Renkaasi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hassua kyllä että 16" aluvanteet ja Nokian renkaat saa samaan hintaan kuin pelkät 18" Nokian renkaat entisille vanteille + helkkarin paljon huonompi ajella noilla jättirenkailla.

Mihinköhän toikin hurja hintaero perustuu? Kokona siis muistaakseni 215/70/R16 ja 225/55R18.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nuo continentalit tahtoo kulua aika äkkiä.

Joo, edelliset kesäkumit oli Contit ja reilun 30tkm jälkeen ne olivat jo viime keväänä siinä kunnossa, että uria mittailtiin katsastuksessa mutta vielä laillisiksi todettiin. Viime kesän vielä ajelin, n. kymppitonnin, ja sen jälkeen kumit olivatkin aika lailla oikeasti kypsät.

Nyt alle tuli Pirelli P7 Cinturatot kun melko sopivasti sellaiset löytyivät. Ainoa valituksen aihe tähän mennessä varsinkin karhealla asvaltilla kovat rengasäänet, muuten mainion tuntuinen ostos.
 
Onko kellään kokemusta Marangonin renkaista? Vaihtoehtona olis nyt Hankook Ventus prime 2 tai jotkut Marangonit, marangonit olis muutaman kympin halvemmat, mutten ole ikinä kuullutkaan niistä. Hankookit vissiin kuitenkin kohtuu hyviä renkaita?

Kuulostaa joltai kinuskirenkaalta joka on kuivalla hyvä ja sateella sitte niin pirun liukkaat niinku mulla noi kesäauton kummit. En kyllä muista merkkiä perkele tähän hätää... Turhan kova seos selkeesti ku ei kulu mihinkää vaikka ei oo kovin säästeliäs ajotapakaan ollu.

E:väärässä olin kun googlea käytin. vissii italialainen rengas. En tuomitse siis kun en mitään tiedä
 
Pitäs saaha uudet kesänakit autoon ja kuten normaalia on, niin mielellään mahdollisimman halvat, hyvät ja kestävät...

Mainoksista o tälläisia poimintoja tullut vastaan:

Michelin Energy Saver 330€
Continental ECO3 340€
Nokia Nordman 310 €


Tuosta energy saverista ainakin näyttäs aika paljon löytyvän arvosteluita ja kehuja niin ei varmaan paljo menis mehtään, jos sellaset laittas alle?

Harkitse myös Goodyear EfficientGrippejä. Hyvät vesiliirto-ominaisuudet, hiljaiset ja halvat.
 
Teinkö tyhmästi kun otin PremiumContact5:n sijasta PremiumContact kakkoset? Vitosia lähin ostamaan, mutta niitä olisi joutunut odottamaan reilun viikon.
Kokona 205/55/16+ vannetyöt ja alle laitto 475€.
 
Teinkö tyhmästi kun otin PremiumContact5:n sijasta PremiumContact kakkoset? Vitosia lähin ostamaan, mutta niitä olisi joutunut odottamaan reilun viikon.
Kokona 205/55/16+ vannetyöt ja alle laitto 475€.

Et, näyttäis olevan kolmessa testissä ykkössijalla. Mm. jossain Finnish Ecossa.

Ja joissain (vanhoissa/esp:t yms. puuttuu) autoissa aikaisemman vuosikerran talvirenkaat (Hakka 3? vs. uusin Hakka) toimii paremmin/yhtä hyvin kuin mallisarjan uusimmat, koska ainakin Hakka-sarjassa (5 vai 7 se uusin on?) nuo uusimmat on optimoitu toimimaan abs, esp yms. kanssa.
 
Ja joissain (vanhoissa/esp:t yms. puuttuu) autoissa aikaisemman vuosikerran talvirenkaat (Hakka 3? vs. uusin Hakka) toimii paremmin/yhtä hyvin kuin mallisarjan uusimmat, koska ainakin Hakka-sarjassa (5 vai 7 se uusin on?) nuo uusimmat on optimoitu toimimaan abs, esp yms. kanssa.
Nyt viilataan niin, että käy sääliksi pilkku parkaa, mutta en voi vastustaa kiusausta. Pyydän jo etukäteen anteeksi. Hakka on Nokian kesärenkaiden mallinimi. Hakkapeliitta on talvirenkaiden nimi. Tästä syystä hakkapeliittaa ei voi lyhentää hakka-nimiseksi ettei tule sekaannuksia. Hakkapeliitta kolmosta ei ole vielä tehtykään, vaan numerot ovat järjestyksessä: 10, 1, 2, 4, 5, 7.
 
Zone-sarja -42%
Teinkö tyhmästi kun otin PremiumContact5:n sijasta PremiumContact kakkoset? Vitosia lähin ostamaan, mutta niitä olisi joutunut odottamaan reilun viikon.
Kokona 205/55/16+ vannetyöt ja alle laitto 475€.

Et, näyttäis olevan kolmessa testissä ykkössijalla. Mm. jossain Finnish Ecossa.

Ja joissain (vanhoissa/esp:t yms. puuttuu) autoissa aikaisemman vuosikerran talvirenkaat (Hakka 3? vs. uusin Hakka) toimii paremmin/yhtä hyvin kuin mallisarjan uusimmat, koska ainakin Hakka-sarjassa (5 vai 7 se uusin on?) nuo uusimmat on optimoitu toimimaan abs, esp yms. kanssa.

Mä nyt ohimennen tässä erään rengasmyyjän kanssa juttelin, niin....
Continental ois kai kärähtänyt siitä, että testirengas ja myyntirengas on aivan eri renkaat.

Ensi vuoden talvirenkaita nimittäin mietin, ja contile contact oli se testivoittanut valinta... tosin tuon tiedon jälkeen se saattaa vaihtua :D
Myyjä ois kyllä mulle nekin hankkinut, mutta varoitteli vaan asiasta.
 
Edellisen ostajan jäljiltä oli Volvo V70:sta yksi kesärengas ihan pirun kulunut verrattuna kolmeen muuhun jotka oli melkein kuin pakasta vedetyt. Löytyi onneksi juurikin yksi kpl samaista Hankookin Ventus Primea lähimmästä liikkeestä niin ei tarvinnu koko sarjaa laittaa uusiksi, tuo on kai vanhaa mallia, Prime2 löytyi nyt valikoimasta. Ilmeisesti oli ajeltu koko viime kesä vajaalla renkaalla.

Tarkistettiin sitten vielä joka kulmasta rengaspaineet, laitoin shellillä toissa päivänä 2.5 kiloa--> veteli ajossa epänormaalisti ja tänään rengasliikkeen mittari näytti vain 2.1 - 2.2 kiloa, argh. Pitänee käydä nyt vielä huoltsikalla uudestaan mittaamassa, niin näkee paljonko niiden mittari näyttää yläkanttiin.

Alla siis Hankookin Ventus Prime 205/55/16.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hassua kyllä että 16" aluvanteet ja Nokian renkaat saa samaan hintaan kuin pelkät 18" Nokian renkaat entisille vanteille + helkkarin paljon huonompi ajella noilla jättirenkailla.

Mihinköhän toikin hurja hintaero perustuu? Kokona siis muistaakseni 215/70/R16 ja 225/55R18.

Menekkiin?

Noita 16" kumeja menee helvetisti enemmän kuin 18" (varsinkaan tuota 225/55R18), kun taas noita 215/70R16 tungetaan nykyisin joka maasturiin.

Edellisen ostajan jäljiltä oli Volvo V70:sta yksi kesärengas ihan pirun kulunut verrattuna kolmeen muuhun jotka oli melkein kuin pakasta vedetyt. Löytyi onneksi juurikin yksi kpl samaista Hankookin Ventus Primea lähimmästä liikkeestä niin ei tarvinnu koko sarjaa laittaa uusiksi, tuo on kai vanhaa mallia, Prime2 löytyi nyt valikoimasta. Ilmeisesti oli ajeltu koko viime kesä vajaalla renkaalla.

Tarkistettiin sitten vielä joka kulmasta rengaspaineet, laitoin shellillä toissa päivänä 2.5 kiloa--> veteli ajossa epänormaalisti ja tänään rengasliikkeen mittari näytti vain 2.1 - 2.2 kiloa, argh. Pitänee käydä nyt vielä huoltsikalla uudestaan mittaamassa, niin näkee paljonko niiden mittari näyttää yläkanttiin.

Äitimuorin Volvo V70:ssä oli sama vaiva, muttei se johtunut rengaspaineista, vaan jostain lopussa olevasta alustan osasta.
En nyt tähän hätään muista mikä se oli, mutta se söi renkaan todella äkkiä sileäksi ja aiheutti juuri tuota vetelyä.

ps. Ei ne rengasliikkeen ilmanpainemittaritkaan aina oikein näytä :D

Continental ois kai kärähtänyt siitä, että testirengas ja myyntirengas on aivan eri renkaat.

Silti kukaan peruspertti ei huomaisi ajossa mitään eroa noiden rengassarjojen välillä.
Onko kellään kokemusta Marangonin renkaista?

Dont do it...
 
Tarkistettiin sitten vielä joka kulmasta rengaspaineet, laitoin shellillä toissa päivänä 2.5 kiloa--> veteli ajossa epänormaalisti ja tänään rengasliikkeen mittari näytti vain 2.1 - 2.2 kiloa, argh. Pitänee käydä nyt vielä huoltsikalla uudestaan mittaamassa, niin näkee paljonko niiden mittari näyttää yläkanttiin.
Mä oon sanonu tän muistaakseni ennenkin, mutta sanotaan uudestaan. Älkää luottako huoltoasemien mittareihin. Ne voi näyttää oikein tai ne voi näyttää kaksi baria pieleen. Niitä kun ei hirveästi huolleta ja niitä käsitellään vähän miten sattuu, kun ihmiset niitä itse heittelee. Jos haluatte tarkat paineet, niin isoista rengasketjuista pitäisi löytyä aina kalibroidut mittarit.
ps. Ei ne rengasliikkeen ilmanpainemittaritkaan aina oikein näytä :D
Ei niin, jos kyseessä on joku Pertin paja. Mutta meillä ainakin tarkistettiin mittarit säännöllisesti ja jos oli pielessä niin säädettiin tai vaihdettiin uuteen. Se kuuluu näihin rengasketjujen standardeihin, eikä niistä oikein parane luistaa. Siellä on kaikki mittarit ± 0.1 bar sisällä, joka on se sallittu heitto henkilöauton paineiden alueella.
 
Kannattaa hommata sellainen digirengaspainemittari. Hintaa 5-30e. Kerran kun käy rengasliikkeessä mittauttamassa paineet, niin siinä voi "kalibroida" sen oman mittarin sen jälkeen. Hyvin ne on kyllä kymmenyksen sisään näyttäneet samaa mitä nyt parista eri mittarista on kokemusta eli ei ole ollut varsinaista tarvetta kalibroinnille.
 
Eipä tule juu enää jatkossa pelkällä shellin mittarilla paineita katottua, 2.5 vs 2.1 on aika vissi ero. Pitää käydä noutamassa jostain oma mittari.
 
Mä oon sanonu tän muistaakseni ennenkin, mutta sanotaan uudestaan. Älkää luottako huoltoasemien mittareihin. Ne voi näyttää oikein tai ne voi näyttää kaksi baria pieleen. Niitä kun ei hirveästi huolleta ja niitä käsitellään vähän miten sattuu, kun ihmiset niitä itse heittelee. Jos haluatte tarkat paineet, niin isoista rengasketjuista pitäisi löytyä aina kalibroidut mittarit.

Ei niin, jos kyseessä on joku Pertin paja. Mutta meillä ainakin tarkistettiin mittarit säännöllisesti ja jos oli pielessä niin säädettiin tai vaihdettiin uuteen. Se kuuluu näihin rengasketjujen standardeihin, eikä niistä oikein parane luistaa. Siellä on kaikki mittarit ± 0.1 bar sisällä, joka on se sallittu heitto henkilöauton paineiden alueella.

Kävelin euromasterilla yhden renkaan kanssa kaikki mittarit läpi ja mittaustulokset oli väliltä 2.2-2.7.

e: mainitsin tietysti asiasta.
 
Tarkoitus olisi tilata R-O:sta noi Nankang RX615. Onko minkälaiset? Kokemuksia kenelläkään? Autona on BMW 520 ja eturenkaitten profiili tulis olemaan 215/60/16 ja takarenkaat 225/50/16. Vai onko ihan susihuono vaihtoehto? Kun täällä kerran on asiasta paremmin ymmärtäviä niin löytyiskös apua.
 
Suunnitelmissa vanhojen ruostuneiden peltivanteiden hiominen ja maalaus, mustaksi, mutta en nyt osaa päättää olisiko matta vai kiiltävä parempi? Auton väri hopeanharmaa metalliväri.
 
Camskillin pitäisi toimittaa paremman puoliskon Octaviaan Continentalin conti premium contact 2:sia. Onko noista kokemuksia käyttöautossa?

Kesäautoonkin pitäisi hankkia renkaat. Ajattelin että 9 vuotta vanha Michelinit eivät enää aja asiaansa, kun ajoin ne sileäksi viime kesänä. Mietin tässä että onkohan tässä taaskaan mitään järkeä laittaa 400-450 € renkaisiin, jos puolellakin siitä summasta saisi mustat ja pyöreät alle. Pyritään nyt tasapainoiseen pakettiin, jos moottorin tehot on siinä rajalla että laite on mukava ajaa ja sitä voi vielä lainata muille niin paras laittaa sit renkaatkin sen mukaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom