Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

4vkon HC dietti päällä ja puoliso lähti hommaan mukaan. Noudatan siis täsmälleen samaa ruokavaliota jota olen jo kerran onnistuneesti käyttänyt, VHH ja reilusti alle kulutuksen, ensimmäinen viikko pelkästään salaatteja 2* päivä, aamuisin pieni kaurapuuro ja iltaisin 3 kananmunaa ja ruisleipä, 1* välipala protskuvanukas/rahka. Loput kolme viikko mukaan salaattien tilalle välillä esim. Uunijuureksia. Kaloreita tulee arviolta joku 1200-1400. Kulutus mulla 2500-3200, puolisolla 2200- jopa 3900 treenipäivinä. Itse käyn vaan puntilla 4*vko, hän crossfitissa 3*vko ja 1. Divarin säbässä 3*vko.

Mulla ensimmäisen viikon jälkeen -4,2kg, puolisolla +2kg. Aiheuttaa ihmetystä 😂 Onko vika naisen aineenvaihdunnassa, joka ei vaan käynnisty yhtä nopeasti kuin mun. Aikalailla tismalleen samat annosmäärät syöty, mitä nyt hän söi ensimmäisen viikon aikana puuron ohella kilon mansikoita mut ei niistä nyt merkittävästi kaloreita tule 😂
Voi olla, että kuukautiskierron tietyssä vaiheessa vaan keränny nestettä. Juonu enempi, suolistossa enempi ruokaa jne.

edit. painonpudotus ja rasvamassan pudotus on eriasioita.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuuleeko muut ääniä jos ottaa heraa päivässä yli 40g?
Tänään taas palkkarin jälkeen pukkarissa kuulin ns. pään sisällä(vaikea selittää) Ano Turtiaisen äänen joka sanoi että joku Anssi on ristiretkellä,mutta luopuu matkan rasittavuuden takia ja hän päättyy valvovien silmien alle.
Älä pelkää,ole urhea.
Toinen kerta tälle viikkoa ku saan näitä Turtiaisen viestejä enkä ole hepun kans ollu ikinä missään tekemissä,niin miksi se lähettää tiedostoja ja ääniviestejä mulle?
Laitoin Anolle viestinki facessa asiasta,mutta yllätys yllätys,eipä vastaa vaikka on nähnyt sen viestin.Varmaan pitää hulluna.
Vai onko tuossa sporttlifen stevialla maustetussa minttu herassa psykedeelejä tms. havaittu?
Toisaalta viestit voi olla todellisiakin, koska sama viesti toistui sanasta sanaan samana kuin aiemmin.
 
Kuuleeko muut ääniä jos ottaa heraa päivässä yli 40g?
Tänään taas palkkarin jälkeen pukkarissa kuulin ns. pään sisällä(vaikea selittää) Ano Turtiaisen äänen joka sanoi että joku Anssi on ristiretkellä,mutta luopuu matkan rasittavuuden takia ja hän päättyy valvovien silmien alle.
Älä pelkää,ole urhea.
Toinen kerta tälle viikkoa ku saan näitä Turtiaisen viestejä enkä ole hepun kans ollu ikinä missään tekemissä,niin miksi se lähettää tiedostoja ja ääniviestejä mulle?
Laitoin Anolle viestinki facessa asiasta,mutta yllätys yllätys,eipä vastaa vaikka on nähnyt sen viestin.Varmaan pitää hulluna.
Vai onko tuossa sporttlifen stevialla maustetussa minttu herassa psykedeelejä tms. havaittu?
Toisaalta viestit voi olla todellisiakin, koska sama viesti toistui sanasta sanaan samana kuin aiemmin.
Uskon että on todellisia viestejä. Heraproteiini massiivisina määrinä aiheuttaa pahimmillaan jopa psykoosia, ja etenkin Sportlifen herassa on havaittu aiemminkin juuri mainitsemasi kaltaisia ilmiöitä. Tämä on hyvin ymmärrettävää koska heraproteiini on lähtöisin naudasta, jotka pieruillaan tuhoaa planettaamme, tahallaan ja pahuuttaan. Ehdottomasti on hyvä asia että lopetetaan nautojen olemassaolo kokonaan ja tyhjäksi jääneille laitumille kylvetään ympäristöystävällistä ja super terveellistä soijaa.
 
Kaurapuuro rupeaa tulemaan korvista ja nenästä ulos. Missä muodossa, mausteilla ja yms vedätte kaurahiutaleet alas? Smoothie on jo tiedossa mutta toistaiseksi ei ole blenderiä/sauvasekotinta käytössä.
 
Ensisijaisena vaitoehtona smoothieksi, mutta maitoa + kaakaojauhetta + kaurahiutaleita (raakana) sekaisin ja ääntä kohden. Tai suklaaprotskua ja kaurahiutaleita.

Mutta jos ne ei uppoa niin ei niitä mikään pakko ole syödä.
 
Kaurapuuro rupeaa tulemaan korvista ja nenästä ulos. Missä muodossa, mausteilla ja yms vedätte kaurahiutaleet alas? Smoothie on jo tiedossa mutta toistaiseksi ei ole blenderiä/sauvasekotinta käytössä.
Syö välillä ohrapuuroa.

Kaurasta tulee joskus tehtyä banaanin, maapähkinävoin ja proteiinijauheen sekä marjojen kanssa "keksejä" uunissa
 
Alotin seuraamaan ruokavaliota ja laskelmien mukaan oon noin 350kcal plussilla. Ensimmäisen viikon jälkeen paino pomppanu 1,4kg, vähennänkö heti kaloreita vai jatkanko vielä samoilla?
 
Alotin seuraamaan ruokavaliota ja laskelmien mukaan oon noin 350kcal plussilla. Ensimmäisen viikon jälkeen paino pomppanu 1,4kg, vähennänkö heti kaloreita vai jatkanko vielä samoilla?
Siis aloititko vaa laskemaan ja ruokavslioon et tehnyt isoja muutoksia, vai pistitkö koko ruokavalion uusiksi.
 
Siis aloititko vaa laskemaan ja ruokavslioon et tehnyt isoja muutoksia, vai pistitkö koko ruokavalion uusiksi.
Aiemmin en oo seuraillu mitenkää ja ruoka oli mitä millonkin paljon meni pakastepitsoja ja muita eineksiä. Mututuntumalla vaan koitin syödä tarpeeksi. Nyt menee riisiä, pastaa, kanaa, jauhelihaa ja kaurahiutaleita paljon.

Edit. Eli toisinsanoen vaihdoin kaiken moskan pois, rupesin syömää 5krt päivässä puhtaista lähteistä.
 
Viimeksi muokattu:
Aiemmin en oo seuraillu mitenkää ja ruoka oli mitä millonkin paljon meni pakastepitsoja ja muita eineksiä. Mututuntumalla vaan koitin syödä tarpeeksi. Nyt menee riisiä, pastaa, kanaa, jauhelihaa ja kaurahiutaleita paljon.

Edit. Eli toisinsanoen vaihdoin kaiken moskan pois, rupesin syömää 5krt päivässä puhtaista lähteistä.
No ei sun tartte vielä mitään muuttaa, varsinkin jos on tarkoitus mennö plussilla. Makrojakauman muutokset vaikuttaa nesteisiin yms.. kattelisin vielä 2-3 viikkoo ja sit miettisin tarviiko viilata. Onko syönti ollut hyvin linjassa näläntunteen kanssa.
 
No ei sun tartte vielä mitään muuttaa, varsinkin jos on tarkoitus mennö plussilla. Makrojakauman muutokset vaikuttaa nesteisiin yms.. kattelisin vielä 2-3 viikkoo ja sit miettisin tarviiko viilata. Onko syönti ollut hyvin linjassa näläntunteen kanssa.
Aikailailla sillon just rupeaa olemaan nälkä ku seuraavan aterian saapi syödä. Ja juu plussilla on tarkotus mennä ja tahkota mahdollisimman paljon lihaa.
 
Aikailailla sillon just rupeaa olemaan nälkä ku seuraavan aterian saapi syödä. Ja juu plussilla on tarkotus mennä ja tahkota mahdollisimman paljon lihaa.
No nälkä on ihan hyvä indikaattori tuon laskelman ohella. Punnitus kannattaa tehdä kerran kaksi joka viikko että näkee millä keskiarvolla paino alkaa nousta, alun reippaammista muutoksista ei kannata olla huolissaan , ei sulla viikossa oo 1,4 kiloo fläsää tullu :giggle:
 
Laimentaako teelusikallinen ruokasoodaa kreatiinin, kalaöljyn, kalsiumin, magnesiumin ja d-viamiinin imeytymistä samaan aikaa otettuna?
Ei laimenna, ja jos jotain, niin se parantaa vaikutusta pitkällä aikavälillä koska mahdollisesti vatsan sisällön ph-arvo lähempänä optimia. En puhu siis kehon ph-arvosta, vaan vatsan. Eli anna mennä vaan, itse melko usein otan pussillisen Samariinia (lähes sama asia) yhdessä noiden ja muiden tuotteiden kanssa. Sitruuna mukana myös.
 
Vieläkö jengillä on käytössä DHEA -valmisteita? Onko niistä nelikymppiselle miehelle mitään hyötyä? Aiheuttaako aknea? Panettaako kokoajan vai miten se libidoa nostattava vaikutus oikee manifestoituu käytännön tasolla?
Vissii kait pitäs auttaa lisäämään rasvatonta lihasmassaa ja auttaa rasvanpoltossa. Lisää kuulemma energisyyttä ja kestävyyttä? Kertokaa kokemuksianne.

Edit: ja jos siis käyttää DHEA -kapseleita niin onko syytä käyttää myös jotain muuta samaan aikaan (terveellisen monipuolisen ruuan lisäksi)? Ashwaganda? Fenugreek? Sinkki? Joku monivitamiini?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom