Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Harrastevoimailijana sanoisin että liika terveys hifistely aterioissa vain haittaa kehitystä. Kunnon kalorimällit ajoittain herkuista tekee vain hyvää fyysisesti ja henkisesti. Pohjalla pitäisi tietenkin olla oikea kotiruoka sopivasti säädettynä harrastukselle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kreatiinista:
1. Kauanko kreatiinista tulisi pitää syklien välillä taukoa ennenkuin aloittaa uuden tankkausjakson? Edellinen ränni kesti 6vk tankkauksineen jonka jälkeen olen ollut viimeiset 2vk tauolla.
2. Onko merkitystä ottaako ylläpitojaksolla 3g vai 5g? Suositus vaihtelee nähtävästi valmistajasta riippuen: Esim Myprotein krealla annostus on 3g kuten myös mukana tuleva mittalusikka. Vastaavasti tukun kreassa annostelu on 5g mukaan.
3. Onko krean ajoituksella merkitystä: kannattaisiko kreatiinin ottaa ennen vai jälkeen harjoituksen vai meneekö turhan hiposteluksi?

Kreatiinista:
1. Kauanko kreatiinista tulisi pitää syklien välillä taukoa ennenkuin aloittaa uuden tankkausjakson? Edellinen ränni kesti 6vk tankkauksineen jonka jälkeen olen ollut viimeiset 2vk tauolla.
2. Onko merkitystä ottaako ylläpitojaksolla 3g vai 5g? Suositus vaihtelee nähtävästi valmistajasta riippuen: Esim Myprotein krealla annostus on 3g kuten myös mukana tuleva mittalusikka. Vastaavasti tukun kreassa annostelu on 5g mukaan.
3. Onko krean ajoituksella merkitystä: kannattaisiko kreatiinin ottaa ennen vai jälkeen harjoituksen vai meneekö turhan hiposteluksi?
1. Ei tarvitse syklitellä. Kunhan tankkaat ja sen jälkeen pidät varastot täynnä.
2. Luulen, että tuo 3 grammaa riittää helposti suurimmalle osalle treenaajista pitämään varastot täynnä. Toisaalta, jos olet todella iso kaveri, niin voi sen 5 grammaakin heittää päivässä. Sen verran halpaa tavaraa kuitenkin.
3. Ei ole merkitystä.

Ostin tämmöstä jasminriisiä, jossa HH 93 grammaa sadassa. Onkohan miten paikkaansa pitävää, ku ei oo itellä tullu ikinä vastaan.

Liitteet

• IMG_20190708_130802.jpg
    IMG_20190708_130802.jpg
    109,3 KB · Katsottu: 297
Ostin tämmöstä jasminriisiä, jossa HH 93 grammaa sadassa. Onkohan miten paikkaansa pitävää, ku ei oo itellä tullu ikinä vastaan.
Itse käyttänyt tuota samaa monesti, kun taitaa halvinta olla. Eipä tuosta voi oikein tietää, pakko kai se on pakkaukseen uskoa vaan.

1. Ei tarvitse syklitellä. Kunhan tankkaat ja sen jälkeen pidät varastot täynnä.
2. Luulen, että tuo 3 grammaa riittää helposti suurimmalle osalle treenaajista pitämään varastot täynnä. Toisaalta, jos olet todella iso kaveri, niin voi sen 5 grammaakin heittää päivässä. Sen verran halpaa tavaraa kuitenkin.
3. Ei ole merkitystä.

Kiitos neuvoista.

Taidan aloittaa kreatiinit taas päälle kunhan kesälomista selvitään. Näin loma-aikaan elämä on vähän turhan rikkonaista kun ei aina tiedä missä huomenna ollaan.

Osaisiko joku suositella jotain hinta-laatu suhteeltaan hyvää monivitamiinia?
Aikaisemmat keskustelut aiheesta mitä haulla löysin oli vuosilta 2003 ja 2005. Joko tiede ja tutkimukset ovat ovat osoittaneet monivitamiinit turhaksi?
Onko interwebseissä parempaa tavaraa tarjolla kuin lähiöapteekin minisunit?

Luottaisin enemmän fineliin. Tuo näyttää "laitetaan jotain kun on pakko" tyyliseltä setiltä ja en ole törmännyt missään niin poikkeaviin rs:iin kuin etnisissä kaupoissa. Esim. Halvassa ja pavuissa oli puolet vähemmän kaloreita kuin finelin listassa.

Luottaisin enemmän fineliin. Tuo näyttää "laitetaan jotain kun on pakko" tyyliseltä setiltä ja en ole törmännyt missään niin poikkeaviin rs:iin kuin etnisissä kaupoissa. Esim. Halvassa ja pavuissa oli puolet vähemmän kaloreita kuin finelin listassa.
Niin tulin itsekin siihen tulokseen että ei noihin voi luottaa, rupesin vaan miettii sitä eikö näitä sitten valvota sen paremmin suomessa

Markkinoilla on tyyliin miljoonia tuotteita ja nuo ovat todella pieniä tuote-eriä. Resurssit eivät riitä hädin tuskin satunnaisiin pistotarkastuksiin ja silloinkin valvotaan lähinnä sitä ettei ruoassa ole mitään terveydelle haitallista kuten hometta. Kuluttajan pitää olla sen verran hereillä, mutta luotettavimpina tuotteina voi varmaan pitää SK-mafioiden isoja ketjutuotteita, jotka menevät sen verran ison instituution läpi että inc ja rs ovat pitkälti sitä mitä pitääkin. Niissä saa käsittääkseni olla jonkinlainen toleranssi, luokkaa 5-10%?

Kokemuksia muilla Star Nutritionin Supreme Maltodextiiristä?
Itse ostin säkin ja aloin käyttämään ohjeen mukaan palkkarissa ja hieman laitoin myös aamupala smoothieen.
Ehkä 2kk käyttänyt ja nyt pariviikkoo sit alkoi mahassa kiertämään niin perrrkeleesti, joten jätin käytön kokonaan.
Mutta vieläkin tuntuu et maha sekaisin tuotteen käytöstä. ?
Onko hyviä korvaavia tuotteita tai kokemuksia? Vai jättääkö kokonaan hiilari-lisän juomasta pois?

Ehkä 2kk käyttänyt ja nyt pariviikkoo sit alkoi mahassa kiertämään niin perrrkeleesti, joten jätin käytön kokonaan.
Mutta vieläkin tuntuu et maha sekaisin tuotteen käytöstä. ?

Eikös tämä jo kerro että jokin muu sen mahan sekoittaa? Jos kuuden ekan viikon aikana ei ole vaikuttanut mahan toimintaan, tuskin johtuu maltosta vaan jostain muusta mitä suuhun menee.

Eikös tämä jo kerro että jokin muu sen mahan sekoittaa? Jos kuuden ekan viikon aikana ei ole vaikuttanut mahan toimintaan, tuskin johtuu maltosta vaan jostain muusta mitä suuhun menee.
Tämä. Todella epätodennäköistä että malto pistäisi mahan sekaisin.
Käytetään jopa sairaaloissa lisäämään ruuan energiapitoisuutta

Saattaa olla, mutta esim aamun smoothiesta jätin pois malton ja kaurahiutaleet niin helpotti, mutta nyt en ole uskaltanut kokeilla että kummastako johtuu.

Ja siis alkoi menemään maha sekaisin vasta kun laitoin maltoa aamusmoothieen, eikä silloin kuin käytin palkkarissa. - Olin käyttänyt palkkarissa pari vko aikaisemmin kuin smoothiessa.

+ luin että joillakin muilla malto laittaisi mahan sekaisin, joten olisi "vatsa ystävällisiä" hiilareita.

Saattaa olla, mutta esim aamun smoothiesta jätin pois malton ja kaurahiutaleet niin helpotti, mutta nyt en ole uskaltanut kokeilla että kummastako johtuu.

Ja siis alkoi menemään maha sekaisin vasta kun laitoin maltoa aamusmoothieen, eikä silloin kuin käytin palkkarissa. - Olin käyttänyt palkkarissa pari vko aikaisemmin kuin smoothiessa.

+ luin että joillakin muilla malto laittaisi mahan sekaisin, joten olisi "vatsa ystävällisiä" hiilareita.
Tosi harvalla on niin täsmällisesti toistuva päivittäinen täysin sama ruokavalio, että ongelmaa aiheuttavan osan selvitys onnistuu ilman että aluksi laitetaan ruokavalio totaalisen rajatuksi ja sitten ainesosa kerrallaan selvitetään oikea aiheuttaja. Sitten päälle kaikenmaailman mahapöpöt yms niin vaikeaa on kohdistaa yhteen ainesosaan tuosta vaan.

Maltodekstriiniä käytetään niin laajasti ruokateollisuudessa, että täytyy olla tosi askeettinen ruokavalio jotta yleensäkin välttyy siltä. Itse kyllä tuossa katsoisin ennemmin tuota smoothien sekaan mennyttä kauraa. Itselläkin smoothien tms sekaan kaurahiutaleet raakana aiheuttaa vaivaa, osin määrän takia, mutta puurona menee ihan ok.

Ehkä äärimmäisen tyhmä/hömelö kysymys, mutta omat aivot meinaa nyt sulaa tätä pohtiessa.

Eli: Miten lasken perinteisen "makaronimössön" kalorit? Siis setti missä on makaronia ja jauhelihaa.

Jos siis ainekset on Myllyn paras makaroni (348kcal/100g) ja Atrian parempi jauhelija (168kcal/100g). Tämä laskutoimitus ei vielä niinkään aiheuta harmaita hiuksia, mutta sitten kun olen väsännyt setin ja laian kulhon keittövaa'alle ja mittaan itselleni esim 300g syötävää, niin tuo makaronihan keitettynä on painavampaa kuin kuivana josta nuo kaloritkin ilmoitettu.

Kuivana: 258kcal/100g

Keitettynä/kokattuna: ????/100g?

Ehkä äärimmäisen tyhmä/hömelö kysymys, mutta omat aivot meinaa nyt sulaa tätä pohtiessa.

Eli: Miten lasken perinteisen "makaronimössön" kalorit? Siis setti missä on makaronia ja jauhelihaa.

Jos siis ainekset on Myllyn paras makaroni (348kcal/100g) ja Atrian parempi jauhelija (168kcal/100g). Tämä laskutoimitus ei vielä niinkään aiheuta harmaita hiuksia, mutta sitten kun olen väsännyt setin ja laian kulhon keittövaa'alle ja mittaan itselleni esim 300g syötävää, niin tuo makaronihan keitettynä on painavampaa kuin kuivana josta nuo kaloritkin ilmoitettu.

Kuivana: 258kcal/100g

Keitettynä/kokattuna: ????/100g?

Itse tein aina niin, että tein koko setin(pussi makaronia ja paketti jauhelihaa) ja jaoin neljään kippoon. Siten että joka kipossa samanverran tavaraa.
Sitten tiesi että yksi kippo=100g molempia

Itse tein aina niin, että tein koko setin(pussi makaronia ja paketti jauhelihaa) ja jaoin neljään kippoon. Siten että joka kipossa samanverran tavaraa.
Sitten tiesi että yksi kippo=100g molempia

Just näi tuli aina itelläki enne tehtyä kaikkie makarooni mössö ja kanariisie kans. Mittaa kuivana ne ainekset ja valamiina sekottaa ja just jakaa nii monee osaa ku siitä tarvii syyä, turha tehä gramman tarkkaa toimintaa itelle jos ei oo kisalavat tavotteena enkä tiiä onko sillonkaa nii justiisa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom