Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olisko kellään hyvää pannukakkureseptiä? Ihan kaupan raakaaineista. Sellanen sokeriton & rasvaton olis kiva. ; )
Helppo ja yleensa aina löytyy kamat kaapista:

200g kananmunan valkuiaista purkista
1 purkki rahkaa (Arlan 200g mustikka / mansikka toimii)
60g / 1dl jauhoja, ite veden kaurahiutaleet blenderistä.
pikkusen leivinjauhetta ja kaikki sekaisin.

Päälle marjoja pakkasesta mikron kautta / Banaania.

450kaloria + päälliset, ja on kyllä aika iso annos (47p 47h 5r)

Maistuu nirsommillekkin lapsillekkin kun heittää marjojen tilalle hilloa päälle :D
 
Vinkkejä toimistoystävällisestä välipalasta? Lounaalla tulee käytyä 12-13 aikaan jonka jälkeen ei tule juuri mitään syötyä ennen kuin alkuillasta on kotona. Kaipailisin jotain edullisia ja hyviä vinkkejä välipalaan mitä nauttia myös toimisto-olosuhteissa kun ei ole jääkaappia tai mikroa lähettyvillä. Kauppa on kivenheiton päässä mutta joka päivä ei sielläkään viitsisi ravata. Pitääkö tässä edetä riisikakuin ja proteiinipatukoin?
 
Vinkkejä toimistoystävällisestä välipalasta? Lounaalla tulee käytyä 12-13 aikaan jonka jälkeen ei tule juuri mitään syötyä ennen kuin alkuillasta on kotona. Kaipailisin jotain edullisia ja hyviä vinkkejä välipalaan mitä nauttia myös toimisto-olosuhteissa kun ei ole jääkaappia tai mikroa lähettyvillä. Kauppa on kivenheiton päässä mutta joka päivä ei sielläkään viitsisi ravata. Pitääkö tässä edetä riisikakuin ja proteiinipatukoin?
Mulla on yleensä toimistolla mukana banaani, raejuustopurkki ja kourallinen cashew pähkinöitä.
 
Okei Ladbible on ehkä paskin ikinä, mut kiinnostuin silti tosta. Ite juon 1-2 energiajuomaa(alle litran) päivässä. Tapankohan kehoani, muutaki ku hampaitani? Toi jutun äijjä kyl nii läski, et se on jo red flag yksinään monessa jutussa. Aika monet vetää ihan hirveitä määriä kahvia päivässä, joissa ainaki kofeiinimäärät on paljo suuremmat ku mun ejuomissa. Jos ite kittaisin ees sen pannullisen, ni mun perseelle tapahtuis jonkun sortin evoluutio. Terveydelliset erot ei ole mun tiedossa. Ejuomissa vitskuja 😌 .
 
Okei Ladbible on ehkä paskin ikinä, mut kiinnostuin silti tosta. Ite juon 1-2 energiajuomaa(alle litran) päivässä. Tapankohan kehoani, muutaki ku hampaitani? Toi jutun äijjä kyl nii läski, et se on jo red flag yksinään monessa jutussa. Aika monet vetää ihan hirveitä määriä kahvia päivässä, joissa ainaki kofeiinimäärät on paljo suuremmat ku mun ejuomissa. Jos ite kittaisin ees sen pannullisen, ni mun perseelle tapahtuis jonkun sortin evoluutio. Terveydelliset erot ei ole mun tiedossa. Ejuomissa vitskuja 😌 .
Kuten mainitsitkin, niin on plösö ja kun noin nopeasti kiskoo naamaan, niin kyllähän se kolisee. Joskus teininä (17v?) itse kiskoin 5 lonkeroa alle tuntiin ja olin sitten ihan seis useamman tunnin ja aika tunnelissa vielä pitkälle yöhön.
Sisuskalut tolla jampalla on varmaan tuhottu jo paljon aikaisemmin ja nyt tuollainen keuliminen sitten vaan laukaisi oireet esiin. Eli en usko, että sun parilla red bullilla samaan kuntoon pääsee, jos et sitten vedä kaikkea muuta roskaa mitä tuo oli vetänyt (ei se läski tyhjästä tule).
 
Paino noin 117kg mulla ja treenaan kamppailulajeja ja punttia yhteensä paljon. Kuinka paljon pitäis ottaa L-glutamiinia päivässä ja milloin kuuluisi ottaa?
 
Paino noin 117kg mulla ja treenaan kamppailulajeja ja punttia yhteensä paljon. Kuinka paljon pitäis ottaa L-glutamiinia päivässä ja milloin kuuluisi ottaa?
Aamulla 5g sekoitettuna veteen ja sitten vaikka palkkariin 5g. Jos nautit protskua jne niin ei tarvitse erikseen glutamiinia nauttia ihan sikana. Just se pari annosta (aamulla ja palariin) niin on helppo muistaa ja jeesaa kivasti.
 
Aamulla 5g sekoitettuna veteen ja sitten vaikka palkkariin 5g. Jos nautit protskua jne niin ei tarvitse erikseen glutamiinia nauttia ihan sikana. Just se pari annosta (aamulla ja palariin) niin on helppo muistaa ja jeesaa kivasti.
Ihan mielenkiinnosta, että miten se jeesaa?
 
Ihan mielenkiinnosta, että miten se jeesaa?
Glutamine is the most abundant amino acid in our bodies. It works to support many healthy functions, including:
  • Making proteins for muscle tissue
  • Fueling cells that protect our intestines
  • Supporting immune system cells
  • Helping to detoxify the liver of foreign substances
Ainakin itse huomannut aamulla ottaessa että "rauhoittaa vatsaa", mutta muuten asiahan on itse vaikeata huomata. Ymmärtääkseni joissain tutkimuksissa on todettu että tarpeellisen glutamiinin nauttiminen voi tukea ja nopeuttaa palautumista, jos siitä on puutos.
 
Abundant, eli sitä on yllin kyllin riittämiin, jos syö edes jotakuinkin bodymaisesti. Mutta jos haluaa hassata rahojaan, go ahead.

Glutamine is the most abundant amino acid in our bodies. It works to support many healthy functions, including:
  • Making proteins for muscle tissue
  • Fueling cells that protect our intestines
  • Supporting immune system cells
  • Helping to detoxify the liver of foreign substances
Ainakin itse huomannut aamulla ottaessa että "rauhoittaa vatsaa", mutta muuten asiahan on itse vaikeata huomata. Ymmärtääkseni joissain tutkimuksissa on todettu että tarpeellisen glutamiinin nauttiminen voi tukea ja nopeuttaa palautumista, jos siitä on puutos.
 
Millä aikavälillä porukka käy vaa'alla katsomassa onko paino noussut jos se on tavoitteena? Painoin 77,7kg (pituus n 180cm) 1,5 viikkoa sitten ja nostin kalorit 3150 ja paino pysynyt edelleen samassa.

Pitäisi tuonne 80kg yli saada paino, katsotaan 1kk näillä ja sitten nostellaan esim 3500cal jos ei nouse? Treenaan suht kovaa 4-5x viikossa eikä työ ole erityisen kuormittavaa fyysisesti.
 
Millä aikavälillä porukka käy vaa'alla katsomassa onko paino noussut jos se on tavoitteena? Painoin 77,7kg (pituus n 180cm) 1,5 viikkoa sitten ja nostin kalorit 3150 ja paino pysynyt edelleen samassa.

Pitäisi tuonne 80kg yli saada paino, katsotaan 1kk näillä ja sitten nostellaan esim 3500cal jos ei nouse? Treenaan suht kovaa 4-5x viikossa eikä työ ole erityisen kuormittavaa fyysisesti.
Itellä tapana kaloreita hienosäätäessä joka aamu kusella käynnin jälkeen käydä vaalla. Lasken näistä punnituksista viikkokeskiarvon ja seuraan sitä, parissa viikossa jos ei näy muutosta niin noin 100-200 kcal nosto
 
@SlaikkaG

Mistä nykyään halpaa heraa?

Sportlife Nutrition 3 kg säkki makso 6kk sitten 36€. Nykyään maksaa 70€.

Mitä vittua heraproden hinnoille on tapahtunut vuodessa? 4 kg HCT WheyPower ostin muutama vuos sit 50€ niin nyt 120€.

En pal halvempia oo nähny
 

Suositut

Back
Ylös Bottom