rintalihakset...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja antti88
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Juza76 sanoi:
Paras tyyli on, että olet ihan normaalisti, ihan kuin olisit saanut tuon jumalaisen kropan synnyinlahjana etkä tuo sitä mitenkään esille. Näin osoitat, että omaat hyvän kropan, mutta se ei ole sulle tärkeä asia (vaikka se olisikin). Samalla tavalla kuin naiset, jotka ovat kauniita ja myös näyttävät sen kaikessa, ovat huomattavasti epämiellyttävämpi, kuin naiset jotka ovat kauniita, mutta eivät tee siitä mitään numeroa.

Tää on totta. Mutta sanottakoon nyt kuitenkin rehellisyyden nimissä, että luultavasti varsin harvaan tyttöön/naiseen (punttimimmit poikkeuksena) vetoaa paksut reidet ja saatanallinen selkä. Kyllähän se niin on että treenatuilla tisuilla ja kireellä vatsalla pääsee suht pitkälle. :piis:
Itse treenaan kyllä koko vartaloa.

ja sanottakoon vielä että kannattaa todellakin opiskella treenistä ja ravinnosta mahdollisimman paljon. kyllä esim. minulla (pelkkää tasapenkkiä) rintalihakset ovat melko tasapainoiset, alaosassa vain on hieman enemmän lihaa kuin muualla.

kuten sanoit tuossa aiemmin että aloitat aamuaerobiset nyt keväällä.. onkohan järkeä dieetata kun et tuon enempää paina? tai jos sinulla olisi vielä pituuskasvu kesken?

luulen että saat rasvaprosenttisi tippumaan kunhan alat syömään oikein ja treenaamaan tasapainoisesti koko kehoa. äläkä vaan sano että "syöt paljon" tai "ruokavalio on kunnossa". se ei ole kuin itsesi kusettamista.

mutta esimerkiksi vinopenkki (noin 30 asteen kulma, ei enempää!) käsipainolla on ehkä paras massaliike rintalihaksille. pelkillä rintalihaksilla tosin et tee yhtään mitään ellei koko kroppa ole tasapainossa. =)

homma kaikessa yksinkertaisuudessaan: ruokavalio kuntoon. syöt vähintään 500kcal yli kulutuksesi joka päivä ja vähintään 2g proteiinia per painokilo niin että se tulee tasaisin väliajoin päivän mittaan laadukkaista lähteistä. Treeni: jos lihasmassaa haluat niin normaali massatreeni, esim. 2 tai 3 jakoinen. lisäksi luet tätä keskustelupalstaa ja otat itse selvää treenistä ja ravinnosta.

ps. naisillakin D-kuppi näyttää pieneltä jos on huono ryhti.. niin ja ryhtihän johtuu selästä eikä tisseistä!

e. kohtis: tarvitseeko sitä muuhun vaikutusta tehdäkään?

Hei anakonda! Toi ''ei tarvii reenaa jalkoi kun oon pelannu lätkää tai muuta'' on mielestäni väärä käsitys ,itsekin pelaan jääkiekkoa ja eniten itse pidän jalkojen treenaamisesta, itselläkin perse, reidet, ja pohkeet ovat hiukan isot muihin lihaksiin verrattuna ,mutta älä nyt vaan jätä niitä jalkoja kokonaan reenaamatta. ;)

kohtis sanoi:
Tää on totta. Mutta sanottakoon nyt kuitenkin rehellisyyden nimissä, että luultavasti varsin harvaan tyttöön/naiseen (punttimimmit poikkeuksena) vetoaa paksut reidet ja saatanallinen selkä. Kyllähän se niin on että treenatuilla tisuilla ja kireellä vatsalla pääsee suht pitkälle. :piis:
Itse treenaan kyllä koko vartaloa.
Pitänee paikkansa sun ikäisten kohdalla... Mitä nuorempia naiset ovat, sitä enemmän heitä miellyttää sellainen luihu-look, tyyliin Jonne Aaron tai Ville Valo (tästä on muistaakseni jotain tutkimustakin olemassa; en nyt tähän hätään mistään niitä kuitenkaan repäise). Tällainen naisellisempi mies koetaan vähemmän pelottavana, kun ei omasta naisellisuudestakaan vielä olla niin varmoja. Kiiltokuvapojat miellyttävät, koska se on se yleisesti tuputettu käsitys kauneudesta. Oikeastaan ei ole vielä edes käsitystä mitä oikeasti haluaa miehestä.

Sitä mukaa kun naiselle tulee ikää, alkaa miehekkäämpi ja "isompi" mies miellyttämään naisen silmää enemmän. Miehen kasvotkin saavat olla vähän rujommat, se on vain miehekästä. Vähän vatsaakin miehelle sallitaan (jopa usein toivotaankin), se on vain osoitus, että elämässä on muutakin tärkeää kuin oma keho. Kyllä se vain niin on, että juuri ne paksut reidet ja leveä selkä miellyttävät enemmän itsensä jo löytänyttä naista kuin tuulessa heiluvat heinäkepit eli nämä RHP:t, joiden painoindeksi on hikisesti 20 paremmalla puolella.

Kehitys lienee tyyliin:
Jonne Aaron (<20v) -> Markus Pöyhönen (20v-25v) -> Russell Crowe (25v-35v) jne...

Tämä siis noin keskimäärin; kullakin on tietty omat mieltymyksensä.

Nyt meni jo pahasti :offtopic:...

en mä nyt ihan vaan naisia varten treenaa, on mulla ollu vientiä ihan hyvin ilman suurempia treenejä... noista selkäliikkeistä löytyiskö jonkinlaista opasta?( en oo vielä ehtiny pahemmin tutustuun tän foorumin sisältöön) niinja en oo mitään diettiä alottamassa, ihan tavallisesti syön mutta kuulin vaan suht koht luotettavasta lähteestä että aamulenkillä rasvat saa kyytiä. Jalkoja en kauheesti treenaile ku jos kyykkyyn lätkäsee yli 100kg niin polvet huutaa armoo ja kuulin myös että kyykky saattaa haitata pituuskasvua(jos pari senttii viel kasvais)

Juza76 sanoi:
Pieni luento tähän kohtaan....

No tietenkin kokonaisvaltaisesti treenattu on paras mahdollinen vaihtoehto. Tuo v-malli oli nyt vain esimerkki Antille siitä, että muutkin kuin rinta ja hauis merkkaavat. Kuten totesit, kokonaisvaltaisesti treenattu kroppa paras mahdollinen vaihtoehto.

Ja jos joku täällä treenaa pelkästään naisten vuoksi niin tulen vetämään hänet henkilökohtaisesti hirttosilmukkaan :evil: ....toivon, ettei kukaan harrasta tätä hienoa lajia vain pelkästään miellyttääkseen vastakkaista sukupuolta.

antti88 sanoi:
en mä nyt ihan vaan naisia varten treenaa, on mulla ollu vientiä ihan hyvin ilman suurempia treenejä... noista selkäliikkeistä löytyiskö jonkinlaista opasta?( en oo vielä ehtiny pahemmin tutustuun tän foorumin sisältöön) niinja en oo mitään diettiä alottamassa, ihan tavallisesti syön mutta kuulin vaan suht koht luotettavasta lähteestä että aamulenkillä rasvat saa kyytiä. Jalkoja en kauheesti treenaile ku jos kyykkyyn lätkäsee yli 100kg niin polvet huutaa armoo ja kuulin myös että kyykky saattaa haitata pituuskasvua(jos pari senttii viel kasvais)
Miks pitäis kyykkyä tehä jaloille? On kuule miljoona eri liikettä jaloille kun kyykky(no ei ehkä ihan), että eise siitä ole kiinni. Näkyykö sulla vatsat? Jos näkyy niin sitten on ihan tyhmää alkaa diettailee... Ylätalja ja alatalja on nyt perusperus selkäliikkeitä, ne löytyy joka salilta. Eli sellanen talja tai keppi mikä on laitteessa pään yläpuolella ja se vedetään niskaan. Ja sitten sellanen laite, misä mennään istumaan lattialle ja vedetään sellanen talja mahaan... Vähän kun soutais.

Miks pitäis kyykkyä tehä jaloille? On kuule miljoona eri liikettä jaloille kun kyykky(no ei ehkä ihan), että eise siitä ole kiinni. Näkyykö sulla vatsat? Jos näkyy niin sitten on ihan tyhmää alkaa diettailee... Ylätalja ja alatalja on nyt perusperus selkäliikkeitä, ne löytyy joka salilta. Eli sellanen talja tai keppi mikä on laitteessa pään yläpuolella ja se vedetään niskaan. Ja sitten sellanen laite, misä mennään istumaan lattialle ja vedetään sellanen talja mahaan... Vähän kun soutais.

juu, näkyy mulla vatsat mut on rintalihaksissa silti tossa nännin kohal pikkasen rasvaa, ja kylmä noi liikkeet tiedän, mut semmosta vähän parempaa opasta, missä näkyis ne liikkeet ja mihin lihaksiin ottaa ja sellasta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Alappas nyt suomään kunnolla ja proteiinipitoisesti. Samalla treenaat KOKO KROPPAA huolellisesti läpi. Siitä se kehitys lähtee, etsä sä (edes jalat) vahingossa pääse kasvamaan liian isoiksi ja jos pääsee, niin lihaksistä pääsee nopeasti eroon kun vaan lopettaa treenaamisen.

Eli ne turhat selitykset pois ja salille. Jaloille voi tehdä muutakin kuin kyykkyä ja sitä kyykkyäkin voi aloittaa vaikkapa 50 kg painoilla tekemään. Nostaa jokaisessa treenissä painoa 2,5 kg ja pian ollaan yli sadankilon ja todennäköisesti ei polvetkaan vaivaa yhtään. Eli järki kätee NYT! :whip:

Itse väittäisin että venyttely voi hieman vaikuttaa lihasten muotoon koska tietääkseni se vaikuttaa lihaksen pituuteen. Lihaksen pituudesta taas vois päätellä että jos on lyhyt lihas niin se on supussa ja kun on hyvin venyvät lihakset niin ne voi olla hieman vähemmän supussa eli tollaset kun tossa ekan postauksen kuvassa. Vaikutus tosin voi olla melko marginaalinen sinullakin kun et mikään mahdottoman kehittynyt ole. Yksinkertasesti vaan kasvata enemmän niitä lihaksia. Alkaa ne muodot sieltä tulemaan paremmin esille kun on sitä massaa. Pienistä rintalihaksista et saa tuommosia (kuin kuvassa) tekemälläkään. :)

arni sanoi:
No tietenkin kokonaisvaltaisesti treenattu on paras mahdollinen vaihtoehto. Tuo v-malli oli nyt vain esimerkki Antille siitä, että muutkin kuin rinta ja hauis merkkaavat. Kuten totesit, kokonaisvaltaisesti treenattu kroppa paras mahdollinen vaihtoehto.
Ei tuo luento ollut sulle suunnattu (vaan arvaat kenelle...). Tuli laitettua vain tuo sun pätkä quoteen, kun siinä oli asiaan liittyen tekstiä... :piis:

arni sanoi:
Ja jos joku täällä treenaa pelkästään naisten vuoksi niin tulen vetämään hänet henkilökohtaisesti hirttosilmukkaan :evil: ....toivon, ettei kukaan harrasta tätä hienoa lajia vain pelkästään miellyttääkseen vastakkaista sukupuolta.
Juuri näin. Tuossa tapauksessa pitäisi katsoa peiliin ja pitkään!

Antti88: Kannattaa reenata tosiaan niitä jalkoja ja selkää kovaa. Jos mietitään mitä lihaksia tarvit jossain ruumiillisessa työssä sanotaan nyt esim. jokin varastomies tai metsuri jne. niin vahvasta ja hyväkuntoisesta selästä ja jaloista ei varmasti mitään haittaakaan oo. päinvastoin. Ei ne rintalihakset semmosessa työssä kovin suurta roolia näyttele. En kuitenkaan vähättelekään niitä, ymmärrät varmaan pointin.

Oon ite tehny kesäsin kohtuu raskasta ruumiillista työtä eikä oo mitään selkäkipuja ollu (ainakaan vielä) . Samaan aikaan jotku sohvaperunat tuskaili. Selkä oli kipee ja oltiin sairaslomilla jne. Tais mennä jonku verran :offtopic:, mutta teki mieli avautua.

antti88 sanoi:
ihan tavallisesti syön mutta kuulin vaan suht koht luotettavasta lähteestä että aamulenkillä rasvat saa kyytiä.
:jahas: joo mut jos aattelit et sulla rasva palais tossa aamulenkis ja sit lihas kasvaa illemalla niin oot väärässä..rasva kyllä palaa mut jos et syö yli kulutukses ei lihakset kasva..laitas ihan huvikseen ruokailus esille..

Hmm.. Varsin mielenkiintoinen keskustelu naisten mieltymyksistä. :D Liitynpä tähän Off-topic keskusteluun. Mielestäni on aika naiivia ajatella, että kun minulla on sikspäkki/leveä selkä/paksut jalat niin löydän naisen. Ehkä sillä baarissa löytääkin, riippuu tietysti siitä, mitä ihmissuhteiltaan haluaa, mutta väittäisin, että muuten sen hieman pidempiaikaisen naisen löytämiseen vaikuttavat ihan muut tekijät kuin kireä vatsa tai tiukka perse. :)

Ukko-Jooseppi sanoi:
Hmm.. Varsin mielenkiintoinen keskustelu naisten mieltymyksistä. :D Liitynpä tähän Off-topic keskusteluun. Mielestäni on aika naiivia ajatella, että kun minulla on sikspäkki/leveä selkä/paksut jalat niin löydän naisen. Ehkä sillä baarissa löytääkin, riippuu tietysti siitä, mitä ihmissuhteiltaan haluaa, mutta väittäisin, että muuten sen hieman pidempiaikaisen naisen löytämiseen vaikuttavat ihan muut tekijät kuin kireä vatsa tai tiukka perse. :)

Eihän täällä ole kukaan väittänytkään, että kestävät parisuhteet ovat pelkästään fyysisten ominaisuuksien varassa.

joo mut jos aattelit et sulla rasva palais tossa aamulenkis ja sit lihas kasvaa illemalla niin oot väärässä..rasva kyllä palaa mut jos et syö yli kulutukses ei lihakset kasva..laitas ihan huvikseen ruokailus esille..

yleensä aamul syön pari leipää(kinkkuu yleensä pääl) ja sellasen vitamiinipillerin(mis pitäis olla melkein kaikkii vitamiinei) sit syön päiväl koulus, yleensä yhen täydellisen lautasellisen(pikksen riippuu ruuasta) sit iltapäivällä syön yhen lämpimän aterian sen verran et masu tulee täyteen ja illal taas pari leipää. treenin jälkeen otan 1.5desii g massia. sit ku alotan ne aamulenkit varmaan huhtikuun lopul-toukokuus niin jätän varmaan bodauksen vähän vähemmälle muutenki...

antti88 sanoi:
yleensä aamul syön pari leipää(kinkkuu yleensä pääl) ja sellasen vitamiinipillerin(mis pitäis olla melkein kaikkii vitamiinei) sit syön päiväl koulus, yleensä yhen täydellisen lautasellisen(pikksen riippuu ruuasta) sit iltapäivällä syön yhen lämpimän aterian sen verran et masu tulee täyteen ja illal taas pari leipää. treenin jälkeen otan 1.5desii g massia. sit ku alotan ne aamulenkit varmaan huhtikuun lopul-toukokuus niin jätän varmaan bodauksen vähän vähemmälle muutenki...
Urheilija syö 6-7 ateriaa päivässä. Esim. itse syön näin:
aamupala:
-lautasellinen puuroa maidolla
-250g rahkaa
-vitamiinit ja kahvia
kouluruoka:
-lautasellinen perusruokaa
-salaattia
-pari leipää
-maitoa
välipala koulun jälkeen:
-purkki rahkaa tai raejuustoa, joskus myös sämpylä/ruisleipä
päivällinen:
-paljon kotiruokaa
-litra maitoa
iltapala (20.00-21.00)
-purkki rahkaa tai raejuustoa
ja sitten vielä proteiinidrinkki siinä 23.00 (1,5dl protein xl ja pari rkl oliiviöljyä)

Enpä ihmettele ettei ne suuret ja mahtavat rintalihakset kasva jos tuollatavalla ruokailut hoitaa. Eli tyyliin siellä täällä pari leipää jne jne. Otat antti88 tosta Ribeen esimerkistä mallia ja rupeat syömään kunnolla ja proteiinipitoisesti.

Suositut

Back
Ylös Bottom