Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikähän perkele on kun ei paino putoa
Yksittäisenä päivänä vai viikon keskiarvo? Muutoksia vyötärönympärykseen?

Ja jos vasta viikko menty tuolla ekalla kaloripudotuksella nii elä nyt vielä hätäile ja hötkyile. Kato nyt ainakin se pari kolme viikkoa tuohon päälle.
 
Yksittäisenä päivänä vai viikon keskiarvo? Muutoksia vyötärönympärykseen?

Ja jos vasta viikko menty tuolla ekalla kaloripudotuksella nii elä nyt vielä hätäile ja hötkyile. Kato nyt ainakin se pari kolme viikkoa tuohon päälle.
Ensin kolme viikkoa 2300 kcal ja perään viikko 2100kcal.
Minä ainakin ymmärsin että 4vk tuossa on paino pysynyt paikallaan, jos on ollut vaan viikon niin sitten en panikoisi vaikka kaloreiden pudotuksen jälkeen pitäisi jotain tapahtua. Mittanauha on kyllä hyvä pointti.
 
Yksittäisenä päivänä vai viikon keskiarvo? Muutoksia vyötärönympärykseen?

Ja jos vasta viikko menty tuolla ekalla kaloripudotuksella nii elä nyt vielä hätäile ja hötkyile. Kato nyt ainakin se pari kolme viikkoa tuohon päälle.
Vyötäröä on pikkusen kaventunut, mutta minä en luota noihin mittauksiin täysin, koska vähänkin eri kohdasta mittaamalla tulos muuttuu senttejä. Paino pyörii ihan samoja lukuja, alimmillaan käynyt yhtenä aamuna 78,3, muuten kasikympin tuntumassa liikkuu. Pitäisi näillä kaloreilla tippua sen 2 kiloa kuukaudessa tahtia minusta.
Ennen tätä kiristystä oli vapaampi syömisjakso ja paino pyöri 79-81 välissä. Enkä oo mitenkään pieniruokainen mies vaan koko ajan syötiin ja paljon.
 
Minä ainakin ymmärsin että 4vk tuossa on paino pysynyt paikallaan, jos on ollut vaan viikon niin sitten en panikoisi vaikka kaloreiden pudotuksen jälkeen pitäisi jotain tapahtua. Mittanauha on kyllä hyvä pointti.
Saman ymmärsin itsekkin :) Se olikin minun pointti että jos tuo 2300->2100 ei vielä viikossa tuota tulosta niin katsoo vielä pari viikkoa lisää. Kyllä pitäs sitten jo alkaa jossain tapahtumaan ja näkymään. Vaa'alla tai mittanauhalla.

Enkä oo mitenkään pieniruokainen mies vaan koko ajan syötiin ja paljon.
Mitäs kalorimääriä nämä on ollu? Jos siinä on paino pysyny samassa. :rolleyes:
 
Saman ymmärsin itsekkin :) Se olikin minun pointti että jos tuo 2300->2100 ei vielä viikossa tuota tulosta niin katsoo vielä pari viikkoa lisää. Kyllä pitäs sitten jo alkaa jossain tapahtumaan ja näkymään. Vaa'alla tai mittanauhalla.


Mitäs kalorimääriä nämä on ollu? Jos siinä on paino pysyny samassa. :rolleyes:

3000+
 
No jos oikeasti on syöty kolmeatonnia ja ylikin jokin säännöllinen jakso ja painossa/vyötärössä ei ole tullut muutosta niin pitäis kyllä rasvan palaa korkeammillakin kaloreilla. Esim. 2500kcal Ja järkevämmällä makrojakaumalla. Onhan nyt ~50g rasvaa tuon kokoiselle miehelle ihan liian vähän.

Edellä kyllä tuli hyvät ohjeet, että rasvoja ylös, pidä yksi mättöateria ja vaihda hyötyliikunta ihan aerobiseksi suoritteeksi. Minä kyllä sinuna jatkasin sillä 2300kcal, heitä se vaaka nyt pariks viikoks hemmettiin ja mittaile vyötäröä nauhalla.. Oikeasti monet ei tajua että se painon tuijottaminen näissä hommissa on yks saatanan piru jos siitä yhtään alkaa turhautumaan (stressiä ottamaan)
 
Minä nyt testaan tänään syödä kalorit illalla hieman kolmen tonnin päälle ja jos siltä vielä tuntuu niin viikonloppuna joku hieman rajumpi tankkaus (5000-7000) ja katsoo miten kroppa reagoi. Diettipäivien hiilari-rasvasuhdetta vois tosiaan säätää ihan vähän VHH suuntaan. Muistaakseni ketoilusta ihan tykkäsin jopa joskus. Ei kai tässä mitään menetä kokeilemalla kerta homma pyörii paikallaan.
 
Mikähän perkele on kun ei paino putoa vaikka kalorit on tasoa bikini fitness? Ensin kolme viikkoa 2300 kcal ja perään viikko 2100kcal. Paino pyörii silti 80 kilon tuntumassa. En syö ohi ja mittaan kaiken kohtuullisen tarkasti. IIFYM vähärasvainen, protskut ja hiilarit korkealla. 5 punttia viikkoon ja hyötyliikuntaa. Yöunet, jaksaminen, treenitehot ihan ok. Miten etenisitte tässä tilanteessa? Pitäähän kaiken järjen mukaan noilla kaloreilla olla edes vähän miinuksilla.
Juotko riittävästi vettä? Mihin aikaan päivästä käyt puntarilla? Voisi olla kokeilemisen arvoinen myös olla esim viikon jakso käymättä puntarilla ja katsoa tapahtuuko mitään. Monet tuntuvat stressaavan puntaripainoa ja sitten stressin takia sitten kroppa jumittaa.
 
Mikähän perkele on kun ei paino putoa vaikka kalorit on tasoa bikini fitness? Ensin kolme viikkoa 2300 kcal ja perään viikko 2100kcal. Paino pyörii silti 80 kilon tuntumassa. En syö ohi ja mittaan kaiken kohtuullisen tarkasti. IIFYM vähärasvainen, protskut ja hiilarit korkealla. 5 punttia viikkoon ja hyötyliikuntaa. Yöunet, jaksaminen, treenitehot ihan ok. Miten etenisitte tässä tilanteessa? Pitäähän kaiken järjen mukaan noilla kaloreilla olla edes vähän miinuksilla.
Itse lisäisin rasvaa ja vähentäisin hiilareita. Tiedän tapauksia että hyvien rasvojen lisäys on käynnistänyt rasvanpolton. Lisäksi vaihtaisin osan puntti treeneistä kunnon aerobiseen. Tai yhdistelmä punttitreeni + aerobinen päälle. Muista runsas vedenjuonti. En stressaisi liikaa kaloreista ja puntarista. Mittanauha ja peili kertoo enemmän. Kalorit osuvat varmasti riittävän oikein kun olet mittaillut niitä jo pitkään.
 
Juotko riittävästi vettä? Mihin aikaan päivästä käyt puntarilla? Voisi olla kokeilemisen arvoinen myös olla esim viikon jakso käymättä puntarilla ja katsoa tapahtuuko mitään. Monet tuntuvat stressaavan puntaripainoa ja sitten stressin takia sitten kroppa jumittaa.
Aamupainosta kusella käynnin jälkeen tietysti kyse. Joskus otan painon vielä salilla ennen treeniä jos on leukoja tms, mutta tätä en laske tähän diettiprojektiin vaan menee treenikirjanpitoon. Vettä tulee juotua muki tolkulla.
Itse lisäisin rasvaa ja vähentäisin hiilareita. Tiedän tapauksia että hyvien rasvojen lisäys on käynnistänyt rasvanpolton. Lisäksi vaihtaisin osan puntti treeneistä kunnon aerobiseen. Tai yhdistelmä punttitreeni + aerobinen päälle. Muista runsas vedenjuonti. En stressaisi liikaa kaloreista ja puntarista. Mittanauha ja peili kertoo enemmän. Kalorit osuvat varmasti riittävän oikein kun olet mittaillut niitä jo pitkään.
Tein itseasiassa yhden 20min kuntopyöräcardion tossa viikonloppuna selkätreenin päälle, pakko sanoa että varsinaista pakkopullaa :D Ehkä se pari kertaa viikossa menisi. Tän viikon jälkeen vois tosiaan viilata makroja rasvaisempaan suuntaan jos ei ala mitään tapahtua.
 
Tein itseasiassa yhden 20min kuntopyöräcardion tossa viikonloppuna selkätreenin päälle, pakko sanoa että varsinaista pakkopullaa
Testaile eri lajeja. Kuntopyörä, crostrainer, juoksumatto, soutu, säkin lyönti, porrasjuoksu jne.. Yksi vaihtoehto on myös kuntopiiri. Itse käyn circuit tyyppisessä "akkojen kuntopiirissä". Ihan mahtavaa vastapainoa voimailulle. 3-4 liikettä putkeen ja lyhyet palautukset. Lihaskunto ja aerobinen kunto kasvaa. Auttanut voimailuun. Palautuu nopeammin sarjojen välillä.
 
Kiitän kaikkia vastauksista, etenkin mättöateriaa ehdottaneille, koska tiistai-illan grillimättöjen jälkeen on joka päivä paino tippunut ja kunto parantunut. Nyt aamulla näytti jo melkein hyvältä. Käänsin myös makrot rasvapositiivisempaan suuntaan ja aion kokeilla säännöllistä tankkausta jatkossa viikottain.
 
Mulla alkaa jalkapäivinä reiden koukistuksessa todella usein kramppaamaan pohkeet tai jos ei vielä siinä niin sitten viimeistään pohkeen nostoissa. Muuten elämässä ei ihan hirveästi kramppaile. Pitäisikö lisätä jalkapäivien preworkouttiin suolaa vai onko tämä niitä tilanteita jossa pitää alkaa aamuvitamiinien kanssa ottaa päivittäin käyttöön myös magnesiumia...
 
Mulla alkaa jalkapäivinä reiden koukistuksessa todella usein kramppaamaan pohkeet tai jos ei vielä siinä niin sitten viimeistään pohkeen nostoissa. Muuten elämässä ei ihan hirveästi kramppaile. Pitäisikö lisätä jalkapäivien preworkouttiin suolaa vai onko tämä niitä tilanteita jossa pitää alkaa aamuvitamiinien kanssa ottaa päivittäin käyttöön myös magnesiumia...
Suola ja Tauriini PWO:ssa, myös sarjojen välissä kokeile hieroa niitä pohkeita, itsellä nämä auttoi tuohon. Ilmeisesti sullakin melko hyvin hermottuvat pohkeet?
 
Magnesiumin lisääminen aamuvitamiinien iloiseen joukkoon on luultavasti auttanut kun kaksi jalkapäivää mennyt ilman pahempaa kramppaamista.

Seuraava kyssäri sitten kun oon taistellut välillä tuon aamupalapuuron kanssa. Eli onko tuo kaupoissa myytävä, leivontaan suositeltu kaurajauho (esim Myllärin) samaa tavaraa kuin vaikka Fitnesstukulla myynnissä oleva kaurajauho jota mainostetaan sillä että se sekoittuu hyvin sheikkerissä? Luistanut nyt ikävästi aamupaloista välillä kun ei maistu kiinteä ruoka aamusta niin mietin että jos sitten kaurajauho-protskujauho-pähkinävoi pirtelö menisi helpommin alas ruokahaluttomina päivinä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom