Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Oon löytänyt nyt kaupasta tämmöstä uutta pirkan paistijauhelihaa
marsu_110011_2.webp

Onkohan tämä nyt sitten oikeeta tavaraa eli täyttä paistia? Kun ainakin noihin atrian yms "paistijauheliha"paketteihin joita tähän asti olen ostanut, on tullut uudeksi nimeksi naudan parempi jauheliha 10%.

Oon löytänyt nyt kaupasta tämmöstä uutta pirkan paistijauhelihaa
katso liitettä 102645

Onkohan tämä nyt sitten oikeeta tavaraa eli täyttä paistia? Kun ainakin noihin atrian yms "paistijauheliha"paketteihin joita tähän asti olen ostanut, on tullut uudeksi nimeksi naudan parempi jauheliha 10%.

Jompi kumpi meistä ei ole lukenut uutisia kunnolla, mutta mun käsittääkseni Evira antoi talvella noottia noille lihafirmoille tuosta paistijauhelihasta. Eli nykyään paistijauhelihan pitää olla paistista, eikä kaikesta mahdollisesta paskasta, kuten aiemmin. Joten minun käsittääkseni tuon pitää olla täyttä paistia.

Aamupala: Elovena puuroa, 2dl hiutaleita. 300 kcal, 6,4g R, 44g H, 11,2g P + Whey 100 palkkari 133 kcal, 0,37g R, 0,44g H, 31g P

Kahvitauko: Annos (30g) Cashew pähkinöitä. 186 kcal, 15g R, 7,5g H 5,4g P

Lounas: Tonnikalasalaatti. 300g tonnikalaa, 300 kcal, 1,5g R, 0g H, 69g P + rehut päälle

Välipala: Ehrmann rahka. 250g 140 kcal, 0,5g R, 15g H, 21g P

Banaani ennen salia

Salin jälkeen Whey 100 palkkari 133 kcal, 0,37g R, 0,44g H, 31g P

Päivällinen: Pastaa 250g 680 kcal, 6g R, 120g H, 28g P + Naudan jauheliha 400g 600 kcal, 32g R, 0g H, 81,2g P

Iltapala: 4 suikaletta pekonia 70g 189 kcal, 16,8g R, 0g H, 9,1g P + 3-4 kananmunaa ~50g kappale 286 kcal, 18g R, 0,6g H, 22g P

2947 kcal 97g Rasvaa, 188g Hiilarii, 309g Proteiinia E: No perkele maito unohtui. Sitä menee rasvattomana se litra päivässä.

Mielipiteitä? Tarkoitus diettailla sellaisen 0,5kg viikkotahtia. Tällä hetkellä 190cm/93kg.

Tämä siis reenipäivien ruokailu. Välipäiville sitten 1000 kcal kevyempänä(?)

Aamupala: Elovena puuroa, 2dl hiutaleita. 300 kcal, 6,4g R, 44g H, 11,2g P + Whey 100 palkkari 133 kcal, 0,37g R, 0,44g H, 31g P

Kahvitauko: Annos (30g) Cashew pähkinöitä. 186 kcal, 15g R, 7,5g H 5,4g P

Lounas: Tonnikalasalaatti. 300g tonnikalaa, 300 kcal, 1,5g R, 0g H, 69g P + rehut päälle

Välipala: Ehrmann rahka. 250g 140 kcal, 0,5g R, 15g H, 21g P

Banaani ennen salia

Salin jälkeen Whey 100 palkkari 133 kcal, 0,37g R, 0,44g H, 31g P

Päivällinen: Pastaa 250g 680 kcal, 6g R, 120g H, 28g P + Naudan jauheliha 400g 600 kcal, 32g R, 0g H, 81,2g P

Iltapala: 4 suikaletta pekonia 70g 189 kcal, 16,8g R, 0g H, 9,1g P + 3-4 kananmunaa ~50g kappale 286 kcal, 18g R, 0,6g H, 22g P

2947 kcal 97g Rasvaa, 188g Hiilarii, 309g Proteiinia E: No perkele maito unohtui. Sitä menee rasvattomana se litra päivässä.

Mielipiteitä? Tarkoitus diettailla sellaisen 0,5kg viikkotahtia. Tällä hetkellä 190cm/93kg.

Tämä siis reenipäivien ruokailu. Välipäiville sitten 1000 kcal kevyempänä(?)

Riippuen paljonko tossa salaatissa on rehuja, niin niitä vois olla varmaan vähän enemmän. Se puoli kiloo päivässä ois hyvä. Proteiinia ei välttämättä ihan noin paljoo tarvis tulla, noin 230 grammaakin olis jo 2,5 kertaa sun painos. Voisit niistä vähän vähentää ja vaihtaa hiilareihin. Ja sit toi kokonais kalorimäärä nyt riippuu ihan siitä, mitä kulutat, 1000 kcal kevyempi välipäivä ehkä vähän liian alhaalla (?), jos siis oletetaan, että pelkästään salilla kulutettu energiamäärä vähennetään. Onko aerobista yhtään mukana?

Ainoat aerobiset on lyhyt pyörämatka töihin ja takaisin. Voi olla että välipäivänä käväisen lenkillä tai pyöräilemässä, mutta lähtökohtaisest ei oikein aerobista. Itse mietin, että onko tuossa liikaa hiilaria, mutta ei ilmeisesti?

Rehuja tosiaan voisi lisätä, niitä ei kovin paljoa ollut.

Tuossahan lukee 100% paistia, niin kyllä sen silloin pitäisi olla.

No niin lukee, vaan niin luki ennenkin että paistijauheliha joten mistä noista nykyään tietää. Ja mun käsitys asiasta oli, että se nimi piti muuttaa koska paistijauheliha nimitys oli harhaanjohtava kun paistia oli monissa vain jotain 5 prosenttia... Mutta se siitä.

Onkohan tämä nyt sitten oikeeta tavaraa eli täyttä paistia?.

Eikös tuossa ole sidekudosproteiinia 15%, joten itse paistiahan ei ole kun se 85%.
Naudan paistissa ei taida ihan 8% olla rasvaa, joten suurin osa tuostakin rasvasta lienee kamaraa.
Jos nyt olen ymmärtänyt edes vähääkään oikeaan suuntaan.

Kuinka kauan eri ravintoaineilla kestää imeytyä, eli jos syön vaikka purkin rahkaa niin kauanko kestää että proteiinit ja hiilarit ovat lihaksiston käytössä?

Onko totta kuten videossa väitetään että menisi noin kauan? Jos menee niin eihän ole periaatteessa väliä syökö hiilareita illalla vai aamulla?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ainoat aerobiset on lyhyt pyörämatka töihin ja takaisin. Voi olla että välipäivänä käväisen lenkillä tai pyöräilemässä, mutta lähtökohtaisest ei oikein aerobista. Itse mietin, että onko tuossa liikaa hiilaria, mutta ei ilmeisesti?

Rehuja tosiaan voisi lisätä, niitä ei kovin paljoa ollut.

Joo ei se aerobinen oo mikään pakollinen, pääasiahan on se 500 kalorin vaje. Heität tosiaan jotain rehuja lisää ja hiilareita saa kyllä olla, jos et oo jotain vähähiilarista dieettiä ajatellu. Tosin jos oot ajatellu, niin sit sulla on jo nyt niitä liikaa, eli oletan että et oo.

Joo ei se aerobinen oo mikään pakollinen, pääasiahan on se 500 kalorin vaje. Heität tosiaan jotain rehuja lisää ja hiilareita saa kyllä olla, jos et oo jotain vähähiilarista dieettiä ajatellu. Tosin jos oot ajatellu, niin sit sulla on jo nyt niitä liikaa, eli oletan että et oo.

Ei sillä dieetin laadulla niin ole väliä, pääasia että paino putoaa oikeista paikoista.

Miten palkkarin juonti kannattaisi ajoittaa treenissäni ja millainen hera/malto suhde olisi sopiva? Otanko kaksi palkkaria mukaan, ensimmäinen hera-palkkari (30g) salitreenin jälkeen ja toinen esimerkiksi 1:2 heraa (30g) ja maltoa (60g) uinnin jälkeen? Jos jollain on hyviä ideoita niin ne otettaisiin ilolla vastaan!

Alla on vielä normaali treenini:

15min hölkkä salille
1h salilla yksijakoista ohjelmaa
15min kamojen vaihto, suihku, sauna
1h uintia tekniikkaan keskittyen
15min kamojen vaihto, suihku, sauna
25min kävely kotiin

Mikähän helvetti tässä on kun paino ei tahdo lähtä putoamaan? Treenaus on jäänyt kesällä hieman vähemmälle, mutta pidän kalorit omien laskujeni mukaan jopa alle 2000. Cheattipäivinä menen omien laskujeni mukaan jopa hieman plussalle, joten tuskin tässä mistään säästöliekistäkään on kyse.

Alussa tuntui että paino lähti putoamaan hyvin, mutta sitten päätin ottaa kahden päivän cheatin pienillä plussilla, jonka jälkeen paino on junnannut paikallaan. Pitäisikö tässä alkaa tekemään vaikka joitain puolen tunnin pyörälenkkejä, kun kulutus on tällä hetkellä luokkaa sohvalla istuminen? Entä pitäisikö noi cheatit siirtää vaikka kahden viikoin välein tapahtuvaksi?

5xpwh.jpg

Tuli tässä vähän aikaa sitten ns. "ongelma" jotenkin tuntuu että silmien verisuonet ovat alkaneet punoittamaan enemmän. Johtuisikohan se mahdollisesti jostain lisarävinteesta?
Käytän: mass pump, fast reco2 ja mass daily vitamiineja.

Olisiko mahdollista että verisuonten laajenemisella on osuutta asiaan?

Joo, eli ns. normaalilla miinuskaloridieetillä hiilaria saa kyllä olla, yleisohje on 2-2,5g proteiinia/painokilo, 1g rasvaa/painokilo ja loput kalorit hiilihydraateista :)

Joo päivällistä eilen jo vähän säädinkin, oli vähän turhan tuhti annos tuollaisenaan, joten puolitin. Lisäilen tuohon kasviksia vielä, niin eikös se sitten ala olla aika passeli? Diet-Prota löytyy myös kaapista ja L-Carnitine sekä ALA 400 purkit, pitäisikö noita lisäillä johonkin väleihin?

Joo päivällistä eilen jo vähän säädinkin, oli vähän turhan tuhti annos tuollaisenaan, joten puolitin. Lisäilen tuohon kasviksia vielä, niin eikös se sitten ala olla aika passeli? Diet-Prota löytyy myös kaapista ja L-Carnitine sekä ALA 400 purkit, pitäisikö noita lisäillä johonkin väleihin?

Joo ihan hyvä idea tuo päivällisen puolittaminen, en ollukaan huomannu että se oli aika massiivinen. No noita lisäravinteita voit käyttää purkeissa/pusseissa olevien ohjeiden mukaisesti, mutta ei missään nimessä välttämätöntä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom