Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä kolmivuorotyö ja ennen ensimmäistä yövuoroa tulee usein herättyä aikaisin (iltapäivällä parin tunnin päikkärit) joten aikaikkuna jos päikkäreitä ei lasketa saattaa olla jopa melkein 24h ja taas viimeisen yövuoron jälkeen tulee usein herättyä vasta iltapäivällä ja menen nukkumaan aikaisin illalla. Miten kannattaisi kaloreita laskea? Kun tuo aikaikkuna on pitkä tulee ongelmaksi, että on nälkä kokoajan jos menee yhden päivän kaloreilla. Kun taas viimeisen yön jälkeen ongelmaksi tulee ettei ehdi millään syömään tarpeeksi. Olisiko fiksua siirtää kaloreita viimeisen yön jälkeisestä päivästä ensimmäiseen yöhön?

Itsellä kolmivuorotyö ja ennen ensimmäistä yövuoroa tulee usein herättyä aikaisin (iltapäivällä parin tunnin päikkärit) joten aikaikkuna jos päikkäreitä ei lasketa saattaa olla jopa melkein 24h ja taas viimeisen yövuoron jälkeen tulee usein herättyä vasta iltapäivällä ja menen nukkumaan aikaisin illalla. Miten kannattaisi kaloreita laskea? Kun tuo aikaikkuna on pitkä tulee ongelmaksi, että on nälkä kokoajan jos menee yhden päivän kaloreilla. Kun taas viimeisen yön jälkeen ongelmaksi tulee ettei ehdi millään syömään tarpeeksi. Olisiko fiksua siirtää kaloreita viimeisen yön jälkeisestä päivästä ensimmäiseen yöhön?
Klo 24 vaihtuu vuorokausi ja syöt sen mukaan! Pitäis mennä ihan ok, ainakin mulla sillon ku oon yötöitä tehnyt ja kaloreita laskenut. Molemmat on ihan saatanasta, joten onneks ei tarvi enää. :LOL:

Minkälaisia reppuja/kasseja käytätte salikamojen ja safkojen kuljetteluun? Itse ajattelin nyt kelien lämmetessä siirtyä työmatkapyöräilyyn ja ennen töihin menoa poikkean salilla tekemässä aamureenin tyhjällä vatsalla. Aamupala ja lounas pitäisi siis kuljettaa mukana ja ainakin lounaan olisi hyvä pysyä kylmänä puolipäivään asti, joten edes jonkinlainen lämpöeristys pitänee repussa olla, kun tuntuu turhalta kantaa jotain kylmäkalikoita. Reppu siis sen vuoksi, että pysyy paremmin pyörän selässä. Lisäksi pitäisi olla riittävästi tilaa salikamoille, pyyhkeelle ja vaihtovaatteille. Erillinen kenkätasku olisi myös hyvä, missä säilyttää haisevia reenikenkiä.

Oon käyttänyt paljon Laitilan ProEgg-kananmunavalkuaisia. Niissä on 98% valkuaista ja kahta lisäainetta: sitruunahappoa ja kaliumsorbaattia.

Oon ymmärtänyt sitruunahapon olevan pahaksi hampaille. Onko sillä ja tolla kaliumsorbaatilla muita haittavaikutuksia? Oon googletellut, mutta hirveästi uskottavia lähteitä ei löytynyt.

Onko vähärasvaisella ruokavaliolla käytännön hyötyä pitää kerran viikossa VHH päivä, jolloin korvaa suurimman osan hiilareiden kaloreista rasvalla? Jos menee hieman alle suositusten normipäivät ja koittaa korjata sitten keskimääräistä tilannetta.

Onko vähärasvaisella ruokavaliolla käytännön hyötyä pitää kerran viikossa VHH päivä, jolloin korvaa suurimman osan hiilareiden kaloreista rasvalla? Jos menee hieman alle suositusten normipäivät ja koittaa korjata sitten keskimääräistä tilannetta.

Mä teen näin lepopäivinä, eli kahtena päivänä viikossa. Treenipäivät vedän matalalilla rasvoilla ja lepopäivinä en syö tärkkelyspitoisia hiilihydraatteja ollenkaan, vaan runsaasti rasvaa.

Hiilihydraatit ja rasvat varastoituvat, joten mun ymmärtääkseni tää on ihan hyvä tapa, jos haluaa syödä enemmän hiilaria treenipäivinä, mutta haluaa varmistaa riittävän rasvan saannin. Hiilihydraattien tarve on suurin treenin aikana ja jälkeen. Levossa keho pärjää hyvin hitaammalla energialla.

Mä teen näin lepopäivinä, eli kahtena päivänä viikossa. Treenipäivät vedän matalalilla rasvoilla ja lepopäivinä en syö tärkkelyspitoisia hiilihydraatteja ollenkaan, vaan runsaasti rasvaa.

Hiilihydraatit ja rasvat varastoituvat, joten mun ymmärtääkseni tää on ihan hyvä tapa, jos haluaa syödä enemmän hiilaria treenipäivinä, mutta haluaa varmistaa riittävän rasvan saannin. Hiilihydraattien tarve on suurin treenin aikana ja jälkeen. Levossa keho pärjää hyvin hitaammalla energialla.

Näin järkeilin itsekin, ja tälleen kalorit on helppo pitää pienenä :)

Tänää huomasin tälläsen uutisen:

''Lihavuustutkija, professori Pertti Mustajoki julkaisi äskettäin ajatuksia herättävän blogikirjoituksen lasten lihavuudesta. Mustajoki tuo siinä esiin tuoreita tutkimustuloksia, joiden mukaan Suomessa on 61 000 ylipainoista 2−6-vuotiasta lasta, joista reilusti lihavia 11 000.''

Professori lyö tiskiin hurjat luvut Suomen lasten lihavuudesta – ennustaa karmeaa tulevaisuutta - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Aika järkyttävä luku.
Niin? ollaan ajassa amerikkalaisia vaan 50 vuotta jäljessä,ei sen kummempaa,järkyttävämpää tai kammottavaa.Jokait tämä on ollu tiedossa jo 20 vuotta että näin käy,ostakaa lisää eineksiä ja kannattakaa nakkikioskeja,hesejä ja 247 mäkkäreitä joka kulmaan,ja kouluihin pulla+limsa automaatit.Opettakaa omat lapsenne käyttämään niitä.
Itse ihmiset,lasten aikuiset tekee tän,ei tää mikään vahinko tai huonoa tuuria ole

Niin? ollaan ajassa amerikkalaisia vaan 50 vuotta jäljessä,ei sen kummempaa,järkyttävämpää tai kammottavaa.Jokait tämä on ollu tiedossa jo 20 vuotta että näin käy,ostakaa lisää eineksiä ja kannattakaa nakkikioskeja,hesejä ja 247 mäkkäreitä joka kulmaan,ja kouluihin pulla+limsa automaatit.Opettakaa omat lapsenne käyttämään niitä.
Itse ihmiset,lasten aikuiset tekee tän,ei tää mikään vahinko tai huonoa tuuria ole
Kyl toi rehellisesti sanottuna pisti vähän mietityttämään. Miettikää, 2vuotias ylipainonen. Onneks alakouluissa ei vissii oo enää limukoneita. Vaikka se nyt mikää ratkasu ole.

Kyl toi rehellisesti sanottuna pisti vähän mietityttämään. Miettikää, 2vuotias ylipainonen. Onneks alakouluissa ei vissii oo enää limukoneita. Vaikka se nyt mikää ratkasu ole.
Limukoneella oo paskanvirkaa merkitystä. Ei lapsella ensinnäkään kuulu olla aina niin paljoa rahaa mukana että voi siitä ostella ja toisekseen lapsien normaalilla aktiivisuudella limulla päivässä ole mitään merkitystä.

Lähtisin hakemaan ongelmia passiivisuudesta, kukaan ei tee mitään. Urheilu- ja leikkikentät autioita jne.

Toki ihan snadien lasten lihavuus johtuu vain ja ainoastaan siitä mitä vanhemmat niille syöttää ja jos tungetaan alusta asti ipad käteen jos tulee tylsää

Limukoneella oo paskanvirkaa merkitystä. Ei lapsella ensinnäkään kuulu olla aina niin paljoa rahaa mukana että voi siitä ostella ja toisekseen lapsien normaalilla aktiivisuudella limulla päivässä ole mitään merkitystä.

Lähtisin hakemaan ongelmia passiivisuudesta, kukaan ei tee mitään. Urheilu- ja leikkikentät autioita jne.

Toki ihan snadien lasten lihavuus johtuu vain ja ainoastaan siitä mitä vanhemmat niille syöttää ja jos tungetaan alusta asti ipad käteen jos tulee tylsää
Eiköhän energiarikkaalla ja helposti nautittavalla ravinnollakin ole roolinsa tässä ilmiössä.

Se on paljon helpompi saadaa liikaa energiaa limpparista ja karkeista kuin lautaselle annosteltavista kasviksista ja proteiinista.

Eiköhän energiarikkaalla ja helposti nautittavalla ravinnollakin ole roolinsa tässä ilmiössä.

Se on paljon helpompi saadaa liikaa energiaa limpparista ja karkeista kuin lautaselle annosteltavista kasviksista ja proteiinista.
On silläkin joo, tartuin vaan tohon limukoneasiaan vähän kärkkäästi.

Monien syiden summa, paska ravinto, vähäinen liikunta jne.
Vaikea uskoa että olisin itse lapsena voinut lihoa millään, kun vietti vapaa-ajan ulkojäillä tai pallokentällä.

FAST Pudix - oli tarjouksessa paikallisessa kaupassa ja ostin muutaman purkin kokeeksi.

Onko tämän tuotteen tarkoitus olla koostumukseltaan jotain oksennuksen ja ripulin välimuotoa? Yhden avasin huoneenlämpöisenä, loput kaksi jääkaappikylmänä.

Ja ei ollut päiväys mennyt vanhaksi.

Pudix on vanukkaista paskin. Koostumus juurikin kuvailemasi aina
Kiitos tiedosta oli ensimmäinen ja viimeinen kerta pudixia.

FIT naturelli + Fun light toimii aina.

Makurahkoista toistaiseksi ei ole Valion Profeelin voittanutta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom