Remmien käyttö jos magnesiumia ei saa käyttää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
No ite olen vaan päätynyt tähän myötäotteeseen sen takia, kun joskus tuli vedettyä vyöllä ja ristiotteella, niin selkä oli mutkalla vaikka ote piti ~ myötiksellä loppuu turvallisesti paukut sormista, ennen paria vikaa rumaa vetoa, jotka tulisi sitten kissanselällä.

Näin siis mulla:)

Ite en sais myötäotteella lähellekään samaa mitä ristiotteella :paskatnäppivoimat:

:)

Pointtini tähän keskusteluun oli, etten toivoisi kenenkään käyvän samaa reittiä turhaan läpi kuin itse:

omat näppivoimat oli todella huonot (120 tai 130 kiloa ei maastanostossa pysynyt näpissä kun remmeillä tein samaan aikaan 6x220). Samoin oli remmit käytössä kaikissa leuoissa ja soutuliikkeissä - kulmasoudussa taisi 70kg sarjatkin tehdä tiukkaa ilman remmejä! Sama vyön kanssa kyykyssä - aina 100kg ylöspäin vyö, max sarjat 160-170kg:lla ja tietenkin vähän vajaita toistoja. Sellaisen painon alle astuminen ilman vyötä olisi luhistanut kasaan koko äijän. Ja tuolloin seurana olivat hyvin usein toistuvat alaselkäkivut.

Ja nyt pysyy ilman niitä kaikissa "normaaleissa" liikkeissä (poislukien siis jotkut lyhyen liikeradan ylisuurilla painoilla tehtävät jne) - ja pysyi jo hyvinkin lyhyen ajan jälkeen kun ne remmit jätti pois.
Sama tuon vyön käytön kanssa. Niille on paikkansa, mutta jonkin "eristämisen" nimissä on aika turha jättää näppivoimat tai keskikropan voima suosiolla olemattomalle tasolle ja tehdä kehostaan turhaan yhtään käyttökelvottomampaa kuin on pakollista.
Toki raskaimmissa sarjoissa voi noita apuja käyttää (kuten kyykyssä vyötä jossain max.yrityksessä) jos ei muuten pysy, mutta pitkän tähtäimen suunnitelmaan kun ottaa niiden vaiheittaisen poisjättämisen, ne kyllä myös jäävät pois ja ne näppivoimat ei ota yhtään mitään pois siitä liikkeen tehosta.

Yhdyn tässä dr. C.Colkerin sanoihin - kunpa vain olisin tajunnut aikaisemmin jättää nuo (remmit ja vyön) pois käytöstä. Keho toimii paremmin ja kokonaisuutena. Alaselkävaivat on käytännössä tiessään. Jne.

Itellä on aivan samanlaiset ajatukset nykyään. Olen jättänyt vyön ja remmit pois treeneistä ja päässyt jo ohi siitä tasosta missä olin noiden apuvälineiden kanssa. Ja myös itsellä selkä on nyt terveempi. Kropan toiminta kokonaisuutena on alkanut kiinnostaa enemmän ja esimerkiksi puristusvoima kuuluu siihen. Jos en jaksa itse nostaa rautaa ilman apuja niin sitten se on liian raskas. Ei mitään apuja, omaa voimaa vaan. Magnesiumia toki saa käyttää.

Mäki koitin tota treeniä ilman vyötä. Kyykky ilman vyötä veti selän aika pahaan jumiin, joten nyt vyö sitten taas käytössä. Niin ja duunissa selkä on aika kovilla, joten ihan suosiolla käytän nyt sitä vyötä (hack, mave, smith-kyykky, kulmasoutu). Tosin mulla on selän kanssa ollu muutenkin ongelmia.

Samoilla linjoilla Forcen kanssa. Enempää ei kannata yrittää ku mitä sormet kestää. Tosin meikällä väsyy ensin selkä ja sitten vasta sormet. Tuon vyön poisjätönkin voisi ottaa harkintaan..

EDIT: ja nimenomaan tuossa kulmasoudussa on pakko käyttää vyötä. Muuten tuntuu et pamahtaa joku paikka.. :)

Vitut. Jos selkä ei joudu tarpeeksi koville, koska voima loppuu ensin näpeistä esim. mavessa, johtuu se siitä, että on liian heikot näpit. Jätin remmit kohta kymmenen vuotta sitten pois ja oli kyllä tätä päivää ajatellen hyvä ratkaisu. Sitä paitsi minun mielestä maven pääasiallinen tarkoitus on tuottaa paljon voimaa koko runnakkoon.

Nii...tai sit sul on vaa niin heikko selkä, että se antautuu ennen näppejä. :D

Tosiaan kyllähän mave on niin iso liike, että se varmasti tuntuu jollain tasolla kaikissa kropan lihaksissa, mutta silti pidän mavea kyllä pääasiassa selkäliikkeenä. Ja edelleenkään se remmien tuoma apu ei kyllä tarkoita sitä, etteikö myös näpit yms. joutuisi koville.

Itsekin teen kyllä pääsääntöisesti maven ilman remmejä, mutta ainoastaan kovimpien rautojen kanssa käytän remmejä, jotta saan sen kovimman rasituksen kohdistettua sinne minne sen haluankin käyvän eli selkään.

Tässä nyt vaan on näköjää kaksi koulukuntaa ja tehköön mun puolesta kukin niinku parhaaks näkee.

Nii...tai sit sul on vaa niin heikko selkä, että se antautuu ennen näppejä. :D

Tosiaan kyllähän mave on niin iso liike, että se varmasti tuntuu jollain tasolla kaikissa kropan lihaksissa, mutta silti pidän mavea kyllä pääasiassa selkäliikkeenä. Ja edelleenkään se remmien tuoma apu ei kyllä tarkoita sitä, etteikö myös näpit yms. joutuisi koville.

Itsekin teen kyllä pääsääntöisesti maven ilman remmejä, mutta ainoastaan kovimpien rautojen kanssa käytän remmejä, jotta saan sen kovimman rasituksen kohdistettua sinne minne sen haluankin käyvän eli selkään.

Tässä nyt vaan on näköjää kaksi koulukuntaa ja tehköön mun puolesta kukin niinku parhaaks näkee.
Mie oon kuvitellut, että miulla ei kuitenkaan olisi luomakunnan heikoin selkä, kun vetoykkönen on kuitenkin ollut vähän yli 80 kilon painoisena 250+ ja pukeilta on tullut kuitenkin paukuteltua settejä aika reilustikin yli 250 kilon. Ja on kestänyt näpeissä.
No jokainen taaplaa tavallaan. Jos joku haluaa niitä remmejä käyttää, niin siitä vaan. Ite vaan en näe siinä mitään järkeä, kovien sarjojen myötä se pito niissä näpeissä kyllä paranee ajan myötä. Samoilla linjoilla menen muuten esim. Forcen kanssa, kyykyt ja vedot ilman vyötä ja magnesiumi pölisee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
raskailla painoilla tehdessä, ei ole välttämättä hyväksi.

Aivan, miksi ei?

Mitä isompi paino,sen tärkeämpää sen kuvittelisi olevan, että jokainen toisto tulee kunnolla ja nätisti.
Kiusaus on kova pompauttaa edes sen pienen hitusen verran kun tekee "vauhdilla" ja kova sarja käy kohden loppuaan.

raskailla painoilla tehdessä, ei ole välttämättä hyväksi.

Erityisesti kovissa painoissa kannattaa ottaa jokainen toisto "ykkösenä". Varmasti turvallisempaa on kuolettaa tanko, hakea oikea noston alkuasento ja vetää kunnolla henkeä nostoon, kuin repiä toistot sinnepäin-tekniikalla.

Suositut

Back
Ylös Bottom