Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Kaapissa suuren suuri läjä EAA:ta ja taustalla ajatus välttää korkeat nousut insun suhteen. Eikäpä tuo hidastaminenkaan olisi pahasta jos moinen on toteutettavissa.
Mikä korkea nousu insuliinissa? Ja miksi välttää? Kun vereen tulee aminoja (tai sokeria), insuliinia erittyy suhteessa siihen määrään tarvittavissa määrin. Insuliinia tulee vereen sen verran, kuin aminojen siirto vaatii.
Ja miksi aminojen imeytymistä pitäisi hidastaa, kun niiden nauttimisen syy on juuri nopeus (esim. intrajuoma)?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä korkea nousu insuliinissa? Ja miksi välttää? Kun vereen tulee aminoja (tai sokeria), insuliinia erittyy suhteessa siihen määrään tarvittavissa määrin. Insuliinia tulee vereen sen verran, kuin aminojen siirto vaatii.
Ja miksi aminojen imeytymistä pitäisi hidastaa, kun niiden nauttimisen syy on juuri nopeus (esim. intrajuoma)?
Olisi toki siis pitänyt puhua verensokerista eikä insusta. Eli sattuneesta syystä tahtotilani on pitää verensokeri tasaisena ja mielellään alhaalla, ja mietin että onko lisätyllä rasvalla tuohon verensokeriin vaikutusta vai ei.

Olet puhunut aminohapoista. Verensokerin nousu vaatii hiilihydraattien syömistä (tai juomista) -> veressä glukoosina
Niin olen. Leucine, when ingested alone, increased the serum insulin area response modestly. However, it increased the insulin area response to glucose by an additional 66%; that is, it almost doubled the response. @pubmed Eli ilmeisesti esim. leusiini vaikuttaa vaan inskaan mutta ei verensokeriin.

Oon miettinyt laittaa kokeiluuun BCAA, EAA ja kreatiinin lisäravinteista ja katsoa voisko tuoda lisää tehoa / tuloksia. Voiko nuo kaikki laittaa sekaisin yhteen juomaan ja juoda vaikka ennen / jälkeen treenin vai pitääkö jokainen vetää erikseen parhaan tuloksen saamiseksi?

Oon miettinyt laittaa kokeiluuun BCAA, EAA ja kreatiinin lisäravinteista ja katsoa voisko tuoda lisää tehoa / tuloksia. Voiko nuo kaikki laittaa sekaisin yhteen juomaan ja juoda vaikka ennen / jälkeen treenin vai pitääkö jokainen vetää erikseen parhaan tuloksen saamiseksi?
Jos laitat EAA:ta juomaan, niin siinä on jo sekaisin EAA:ta ja BCAA:ta (koska jäljempänä mainitut sisältyvät edellä mainittuihin).

BCAA:ta en suosittele hankkimaan ollenkaan. Kallista hifistelyä, joka ei auta yhtään. Kreatiinia voi huoletta suositella kaikille. EAA on vähän niin ja näin. Mieluummin ehkä ostaisin vaan heraprotskua, jos proteiinitavoitteisiin on vaikea päästä normiruoalla.

Näiden lisäravinteiden ajoituksella ei ole suurta merkitystä. Tärkeintä on saada sitä protskua tarpeeksi koneeseen päivätasolla (ja mielellään useammassa osassa). Kreatiiniakin se 3-5 grammaa vaan kerran päivässä kurkusta alas, niin toimii.

Saatana joka paikka puhuu eriä lukuja tästä proteiinintarpeesta ja jotku sanoo että se lasketaan lean body mass ja jotku koko painoon ja en minä vittu tiedä. Oon 187cm 129kg mies ja puotan painoa ja käyn salilla jne ja tällä hetkellä menee jotai 150-200g protskut per päivä. Jos esim lasken että 2g per painokilo mun nykypainolla nii sehän ois jo 258g eli ei mene noi paljo atm.

Saatana joka paikka puhuu eriä lukuja tästä proteiinintarpeesta ja jotku sanoo että se lasketaan lean body mass ja jotku koko painoon ja en minä vittu tiedä. Oon 187cm 129kg mies ja puotan painoa ja käyn salilla jne ja tällä hetkellä menee jotai 150-200g protskut per päivä. Jos esim lasken että 2g per painokilo mun nykypainolla nii sehän ois jo 258g eli ei mene noi paljo atm.
Tuo riittää kyllä, dietilläkin, kun varaenergiaa on reilusti

Tähtäisin siihen 200. Se vähän elää sen mukaan että millanen on rasvaprosentti ja onko kalorivajeessa.

Ei lähe nälkä, ei jumalauta millään. Maito litra, 80g kaurahiutaleita, pizza... Vedänkö toisen pizzan ja kennollisen kananmunia... kolet-arvot tykkää hyvää..

Käyttääkö kukaan täällä enää latareita? Jos käyttää niin mikä on latarina käytössä? Yritän löytää Fastin Shock:ille siis korviketta.

Mistä saa halvimmalla l-kysteiiniä? Auttaa kuulemma krapulaan.

View: https://twitter.com/LeenaPutkonen/status/1295964277564682240

edit. Tutkimusta on rahoittanut suomalainen yritys Catapult Cat, joka myy l-kysteiiniä sisältävää ravintolisää.

Lähde:

L-Cysteine Containing Vitamin Supplement Which Prevents or Alleviates Alcohol-related Hangover Symptoms: Nausea, Headache, Stress and Anxiety, C J Peter Eriksson, Markus Metsälä, Tommi Möykkynen, Heikki Mäkisalo, Olli Kärkkäinen, Maria Palmén, Joonas E Salminen, Jussi Kauhanen
Alcohol and Alcoholism, agaa082, https://doi.org/10.1093/alcalc/agaa082

Onko kellään tietoa löytyisikö jostain valmiiksi kasattuja ruokavalioita saliharrastajan diettiä ajatellen? Esim laskettu tyypillinen -500kcal dietti eri painoisille ukoille. Vois ottaa ideoita tai varastaa suoraan.

Onko kellään tietoa löytyisikö jostain valmiiksi kasattuja ruokavalioita saliharrastajan diettiä ajatellen? Esim laskettu tyypillinen -500kcal dietti eri painoisille ukoille. Vois ottaa ideoita tai varastaa suoraan.
Eikös Vatanen myynyt jotain muutamalla eri kalorivaihtoehdolla? Eihän se kummonen homma oo itsekään miettiä ja soveltamiseksi se menee kuitenkin.

Eikös Vatanen myynyt jotain muutamalla eri kalorivaihtoehdolla? Eihän se kummonen homma oo itsekään miettiä ja soveltamiseksi se menee kuitenkin.
Jep, just rustasin itselleni ruokavalion, tuli vaan ne samat tylsät munat, puurot, lihat, rahkat, raejuusto ja marjat kuin aina ennenkin, suht samassa järjestyksessä vielä. Jos jotain vaihtelua oisi löytynyt niin hyvä.
Makrot otin tuolta : https://www.t-nation.com/diet-fat-loss/the-best-damn-diet-for-natural-lifters

Ja tuolta

Sieltä vaan kaivelemaan muiden ruokavaliorunkoja ja ota mallia / ideoita niistä. Oikeasti todella paljon löytyy hyviä settejä kun maltat päivän lukea ne läpi.

Jep, just rustasin itselleni ruokavalion, tuli vaan ne samat tylsät munat, puurot, lihat, rahkat, raejuusto ja marjat kuin aina ennenkin, suht samassa järjestyksessä vielä. Jos jotain vaihtelua oisi löytynyt niin hyvä.
Makrot otin tuolta : https://www.t-nation.com/diet-fat-loss/the-best-damn-diet-for-natural-lifters
Sit vaa IIFYM tulille, ainakin osa päivästä. Jos ei oo luurankodietti menossa niin ruuanlaitosta tulee vähän mielekkäämpää kun viskaa nokareen voita sinne ja vähän juustoa tänne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom