Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sisältääkö normaalit whey 80 / 100 yms proteiinijauheet EAA:ta ja BCAA:ta? Jos sisältää (kuten googlettamalla löysin?) niin miks useat somessa vetävät vielä erikseen kyseisiä aminohappoja vielä erikseen purkeista?
 
Sisältääkö normaalit whey 80 / 100 yms proteiinijauheet EAA:ta ja BCAA:ta? Jos sisältää (kuten googlettamalla löysin?) niin miks useat somessa vetävät vielä erikseen kyseisiä aminohappoja vielä erikseen purkeista?
Siksi että sinä ja minä ostaisimme niitä.
 
Sisältääkö normaalit whey 80 / 100 yms proteiinijauheet EAA:ta ja BCAA:ta? Jos sisältää (kuten googlettamalla löysin?) niin miks useat somessa vetävät vielä erikseen kyseisiä aminohappoja vielä erikseen purkeista?
Tottakai. Samallalailla ku maito liha jne sisältää eaata ja bcaata. Sekotetaan sun päätä vielä enemmän; Bcaa sisältää vielä eaata. 😉Ne on vaa proteiinin eristettyjä aminohappoja pistetty jauhe/pilerimuotoon.

Reenin aikana käyttävät. Jos et reenaa 2xpv ja syöt sen 1,6-2,2g/painokilo proteiinia niin ei tarvetta.
 
Tottakai. Samallalailla ku maito liha jne sisältää eaata ja bcaata. Sekotetaan sun päätä vielä enemmän; Bcaa sisältää vielä eaata. 😉Ne on vaa proteiinin eristettyjä aminohappoja pistetty jauhe/pilerimuotoon.

Reenin aikana käyttävät. Jos et reenaa 2xpv ja syöt sen 1,6-2,2g/painokilo proteiinia niin ei tarvetta.

Sanoisin tuohon vielä lisänä, että jos treenaa heti aamusta tyhjällä mahalla. Voi olla hyötyä, itse en kyllä käytä kuin satunnaisesti vaikka aina aamulla treenaan
 
Kreatiinin käytöstä. Kuinka haitallista on käyttää kreatiinia pidemmän aikaa päivittäin 5-10g? Olen nyt muutaman kuukauden tehnyt ja positiivisia vaikutuksia treeniin. Onko tuo 10g liikaa?
 
Kreatiinin käytöstä. Kuinka haitallista on käyttää kreatiinia pidemmän aikaa päivittäin 5-10g? Olen nyt muutaman kuukauden tehnyt ja positiivisia vaikutuksia treeniin. Onko tuo 10g liikaa?
Janottaa vaan enemmän. Pollack ainakin sanoi joskus käyttävänsä 10g ja iteki heitän vähän reilummin varman päälle kun ei mitään kallista ainetta ole.
 
Kreatiinin käytöstä. Kuinka haitallista on käyttää kreatiinia pidemmän aikaa päivittäin 5-10g? Olen nyt muutaman kuukauden tehnyt ja positiivisia vaikutuksia treeniin. Onko tuo 10g liikaa?
Parikymmentä g/vko riittää. Ei kai ylimäärästä haittaakaan ole, mutta turhaa. Itse syön yleensä 4x5g/vko. Ei tarvitse siis välttämättä joka päivä syödä.
 
Osaisko joku heittää jotain fiksua. Dietata siis yritän, inbody näytti lepokulutukseksi 1480 joten olen ollut nyt 1900kcal ruokavaliolla. Viimeiset 3 viikkoa painon putoaminen on kuitenkin pysähtynyt täysin, joskin senttejä lähtenyt vyötäröltä 3cm, lantiosta 1cm jne. Mitähän tässä nyt kannattaisi tehdä? Tiputtaa en kovin paljon kaloreita uskalla, jo 1700kcal aiheutti jatkuvan hirveän nälän jonka kanssa hankala elää. Treenaan 3x viikossa puntti ja 2 aeroobista.
 
Osaisko joku heittää jotain fiksua. Dietata siis yritän, inbody näytti lepokulutukseksi 1480 joten olen ollut nyt 1900kcal ruokavaliolla. Viimeiset 3 viikkoa painon putoaminen on kuitenkin pysähtynyt täysin, joskin senttejä lähtenyt vyötäröltä 3cm, lantiosta 1cm jne. Mitähän tässä nyt kannattaisi tehdä? Tiputtaa en kovin paljon kaloreita uskalla, jo 1700kcal aiheutti jatkuvan hirveän nälän jonka kanssa hankala elää. Treenaan 3x viikossa puntti ja 2 aeroobista.
Kauan dietti kestäny?
Mitä sä oot tehny dietin aikana?
Ootko kevyttä viikkoa, tai edes kevyttä viikonloppua kokeillu?
Ootko ottanu dietin offipäiviä?
Onko paljon jo paino pudonnu`?

Painon putoaminen on eri asia kuin rasvamassa pudotus.
 
Kauan dietti kestäny?
Mitä sä oot tehny dietin aikana?
Ootko kevyttä viikkoa, tai edes kevyttä viikonloppua kokeillu?
Ootko ottanu dietin offipäiviä?
Onko paljon jo paino pudonnu`?

Painon putoaminen on eri asia kuin rasvamassa pudotus.


10 viikkoa tulee täyteen tämän viikon lopulla. Kiloja lähtenyt 2kg, senttejä vyötäröltä yhteensä -6cm, lantiolta -5cm jne. Kevyen viikon pidin viikolla 7, offipäiviä olen ottanut mukaan viikosta 4 lähtien kerran viikossa. Tosiaan 3 jakoisella ohjelmalla 3 kertaa viikossa punttitreeniä ja 2krt viikossa 1h aeroobista treeniä. Sen lisäksi toki koirien kanssa tulee lenkkeiltyä joka päivä mutta tuskin vaikuttaa mitenkään.
Lähinnä siis pohdin että lopetanko tuon vaa’an kyttäämisen ja keskityn siihen että senttejä katoaa vai pitääkö tässä nyt lisätä tai muuttaa jotain.
 
10 viikkoa tulee täyteen tämän viikon lopulla. Kiloja lähtenyt 2kg, senttejä vyötäröltä yhteensä -6cm, lantiolta -5cm jne. Kevyen viikon pidin viikolla 7, offipäiviä olen ottanut mukaan viikosta 4 lähtien kerran viikossa. Tosiaan 3 jakoisella ohjelmalla 3 kertaa viikossa punttitreeniä ja 2krt viikossa 1h aeroobista treeniä. Sen lisäksi toki koirien kanssa tulee lenkkeiltyä joka päivä mutta tuskin vaikuttaa mitenkään.
Lähinnä siis pohdin että lopetanko tuon vaa’an kyttäämisen ja keskityn siihen että senttejä katoaa vai pitääkö tässä nyt lisätä tai muuttaa jotain.
En mä oikee keksi mitä pitäis muuttaa. Mun ehdotus useesti on heittää vaa’an helvettiin. Aika oppikirjamaisesti tuo on tehty. Se voi olla et oot tehny lihasta. Kalorien pudotus toimis mut, en tiiä kannattaako tuotakaan tehhä. Yks ehdotus on, et vaihat toisen aeroobisen salireeniin. Mahdollisesti kulutus hieman nousis. JatkAt pari viikkoo ja katot mitä tapahtuu.

Tässä mun ehdotus.
 
Jokatapauksessan jotain on muutettava. Pelkästään noilla tiedoilla lisäis cardiota vaikka yhteensä 2,5 tuntiin/vk, pilkkoo sit miten tykkää. Jos ei muuta niin pidemmät lenkit koirien kanssa. Sitten kalorit vaikka sinne 1700, saa siitäkin pureskeltavaa ja vatsantäytettä. Ilmeisesti nainen kyseessä niin en osaa samaistua että mikä on kohtuullinen ruokamäärä, keskimääräinen urheileva mieshän vaipuu koomaan alle 2k kcal. Sit tietysti kaiken säännöllisyys ja ruokamäärien tarkkuus huomioitava, mieluumin liian tarkkaa kuin perstuntumalla. Varsinkin siellä alle 2k 200kcal erot jo vaikuttaa, 4k ei niinkään.
 
Minkälaisilla miinuskaloreilla kannattaisi olla, kun tavoitteena kiinteytyä n. 6-8kg? Kannattaako treenipäivinä syödä enemmän kaloreita vrt lepopäiviin? Olen 25-vuotias nainen ja tällä hetkellä mitat 163/57, rasvaprosentin arvioisin olevan 25. Salitreenejä teen 3 kertana viikossa + juoksua 40-60 min 1-2 kertaa viikossa.
 
Minkälaisilla miinuskaloreilla kannattaisi olla, kun tavoitteena kiinteytyä n. 6-8kg? Kannattaako treenipäivinä syödä enemmän kaloreita vrt lepopäiviin? Olen 25-vuotias nainen ja tällä hetkellä mitat 163/57, rasvaprosentin arvioisin olevan 25. Salitreenejä teen 3 kertana viikossa + juoksua 40-60 min 1-2 kertaa viikossa.
10% muutokset on varmaan ihan hyvä kaava millä aloittaa, jos tuossa ylipäänsä on enää kuutta kiloa rasvaa mitä polttaa. Makuasia että syötkö saman verran joka päivä vai et.
 
Mitat 163/57 niin tuosta 6-8kg veks? Mitä jos ehdottaisin; reenaisit kovaa ja söisit vaikka paritonnii kaloreita per pv? Rasvanpoltto ja painonpudotus on eriasioita.

En lähtis suosittelee diettiä. Se kunto tiivistyy kyllä kun antaa aikaa. Usko pois. Ajattelen sun parasta. @Pikachu

edit. ollaan @Nero Rennelo n kaa näköjää samoilla linjoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Mitat 163/57 niin tuosta 6-8kg veks? Mitä jos ehdottaisin; reenaisit kovaa ja söisit vaikka paritonnii kaloreita per pv? Rasvanpoltto ja painonpudotus on eriasioita.

En lähtis suosittelee diettiä. Se kunto tiivistyy kyllä kun antaa aikaa. Usko pois. Ajattelen sun parasta.

edit. ollaan @Nero Rennelo n kaa näköjää samoilla linjoilla.
Noin päin määkin ajattelisin että mieluumin täyttäisi raameja lihaksella, mutta näkemättä ja sen enempää tavoitetta tietämättä voi vaan arvailla.
 
Hmm, mikä keinoksi kun jokaisesta omega3 tai mistä tahansa öljystä tulee 3 päivän sisällä aloittamisesta lisälyöntejä? nopealla googlauksella näyttää tulevan hyvin monelle. Pitäisi olla niin hyvää kaikenmaailman E-epat sun muut, ei ole siltä ikinä tuntunut kun alkaa pumppu falskata..
 
Onko aiheesta tehty tarpeeksi tutkimusta että voisi sanoa juuta taikka jaata kun:
Empiirisen kokemuksen perusteella tuntuisi että näin olisi, mutta kun ei ole tarkkaa dataa mistään(kehonkoostumuksesta, treenikulutuksesta ja syödyistä kaloreista): Jos bulkkaa ja pienen vaikka ennen maltillisena aloitusvalintana pidetty +500kcal.
NIIN: Rakenteleeko keho suhteessa enemmän lihasta vai tekeekö ihminen vain turhaa työtä jos treenaa runsaasti, sanotaan 2-3x päivässä ja kulutuksen noston myötä nostaa myös kaloreita niin että sama plussa pysyy. Oletetaan skenaariossa että cardio ei ole rajoitin(eikä bodata kolmasti, vaan esim. voima, kardio ja sitten tekniikka, motoriikka, liikkuvuus, aktiivipalautus yms. valintoja kolmantena, ehkä neljäntenä).
 
Hmm, mikä keinoksi kun jokaisesta omega3 tai mistä tahansa öljystä tulee 3 päivän sisällä aloittamisesta lisälyöntejä? nopealla googlauksella näyttää tulevan hyvin monelle. Pitäisi olla niin hyvää kaikenmaailman E-epat sun muut, ei ole siltä ikinä tuntunut kun alkaa pumppu falskata..

Miksi söisit mitään omegaa, d:tä pirkka tarjoaa 4e/kk paketti kanukkisuosituksella jos syö? Tai toimisko ihan kala?
Ja huomaatko elämässäsi mitään negatiivista jos et kiinnitä koko omegaan huomiota(itse en ole ikinä yhtään syönyt enkä keksi syytä miksi niin tekisin, en myöskään tunne yhtään "ei vanhusta" joka noita söisi, yleensä apteekissa markkinoivat jotain saatanan kallista olemattomilla arvoilla tyhmille)?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom