Mee nyt helvettiin ulisemasta joka asiaan![]()
Ei oo ulisemista. Kysyin vaan, että missä se raja menee. Valitettavasti näyttää siltä, ettet osannu vastata tuohon kysymykseen.
![Smile :) :)](/smilies/smile.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mee nyt helvettiin ulisemasta joka asiaan![]()
Ei oo ulisemista. Kysyin vaan, että missä se raja menee. Valitettavasti näyttää siltä, ettet osannu vastata tuohon kysymykseen.![]()
Mikään ruoka ei ole epäterveellistä, kunhan sitä syödään kohtuudella. Vaikka joku broilerin fileesuikale on kait ihan terveellistä, niin ei sitä kannata montaa kiloa syödä yhdeltä istumalta. Yhdellä ruokailulla ei maailma kaadu, eikä mikään muutu mihinkään suuntaan. Kokonaisuus pitkällä aikavälillä on se, mikä ratkaisee.
Energia: 218kcal/100g
P: 9,8g
HH: 17,6g
R:12g
Kyllä tuota mun mielestä voi ihan hyvin syödä, mutta en mä tuosta mitään jokapäiväistä ravintoa ottaisi. Eli älä nyt sitten mene oksentamaan tapolaa vessaan.
suunnittelen dieettiä, mutta ruokavalion tekeminen tuottaa suuria ongelmia... En keksi oikein mitä syödä ja kuinka paljon milläkin aterialla... 2600kcal päivässä tulisi laskujen mukaan syödä.
Lisäksi olen pohtinut, että jos esim. alan tekemään töihin eväät aina edellisenä iltana valmiiksi ja keittäisin suuremman satsin esim. tagliatellejä kattilassa vaikka paketti kerrallaan, niin miten saan sen painon mitattua oikein, kun paketin kyljessä on kuivapainona kalorit? tai esim, jos paistan kanat niin miten saan ne paistetun kanan kalorit laskettua... vaikeaa keksiä erilaisia ruokia ja tietää mikä niiden suht tarkka ravintosisältö on...
oksentamaan? Vai niin.
no, kuitenkin, on toinen kysymys. Noissa fastin (varmaan muidenkin merkkien) palautusjuomissa ja esim tossa fastin puddingissa käytetään makeutusaineena sukraloosia(oikeinkirjoitus?), onko ihan ok juttu, turvallinen aine?
miksei ruoka maistu, tänään olin ollut 4h syömättä ja keitin 2dl pastaa ja purkkitonnikalaa sekasin ja 30-40minuutissa en jaksanu syödä edes annosta loppuu, äsken söin/syön vieläkin 4 keitettyä kananmunaa ja 1dl kaurahiutaleita puuroksi tehtynä ja yli 30min täs syöty eikä meinaa jaksaa loppuja...
Koska ruokasi on pahaa?!
Mulla ainakin tyrosiini auttaa mielialaan ja metaboliaan. Kokeilin taannoin olla ilman pari vk niin eron huomasi.Auttaako DLPA ja L-tyrosiini oikeasti mitään erikseen otettuina? Kun nyt vaikka Herapussia katsoo niin fenyylialaniinia ja tyrosiinia löytyy ihan sama annos kuin tabletista otettuina, mutta ei ne näytä mitenkään herasta tuntuvan. Kiinnostaisi lähinnä mielialaan vaikuttavina, monet sanovat että noista on apua, mutta jotkut ei... Ja entä voiko 5htp tuota luonnollista griffonia versiota tilata EU:n ulkopuolelta? Synteettinen näyttää olevan lääkelistalla, mutta entä tuo?
Kreatiinin pitäisi säilyä. Nuo kuivatuotteet säilyy yleensä vaikka kuinka kauan, jos pidät ne fiksussa paikassa.Heravarastoja pitäisi täydentää ja näyttää olevan tuo ikuisuustarjous taas fitnesstukussa, bonustuote kaupanpäälle. Nykyisellä kreatiinipussilla on päiväys 1.7.2013, ja seuraava kuuri tulee eteen vuoden päästä. Säilyyköhän toi vai kannattaako ottaa tuosta kaupanpäälle uusi pussi? Dieetti tulossa jonkin ajan kuluttua, joten CLA:ta voisi kokeilla kun kaupanpäälle saa..
Kokemuksia/tietoa, säilyykö toi krea, onko CLA:ssa mitään järkeä vai otanko suosiolla kalaöljyt, ne tuskin ihan humpuukkia on.
Hei, minkälainen ruokavalio sitä pitäisi miehen tehdä, jos mittani tällä hetkellä on 168/81. Tavoitteeni on painon kanssa tuossa 70-73 kilon välillä. Siihen sitten lihasmassat.
Harrastuksiani tällä hetkellä ovat jalkapallo/sulkapallo 2x/vko, sali 3x/vko ja lenkkiä 1-2x/vko. Yhden vapaapäivän pidän ainakin viikossa. Kuntosali ohjelmani on G6. Talvisin vaihdan salin 1-2x/vko, sulkkis 1-2x/vko, lätkä 2-4x/vko. Ihannekroppani olisi siis pitkälti perus futarin tai lätkäpelaajan, kehonrakennuksen linjalle en lähde vaan tällä hetkellä tavoitteeni kasvattaa komea rantakuntoinen kroppa ja lihasmassaa urheilukentille. Ongelma- alueeni on pömppövatsani, joten siitä haluaisin nopeasti eroon.
Millainen siis pitäisi ruokavalioni olla, jos yritän pudottaa painoani sekä kasvattaa lihasmassaa? Kannattaisiko ottaa jonkinlaista ravintolisää mukaan? Kaikki muutkin tietoiset neuvot ovat tarpeen.
No ei vitussa tarvitse laskea joka ikistä ruoan murua jos haluaa hallita painoaan. Ethän sä tiedä kulutustasikaan edes sinne päin joten tarkka laskeminen ei ole mikään ratkaisu. Vaaka ja peilikuva on paras mittari. Syö terveellistä ruokaa, jos et tiedä mitä se on niin takaisin terveystiedon tunneille. Proteiineja ja rasvaa kantsii yrittää vähän arvioida mutta ei se maailmaa kaada jos ei aina mene ihan sinne päin. Ja aina voi varmuuden vuoksi syödä vähän enemmän kuin tarpeeksi niitä niin eipähän jää alle.Hei! Jonkin aikaa taas pakkiksella taustailleena päätin kaivaa nimimerkkini naftaliinista ja heittää tänne typerän kysymykseni : onko ruokapäiväkirjan pitäminen/proteiini-hiilari-rasva suhteiden tarkkailu painonhallinnan/tavoitteellisen treenauksen ehdoton edellytys? Mulle tämä combo tuntuu vain jotenkin niin vaikealta. Hyvistä apuvälineistä huolimatta esim. kalorilaskuri, fineli ei vaan löydy motivaatiota laittaa jokaista suupalaa ylös saatika punnita gramman tarkkuudella. Tuntuu, että niitä sais olla koko ajan laskemassa ja elämä pyörii vain grammojen ympärillä. Joskus olen yrittänyt punnata ja pitää kirjaa, jaksan viikon sitä rumbaa ja sormi menee heti suuhun, jos esim. töissä syön niin eihän siellä mitään vaakaa ole ja olen ihan sukka arvioimaan ruoan (esim. proteiinit) oikeaa määrä. Luulisin, että puoli lautasellista salaattia+kasviksia, lihaa 1-2/4 ja sitten vaikka pari palaa leipää olisi ihan hyvä ateriakokonaisuus (perunaa ns. valkoista viljaa en syö - töissä muuta ei ole koskaan tarjolla). Tosin se mitä laittoi suuhunsa päivällä, pitäis sitten muistaa illalla ylöskirjatessa..aah, mä olen sitten varmaan niin laiska, mutta tämä ei nappaa sitten yhtään!
Olisikos teillä hyviä vinkkejä tämän ongelman ratkaisuun? Tosin olen ajatellut kirjata syömiseni ylös vain esim. proteiinien osalta. Onko mitään järkeä tälläisessa? Olen taas pitkän tauon jälkeen innostunut puntilla käynnistä ja haluan polttaa rasvaa sekä kiinteytyä, jota edesauttaa käsittääkseni riittävä proteiininsaanti. Painokin voisi pudota muutaman kilon, mutta kiinteytyminen kiinnostaa minua enemmän kuin vaa'an lukema. Pyrin syömään 4-5 ateriaa päivässä ja joka aterialla jotain proteiinipitoista.