Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Se on ihan sama mitä metodia käyttää, jos ne kalorit on suuremmat kuin kokonaiskulutus niin läski ei silloin pala. Ja vhh:lla juuri pitääkin suosia rasvaisia tuotteita.

painan täl hetkel 74kg eli pitäiskö mun saaha 74kg rasvaa päivän aikana ja hiilarit alle 100g et voidaan viel puhua vhh:sta?

painan täl hetkel 74kg eli pitäiskö mun saaha 74kg rasvaa päivän aikana ja hiilarit alle 100g et voidaan viel puhua vhh:sta?

Sun tarvii saada proteiinia n. 2g/painokilo eli 148g, rasvaa vähintään 74g/päivä ja hiilarit sitten kulutuksen mukaan. Muista kuitenkin, että jos haluat hiilareita rajoittaa, niin sijoita ne treenin ympärille. Tärkeintä fiksussa dieetissä on olla noin 500kcal miinuksella, jotta lihaskato, säästöliekki ja hermojen loppuunpalaminen on epätodennäköisintä.

Nuo mainitsemani määrät ovat tällä palstalla useasti esitetty nyrkkisääntö ja toimivaksi todettu. Vaikka nykyään tykätään pelotella hiilareilla, niin ei ne niin pahoja ole. Siinä ne palaa pois kuin mikä tahansa muukin energiaravintoaine, kun alle kulutuksen mennään.

TÄNÄÄN juuri hain kinuskiversion ja iltarahkaan aattelin sitä kokeilla mansikoiden kanssa. Laitan kokemusasiantuntija-komentin kokeiltuani :)

Sanon vain yhden sanan kokeiltuani uutukaista nollakaloriherkkua: _KYLLÄ_ !!! :hyvä:

Nyt loppui meikäläiseltä se jatkuva makean perään kärvistely ja nousi rahkakin uusiin sfääreihin kertakaikkiaan. Hommatkaa vähän äkkiä omat putelinne, ennen kuin MINÄ käyn ostamassa itselleni loputkin :)

Mul on tollanen Ruskeat pavut suolaliemessä–paketti, ja jos rehellisiä ollaan, niin koskaan en ole papuja vedellyt jotain valmis chili con carnea lukuunottamatta.
Voiks tän skruuda näin vaan vai pitääkö keittää, ettei tuu mitään ongelmia?

Multa on toinen munuainen poistettu jokunen vuosi takaperin ja nyt ajattelin ryhtyä taas käymään salilla mutta olen jäänyt miettimään että mitä palautusjuomaa voisin käyttää. Sen verran tiedän että kreatiinia en voi käyttää koska minulla on jo valmiiksi korkeat krea-arvot, eli jos osaisitte jotain suositella niin arvostaisin suuresti.

Multa on toinen munuainen poistettu jokunen vuosi takaperin ja nyt ajattelin ryhtyä taas käymään salilla mutta olen jäänyt miettimään että mitä palautusjuomaa voisin käyttää. Sen verran tiedän että kreatiinia en voi käyttää koska minulla on jo valmiiksi korkeat krea-arvot, eli jos osaisitte jotain suositella niin arvostaisin suuresti.

Heraa ja maltoa. Osta erikseen ja sotke. Eipähän oo kreaa.

Onko jollai jotai hyvii vinkkejä mitä kannattas blenderissä sekoittaa et sais kummiski hyvän "bodyruuan" ja suht hyvänmakusen tehtyä? Oon nyt marjoja sekoitellut ja tehnyt erillaisia herkkuja, mutta mitä ois hyvä lyyä sekaan, sillä tullut nyt muutaman kerran ilta-/välipaloja tullu tehtyä.

Mul on tollanen Ruskeat pavut suolaliemessä–paketti, ja jos rehellisiä ollaan, niin koskaan en ole papuja vedellyt jotain valmis chili con carnea lukuunottamatta.
Voiks tän skruuda näin vaan vai pitääkö keittää, ettei tuu mitään ongelmia?

Voiko?
Keitin varmuuden vuoksi, mutta ajatellen jatkoo varten.

Onko jollai jotai hyvii vinkkejä mitä kannattas blenderissä sekoittaa et sais kummiski hyvän "bodyruuan" ja suht hyvänmakusen tehtyä? Oon nyt marjoja sekoitellut ja tehnyt erillaisia herkkuja, mutta mitä ois hyvä lyyä sekaan, sillä tullut nyt muutaman kerran ilta-/välipaloja tullu tehtyä.

Purkki rahkaa
0-4dl kaurahiutaleita
Banaani ja/tai marjoja (pelkkä banaanikin riittää, mut se ei oo ihan niin hyvää, vaikka menee kyllä ihan ilosesti 7krt/vko mulla)
Rypsiöljyä
Maitoa sen verran, et tehosekottimen kannu tulee täyteen

Ja periaatteessa tohon voi laittaa ihan mitä vaan sekaan. Marjat voi korvata mehutiivisteellä, jollon tulee ihan hyvää, mut ei yhtä terveellistä. Kaiken maailman lisäravinteita tonne voi myös sotkea, jos sellasta harrastaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Lasketteko kaikki aina kalorit dieetatessa ruoistanne? Siis punnitsetteko?

Jotenkin on niin vastenmielinen ennakkoajatus, että en viittis ees kokeilla alottaa puntaroimista :D
Toimiiko ilmankin?

Mikäs se olikaan se "menestynyt bodari-perhe" jonka Mähönen mainitsi m&m podcast 9:ssä - jonka motto oli, ettei helvetissä IKINÄ osteta puntaria? Ei maininnut siinä. Oli hauska läppä...

Punnitseminen tekee siitä paljon helpompaa. Ilman kokemusta monen on varmasti vaikea lähteä silmin arvioimaan montako kaloria on tullut syötyä päivän aikana. Voihan sitä toki seurata painon pudotusta pelkältä vaa'alta. Jos ei laihdu, vähentää ruokamäärää ja toisinpäin. Ruokavaaka IMO on hyvä olla, eikä sitä kaikkea tarvitse alkaa punnitsemaan. Niitä ruokia vain joiden painoa on vaikea arvata.

Millä tasolla noita polyoleja voi laskea hiilihydraatiks? Mulla on tossa muutama joku fastin proteiinipatukka, joissa on vaan jotain 4g "normaalia" hiilaria ja sitte jotain 9g noita polyoleja. Tarkotus ois syödä tollanen tai pari tossa useamman tunnin pyöräilyn lomassa. Hiilari pitkäkestoisessa (4h) urheilussa vähentää lihaskataboliaa, mutta voiko noita hiilareita varsinaisesti laskea?

Lasketteko kaikki aina kalorit dieetatessa ruoistanne? Siis punnitsetteko?

Jotenkin on niin vastenmielinen ennakkoajatus, että en viittis ees kokeilla alottaa puntaroimista :D
Toimiiko ilmankin?

Mikäs se olikaan se "menestynyt bodari-perhe" jonka Mähönen mainitsi m&m podcast 9:ssä - jonka motto oli, ettei helvetissä IKINÄ osteta puntaria? Ei maininnut siinä. Oli hauska läppä...

Jos se tuntuu vastenmieliseltä niin elä helvetissä punnitse. Harrastuksen pitää olla mielekästä ja terveellisellä perusruoalla kyllä saat kroppaan muutoksia niin lihasmassan kuin rasvaprosentinkin suhteen. Ei kaiken tartte olla niin matikkaa :) Oma peilikuva on muutenkin paras mittari. Ei kalorilaskuri.fi pysty laskemaan sulle lähellekään tarkkaa kulutusta joten siinäkin suhteessa tarkka kalorien laskeminen ei vielä ole mikään avain onneen.

onko mustamakkara epäterveellistä? D:

Mikään ruoka ei ole epäterveellistä, kunhan sitä syödään kohtuudella. Vaikka joku broilerin fileesuikale on kait ihan terveellistä, niin ei sitä kannata montaa kiloa syödä yhdeltä istumalta. Yhdellä ruokailulla ei maailma kaadu, eikä mikään muutu mihinkään suuntaan. Kokonaisuus pitkällä aikavälillä on se, mikä ratkaisee.

Energia: 218kcal/100g
P: 9,8g
HH: 17,6g
R:12g

Kyllä tuota mun mielestä voi ihan hyvin syödä, mutta en mä tuosta mitään jokapäiväistä ravintoa ottaisi. Eli älä nyt sitten mene oksentamaan tapolaa vessaan.

No niin. Se on totta ettet liho jos syöt kohtuudella vaikka olisikin paskaa, mutta en kyllä ite allekirjottais lausetta "mikään ruoka ei ole epäterveellistä". Kyllähän joku raja pitää berliinimunkin ja kanan välillä olla.

No niin. Se on totta ettet liho jos syöt kohtuudella vaikka olisikin paskaa, mutta en kyllä ite allekirjottais lausetta "mikään ruoka ei ole epäterveellistä". Kyllähän joku raja pitää berliinimunkin ja kanan välillä olla.

Mikäs raja siinä välissä on? Ja missä se raja menee?

Suositut

Back
Ylös Bottom