Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kesällä ostettiin uusi auto ja kauppaan kuului talvirenkaat vanteilla jälkitoimituksena. Tällä viikolla tuli matkahuollossa sitten Bridgestonen Noranza evo 2 renkaat, saas nähdä millaiset nuo on..
Jännä juttu muuten. Mulla oli eka auto 80-vuoden toyota joka meni hitaammissa vauhdeissa kuin sukkasillaan. Vauhdin noustessa moottori alkoi mölytä mutta renkaista ei kuulunut niin mitään. Nykyään kuuluu kauhea jurina heti kun rengas vähän pyörähtää, jossain on menty metsään.Jos auto ei ole 80-90 luvulta (= auto ajalta/maasta jolloin äänieristyksiä on jo käytetty) niin ei ole kyllä äänekkäät.
Kävin hakemassa uudet Nokian Hakka greenit ja jumalauta mikä rengasmelu! :curs:
Michelinejä olin lähdössä hakemaan mutta ei ollut hyllyssä, niin ajattelin että kai noikin käy. Vittu että voi vituttaa, siinä meni neljä satkua silkkaan paskaan. Saisko noista vielä jotain jos myis käytettynä...
Jännä juttu muuten. Mulla oli eka auto 80-vuoden toyota joka meni hitaammissa vauhdeissa kuin sukkasillaan. Vauhdin noustessa moottori alkoi mölytä mutta renkaista ei kuulunut niin mitään. Nykyään kuuluu kauhea jurina heti kun rengas vähän pyörähtää, jossain on menty metsään.
Hupaisaa tässä on se, että Hakka green on kesärengas. Nastakin on näköjään hiljaisempi.Puolestani täytyy kyllä kehua tuota GoodYearin Ice Artic rengasta. En ollu uskoa korviani kun lähin ajamaan, ei minkäänlaista melua edes motarilla. Auto on BMW E46 320cd ja se on hyvin äänieristetty, sanon kuitenkin että Ice Arcticit kannattaa hankkia jos haluaa renkaan joka ei äännä...
Kävin hakemassa uudet Nokian Hakka greenit ja jumalauta mikä rengasmelu! :curs:
Michelinejä olin lähdössä hakemaan mutta ei ollut hyllyssä, niin ajattelin että kai noikin käy. Vittu että voi vituttaa, siinä meni neljä satkua silkkaan paskaan. Saisko noista vielä jotain jos myis käytettynä...
Jännä juttu muuten. Mulla oli eka auto 80-vuoden toyota joka meni hitaammissa vauhdeissa kuin sukkasillaan. Vauhdin noustessa moottori alkoi mölytä mutta renkaista ei kuulunut niin mitään. Nykyään kuuluu kauhea jurina heti kun rengas vähän pyörähtää, jossain on menty metsään.
Jos auto ei ole 80-90 luvulta (= auto ajalta/maasta jolloin äänieristyksiä on jo käytetty) niin ei ole kyllä äänekkäät.
Hupaisaa tässä on se, että Hakka green on kesärengas. Nastakin on näköjään hiljaisempi.
Noi olis olleet toinen vaihtoehto, ilmeisesti kuitenkin hiljaiset?Autossa siis ensiasennusrenkaina Continental EcoContactit, 15", 205/55. En tykkää.
No toi GoodYearin UltraGrip Ice Arctic on taas ihan uusi malli ja vielä niin hämärän näköinen, että haluaisin itsekin kokeilla sitä. Ensimmäisiä renkaita missä on nastoja ihan keskellä rengasta ja sen ei luulisi olevan huono juttu. Itse asiassa tollaset täytyy isäukolle veivata tulevaksi talveksi alle, niin kuulen siltä sitten oliko niin hyvät kuin äkkiseltään luulisi.
No joo, vaikea sanoa kun auto muuten on aika meluisa (Octavia), mutta ei noi kyllä erityisen meluisat ole. Mutta itse näen renkaiden elämäntehtävän siinä, että ne pitää auton tiellä, eikä siinä, paljonko ne suhisee. Kukin tyylillään.Joo kyllä tuo omakin auto on tähän asti hiljentynyt nastarenkailla. Kitkoilla olis varmaan jo hyvä
Noi olis olleet toinen vaihtoehto, ilmeisesti kuitenkin hiljaiset?
Laita lisää painetta sinne. Saat lykätä huoletta vaikka kolme kiloa, niin ei jousta enää siihen malliin. Liian suuria paineita ei voi vyörenkaalla melkein ollakaan. Jostain kolmesta kilosta ei rengas tykkää ollenkaan pahaa.Vaihdoin loppuunkuluneitten Eagle F1:sten tilalle Rainsport kakkoset, koossa 195/55 15".
Muuten tosi jeppistä jee renkaat, mutta taittuvat suositelluilla paineilla tosi helposti alle, varmaankin löysien kylkien takia. Ens kerralla pitää panostaa jotkut kympit enemmän, ettei tartte mutkissa pelätä renkaan lähtemistä vanteelta.
Kaveri taas haukkui noi renkaat. On kuulemma ihan paskat, kun pitää niin hyvin ettei autolla pääse poikittain. :DOma kokemus Hakka seiskoista on se, että ovat ehdottomasti parhaat talvirenkaat, joilla olen koskaan ajanut. Siis pidoltaan. Huono puoli on se, että hiljaisiksi niitä ei voi sanoa. Hintansa arvoiset, ehdottomasti.
Kuluneet runflat kitkat saavat väistyä ja oikeat talvirenkaat pitäis hankkia... meneekö 235/50/18 rengas 8 tuumaa leveälle vanteelle?