Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Okei Ladbible on ehkä paskin ikinä, mut kiinnostuin silti tosta. Ite juon 1-2 energiajuomaa(alle litran) päivässä. Tapankohan kehoani, muutaki ku hampaitani? Toi jutun äijjä kyl nii läski, et se on jo red flag yksinään monessa jutussa. Aika monet vetää ihan hirveitä määriä kahvia päivässä, joissa ainaki kofeiinimäärät on paljo suuremmat ku mun ejuomissa. Jos ite kittaisin ees sen pannullisen, ni mun perseelle tapahtuis jonkun sortin evoluutio. Terveydelliset erot ei ole mun tiedossa. Ejuomissa vitskuja 😌 .
Päätin juuri, etten luovu näistä hampaanraiskaajista, mut alan juomaan nää pillin läpi :LOL: . Onko tyhmä idea? Jossain suositeltiin, ja kai ne hampaat siinä vähän säilyy. Sit vaan joku 700 pilliä jostain.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Millasilla kalorimäärillä lähtisitte omassa tilanteessa kiristelemään?
Eli 30v, 169cm ja aamupaino tänään 67,4kg. Rasvat jossain 10% paremmalla puolella.
Melkeen joka päivä n. tunnin kävelylenkki, 3-4krt viikossa keskikova/kevyehkö salitreeni, 2-3krt viikossa sulkapallo (raskain liikunta).
Mennyt vähän aikaa miinuksilla mutta eipä näy aamupainossa muutosta.
 
Millasilla kalorimäärillä lähtisitte omassa tilanteessa kiristelemään?
Eli 30v, 169cm ja aamupaino tänään 67,4kg. Rasvat jossain 10% paremmalla puolella.
Melkeen joka päivä n. tunnin kävelylenkki, 3-4krt viikossa keskikova/kevyehkö salitreeni, 2-3krt viikossa sulkapallo (raskain liikunta).
Mennyt vähän aikaa miinuksilla mutta eipä näy aamupainossa muutosta.
Et oo menny miinuksilla jos sun paino ei putoo.Saako kysyy miks sä kiristelet ? Teet salitreeniä niin onko tarkoitus rakentaa lihasta?
 
Et oo menny miinuksilla jos sun paino ei putoo.Saako kysyy miks sä kiristelet ? Teet salitreeniä niin onko tarkoitus rakentaa lihasta?

Kiristelen jo pikkuhiljaa kesää varten maltillisesti. Tavoitepaino 65-66kg, siellä missä viime kesänä. Lihaksiston ylläpitämistä, ei niinkään kasvattamista, ja voimaa samalla.
Kalorimäärästä hämmentyneenä ajattelin täältä kysyä vinkkejä. 16/8 paastoa tehty myös välillä.
 
Kiristelen jo pikkuhiljaa kesää varten maltillisesti. Tavoitepaino 65-66kg, siellä missä viime kesänä. Lihaksiston ylläpitämistä, ei niinkään kasvattamista, ja voimaa samalla.
Kalorimäärästä hämmentyneenä ajattelin täältä kysyä vinkkejä. 16/8 paastoa tehty myös välillä.
No jos sä oot kerta seuraillut kaloreita( oletan näin koska sanot olevasi miinuksilla) . Ja paino ei muutu niin oot löytäny sun ylläpitotason, nyt voit pudotella mun mielestä noin 200 - 300 kalorii ja seurailla viikon kaks tuleeko muutosta. Pudotusta uudestaan jos ei mitään tapahdu.

Turha tässä on kenekää sulle mitään laskennallisia kaloreita heitellä ku noi todelliset kalorit mitä oot seurannu kertoo sen totuuden.
 
No jos sä oot kerta seuraillut kaloreita( oletan näin koska sanot olevasi miinuksilla) . Ja paino ei muutu niin oot löytäny sun ylläpitotason, nyt voit pudotella mun mielestä noin 200 - 300 kalorii ja seurailla viikon kaks tuleeko muutosta. Pudotusta uudestaan jos ei mitään tapahdu.

Turha tässä on kenekää sulle mitään laskennallisia kaloreita heitellä ku noi todelliset kalorit mitä oot seurannu kertoo sen totuuden.
Hyvin suuntaa antavaa kalorisaantia oon ihan näennäisesti laskenut. Täytynee laskea tarkemmin ja seurailla tilannetta. Kiitoksia vastauksista.
 
Kummassako ateriassa enemmän ruokaa ja etenkin hiilareita: lounas vai treenin jälkeinen ateria?
Lounas klo 11, välipala 14.15,
treeni n. Klo 15-17,
seuraava ateria n. 30min treenistä.
 
Sitten kannattaa syödä lounaalla enemmän :)

Jos joka tapauksessa myös se treenin jälkeinen ateria sisältää hiilaria ja proteiinia niin ihan sama ja se kummallako aterialla tulee enemmän hiilaria, ei oo kehitys noin pienestä pilkunviilauksesta kiinni
 
Olisiko suositella vegaanista proteiinijuomaa välipalaksi. Kaikki mitä olen maistanut ovat huonoja, haluaisin vähentää maitotuotteita. Kiitos ennakkoon. Ja joo olen uusi, ei oikein tietoa mihin tämä kysymys parhaiten sopisi, enkä haulla löytänyt mitään.
 
Olisiko suositella vegaanista proteiinijuomaa välipalaksi. Kaikki mitä olen maistanut ovat huonoja, haluaisin vähentää maitotuotteita. Kiitos ennakkoon. Ja joo olen uusi, ei oikein tietoa mihin tämä kysymys parhaiten sopisi, enkä haulla löytänyt mitään.

Myprotein piste fi kaupasta esim. herneproteiini-isolaatti. Eihän nämä vege vaihtoehdot mitään herkkuja ole jos heraisolaattiin on tottunut, mutta tuo mansikka menee hyvin alas ja hinnaltaan reilusti heraa halvempia eikä tutkimusten mukaan juurikaan heikompi! Koodilla MIKAMP saat -43% alennusta kun lisäät ostoskorissa eli hinta on kohdillaan! Itse tilaan aina 2-3x 2,5kg säkkejä ja tulee noin viikossa kotiin post nordilla kun varasto on ulkomailla. Toki voit postistakin noutaa jos teet pienemmän tilauksen. Coffee & walnut oli myös ihan ok ja parempi kuin maustamaton missä puskee se herneproden ominaismaku. Näissä maustetuissa on kuitua ekstrana sitten ja maustamaton omaa korkeamman proteiini pitoisuuden per 100g. Suklaata en ole kokeillut vielä. Tilaa 1kg pussukoita eri makuja testiin. Varmasti jokainen näistä menee alas kun totuttelet pois siitä ajatuksesta että pitäisi maistua makealta pirtelöltä aina. Pähkinöiden kanssa välipalalla prot-rasva ateriana sekä aamupuuron sekaan teen kaksi juomaa päivään!

Fortixin Vegan Blend 900g on myös ok vaniljan makuisena vaikka ei nyt vaniljalta ihan maistu. Probiootit ja entsyymisekoitus lisättynä sekä useamman vege proden mixi eli aminohappoprofiililtaan täydellisempi. Maustettu stevialla eli hieman makeampaa vihreetä jauhoa. Muutama viikko sitten löytyi 15eurolla tarjouksesta kun vanhaksi oli menossa. Mwebstoreen voi tulla outlet osastolle kun eihän nämä mitään hitti tuotteita ole.
 
Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom