Riittääkö armeijaan?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
ihmettelin vaan sitä et miten sut kutsunnoissa jo määrättiin spolleks ? :D P-kauden jälkeenhä ne vasta määrätää mihi pääset

Mulla intti alkamassa nyt tammikuussa ja voin kuvitella millasessa rapakunnossa olen siellä aerobisella tasolla. Juoksin tänää 200 metriä bussipysäkille ja huohotin vielä 15minuutin päästä himassa. Pitää sit varmaan just ennen inttiä käydä vähän hakemassa pohjaa pururadalta. Joskus ihan kohtalaisessa kunnossa ollu ja aika nopeesti siihenki päässy. Varmaan 10 lenkkiä ennen inttiä niin jaksaa jo hyvin.

Kannattaa kyllä hommata sellaista "sykkimiskuntoa", sujuu ammunnat ihan eri tavalla kun pystyy ajattelemaan ja keskittymään muuhun kuin hengittämiseen :D

Vähän tulee aiheen sivusta, mutta miten ihmeessä voidaan kutsunnoissa määrätä sotilaspoliisiksi ?

Mulla oli vaihtoehtona joko Kirkon(maa?) tai Hamina. Kysyin mitä molemmissa paikoissa tehdään ja sanoin, että se sotilaspoliisi kuulostaa parhaimmalta. Sitte ne vaa sano, että musta tulee sit sotilaspoliisi. Paperissa kuitenkin lukee, että Reserviupseerikoulu HAMINA :wtf:

Vähän lisää vielä aiheen sivusta minkälaisen polvi vamman sait tuolloin pari vuotta sitte itsellesi aikaiseksi ?

Osgood Schlatter, mutta ei pitäisi olla haittaa. Joskus jotakin kertoo itsestään, mutta kesken urheilun ei ole pitkään aikaan tullut minkäänlaista tunnetta polvessa.

tammikuussa kanssa inttiin menossa.. ekoilla viikoilla ei varmaa ehdi paljo salilla käydä mutta kai sitä aikaa sitten rupee tuleen.. ainakin jotain 1-jakosta vois ehtiä tekeen :D

Mulla oli vaihtoehtona joko Kirkon(maa?) tai Hamina. Kysyin mitä molemmissa paikoissa tehdään ja sanoin, että se sotilaspoliisi kuulostaa parhaimmalta. Sitte ne vaa sano, että musta tulee sit sotilaspoliisi. Paperissa kuitenkin lukee, että Reserviupseerikoulu HAMINA :wtf:

Siis mitähän sää oikein höpiset tosta haminasta...Sinne reserviupseerikouluun ei vaan mennä sinne valitaan porukka...I/05 saapumiserässä parolasta tais päästä tasan yks spolle sinne ja sää oot menossa tosta vaan sinne kutsuntojen perusteella.:eek: siis mitä vittua...siä alkaa kurssit ainakin meidän aikana joka vuosi huhtikuussa ja lokakuussa...et voi olla yksinäistä siä tammikuussa värjötellä...siitä en sit tiedä et onko siä muka nykyään toimintaa ympärivuoden...paperissa tulis lukee varmaankin haminan varuskunta johon toi ruk kuuluu yhtenä osana...

Siis mitähän sää oikein höpiset tosta haminasta...Sinne reserviupseerikouluun ei vaan mennä sinne valitaan porukka...I/05 saapumiserässä parolasta tais päästä tasan yks spolle sinne ja sää oot menossa tosta vaan sinne kutsuntojen perusteella.:eek: siis mitä vittua...siä alkaa kurssit ainakin meidän aikana joka vuosi huhtikuussa ja lokakuussa...et voi olla yksinäistä siä tammikuussa värjötellä...siitä en sit tiedä et onko siä muka nykyään toimintaa ympärivuoden...paperissa tulis lukee varmaankin haminan varuskunta johon toi ruk kuuluu yhtenä osana...

Tiiän, että AUK ja RUK pitää pyrkii eriksee (jos sinne ees pääsee). Mut mulla lukee tollee mun paperissa, mutta se tarkottaa varmaa tota mitä sanoit. Sotilaspoliisiksi ne kuitenki minut määräs, joten enempää en pysty ite kertomaa..

EDIT: Menin nyt kattomaan sitä paperia tarkemmin. Se RUK Hamina oltii kirjotettu kohtaan: Joukko-osasto tai sijainti.

EDIT2: Tästä mun sotapoliisi hommelista on kuitenkin turha enään puhua, sillä en itsekkään sen paremmin tiedä. Sanoin vain, mitä lautakunta sanoi minulle. Itse en kuitenkaan tästä sotapoliisi asiasta enään jatka, sillä menen vain sekaisin kysymyksistä joihin en osaa vastata.

Tiiän, että AUK ja RUK pitää pyrkii eriksee (jos sinne ees pääsee). Mut mulla lukee tollee mun paperissa, mutta se tarkottaa varmaa tota mitä sanoit. Sotilaspoliisiksi ne kuitenki minut määräs, joten enempää en pysty ite kertomaa..

EDIT: Menin nyt kattomaan sitä paperia tarkemmin. Se RUK Hamina oltii kirjotettu kohtaan: Joukko-osasto tai sijainti.

Täytyy sen niin sit olla,kuullostaa omaan päähän uskomattomalta...ei muuta ku onnee vaan, päivääkään intissä et oo ollu mut sun sotilasarvos on reserviupseerioppilas eli rinnastettavissa alikersanttiin...mut tolla reenimäärällä pärjäät hyvin:thumbs:

Mutki iskettii suoraa spolleks. Jotain 50/50 tietoa sain että spollekoulutus alkaa heti peruskaudella. En sitten tiiä... Halusin Akettajaks mut ne sano että spollella sama koulutus nii olin että ok. VÄhän offtopic mut nyt kiinnostaa :D

Reserviupseerikoulu on joukko-osasto johon kuuluu useampi kompanja, joissa koulutetaan myös ihan perus jääkäreitä. Reserviupseerikoulu != reserviupseerikurssi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täytyy sen niin sit olla,kuullostaa omaan päähän uskomattomalta...ei muuta ku onnee vaan, päivääkään intissä et oo ollu mut sun sotilasarvos on reserviupseerioppilas eli rinnastettavissa alikersanttiin...mut tolla reenimäärällä pärjäät hyvin:thumbs:

:david::david::david::david::david::david::david:

Haminassakin tarvitaan niitä sotilaspoliiseja, siksipä niitä siellä myös koulutetaan ja tadaa! Siten sinne suoraan palvelukseen menevät voivat jo kutsuntatilaisuudessa saada tietoonsa että heistä leivotaan koiria. Simple shit.

Haminassakin tarvitaan niitä sotilaspoliiseja, siksipä niitä siellä myös koulutetaan ja tadaa! Siten sinne suoraan palvelukseen menevät voivat jo kutsuntatilaisuudessa saada tietoonsa että heistä leivotaan koiria. Simple shit.

Joo meikäläisen unohdus,muistin et siä on pelkkä ruk joka kouluttaa vaan vänskiä...mut siähän on se jääkärikomppania...tais olla liiankova selkätreeni et meni ajatusmaailma sekasin...unohtakaa mitä höpisin

Mistä tuo oikein on tullut että spollet=koiria?

Vähän tulee aiheen sivusta, mutta miten ihmeessä voidaan kutsunnoissa määrätä sotilaspoliisiksi ? Sodankylässä missä itse kävin intin niin kyllä siellä ihan pyrittiin siinä p-kauden aikana siihen spolle hommiin.

No näissä joukko-osastoissa joissa on sotilaspoliisikomppania, aloittaa iso osa alokkaista P-kauden spol-komppaniassa. Meillä edesmenneessä savon prikaatin spolkissa Mikkelissä aloitettiin P-kausi spolkissa ja P-kauden jälkeen sinne tuli muista varuskunnista spol-koulutukseen päässeitä porukan jatkoksi. Jos siis menet varuskuntaan jossa on spolkomppania, niin saatat aloittaa jo p-kauden spolkissa.

Terveisiä vaan kaikille Karkialammen varuskunnan spolleille (II/02). Ehkä jotku muistaa sieltä esim kapteeni Raution, luutnantti Siitarin tai luutnantti "Toni the tigerin"

Ha-Ha-ja-Ha! Suomen varusmiespalvelus on tänäpäivänä sillä tasolla, että siellä pärjää kaikki, ikävä kyllä. Juuri pari viikkoa sitten kävin kertausharjoituksissa samaisessa mestassa jossa suoritin varusmiespalveluksen, ei voinu kun nauraa. Intissä näemmä pärjää 160kg:lla pure läskiä ja 0-motivaatiolla. Sotilaskurikin on sillä tasolla että monella perusjampalla on kotonakin tiukempaa. Tähän ollaan menossa kun istutaan päivät pitkät tietokoneella ja syödään paskaruokaa.. Ei voida enää vaatia intissäkään mitään, koska muuten keskeyttämisprosentti hipoo 90:ntä.

Ha-Ha-ja-Ha! Suomen varusmiespalvelus on tänäpäivänä sillä tasolla, että siellä pärjää kaikki, ikävä kyllä. Juuri pari viikkoa sitten kävin kertausharjoituksissa samaisessa mestassa jossa suoritin varusmiespalveluksen, ei voinu kun nauraa. Intissä näemmä pärjää 160kg:lla pure läskiä ja 0-motivaatiolla. Sotilaskurikin on sillä tasolla että monella perusjampalla on kotonakin tiukempaa. Tähän ollaan menossa kun istutaan päivät pitkät tietokoneella ja syödään paskaruokaa.. Ei voida enää vaatia intissäkään mitään, koska muuten keskeyttämisprosentti hipoo 90:ntä.

Eihän tuo haittaa mitään, koska tosipaikan tullen meillä on yksi mies joka hoitaa homman kotiin.

Itellä ois lähtö heinäkuussa 2010 Halliin.. Laitoin itelleni niihin lappuihin, että halua spolleksi..kuinka kauan tuo ylensä on kestänyt? Jotkut sanonu että atomaattisesti vuoden..ja jotkut et 8kk?? Onkos täältä muita menossa Halliin tuohon aikaan??

Itellä ois lähtö heinäkuussa 2010 Halliin.. Laitoin itelleni niihin lappuihin, että halua spolleksi..kuinka kauan tuo ylensä on kestänyt? Jotkut sanonu että atomaattisesti vuoden..ja jotkut et 8kk?? Onkos täältä muita menossa Halliin tuohon aikaan??

Kaikki sotilaspoliisit ovat automaattisesti 270 päivää eli 9kk. Jos menet AUK, niin kestää 362 päivää eli n. 12kk.

Tuon tiedon poimin aikaisemmin puolustusvoimien esitteestä..

E: Mighty Wikipedia: Upseereiksi tai aliupseereiksi koulutettavien sotilaspoliisien palvelusaika on 362 vuorokautta ja sotilaspoliisimiesten 270 vuorokautta.

Back
Ylös Bottom