Renkaasi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Michelin Primacy HP 245/45 R17. Ei voinut ite vaikuttaa kun tulivat auton mukana. Noilla ajeltu kesäkuusta tähän ja varmasti ainakin ensi kesä ajellaan. Katotaan sitten onko enää sama auto alla.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mahtaako rengasliikkeet ottaa vaihdossa vähän käytettyjä laaturenkaita jos haluaisi vain vaihtaa nastoista nastattomiin?
Autoa tuli vaihdettua lopputalvesta ja mukana tuli vajaan talven ajetut Hakkapeliitta 7 nastakumit 225/55/17" koossa ja mielelläni vaihtaisin alle nastattomat, mielellään Nokian R:ät.
Kyllä ne yleensä ottaa jos on hyväkuntoiset. Mutta mä en välttämättä menis ärriä laittaan, koska ne alkaa olla jo vähän vanhahtavat ja odottelenkin tässä koska mahtaa tulla uusi malli. Alkaisi olla kohta aika. Micheliniltä tuli juuri täksi kaudeksi uusi X-ice 3. Se voisi olla mun valinta.

Mulla on talvirenkaina Michelinin kitkat, en muista mallia, joku suht uusi. Viime talvena kuitenki ostin ne. Ja luin tuulilasin ja AutoBildin rengastestijutut vasta sen jälkeen. Eihän nuo Michelinin ominaisuudet pärjää Nokialle, Contille ja Bridgestonelle ollenkaan. Nyt jos ostaisin, niin luultavasti Nokialaiset tai Continentalit. Kitkoilla tykkään kyllä ajella hiljaisuuden ja mukavuuden takia. Jäällä vaatii vähän enemmän ennakointia.

Mulla on talvirenkaina Michelinin kitkat, en muista mallia, joku suht uusi. Viime talvena kuitenki ostin ne. Ja luin tuulilasin ja AutoBildin rengastestijutut vasta sen jälkeen. Eihän nuo Michelinin ominaisuudet pärjää Nokialle, Contille ja Bridgestonelle ollenkaan.
Varmaan x-ice 2. Testistäkö luit vai onko kokemusta? Testit on kyllä sellaista caccaa, että niihin ei ole paljon luottamista. Vanha vitsi on se, että se voittaa joka on järkännyt parhaan saunaillan. Lisäksi rengasvalmistajat saattaa toimittaa testeihin vähän modattuja renkaita ja kaupasta hakemalla on testituloksetkin vähän erilaisia. Sit on vielä näitä pumppulamelleita ja lamelliherätteitä ja mitä pieniä kikkoja niitä onkaan, jotka toimii ensimmäiset sata kilsaa ennen kuin kuluu pois. Niillä saadaan varmaan testitulosta paremmaksi.

Ei ole ollut valittamista kyllä x-ice kakkosista. Kohta lähtee kolmas talvi käyntiin niillä.

Varmaan x-ice 2. Testistäkö luit vai onko kokemusta? Testit on kyllä sellaista caccaa, että niihin ei ole paljon luottamista. Vanha vitsi on se, että se voittaa joka on järkännyt parhaan saunaillan. Lisäksi rengasvalmistajat saattaa toimittaa testeihin vähän modattuja renkaita ja kaupasta hakemalla on testituloksetkin vähän erilaisia. Sit on vielä näitä pumppulamelleita ja lamelliherätteitä ja mitä pieniä kikkoja niitä onkaan, jotka toimii ensimmäiset sata kilsaa ennen kuin kuluu pois. Niillä saadaan varmaan testitulosta paremmaksi.
.

Jep yhtenä vuonna tekniikan maailma tuli ilmaiseen jakoon niille jotka ostivat tietyn merkkisen tuotteen. Se merkki oli testivoittaja. Lehti oli meillä jaossa ennenkuin se lehti edes ilmestyi lehtipisteisiin tai tilaajille.

Mä taas ole eri mieltä noista michelineistä, sillä olen saanut asiakkailta paljon negatiivista palautetta. Tekiköhän jo vuosia sitten se yhden mallin/sarjan nasta ongelma sen että maine ei enää ole hyvä ja ihan pienimmästäkin valittavat vai mikä lie. Itselläni ei ole koskaan ollut micheleneitä, kun jääneet ottamatta ihan vaan palautteen takia.

Mä taas ole eri mieltä noista michelineistä, sillä olen saanut asiakkailta paljon negatiivista palautetta. Tekiköhän jo vuosia sitten se yhden mallin/sarjan nasta ongelma sen että maine ei enää ole hyvä ja ihan pienimmästäkin valittavat vai mikä lie. Itselläni ei ole koskaan ollut micheleneitä, kun jääneet ottamatta ihan vaan palautteen takia.
Oho. Aika kummasti menee, kun mä taas en ole kuullut yhtään negatiivista palautetta. Nokialaisista taas olen ja niitä pyöritellessä olen huomannut itsekin ettei ole ihan kärkipäästä. Ne on harvemmin pyöreitä kuin muut renkaat ja rungot on olleet talvirenkaissa aina ihan vitun huonoja. (E: seiskoista ei oo vielä kokemusta kun ne on sen verran uudet ettei oo ehtiny hajoileen.) En ole mitään runkovikaista rengasta nähnyt niin paljon kuin Nokiaa. Sit on vielä sellainen rengasasentajaa vituttava juttu, että niiden jalka-alue on tehty niin tiukaksi, että sinne vanteen ja renkaan väliin ei meinaa välillä saada lyöntipainoa sitten millään.

Oho. Aika kummasti menee, kun mä taas en ole kuullut yhtään negatiivista palautetta. Nokialaisista taas olen ja niitä pyöritellessä olen huomannut itsekin ettei ole ihan kärkipäästä. Ne on harvemmin pyöreitä kuin muut renkaat ja rungot on olleet talvirenkaissa aina ihan vitun huonoja. (E: seiskoista ei oo vielä kokemusta kun ne on sen verran uudet ettei oo ehtiny hajoileen.) En ole mitään runkovikaista rengasta nähnyt niin paljon kuin Nokiaa. Sit on vielä sellainen rengasasentajaa vituttava juttu, että niiden jalka-alue on tehty niin tiukaksi, että sinne vanteen ja renkaan väliin ei meinaa välillä saada lyöntipainoa sitten millään.

Ja viellä yritän olla sellainen että en yleistä yhdestä tai kahdesta palauteesta. Mutta esim yhdelle kiinteistöfirman kaikille autoille(joku 30kpl) meni michelinit vuosia sitten syksyllä. No firmasta ajoivat useamman kolarin ja tammikuussa vaihtoivat kaikkiin autohin toiset talvirenkaat, siitä syystä kun ei kuulemma ollut renkaissa nastoja eikä pitoa. Siinä sarjassa ainakin oli joku vika kun ihan siivooja naisten autoistakin hävisi nastat aivan kun olis revitelty ne sekopäisenä. No sitten täällä päin on taksi porukka joilla on volvot autona. Uusivat autoja ja niissa tuli taas nuo renkaat alla niin suoraan vaihtoivat pois kun oli muka niin huonot. Samoin yksittäisiltä asiakkailta

Zone-sarja -42%
Tuli ostettua E60:een talveksi Bridgestone Blizzak Nordicit 225/45r17. Ensin kävi mielessä järjetön ajatus ostaa merkkirenkaat lievästi käytettynä, mutta ei hyvänen aika... paljon ajavana myyntimiehenä ei sellaseen viitsi ryhtyä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Uskaltaiskohan tuollaisiin halpis renkaisiin tyyliin goodride sekaantua vai panostaa suosiolla vain merkkirenkaisiin

Talvella en ite uskaltais halpoja käyttää. Kesällä aika sama, mitkä kumit on normiajossa. Jos on sateella pakko ajaa 200km/h tai käy radalla, niin sit varmaan halpikset pois.

Itte ajoin pari talvea Hankookin Icebear W300-kitkoilla. Syksyllä ja keväällä oli kiva rullailla mutta talvella olivat oikeasti vaaralliset, kerran oli hengenlähtökin lähellä. Sen takia ostin sitten kovalla rahalla Nokian nastat ja oli kyllä hyvä päätös vaikka olivat kalliit. Icebarit olivat onneks halvat, eivätkä juurikaan kuluneet niin sain myytäessäkin vielä hyvät rahat :)

Tuli tuossa noin kk sitten tuettua kunnolla Nokian renkaita, kun ostin 3 sarjaa renkaita:D
Nokian Z G2
Nokian Hakka V
Nokian R (kitkat)
Elämäni ensimmäiset kitkat, katsotaan onko viimeiset:D
Tuossa muutama vuosi sitten TM testasi myös kuluneita nasta/kitkarenkaita, niin esim 6mm kulutuspinnalla oleva kitkarengas oli parempi jäällä, kuin nastarengas:wtf:
Todellisuudessa harva ajelee jatkuvastin uusilla renkailla;)

Kumpia renkaita pakkiksen rengasmaisterit suosittelevat, renkaan koko 225/45/17.
Continental Conti Ice Contact(790€) vai GoodYear Ice Artic(740€)?

Renkailla ajetaan suurimman osan ajasta kaupunkiajoa.

Onko tämmösellä offroad nakilla aivan kauhee ajaa katumaasturia? Eli Mitsubishi Outlanderia?

attachment.php

Kumpia renkaita pakkiksen rengasmaisterit suosittelevat, renkaan koko 225/45/17.
Continental Conti Ice Contact(790€) vai GoodYear Ice Artic(740€)?
No toi GoodYearin UltraGrip Ice Arctic on taas ihan uusi malli ja vielä niin hämärän näköinen, että haluaisin itsekin kokeilla sitä. Ensimmäisiä renkaita missä on nastoja ihan keskellä rengasta ja sen ei luulisi olevan huono juttu. Itse asiassa tollaset täytyy isäukolle veivata tulevaksi talveksi alle, niin kuulen siltä sitten oliko niin hyvät kuin äkkiseltään luulisi.

Mulla on nelikossa Conti Ice Contactit enkä oo koskaan ajanu yhtä pitävillä renkailla. Tietty nelivetokin vaikuttaa asiaan, varsinkin takavetoisen Bemarin kitkojen jälkeen. ;)

Onko tämmösellä offroad nakilla aivan kauhee ajaa katumaasturia? Eli Mitsubishi Outlanderia?

http://gearheads.in/attachment.php?attachmentid=35630&d=1344935312
Toi ei oikeastaan ole edes offroad-rengas, vähän karkeampi katurengas. Pitäähän tollanen kovempaa ääntä ja on puhdasta katurengasta paskempi kaikilla muillakin asteikoilla, mutta vyörenkaana kuitenkin ihan ajettavissa. Rättirenkaat sitten pompottaa ja vetelee ja on seisonnan jälkeen kulmikkaita, ne on oikeita maastorenkaita.

Powerhousu sanoi:
No toi GoodYearin UltraGrip Ice Arctic on taas ihan uusi malli ja vielä niin hämärän näköinen, että haluaisin itsekin kokeilla sitä. Ensimmäisiä renkaita missä on nastoja ihan keskellä rengasta ja sen ei luulisi olevan huono juttu. Itse asiassa tollaset täytyy isäukolle veivata tulevaksi talveksi alle, niin kuulen siltä sitten oliko niin hyvät kuin äkkiseltään luulisi.

Tuli nuo ice arcticit haettua, täytyy sitten myöhemmin kertoa kokemuksia.

Suositut

Back
Ylös Bottom