksia pahemmin muutella, eli ne ovat mitkä ovat, kasvavat vain kokoa.

JSmith sanoi:
MItäs palsta on mieltä, saattaako (tasa)penkkaamalla saada suhteessa liikaa massaa rintalihaksen alaosaan vai onko se sanonta että lihas vaan supistuu tässäkin totta? Exrx.net näytti erottelevan rintalihakseen kaksi eri päätä, mutta voiko vinopenalla mielestänne yrittää saada lisää massaa ylärintaan eli lisää tasaisuutta kun koko rintaa katsotaan?

Mä olen sitä mieltä, että kasvattaakseen tasaisen paksun rintalihaksiston, tarvitaan muitakin kuin tasapenkki-liikkeitä.

Kaverin kanssa naureskellaan aina, että monella näkee "penkkitissejä" eli pelkkää penkkipunnerrusta harjoittamalla rinnan yläosa ei kehity kovin tehokkaasti ja rintalihas alkaa muistuttamaan hyppyrin nokkaa alaosan aktivoituessa yläosaa tehokkaammin.

Puhun myös osaksi omasta kokemuksesta. Vinopenkki tangolla/kp:llä, flyesit vinopenkillä ovat tasoittaneet voimasuhteita rintalihaksen ylä-ja alaosan välillä.

Ja mainittakoon vielä epäselvyyksien välttämiseksi, että edelleen se genetiikka vaikuttaa. Toisille rinta kehittyy tasaisesti, oli liikearsenaalisaa mitä liikkeitä hyvänsä.

antti88 sanoi:
Rakennusaineista taas otan aina 1.5desiä g massia treenin jälkeen ja aamusin yleensä sellasen vitamiinipillerin. ja kyllä mun lihakset kasvaa, about vuoden aikana on selvästi tullu lisää rintaa ja hauista, ojentajaa, olkapäitä ja selkää ja vatsaa.

Eiköhän ne lihakset kasva sillon kun saa riittävästi proteiinia,ainakin sen 2g kiloo kohti ja sit syödään yli kulutuksen sitä ruokaa et se lihas saa niitä rakennusaineita.Et ei se lihas kasva ku vetää vaan jotain jugurttii ja paahtoleipää ja pari kertaa jonkun massajuoman..
Tän on pakko olla trolli!

Tollaisia rintalihaksia et varmasti saa. Sulla tulee oleen aivan omanlaiset lihakset. Se millaiset niistä tulee niin siihen voit vaikuttaa. Tässä on sulle jo kerrottu monta vinkkiä eli niitä jalkoja, selkää, vinopenkkiä, jne jne. Ja se rasva pois niin ne näkyy paremmin. Ja oikeasti, vaikka olisit pelannut 20 vuotta lätkää niin tänne on ihan turha tulla sanomaan että en treenaa jalkoja kun ne on niin hyvät...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom