Remmien käyttö jos magnesiumia ei saa käyttää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Käyn salilla, jossa ei saa käyttää magnesiumia. Lisäksi leuanvetotanko on karhentamaton.
Koettaisitteko silti pärjätä ilman remmejä, vai ottaisitteko ne suosiolla käyttöön, ja jos niin pelkästään maastavedossa, vaiko myöskin SJMV:ssä, leuassa, kulmasoudussa ja taljoissa.

Kun on muuten hyvä sali, niin tuon pelkän magnesiumin käytön vuoksi sitä ei viitsisi vaihtaa.

Ite menisin vaan niin kauan, kun jaksaa ilman remmei.
Sitte kun ei enää pysy raudat käsissä niin remmii avuksi.
Tietty nuo gripperit on hyviä jos haluaa alkaa puristusvoimaa kasvattaa, että ne raudat pysyy kauemin käsissä ilman remmei.

Paska homma jos ei saa mankkua käyttää. Ite yrittäisin kuitenkin tehdä maven ilman remmejä. Selkäliikkeillä ei niin väliä.

Perustelut sille miksi mave pitää tehdä ilman remmejä on mun mielestä tavallaan "henkisellä puolella". Tarkoitan sitä, että kun alat nostaa ja jo puristuksessa tunnet että jaksat pitää tangosta kiinni, muukin nosto tuntuu helpommalta. Kääntäen, jos tanko lipsuu otteesta, koko muukin kroppa pitää painoa liian suurena. Mun mielestä remmien kanssa ei tule samaa tunnetta.

Remmien käyttämättä jättäminen vie tehon raskaimmissa ja pitemmissä sarjoissa. Mitään erityistä hyötyä ei saa remmien pois jättämisellä.

Tarkoitan sitä, että kun alat nostaa ja jo puristuksessa tunnet että jaksat pitää tangosta kiinni, muukin nosto tuntuu helpommalta. Kääntäen, jos tanko lipsuu otteesta, koko muukin kroppa pitää painoa liian suurena
Itse asiassa otteen lipsuessa kroppa ei pidä painoa liian suurena, vaan aivot sen tekevät. Koska ote ei pidä, varsinaiset nostavat lihakset eivät myöskään työskentele täydellä teholla, sillä suurempi voima nostosuuntaan johtaa vielä helpommin otteen lipeämiseen ja lentoon taaksepäin. Tottakai sitä jarruttaa jos tietää ettei ote tule pitämään nopeaa nostoa. Näin minä asian näen.

Mutta aiheeseen vastatakseni: Maastavedossa en ikinä käytä remmejä, mutta jos käsien kosteus saa tangon lipsumaan, niin sitten olisi kai pakko ottaa remmit käyttöön jos mankku on pannassa. SJMV:ssä käytän aina remmejä johtuen myötäotteesta, samoin kulmasoudussa (sekä tangolla että käsipainolla). Liikkeissä, joissa ei ole pyörivää kahvaa (ylätalja, alatalja, leuanveto) käytän apinaotetta ilman remmejä, koska treenipainotkaan eivät ole mitään mahdottoman suuria. Kuitenkin painojen mukaan tulee välillä käytettyä remmejä (rintatuellinen soutu).

Muista, että selkää siellä selkäpäivänä treenataan eikä puristusvoimaa. Heti kun huomaat otteen vaikuttavan selän treenaamisen tehoon, ota remmit käyttöön. Ei huonoranteisenkaan kannata machoilla ilman rannesiteitä raskaissa punnerruksissa

Remmien käyttämättä jättäminen vie tehon raskaimmissa ja pitemmissä sarjoissa. Mitään erityistä hyötyä ei saa remmien pois jättämisellä.

Ei kai se nyt ihan noinkaan mene, jos yksinkertaisesti näpeistä löytyy pitoa? Ja toisaalta sitä pitoa ei tule löytymään, jos aina käyttää remmejä.
Itse kiskon lisäpainoleuat sileällä tangolla apinaotteella ilman ongelmia, enkä mankkuakaan siinä tarvitse. Remmejä käytän ainoastaan ylisuurien painojen kanssa tai järjettömän hikoilun ollessa päällä.
Jotenkin koen, että remmien käyttö on nolompaa kuin vetoliikkeiden tekeminen "nössöpainoilla" :)

Maastavedot pysyy käsissä hyvin ilman remmejä ja mankkuakin ristiotteella. Tuossa kyllä pitäisi kehittyä näppivoimatkin niin, ettei tartte noloilla remmien kanssa leuanvetojen ja kulmasoutujenkaan kanssa. Tietty jos hirveesti hikoo näpit, voi olla hyvä käyttää remmejä...

niko3, remmien pois jättämisellä saa sen hyödyn, että näppivoimat ja kyynärvarren voimat kasvaa. Mielestäni se on tarpeeksi hyvä syy pitäytyä käyttämästä remmejä.

Itse asiassa otteen lipsuessa kroppa ei pidä painoa liian suurena, vaan aivot sen tekevät. Koska ote ei pidä, varsinaiset nostavat lihakset eivät myöskään työskentele täydellä teholla, sillä suurempi voima nostosuuntaan johtaa vielä helpommin otteen lipeämiseen ja lentoon taaksepäin. Tottakai sitä jarruttaa jos tietää ettei ote tule pitämään nopeaa nostoa. Näin minä asian näen.

Tuota yritin juuri sanoa, että jos ote lipsuu, aivot pitävät painoa liian suurena. --> Muukin kroppa pitää painoa liian suurena.

En nyt tietenkään yritä väittää, että pelkästään puristusvoimalla tehdään maastaveto.

Mankku on kyllä melko ehdoton vedossa, jos sitä ei muka tarvitse niin ei tee tarpeeksi kovia treenejä.

Itse olen täysin eri mieltä. Se että joutuu oikeasti puristamaan kovaa ja vetämään samaan aikaan kehittää hermoyhteyksiä myöten koko kroppaa tehokkaammin.
Siinä kasvaa forkut ja hauiksetkin samalla kun kroppa joutuu puristamaan.

Vedossa on vaan se kun siinä on liian helppo luovuttaa kun tanko ei tule naamalla etkä ole sen kanssa linkkarissa lattialla jos ei jaksakkaan.

E:
Tuota yritin juuri sanoa, että jos ote lipsuu, aivot pitävät painoa liian suurena. --> Muukin kroppa pitää painoa liian suurena.

Ei pidä paikkaansa. Eri asia jos yrität vetää esim. kolmella sormella, silloin aivot eivät välttämättä anna kunnollisia supistumiskäskyjä.
Esim. kun vedät leukoja niin saat 5 sormella huomattavasti enemmän toistoja kuin kolmella sormella vaikka latsit on silti ihan samankokoset.

Mankku on kyllä melko ehdoton vedossa, jos sitä ei muka tarvitse niin ei tee tarpeeksi kovia treenejä.
w000t? Ite testaan maksimin ja siitä sitten jollain valmiilla prog. ohjelmalla lasken prosentit ja treenaan. Mikäli ei ole älytön hiki päällä, niin kyllä ne painot näpeissä pysyy ihan ilman mankkuakin. Mulla tosin on naurettavan pienet painot käytössä, mutta silti...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
w000t? Ite testaan maksimin ja siitä sitten jollain valmiilla prog. ohjelmalla lasken prosentit ja treenaan. Mikäli ei ole älytön hiki päällä, niin kyllä ne painot näpeissä pysyy ihan ilman mankkuakin. Mulla tosin on naurettavan pienet painot käytössä, mutta silti...

Se on suhteellista mikä on naurettavan pieni paino :)
Kyllä itse pidän mankkua aivan ehdottomana. Koska se ei syö koko kropan toimintaa samallalailla kuin remmit niin suosittelen sen käyttöä joka kerta. Ite laitan jo ekassa lämmittelysarjassa 60 kilolla mankut pohjille käsiin.
220 taitaa olla suurin mitä oon ottanu ilman mankkua. Se on todella perseestä yrittää ottaa jotain erittäin raskasta kolmosta kun joutuu keskittymään enemmän otteeseen kuin itse vetoon..

Vetotreeni jää vajaa tehoiseksi jos ei mankkua käytä. Kädet hikoaa kuitenkin aina sen verran, että ote lipsuu kosteuden takia.
Sali vaihtoon, jos mankkua ei tueta!

Pystyykös vetoremmejä käyttämään rinnallevedossa? Vai estääkö se jotenkin liikaa? Mulla kun tuppaa sarjojen lopussa - jos siis teen isommilla painoilla - lipsumaan ote, kun tiputan painot rinnalta alas.

en ite käyttäis noin korkeaa koordinaatiota ja nopeutta vaativissa liikkeissä remmejä.
Aika jännää että rinnallevedossa loppuu puristusvoima kun ei kuitenkaan pääse luultavasti järkyttäviä rautoja käsittelemään?

mun mielestä saa olla kyllä melkosen heikot forkut jos leuanvedoissa tarvii remmejä? ihan lisäpainoillakin, että jos näpit ei kestä niin ehkä niille pitäis sitten tehdä jotaki sen sijaan että käyttää remmejä.

Aika jännää että rinnallevedossa loppuu puristusvoima kun ei kuitenkaan pääse luultavasti järkyttäviä rautoja käsittelemään?

Voi hyvinkin olla, että kämmenet oli jo sen verran hikiset tai tanko oli yksinkertaisesti huonosti karhennettu. Ei voi muistaa. No, täytyy kokeilla ens kerralla ekana selkätreeninä, jolloin suljetaan se kämmenten hikoilu pois, ja hyvin karhennetulla tangolla.

Suositut

Back
Ylös Bottom