Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Tätä mä vähä hainkin. Eli yksinkertasemmib nub kysynys olis voinu olla näin:
Kauanko hiilarilla kestää imeytyä?
Tämä siis jos oletetaan ettei mukana oo hirveesti rasvaa ja hiilarin lähteenä hidas hh (täysjyväriisi tai -pasta tms).
Olennaista täs lienee se, että oletko dietillä,jos olet niin eipä ne varastot liiemmin siinä täyty, sillon nopee hiilari reenin ympärillä.

Jos plussalla, nii syö hiilaria tasaiseen ja pitää huolen että painua kipuaa ylös, sillon ne varastot ei juuri myöskää pääse tyhjenee
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kreatiinissä jotain yleistä saatavuushaastetta kun ei meinaa halpaa kreatiiniä löytyä mistään? Halvalla tarkoitan että kilohinta olisi jotain 20 € luokkaa. Fitnesstukussa on ollut jo jonkin aikaa loppunut halvimmat kreatiinit ja marketeissakin sama homma.
 
Onko kreatiinissä jotain yleistä saatavuushaastetta kun ei meinaa halpaa kreatiiniä löytyä mistään? Halvalla tarkoitan että kilohinta olisi jotain 20 € luokkaa. Fitnesstukussa on ollut jo jonkin aikaa loppunut halvimmat kreatiinit ja marketeissakin sama homma.
Kyllä ainakin puhdas+ tuntuu löytyvän monestakin nettiapteekkista ~5-6€/200g.

Sen enempää en kyllä kreatiinista maksaisi, yleensä saa 500g alle kympillä.
 
Nyt kun ensimmäistä kertaa bulkatessa oikeasti lasken kalorit ja syön sen mukaan, niin ruokaa tulee syötyä jo pelkästään +- tilanteeseen aika helvetisti. En siis tähän mennessä elämässäni ole varmasti 80% ajasta ole ollut plussakaloreilla.

Kysymys kuuluukin. Miksi silti on viime vuosien aikana tullut mahaa vaikka ainakin arkisin olen varmasti ollut miinuskaloreilla? Voiko oikeasti satunnainen viikonloppuna reilusti plussalle syönti ja mahdollisesti alkoholi lisätä sitten painoa ja kasvattaa mahaa sen verran?
 
Mikähän siinä on, kun oon ollu nyt 4 viikkoa dietillä ja nyt viimisen viikon aikana yhtäkkiä ruvennu keräämään nestettä ihan hyvästi. Kasvot varsinkin turvonneet.
Kertooko jostain puutteesta? Onko kellään kokemusta?
 
Tarkastele, onko jotain muuttunut ruuassa, treenissä, elämässä ylipäätään? Onko kovat miinuskalorit ja silti kovat treenit-> stressi kropalle kerää nestettä. Muu stressi, muutakin koneessa kuin kaurapuuroa jne?
 
Kysymys kuuluukin. Miksi silti on viime vuosien aikana tullut mahaa vaikka ainakin arkisin olen varmasti ollut miinuskaloreilla? Voiko oikeasti satunnainen viikonloppuna reilusti plussalle syönti ja mahdollisesti alkoholi lisätä sitten painoa ja kasvattaa mahaa sen verran?
Kyllä.
Mikähän siinä on, kun oon ollu nyt 4 viikkoa dietillä ja nyt viimisen viikon aikana yhtäkkiä ruvennu keräämään nestettä ihan hyvästi. Kasvot varsinkin turvonneet.
Kertooko jostain puutteesta? Onko kellään kokemusta?
Muutitko vaan ruokamääriä vai myös ruokia?
 
Ihan natuna mennään. Ruuat on samoja kun muutenkin ja kaloritkaan ei oo vielä kovin alhaalla kun kuukaudessa keskimäärin 1,5 kiloa tippunut paino.
Nyt kun rupesin miettiin tota treenausta, niin onkohan ne sitte liian rajuja dietille? Treenaan työntävät, vetävät, jalat jaolla ja joka treenin päälle 20min tasasykkeistä aerobista esim. reipasta kävelyä. Mutta ite punttitreeni on kyllä aika kovaa. Isoilla painoilla koittanu treenata, ettei voimat lähtis ja kyllä ne sarjat failureen menee myös. Voiko se olla tässä se ongelma?
Jotenkin jääny mieleen sellanen ajatus, että dietillä pitäs mahollisimman kovaa treenatakkin, vai mites tää nyt on?
Kiitos,
 
Ihan natuna mennään. Ruuat on samoja kun muutenkin ja kaloritkaan ei oo vielä kovin alhaalla kun kuukaudessa keskimäärin 1,5 kiloa tippunut paino.
Nyt kun rupesin miettiin tota treenausta, niin onkohan ne sitte liian rajuja dietille? Treenaan työntävät, vetävät, jalat jaolla ja joka treenin päälle 20min tasasykkeistä aerobista esim. reipasta kävelyä. Mutta ite punttitreeni on kyllä aika kovaa. Isoilla painoilla koittanu treenata, ettei voimat lähtis ja kyllä ne sarjat failureen menee myös. Voiko se olla tässä se ongelma?
Jotenkin jääny mieleen sellanen ajatus, että dietillä pitäs mahollisimman kovaa treenatakkin, vai mites tää nyt on?
Kiitos,
Ja treenikertoja tulee viikkoon 4
 
Ihan natuna mennään. Ruuat on samoja kun muutenkin ja kaloritkaan ei oo vielä kovin alhaalla kun kuukaudessa keskimäärin 1,5 kiloa tippunut paino.
Nyt kun rupesin miettiin tota treenausta, niin onkohan ne sitte liian rajuja dietille? Treenaan työntävät, vetävät, jalat jaolla ja joka treenin päälle 20min tasasykkeistä aerobista esim. reipasta kävelyä. Mutta ite punttitreeni on kyllä aika kovaa. Isoilla painoilla koittanu treenata, ettei voimat lähtis ja kyllä ne sarjat failureen menee myös. Voiko se olla tässä se ongelma?
Jotenkin jääny mieleen sellanen ajatus, että dietillä pitäs mahollisimman kovaa treenatakkin, vai mites tää nyt on?
Kiitos,
En sitten osaa sanoa että mikä siihen nesteeseen vaikuttaa. Mulla on taipumusta syödä enemmän suolaa kalorivajeessa niin saattaa siitä kertyä vettä.

Kovaa pitää treenata mutta ei tietenkään voi olettaa että pystyy treenaamaan ihan samalla tavalla kuin plussakaloreilla vaan jostain on otettava pois. Erikoistekniikat ainakin jätän itse kokonaan pois kun ne on aika iso palautumistaakka. Suorituskykyhän se kertoo että pitääkö jostain himmata.
 
Miten toimisin tuon palkkarin kanssa, kun tällä hetkellä menen miinuskaloreilla ja teen treenin jälkeen 30min cardiota, juonko heti punttitreenin päälle heraisolaattijuoman ja sit heti cardio vai cardion aikana heraa vai punttitreenin ja cardion jälkeen. Tuntuu, että miinuskaloreilla ollessa ei kannattaisi olla katabolisessa tilassa punttitreenin päälle vielä, kun kumminkin treeni kestää lämmittyleineen sen 90min plus 30min cardio. Miten kannattaisi tehdä?
 
Palkkarin voi juoda tai olla juomatta punttitreenin tai cardiotreenin jälkeen.
Ihan se on makuasia kumminpäin SINÄ tykkäät sen tehdä.
 
Miten toimisin tuon palkkarin kanssa, kun tällä hetkellä menen miinuskaloreilla ja teen treenin jälkeen 30min cardiota, juonko heti punttitreenin päälle heraisolaattijuoman ja sit heti cardio vai cardion aikana heraa vai punttitreenin ja cardion jälkeen. Tuntuu, että miinuskaloreilla ollessa ei kannattaisi olla katabolisessa tilassa punttitreenin päälle vielä, kun kumminkin treeni kestää lämmittyleineen sen 90min plus 30min cardio. Miten kannattaisi tehdä?
Jos olet pari tuntia ennen treeniä syönyt niin ihan sama. Riittää vaikka söisit vasta kotona ruuan ja jätät koko palkkarin väliin. Miinuksilla voi olla hyödyllisempää juoda hiilaria ja/tai EAA treenin aikana ja hankkia kaikki proteiini ruuasta.
 
Iltapala ja sen vaikutus uneen. Olen iät ja ajat syönyt illalla rahkaa. Olen aika herkkäuninen noin yleensäkin ja nyt kun treenit on siirtyneet vähän myöhemmäksi parina iltana viikossa, tuntuu että uneen pääsy on vähän vaikeaa. Kroppa jää kierroksille. Koska kaikkea pitää kokeilla; onko iltapalalla väliä ja onko jotain millä voisin kroppaa vähä rauhoitella?
 
Iltapala ja sen vaikutus uneen. Olen iät ja ajat syönyt illalla rahkaa. Olen aika herkkäuninen noin yleensäkin ja nyt kun treenit on siirtyneet vähän myöhemmäksi parina iltana viikossa, tuntuu että uneen pääsy on vähän vaikeaa. Kroppa jää kierroksille. Koska kaikkea pitää kokeilla; onko iltapalalla väliä ja onko jotain millä voisin kroppaa vähä rauhoitella?
Käsittääkseni hiilarit ja nimenomaa tärkkelys parantavat unta nostamalla serotoniinitasoja.
 
Jep, hiilihydraattipitoinen iltapala voi auttaa, mutta ei mitään överi sokeripommia toki. Sitten on lisäravinteet, joista voi olla apua tai ainakin tuntua avulta 😉, kuten cbd-öljy, ashwagagazwhamikälie, l-teaniini....
 
Kreatiini, talvi ja vedentarve. Juon päivän aikana reilusti vettä ja silti tuntuu, että tarvitsee lisää nestettä. Voiko aamun tunnin hölkkä tai kreatiinikuuri vaikuttaa niin paljon? Aiemmin ei ole tullut tällaista nesteentarvetta, vaikka vettä on tasaisesti pitkin päivää juonut.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom