Itse huomannut ettei mulla diettauksesta tule mitään ilman kalorien/makrojen listausta, on niin helkutin helppo arvioida väärin kun vetää jotain saksanpähkinöitä tai oliiviöljyä lorauttaa ruoanlaitossa, laskematta ja ajatellen että "no ei tässä paljoo oo". Kun kaiken punnitsee, voi yllättyä.. Oon mennyt siihen että punnitsen jopa nuo oliivi/rypsiöljyt mitä laitan ruoanlaitossa, salaatitkin. Myfitnesspal apilla olen jaksanut laskea kaloreita, ilman tuollaista appia tuskin jaksaisin. Sekin on nopeutunut hirveästi kun appiin tottuu. Tulee makrotkin kätevästi, helppo valikoida ruokia IIFYM-tyylilläJoo on vuosien kokemus macrojen laskemisesta ja pakko se on taas siihen lähtee vaikka se ei muutakkaan mitään, vahvistaa vain juurikin tuon minkä tiedän jo todeksi.
Toinen mitä diettauksessa huomannut että mulla ei vaan paino putoa ilman selkeää päivittäistä näläntunnetta. Kaloreita vaan alemmas jos ei paino putoa, kunnes alkaa putoamaan. Veemäistähän se on... yksi taktiikka mitä käyttänyt, että reenin ympärillä syö paremmin, paastoaa sitten illalla ja nälkäisenä nukkumaan, saan kyllä unta ja nukkuessa se nälkä ei vituta/mieliteot jää tekemättä. Kivaahan se diettaus ei ole, ja aina myös ylimääräinen stressitekijä päivässä, kun ei pelaa ns. täydellä pakalla jaksamisen osalta