RAW-penkki

Kysehän onkin siitä ettei raw-nostoissa käytetä nostajalle liian suuria rautoja. Itsellä on 140kg tullut rinnalle, eikä muuta kuin pari mustelmaa tullut, mutta kun 350-400kg tulee alas niin henki on löysällä.

Pari viikkoa sitten kuoli eräs heppu pudotettuaan 180 kg rinnalle, taisi olla raakana. Mutta vaara pudottaa tanko on huomattavasti suurempi noissa yli omien voimien menevissä raudoissa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ikävä kyllä tätä kehitystä ei ole näkynyt muualla kuin meillä kotimaassa.

Höpö höpö. Suomen lisäksi ainakin Ruotsi,Viro,Puola,USA,Kanada ja Australia on sellaisia maita joissa tänä vuonna kansalliset raw-mestaruuskisat keräsi enemmän väkeä kuin varustepuolen vastaavat. Varmasti on muitakin, nuo on ne jotka tiedän varmasti.
Aasiassa on alettu järjestämään raw-mestaruuskisoja koko maanosan tasolla. Löydät nuo kisat ipf:n kalenterista.
Lisäksi lyön pääni pantiksi että nyt kun ensi vuodesta alkaen Classic World Cup muuttuu virallisesti muotoon Classic World Championships niin nostajavirta raw kisojen suuntaan tulee lisääntymään entisestään.
 
Olen vahvempi kuin Archey ja mulla on autossa alumiinivanteet, eikä mun mielestä kenenkään tarvitse kuolla että saadaan sääntömuutos tehtyä voimanostoon.

Vedän sanani takaisin ja pyydän anteeksi, kärjistetyn lohkaisuni tarkoitus oli kysyä, kuinka monen pitää kuolla ennen kuin säännöt muutetaan turvallisiksi.

Meidän isi on muuten vahvempi...

Olet riski sälli ja vedät maasta reilusti enemmän, itse en maastavetoa treenaa kuin suorin jaloin, enkä ole voimanostaja, tosin muissa liikkeissä en sarjapainoissa häviä lainkaan, vaikka painoa on parikymmentäkiloa vähemmän.
 
Olet riski sälli ja vedät maasta reilusti enemmän, itse en maastavetoa treenaa kuin suorin jaloin, enkä ole voimanostaja, tosin muissa liikkeissä en sarjapainoissa häviä lainkaan, vaikka painoa on parikymmentäkiloa vähemmän.

Seliseli. Heikompi sää olet.

:lol2:
 
No eiks se vanha pakkis-totuus oo että bodarit on vahvimpii ja sitten tulee voimanostajat. Painonnostajat ei nosta oikeilla lihaksilla niin niitä ei ees lasketa.
 
Vedän sanani takaisin ja pyydän anteeksi, kärjistetyn lohkaisuni tarkoitus oli kysyä, kuinka monen pitää kuolla ennen kuin säännöt muutetaan turvallisiksi.

Meidän isi on muuten vahvempi...

Olet riski sälli ja vedät maasta reilusti enemmän, itse en maastavetoa treenaa kuin suorin jaloin, enkä ole voimanostaja, tosin muissa liikkeissä en sarjapainoissa häviä lainkaan, vaikka painoa on parikymmentäkiloa vähemmän.

Postini oli osoitettu sille kuka se nyt olikaan, jonka mielestä sinun mielipiteesi ei voi olla väärä koska sinulla on 140cm rinnanympärys.:confused:

ps. En usko että kyykkäät syvältä raakana +270kg, ennen kuin näen videon.;)
 
Eikös katsojat ratkaise kuitenkin tämän homman, eikä varustevalmistajien massit?

Toivottavasti ei. Voimanosto ei ole ns. yleisölaji. Yleisölajilla tarkoitan suurten yleisömassojen suosiossa olevaa lajia jolloin laji saa mainostajilta rahaa, koska tuhannet ihmiset näkevät mainokset ja tuovat toivottavasti mainostajalle rahaa kuluttajien muodossa. Silloin se vaikuttaa, jos yleisö äänestää jaloillaan. Onhan se kova juttu joo, jos RAW ry saa vitosen sadalta katsojalta.:rock:

Ja henkilökohtaisesti mua nolottaa sen urheilijan puolesta, joka kuuntelee, mitä Keke huutaa katsomosta. No ok, ammattiurheilijat rahalajeissa erikseen, mutta niille se on työtä. Niin kauan, kun 98% voimanostajista tekee juttua harrastuksena niin kuulokkeet vaan korville, syväluotaus sisimpään ja putki tummaksi.

Edit: Vielä enemmän nolottaa, jos Keke huutaa netissä eikä edes maksa sitä 5 euroa RAW ry:lle ja silti nostaja kuuntelee.
 
Viimeksi muokattu:
ps. En usko että kyykkäät syvältä raakana +270kg, ennen kuin näen videon.;)

PS. en kyykkää kuin smit-koneessa kun tankoa en voi pitää niskan takana( kiertäjäkalvosin).
Paras sarja kädet lantiolla on boxikyykkyä 220kg x 20.

Mutta omassa lajissa ei pärjää mave, kyykky ja penkki yhdistelmällä, vaan pitää nostaa jatkuvasti sarjapainoja kaikissa ~30 liikkeessä, että voi edistyä, näin ainakin itse uskon, paskat pelkällä lihastuntumalla kehittyy.


Oletko tosiaan sitä mieltä ettei ole väliä vaikka nykyisten varusteiden päälle annettaisiin säännöissä vielä laittaa vaikka slingshot.
Ainakin taas nousisi muutama kymmenkiloa enemmän.
En halua riidellä tästä enempää, mutta tuo Oton 190kg raw enkka/350kg paita onnettomuus hirvittää ajatuksenakin.
 
Oletko tosiaan sitä mieltä ettei ole väliä vaikka nykyisten varusteiden päälle annettaisiin säännöissä vielä laittaa vaikka slingshot.
Ainakin taas nousisi muutama kymmenkiloa enemmän.

Ai minäkö? Minusta kaikki varusteet pitäisi kieltää heti. Liittoja voisi olla kaksi. Toinen olisi nimeltään powerlifting tested ja toinen powerlifting untested.
 
Minusta pitäisi olla yksi liitto jossa testataan.
 
Minusta pitäisi olla yksi liitto jossa testataan.

Ei ikinä. Sitten se menis siihen samaan mitä se on painonnostossakin, 100% kansainvälisen tason huipuista roinaa. Roinaajille oma liitto niin saadaan me naturäpeltäjät edes suurimmaksi osaksi rauhassa räpeltää.
 
Mun mielestä menisi riittävän likeltä jos puhutaan sen kyykystä ja mavesta sekä onko se natu vai ei.
 
Huomenna oisko 20 maissa live stream backyard meet of the centurysta osoitteessa supertraining.tv!
Kovia ukkoja kisaamassa, ja tietty Spoto yrittämässä ennätystä.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/178221_10151105399996681_544446822_o.jpg

siinä muutama noista pojista jotka osallistuu. Eric Lilliebridge puhui youtube videolla että oli rintalihas ottanut damagee, niin saa nähä miten äijän penkkisuoritus kärsii. Toivottavasti ei pahasti, niin saadaan mahollisimman kova kisa hänen ja Efferdingin välillä, totalissa siis.
 
Eikös katsojat ratkaise kuitenkin tämän homman, eikä varustevalmistajien massit?
Mitkä katsojat? :D Voimanostossa ei juuri katsojia näy. Tai no, kun lisätään showta, nostetaan baareissa tai yökerhoissa ja mainostetaan, niin ehkä sitten. Mutta muuten tämä varusteet vai ei kysymys on nähdäkseni täysin nostajista kiinni. Aika monessa maassa (DeadBar tuossa luettelikin niitä aiemmin) on nyt parin viimeisen vuoden aikana iso osa kilpanostajista tehnyt valinnan ns. raakanostamisen suuntaan. Pidän sitä hyvänä asiana, mutta aika näyttää, miten tämä prosessi etenee.
 
RAW-nostaminen on siihen asti hieno juttu, kunnes alkaa tulla niitä ikäviä loukkaantumisia. Sehän on fakta, että RAW-nostajan ura on huomattavasti lyhyempi kuin varuste nostajan.
 
Juu katsojilla ei voimanostossa ole merkitystä, sillä niitä ei ole. Lipputulot ovat ala-asteen discojen luokkaa, Archey ja Thompzon ovat kumpikin vahvoja, makuasia kumpaa arvostaa enemmän. Sitten asiaan Spoton nostoja odottelen mielenkiinnolla, nythän on syksy täynnä eri liittojen MM-kisoja, joten mielenkiintoa tulosten seuraajalle riittää. WABDL kisoissakaan ei ole kuin vajaat 700 nostajaa, huh huh mitkä karkelot. Mutta veikkaan Spoton tulokseksi 10 paunaa enemmän kuin viimeksi.
 
Back
Ylös Bottom