Riittääkö armeijaan?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
33
Hei!

En keksinyt parempaa osastoa mihin tämän viestin voisi kirjoittaa, joten sijoitan sen tähän "treeni" -osioon. Aiemmin olen enemmän naureskellut ihmisten viesteille, että riittääkö tämä ja tämä määrä treeniä tähän jne., mutta tänään oli kutsunnat ja minut määrättiin sotilaspoliisiksi.

Olen aina ollut hyvä urheilussa, liikunta pyörinyt numeroissa 9-10, ja olen harrastanut kilpaurheilua. Lopetin kuitenkin nuo kaikki superurheilulliset harrastukset vuosi sitten. Viime harrastukseni lopetettuani aloitin käymään salilla normaalia enemmän (säännöllisesti) ja koiraakin olen ulkoiluttanut joka päivä.

Urheilenko liiän vähän, armeijan näkökulmasta, jos viikottainen keskimääräinen ohjelma on tälläinen:

- 4 kertaa punttisalilla (50-70min/krt) (=ihan kunnon nelijakoinen)
- n. 33km pyöräilyä (koulumatkat ja salimatkat)
- 5-7 tuntia reipasta kävelyä koiran kanssa

Muutakin urheilua esiintyy viikottaisessa liikkumisessani, mutta tuossa on lista siintä mitä minä varmasti teen. Onko tuossa liian vähän urheilua armeijaa varten vai pitääkö minun änkeä viikottaiseen liikkumiseen esim. säännöllistä juoksua ym.?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!:worship:

No et missään tapauksessa liiku liian vähän, kilpaurheilua harrastaneena nykyiset määräs tuntuu ehkä susta pieniltä mutta kyllä noillakin määrillä kovassa kunnossa pitäs olla. Ja intissä kyllä kehittyy se marssikuntokin ajan kanssa, vaikka lähtötaso ois heikko mitä se sun tapauksessa ei missään nimessä ole. Ei kannata turhia ressailla, ei se spol-linja mitään ihmemiestä vaadi, ihan normikunto riittää varmasti.

Laita nyt vaikka cooperin tulos ja joitain tuloksia salilta suurista liikkeistä. Veikkaan kyllä et pärjäät törkeen hyvin, on se intti sen verta pullamössöpaikka. Sotilaspoliiseilla on hiukka rankempaa, mutta noilla sun aktiviteeteillä pitäs pärjätä erittäin hyvin.

:edit: Fakta intistä. Kenenkään normikuntosen sydän ei räjähdä intissä. Mitään supervoimia ei tarvii. Suurimmat vitutukset ja fyysinen rasitus tulee oleen pitkillä marsseilla. Kannattaa koittaa vaikka ihan läpällä heittää 20 kiloo reppuun ja taivaltaa parikytä kilsaa niin saa esimakua.

Et liiku liian vähän. Itse olin varusmiesjohtajana p-kauden joukkueessa, jossa cooperin keski tulos taisi hipoa 2200 metriä ja noistakin jannuista lähes kaikki suoritti varusmiespalveluksen kunnialla loppuun asti. Eikä se sotilaspoliisin homma mitään teräsmiesten hommaa kuitenkaan ole, niin aivan 100% varmuudella selviät siitä. Mutta eihän kunnon kohotus huono juttu ole ja on siellä mukavampi lusia se 9 kuukautta jos omaat hyvän kunnon, kun ei joka marssin tai tst-harjoituksen jälkeen tarvii ihan hapoilla olla. :thumbs:

Ei sotilaspoliiseilla ole niin rankkaa, että sitä varten täytyisi olla mitenkään kovassa kunnossa. Taitavat vain lihota palveluksen loppupuolella.

:edit: Fakta intistä. Kenenkään normikuntosen sydän ei räjähdä intissä. Mitään supervoimia ei tarvii. Suurimmat vitutukset ja fyysinen rasitus tulee oleen pitkillä marsseilla. Kannattaa koittaa vaikka ihan läpällä heittää 20 kiloo reppuun ja taivaltaa parikytä kilsaa niin saa esimakua.

Äläkä myöskään unohda olla laittamatta sille kokeilulle paskoja liian isoja kumisaappaita jalkaan ja muista valita mahollisimman vanha ja hartioille epämukava reppu :dance2:

Äläkä myöskään unohda olla laittamatta sille kokeilulle paskoja liian isoja kumisaappaita jalkaan ja muista valita mahollisimman vanha ja hartioille epämukava reppu :dance2:
Ite sanoin intissä ennen kotiutusmarssia vänrikille, että laitan maiharit jalkaan, vaikka nimenomaan käskettiin kumisaappaat. Vänrikki sano et "Katotaan sitten marssin jälkeen missä kunnossa jalat on". Tokasin, että katotaan vaan.
Marssin jälkeen vänrikki tulee ja heittää "Noniin Hevonen, onko jalat rakoilla?" Vastasin, että ei yhtään, mutta muilla näköjään on. Muut siinä valitteli vieressä "ai vittu ku sattuu" ja hiero jalkojaan ja puhkas rakkoja. Aivojen käyttö intissä on sallittua :kippis1:

No jos otetaan huomioon että niistä spolleistakaan varmaa yli 50% ei harrasta minkäänlaista liikuntaa, ainakin meillä rakuunamäellä.

Huh, helpottaa lukea noita teidän viestejä. Joku kysyi cooperista, mutta minulla on vain 3 vuotta vanha testi tulos: n. 3000m. Mulle tuli polvivamma n. 3vuotta sitten, joten juoksua en ole voinut harrastaa paitsi vasta kun tänä vuonna. Kilpauintia harrastin ennen vammaa ja vamman ilmaannuttua yhteensä 3 vuotta. Eipä sitä muuta voinut tehdä kuin uintia :jahas:

Voisi varmaan testata tota reppu hommelia, mutta olisiko tetsarit paremmat? Mulla sattuu olemaan tetsarit ym. kotona, kun harrastan myös airsoftia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite sanoin intissä ennen kotiutusmarssia vänrikille, että laitan maiharit jalkaan, vaikka nimenomaan käskettiin kumisaappaat. Vänrikki sano et "Katotaan sitten marssin jälkeen missä kunnossa jalat on". Tokasin, että katotaan vaan.
Marssin jälkeen vänrikki tulee ja heittää "Noniin Hevonen, onko jalat rakoilla?" Vastasin, että ei yhtään, mutta muilla näköjään on. Muut siinä valitteli vieressä "ai vittu ku sattuu" ja hiero jalkojaan ja puhkas rakkoja. Aivojen käyttö intissä on sallittua :kippis1:

Eli sait kuitenkin ottaa maiharit? Mikä niissä kumisaappaissa oli muuten erikoista, kun niitä piti käyttää? :wtf:

Joo, et missään nimessä liiku liian vähän. Spol- linjan käyneenä olen sitä mieltä että sinne komppaniaan oli jostain syystä valittu 50/50 jaolla huomattavasti keskimääräistä särmempiä kavereita ja sitte semmosia huomattavasti keskimääräistä väsähtäneempiä yksilöitä.

Tosin jos RUK:iin mielii niin Spolkista valintaprosentti kaikista aloittaneista oli ainakin meidän saapumiserässä paljon pienempi kuin muissa komppanioissa. Sinne päästäkseen täytyy singahtaa ihan asenteella palveluksen alkuvaiheessa.

Vielä PS: jos henkinen kantti kunnossa, niin kannattaa pyrkiä RUK:iin, sieltä saa hienoja kokemuksia ja oppii ymmärtämään pienen ihmisen vitutuksen syvimmän luonteen. Kokemusta on.

Vielä PS: jos henkinen kantti kunnossa, niin kannattaa pyrkiä RUK:iin, sieltä saa hienoja kokemuksia ja oppii ymmärtämään pienen ihmisen vitutuksen syvimmän luonteen. Kokemusta on.

Tota olen itse myös ajatellut, vaikka palvelusaika olisikin 362päivää. Mulle on ihan sama onko palvelusaika 6kk vai 12kk, mutta RUK:iin kuitenkin ajattelin mennä (jos vain pääsee).

Jos 3000 juokset cooperissa niin selviydyt armeijan millasista olosuhteista tahansa (jos pää vaan kestää). Turha edes kysellä tuollaista, ja turhaa hermoilet siis. Armeija ei sytyttänyt eikä sytytä nytkään, turhaa pelleilyä mun mielipide.

nykyinttiin voit valmistautua sipispussilla ja kasalla leffoja, sitten vaikka kebab... no ehkä liiottelua mut ei kuuleman mukaan kovin rankka paikka ole ja tosiaan monet lihonut sitten loppua kohden, se tosin on omasta itsestä kiinni se

Aivan turhaa stressata tuosta kunnon riittävyydestä noilla liikuntamäärillä. Tuut vielä yllättymään kuinka huonossa kunnossa alokkaat yleisesti ottaen on. Itselläni jäi myös tuo urheilupuoli pois tuossa teiniaikana enkä tehnyt juuri mitään aerobista ennen inttiä. Ryypättyä sillon tuli ja kunto laski aivan järkyttävästi. Juoksin alokasaikana suunnilleen 2400m cooperissa enkä ollut todellakaan sieltä paskimmasta päästä. Vähän ennen kotiutumista cooperin tulos oli se 3000m.

Pitäisi varmaan uusia tuo cooperin tulos ennen armeijaa, mutta ei millään hotsittaisi juosta cooperia. En ole ikinä oikeastaan edes pitänyt koko cooperin testistä, vaan olen tehnyt sen pakon edestä..

Pitäisi varmaan uusia tuo cooperin tulos ennen armeijaa, mutta ei millään hotsittaisi juosta cooperia. En ole ikinä oikeastaan edes pitänyt koko cooperin testistä, vaan olen tehnyt sen pakon edestä..

Tuo coopperin testi on enemmänkin sellainen henkinen taisto :)

Ja tosiaan jos jotenkin haluat treenata inttiä varten niin heitä se tetsari selkään ja sinne kunnolla painoja sitten hölkkäät ja kävelet ja totuttelet siihen. Aluksi intissä hartioita särki niin vitusti tuon tetsarin takia, mutta lopussa sitä piti jo ihan mielellään :D

Ja jos Spolleksi haet niin sieltä on tosiaan varmaan keskimääräistä vaikeampi päästä Rukkiin koska Spolleiksi jo hakee motivoituneita kavereita. Mutta jos jonnekin tykistöön joudut niin sieltä pääsee huomattavasti helpommin Rukkiin ;)

Eli sait kuitenkin ottaa maiharit? Mikä niissä kumisaappaissa oli muuten erikoista, kun niitä piti käyttää? :wtf:
Juu sain. Yhtenäinen varustus pitäis olla aina. Jos on vähänkin märkää tai talvi, niin kumisaappaat jalkaan ettei varpaat palele :D Kaikkee nyt ei ihan aina tuolla intissä selitellä :D Tuut kyllä huomaan...

Vähän tulee aiheen sivusta, mutta miten ihmeessä voidaan kutsunnoissa määrätä sotilaspoliisiksi ? Sodankylässä missä itse kävin intin niin kyllä siellä ihan pyrittiin siinä p-kauden aikana siihen spolle hommiin. Vähän lisää vielä aiheen sivusta minkälaisen polvi vamman sait tuolloin pari vuotta sitte itsellesi aikaiseksi ? Itselläni oli kans polvi paskana, mutta sain ennen inttiä menoa kuntoon, mutta sitte taas siellä se alko reistamaan ku se hiihtämisen määrää oli jotain ihan käsittämätöntä ja ku ei tullu yhtään p-kaudella movetettua...

Suositut

Back
Ylös Bottom