Remmien käyttö jos magnesiumia ei saa käyttää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Käyn salilla, jossa ei saa käyttää magnesiumia. Lisäksi leuanvetotanko on karhentamaton.
Koettaisitteko silti pärjätä ilman remmejä, vai ottaisitteko ne suosiolla käyttöön, ja jos niin pelkästään maastavedossa, vaiko myöskin SJMV:ssä, leuassa, kulmasoudussa ja taljoissa.

Kun on muuten hyvä sali, niin tuon pelkän magnesiumin käytön vuoksi sitä ei viitsisi vaihtaa.

Ihan hyvin voit tehdä remmien kanssa kaikki liikkeet missä tunnet niitä tarvitsevasi. Puristus voimaa voit treenata sitten vielä erikseen, jos sen takia et haluaisi remmejä käyttää.

Sama kävi itelläkin mielessä. Ei ote lipsu käsien hikoilun takia ja ei tule sitä vetoremmien huonoa puolta että puristusvoima ei kehity kun hommaa hanskat.

Hanskat ei vaan yleensä taida olla niin hyvät pidoltaan kuin ihan paljas käsi mankun kanssa. Minä ainakin olen sellaisen havainnon tehny.. Mavessa varsinki ovat miten sattuu rullalla kovissa painoissa siellä käden ja tangon välissä ja siitä ei tuu ku sanomista.

Hanskat ei vaan yleensä taida olla niin hyvät pidoltaan kuin ihan paljas käsi mankun kanssa. Minä ainakin olen sellaisen havainnon tehny.. Mavessa varsinki ovat miten sattuu rullalla kovissa painoissa siellä käden ja tangon välissä ja siitä ei tuu ku sanomista.

Riippuu hanskoista, kannattaa olla semmoset joissa on pitävä kämmen ja sormien sisäpuoli. Ite oon ainakin tykännyt käyttää kun ei sotkeennu vaatteet mankkuun, pito on hyvä, ei ole jatkuvasti kädet verillä/rakoilla ja ei tarvitse erillisiä rannetukia. Mutta mää oonkin tällänen satujumpassa salilla käyvä kermaperse. :rolleyes:

Itse olen täysin eri mieltä. Se että joutuu oikeasti puristamaan kovaa ja vetämään samaan aikaan kehittää hermoyhteyksiä myöten koko kroppaa tehokkaammin.
Siinä kasvaa forkut ja hauiksetkin samalla kun kroppa joutuu puristamaan.
Jos on tarkoitus vahvistaa koko kroppaa mahdollisimman kokonaisvaltaisesti niin hyvä. Jos kuitenkin halutaan mahdollisimman tehokkaasti eristää selkä niin kaikki häiritsevä pois. Esimerkiksi kyynärvarsihan ei käsittääkseni vaikuta (juuri) mitenkään selän työskentelyyn, latissimus dorsi kun kiinnittyy olkaluun yläosaan ja supstuessaan siten liikuttaa vain olkavartta (ja -niveltä). Kun päästään vetämään forkku ja hauis mahdollisimman rentonina, saadaan parempi tuntuma selkään. Koko käden työskentely kylläkin sallii suurempien painojen käytön juuri suuremman lihasmassan työskennellessä.

Ei pidä paikkaansa. Eri asia jos yrität vetää esim. kolmella sormella, silloin aivot eivät välttämättä anna kunnollisia supistumiskäskyjä.
Esim. kun vedät leukoja niin saat 5 sormella huomattavasti enemmän toistoja kuin kolmella sormella vaikka latsit on silti ihan samankokoset.
Taidettiin puhua tietoisesta toiminnasta eli kun alkaa lipsua niin ei vedetä väkisin otteen irtoamiseen asti

Aika jännää että rinnallevedossa loppuu puristusvoima kun ei kuitenkaan pääse luultavasti järkyttäviä rautoja käsittelemään?
Puristusvoima joutuu aika kovillekin johtuen mm. räjähtävästä lantiotyönnöstä. Pienikin paino liikkuu tosi kovaa vauhtia ja sen lisäksi moni vielä laskee painot maahan pudottamatta, jolloin otetaan yleensä stoppi lantion kohdalla. Vielä kun tekee kympinkin sarjoja niin alkaa hapottamaan. Itse suosittelen peukalolukkoa vaikka teipatun peukalon kanssa, jos muuten sattu liikaa. Remmien kanssa voi tosiaan mennä vaikeaksi

Maastaveto ja selän "eristäminen" kyllä kuulostavat aika hassulta samassa lauseessa.
Remmit jätin itse pois noin 10 vuoden treenin jälkeen. Käytän ainoastaan joskus jossain osittaismaastavedossa, power shrugissa tms ylisuuria painoja käsittelevässä liikkeessä raskaimmissa sarjoissa.
Missään muussa selkäliikkeessä en joudu tinkimään mistään. Vaikka 5 vuotta sitten olisin väittänyt ihan muuta.
Itselläni on vielä todella lyhyet sormet, joten ote on ollut sitäkin suurempi "ongelma".

Sormilukko ja käsipyyhepaperipalaset kämmenen ja tangon välissä

Maastaveto ja selän "eristäminen" kyllä kuulostavat aika hassulta samassa lauseessa.
Missä lauseessa? Eihän tässä tredissä? Itse puhun remmien eristävästä vaikutuksesta nimenomaan soutuliikkeissä.

Puristusvoimahan on niin hirveän yksilöllinen juttu. Isolla, vahvaselkäisellä miehellä voi olla puristusvoima samaa luokkaa kun 20kg kevyemmällä. Lienee selvää, kummalle tulee ennemmin tarve käyttää remmejä

Vähän OT menee, mut pakko kysyä, että minkä (ihmeen) takia ei kyseisellä salilla magnesiumia saa käyttää? :D Oletan että syy lienee "sotkee liikaa" tms. mutta silti hieman huvittavalta kuulostaa.

Missä lauseessa? Eihän tässä tredissä? Itse puhun remmien eristävästä vaikutuksesta nimenomaan soutuliikkeissä.

Puristusvoimahan on niin hirveän yksilöllinen juttu. Isolla, vahvaselkäisellä miehellä voi olla puristusvoima samaa luokkaa kun 20kg kevyemmällä. Lienee selvää, kummalle tulee ennemmin tarve käyttää remmejä

Nojoo et sinä sitä samaan lauseeseen itse laittanut :)

Pointtini tähän keskusteluun oli, etten toivoisi kenenkään käyvän samaa reittiä turhaan läpi kuin itse:

omat näppivoimat oli todella huonot (120 tai 130 kiloa ei maastanostossa pysynyt näpissä kun remmeillä tein samaan aikaan 6x220). Samoin oli remmit käytössä kaikissa leuoissa ja soutuliikkeissä - kulmasoudussa taisi 70kg sarjatkin tehdä tiukkaa ilman remmejä! Sama vyön kanssa kyykyssä - aina 100kg ylöspäin vyö, max sarjat 160-170kg:lla ja tietenkin vähän vajaita toistoja. Sellaisen painon alle astuminen ilman vyötä olisi luhistanut kasaan koko äijän. Ja tuolloin seurana olivat hyvin usein toistuvat alaselkäkivut.

Ja nyt pysyy ilman niitä kaikissa "normaaleissa" liikkeissä (poislukien siis jotkut lyhyen liikeradan ylisuurilla painoilla tehtävät jne) - ja pysyi jo hyvinkin lyhyen ajan jälkeen kun ne remmit jätti pois.
Sama tuon vyön käytön kanssa. Niille on paikkansa, mutta jonkin "eristämisen" nimissä on aika turha jättää näppivoimat tai keskikropan voima suosiolla olemattomalle tasolle ja tehdä kehostaan turhaan yhtään käyttökelvottomampaa kuin on pakollista.
Toki raskaimmissa sarjoissa voi noita apuja käyttää (kuten kyykyssä vyötä jossain max.yrityksessä) jos ei muuten pysy, mutta pitkän tähtäimen suunnitelmaan kun ottaa niiden vaiheittaisen poisjättämisen, ne kyllä myös jäävät pois ja ne näppivoimat ei ota yhtään mitään pois siitä liikkeen tehosta.

Yhdyn tässä dr. C.Colkerin sanoihin - kunpa vain olisin tajunnut aikaisemmin jättää nuo (remmit ja vyön) pois käytöstä. Keho toimii paremmin ja kokonaisuutena. Alaselkävaivat on käytännössä tiessään. Jne.

Itselleni olen kokenut toimivimmaksi Teboililta ostamani 2 euron nahkaiset työkäsineet. Käsineet ovat siis mallia pro: selkämys joustavaa lycraa ja kämmenpuoli ohutta mutta ah, niin pitävää siannahkaa. Result: tanko pysyy käsissä kuin rahat taksitolpalla ja luut eivät paista kämmenestä.

Mielestäni ovat siis ainakin kokeilemisen arvoinen vaihtoehto jos kotisalilla on magnesiumin pöllytys pannassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Eiköhän sen maastavedon pääasiallinen tarkoitus oo nimenomaa kehittää selkää(eikä esim. forkkuja). Siitä syystä mun mielestä remmien käyttö mavessa on ihan perusteltua. Ts. ilman remmejä selkä ei joudu tarpeeksi koville, koska voima loppuu ensin näpeistä kuin selästä.

Forkkuja ja puristusvoimaa voi treenata tehokkaasti ihan eri liikkeillä. Eikä ne remmit nyt niin paljoa auta, etteikö myös nuo forkut saisi vähintäänkin tehokasta epäsuoraa rasitusta, vaikka maven remmeillä tekisikin.

Itse käytän remmejä mavessa aina kun teen isoilla painoilla...

E:

Ei pidä paikkaansa. Eri asia jos yrität vetää esim. kolmella sormella, silloin aivot eivät välttämättä anna kunnollisia supistumiskäskyjä.
Esim. kun vedät leukoja niin saat 5 sormella huomattavasti enemmän toistoja kuin kolmella sormella vaikka latsit on silti ihan samankokoset.[/QUOTE]

pitää muuten pirun hyvin pakkansa. itse asiassa kun vetää 5 sormella, PIKKURILLI on jopa se tärkein sormi! siitä oli joskus tutkimus (en muista missä) mutta se aktivoittaa jotenkin aivoja ja sitä kautta muita sormia töitä tehdessä. pikkurille=heikko, mut silti tärkee osa.

meni vähän ohi, mut oli pakko sanoo ku sormista puhuttiin.

Eiköhän sen maastavedon pääasiallinen tarkoitus oo nimenomaa kehittää selkää(eikä esim. forkkuja). Siitä syystä mun mielestä remmien käyttö mavessa on ihan perusteltua. Ts. ilman remmejä selkä ei joudu tarpeeksi koville, koska voima loppuu ensin näpeistä kuin selästä.

Vitut. Jos selkä ei joudu tarpeeksi koville, koska voima loppuu ensin näpeistä esim. mavessa, johtuu se siitä, että on liian heikot näpit. Jätin remmit kohta kymmenen vuotta sitten pois ja oli kyllä tätä päivää ajatellen hyvä ratkaisu. Sitä paitsi minun mielestä maven pääasiallinen tarkoitus on tuottaa paljon voimaa koko runnakkoon.

Forkkuja ja puristusvoimaa voi treenata tehokkaasti ihan eri liikkeillä. Eikä ne remmit nyt niin paljoa auta, etteikö myös nuo forkut saisi vähintäänkin tehokasta epäsuoraa rasitusta, vaikka maven remmeillä tekisikin.

Itse käytän remmejä mavessa aina kun teen isoilla painoilla...

Näin minäkin sen nään. Mavea teen ainoastaan suorin jaloin, ja käytän aina remmejä => parempi tuntuma. Remmejä käytän juuri sen takia, että saan rasituksen kohdennettua paremmin harjoitettavaan lihakseen.

Näin minäkin sen nään. Mavea teen ainoastaan suorin jaloin, ja käytän aina remmejä => parempi tuntuma. Remmejä käytän juuri sen takia, että saan rasituksen kohdennettua paremmin harjoitettavaan lihakseen.

Mikäs SE harjoitettava lihas on?

Tossa alla osa niistä mitkä tuossa osallistuu..

The main muscles that are directly involved while performing the Deadlift are:

LEG POSTERIOR MUSCLES (CALVES):

1. Gastrocnemius muscle
* Gastrocnemius muscle (lateral head)
* Gastrocnemius muscle (medial head)
2. Soleus muscle
3. Popliteus muscle

THIGH POSTERIOR MUSCLES (HAMSTRINGS):

1. Bicep femoris
* Long head of bicep femoris
* Short head of bicep femoris
2. Semitendinosus muscle
3. Semimembranosus muscle

GLUTEUS (BUTT):

1. Gluteus maximum muscle
2. Gluteus medius muscle
3. Gluteus minimum muscle

LUMBAR MUSCLES (LOWER BACK):

1. Sacrus-spinosus muscle
2. Spinosus muscle
3. Transversi-spinosus muscle
4. Interspinalis lumborum muscles
* Erector Spinae

ja yläselästä esim:

Stabilizers

* Trapezius, Middle
* Trapezius, Upper
* Levator Scapulae
* Rhomboids

Antagonist Stabilizers

* Rectus Abdominis
* Obliques

Ite teen maven aina myötäotteella ja ilman remmejä, ei tule revittyä 20 kiloa liian suurilla painoilla, ja forkut saa kyytiä:kuola: 200kgn veto myötäotteella on jo kova juttu, monet vetää 200 kiloa maasta helpostikin, mutta eri otteilla saa siitäkin haastavampaa.

Pysyykö teillä mave näpeissä, kun teette myötäotteella? Ite siirryn suosiolla ristiotteeseen isommilla raudoilla. Voishan tota puristusta tolla myötäotteella ilman remmejä treenaa tietenkin.

Pysyykö teillä mave näpeissä, kun teette myötäotteella? Ite siirryn suosiolla ristiotteeseen isommilla raudoilla. Voishan tota puristusta tolla myötäotteella ilman remmejä treenaa tietenkin.

Ei pysy isoimmissa painoissa. Aina myötäotteella teen itse siihen painoon asti jossa ei enää pysy, sitten ristiote joka sarjaan vaihtaen.

Ite teen maven aina myötäotteella ja ilman remmejä, ei tule revittyä 20 kiloa liian suurilla painoilla, ja forkut saa kyytiä:kuola: 200kgn veto myötäotteella on jo kova juttu, monet vetää 200 kiloa maasta helpostikin, mutta eri otteilla saa siitäkin haastavampaa.

En nää mitään järkeä pilata hyvää selkä reeniä sillä, että reena forkkuja. Tee vaikka ensin pari sarjaa ristiote+mankku combolla ja päälle pari nylkytys sarjaa myötäotteella.

Enkä kyllä ymmärrä miksi helvetissä mavesta pitäs saada jotenkin haastavampaa :D Toki jos alkaa olla +400kg tangossa niin tätäkin voi murehtia..

En nää mitään järkeä pilata hyvää selkä reeniä sillä, että reena forkkuja. Tee vaikka ensin pari sarjaa ristiote+mankku combolla ja päälle pari nylkytys sarjaa myötäotteella.

Enkä kyllä ymmärrä miksi helvetissä mavesta pitäs saada jotenkin haastavampaa :D Toki jos alkaa olla +400kg tangossa niin tätäkin voi murehtia..

No ite olen vaan päätynyt tähän myötäotteeseen sen takia, kun joskus tuli vedettyä vyöllä ja ristiotteella, niin selkä oli mutkalla vaikka ote piti ~ myötiksellä loppuu turvallisesti paukut sormista, ennen paria vikaa rumaa vetoa, jotka tulisi sitten kissanselällä.

Näin siis mulla:)

Suositut

Back
Ylös Bottom