Reenitauosta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
39
Nyt ois semmosta kysyttävää että onko porukka pitänyt miten pitkiä reenitaukoja (siis käymättä salilla kertaakaan)? Onko ollut hyötyä? Mulla on nyt tullut viikko täyteen tekemättä oikeestaan mitään. Niin ajattelin että kun huomenna raahaudun salille niin miten kannattaisi taas aloittaa, himppasen kevyemmin? Kun ei oo kauheesti koskaan tullu taukoa pidettyä!:D

Niin että mimmosia kokemuksia porukalla on? Kun nyt ois jo hirviä hinku salin suunnalle!!! *WiRn*

Juu, kyllä välillä tekee tosi hyvää esim. melkein viikon tauko. Ja sit ku pääsee treenaamaan ni ai sitä treenin jälkeistä oloa! Aaaah..

Periaate

Mulla on semmonen mielipide, ettei yli neljän tai viiden päivän menevä totaalilepo ole enää hyödyksi. Tekee sitten vaikka jotain kevyesti, jos pikkusen pitempään pitää olla vetämättä kovaa... Kevyemmät viikot kyllä kannattaa pitää, mutta ei kokonaan poissa salilta.

Joku viisaampi saa jälleen korjata, jos helvetisti menee mulla mettään...

No juu toi tauko oli aluksi ihan flunssan syytä mutta ajattelin nyt sit pitää viikon loman salilta! Mutta kyllä se huomenna on pakko jo päästä!:p

Niin jos on kipeenä ollu, niin kannattaa olla varovainen ja ehkä unohtaa toi mun 4-5 päivää. Ite olisin tyytyväinen, jos malttais olla sen viikon treenaamatta sairauden jälkeen, vaan meinaa aina mennä siihen "toinen kuumeeton päivä, nyt salille"-systeemiin...

No juu se pieni flunssanpoikanen oli tossa viime viikon lopulla eikä mitään suurempaa kuumetta ollu. Niin on tässä oltu jo neljä päivää suhtkoht terveenä joten kyllä huomenna on mentävä. Mutta katotaan miten kulkee niin sitten sen näkee pitääkö ottaa vähän rennommin. VAI HÄH mitä se semmonen rento treeni oikeen meinaa?! Ei semmosia kyllä tueta!:D

Vituttaa kun ehdi jus pitää semmoisen kevyen viikon, sitten kahdet treenit ja nyt jo toistaviikkoa just sen verran flunssaa ettei pääse salille. Ei ole reilua, ei.

Tein toissapäivänä 3 viikon tauon jälkeen eka kertaa rinta-hauis -treenin. Nyt on rinta ja jopa hauikset niin paskana, että en tiedä, miten päin tässä olisi. Ai saatana, oikeesti!

Re: Periaate

Originally posted by Tonza
Mulla on semmonen mielipide, ettei yli neljän tai viiden päivän menevä totaalilepo ole enää hyödyksi. Tekee sitten vaikka jotain kevyesti, jos pikkusen pitempään pitää olla vetämättä kovaa... Kevyemmät viikot kyllä kannattaa pitää, mutta ei kokonaan poissa salilta.

Joku viisaampi saa jälleen korjata, jos helvetisti menee mulla mettään...

ei se lihasmuisti mun mielestä tossa ajassa mihinkään katoa! ite pidän aina sillon tällön viikon totaalitauon, eikä siit oo mitään haittaakaan ollut!! mut sekin on vähän yksilöllistä tietysti...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen ajatellut, että tuollaisella 4-5 päivän tauolla ei pääse pahasti tulokset kärsimään. (riippuu tietysti hieman kierrosta ja tauon ajankohdasta, että miten pitkä tauko millekin lihasryhmälle sitten tulee)

Mulla on kuitenkin semmonen ajatus tuossa takana, että jos vaikka yli viikon pääsee lipsahtamaan kurinalaisesta elämästä, (usein tuppaa ainaki itellä kärsimään muut asiat, jos ei treenaa) niin on vaikeampi päästä hommaan taas kiinni, kuin sellaisella 3-4 päivän tauolla...

Onhan se tietty niinkin että jos syöt samaa tahtia ja otat vaikka vähän kuppiakin(enhän minä;) ) siinä tauolla niin kyllähän sitä aina huonompaan kuntoon mennään varsinkin jos pitempää taukoa pitää! Mutta nyt on kyllä sinne salille jo lähdettävä. Saas kattoo miten kulkee!

viikko tai kaksikin salitaukoa ei tee pahaa ja on enemmänkin hyvästä. Itelläni tumppu kasvaa kun oon tauolla viikon silloin tällöin. Ja sitten ku alkaa treenata niin kiristyy niin että kipiää ottaa. Ja viikon tauon jälkeen treenaan yleensä kevyemmin ekan viikon. Teen 50% painoilla ja pidempiä sarjoja.

Re: Re: Periaate

Originally posted by jpm

ei se lihasmuisti mun mielestä tossa ajassa mihinkään katoa! ite pidän aina sillon tällön viikon totaalitauon, eikä siit oo mitään haittaakaan ollut!! mut sekin on vähän yksilöllistä tietysti...
ite otan aina sillointällöin parin viikon tauon,ei siinä kerkeä paino paljoa tippua,mutta paisuu sen jälkeen kuin pullatakina uusiin lukuihin...:D

Re: Re: Re: Periaate

Originally posted by sekosammy

ite otan aina sillointällöin parin viikon tauon,ei siinä kerkeä paino paljoa tippua,mutta paisuu sen jälkeen kuin pullatakina uusiin lukuihin...:D

Aamen!
itse oli tuossa pari viikkoa kipeä ja paino tippui 4kg, nyt vähän reilu viikko treenattu & SYÖTY --> kilot tullu takaisin ja toivat vielä parit lajitoverinsa mukanaan :p

Eikös ne lihakset palaudu paremmin kevyellä treenillä, kuin totaalilevolla? Kun veri kiertää, jne...

Jos mulla on kaksi vaihtoehtoa, 2 viikon totaalilepo tai 2 viikon kevyempi jakso, niin valitsen kiljuen sen kevten treenin systeemin.

Lihakset palautuu paremmin, kuin totaalilevossa, mulla pysyy pää paremmin kasassa(ei syyllisyyden tuntoa treeninpuutteesta), tulee huolehdittua syömiset ja on helpompi päästä treeniin kiinni "tauon" jälkeen.

Jos taas ottaisin totaalilevon, niin panostus unohtuisi liiaksi. Menisin myöhään nukkumaan, söisin aivan liian vähän ja treeniin/normaaliin rytmiin pääseminen kestäisi paljon kauemmin...

Vaikka en kiellä, etteikö hetken poissaolo kokonaan salilta tekisi hyvää, niin olen sitä mieltä, että siinä viikon paikkeilla(jälkeen) alkaa haitta menemään ohi hyödystä. Kyllä se päänuppi palautuu siinä viidessä päivässä yhtä hyvin, kuin viidessätoistakin...

Eli, vaikka kaikki muut yrittävät ajaa lepojaksojaan läpi, niin mä sitkeesti kannatan "aktiivista lepoa" totaalilevon sijaan. :mad:

Hmmm.... mielenkiintoista.. porukalla näyttää olevan 2 tai kolme kovaa viikkoa ja sit kevyttä peräti kaks viikkoakin ja välillä vielä totaalilepoakin.. huh!

Mä oon syyskuusta treenannu joka ikisen treenikerran niin täysillä kuin vaan elimistöstä irtoaa, tarkoittaa välillä yökkimistä vessassakin. Mut mullakin on välillä ollu sellaisia 3-4 päivän pausseja.. kun on yksinkertaisesti niin paskana ettei pääse ylös. Mut jos miettii niin tulee niitä taukoja välillä pitämättäkin, esim. sairastelun takia, joskus voi mennä viikkokin. Mutta ainoa tietoinen tauko oli joulun aikaan, joloin en viikkoon koskenu mihinkään rautaa muistuttavaan esineeseen. Ja seuraava tauko ois pitää heinäkuussa, joko viikko tai kaks.

Aikoinaan pidin joskus niitä kevyitä viikkoja ja en oo ikinä saanu niistä mitään hyötyä.... jos tarvii palautumista, niin levähtää sit mieluummin kotona tarpeellisen ajan. Kyllä niitä pikkupainojen pumppailijoita salilla näkee joka kerta, ja mitään hyötyä ei näytä olevan, pikemminkin päinvastoin... mut jokainen tyylillään. Tärkeämpää mun mielestä on lyhentää välillä niitä treenien kestoja, ja ottaa vaikka ihan 20-30 minuutin treenejä, mutta tietenkin täysillä.

Voihan sitä pyörälläkin ajaa hissukseen, niin varmasti pääsee perille, turvallisemmin ja varmemmin, mut niinkuin intissä oli tapana sanoa, mitä nopeammin, sen nopeammin...;)

Tonza sanoi:
Jos mulla on kaksi vaihtoehtoa, 2 viikon totaalilepo tai 2 viikon kevyempi jakso, niin valitsen kiljuen sen kevten treenin systeemin.

Lihakset palautuu paremmin, kuin totaalilevossa, mulla pysyy pää paremmin kasassa(ei syyllisyyden tuntoa treeninpuutteesta), tulee huolehdittua syömiset ja on helpompi päästä treeniin kiinni "tauon" jälkeen.

Jos taas ottaisin totaalilevon, niin panostus unohtuisi liiaksi. Menisin myöhään nukkumaan, söisin aivan liian vähän ja treeniin/normaaliin rytmiin pääseminen kestäisi paljon kauemmin...

Eli, vaikka kaikki muut yrittävät ajaa lepojaksojaan läpi, niin mä sitkeesti kannatan "aktiivista lepoa" totaalilevon sijaan. :mad:

Right on! :worship:

Viime viikon pidin totaali taukoa, kun olin kertaamassa, niin ei minulla ainakaan tuloksissa tapahtunu mitään muutosta. Samoilla raudoilla oon tämän viikon repiny, kuin ennen taukoakin. Positiivisena puolena on, että toisen käden kyynärvarren ikävä kipu on kadonnut, eikä rannettakaan ole tällä viikolla pakottanut.
Täyslepo tekee näköjään hyvää kropalle välillä... siis muukin lepo kuin sairastelusta johtuva, jolloin kunto laskee kuin lehmänhäntä....

azzyyr sanoi:
Täyslepo tekee näköjään hyvää kropalle välillä... siis muukin lepo kuin sairastelusta johtuva, jolloin kunto laskee kuin lehmänhäntä....

Varmasti tekeekin, nimeomaan välillä. Mutta jos sitä joka kuukausi pitää viikon täyslepoo niin tuskin on kovin positiivista kehityksen kannalta. Itse en viikon lepoja pidä muuta kun kipeenä ollessa pakkotilanteessa. Muuten saa sellaset 2-4 päivää tarvittaessa riittää ja on riittänytkin.

Suositut

Back
Ylös Bottom