Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Ei tuosta määrästä hirveenä varmaa kannata pudottaa enää jos ei oo mitää kisatavotteita oo, suosittelisin vaa maltilla nyt nostaa painoo nii sitä rasvaa tuski kovin hirveenä tulee. Ainakaan nopeasti.
No siis itseasiassa dietin alussa ei ollu minkäälaista tavotetta mutta dietin kun lopettelin niin nyt on vähän tähtäimessä että lähtis kisaamaan jos sais jonkun verran tehtyy kireetä lihaa tässä seuraavan vuoden sisään :unsure:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No siis itseasiassa dietin alussa ei ollu minkäälaista tavotetta mutta dietin kun lopettelin niin nyt on vähän tähtäimessä että lähtis kisaamaan jos sais jonkun verran tehtyy kireetä lihaa tässä seuraavan vuoden sisään :unsure:
No sitte ehottomasti kalorit plussalle! Ei sitä dietillä lihoja tehä

Hiilihydraatit ennen treeniä. Kyllä vai ei? Ainakin Hulkki ja Wilenius eivät suosittele hiilareita ennen treeniä.

Oon dieetillä nyt ja syön hiilihydraatit ennen ja jälkeen treenin. Lepopäivinä ja muuten mennään rasvalla, vihanneksilla ja proteiinilla.

Treenaan aamulla ja oon syönyt kaurapuuroa/quinoaa/tattaria ennen treeniä. Olisko parempi jättää hiilarit väliin ennen treeniä ja syödä ne vaan sen jälkeen, kun kroppa ottaa ne paremmin vastaan?

Onko pakaste parsakaali keitettävä ennen syömistä? Ajattelin että ottaa evääksi ja sulaa päivän aikana minkä sulaa ja syö "kylmänä".

Hiilihydraatit ennen treeniä. Kyllä vai ei? Ainakin Hulkki ja Wilenius eivät suosittele hiilareita ennen treeniä.

Oon dieetillä nyt ja syön hiilihydraatit ennen ja jälkeen treenin. Lepopäivinä ja muuten mennään rasvalla, vihanneksilla ja proteiinilla.

Treenaan aamulla ja oon syönyt kaurapuuroa/quinoaa/tattaria ennen treeniä. Olisko parempi jättää hiilarit väliin ennen treeniä ja syödä ne vaan sen jälkeen, kun kroppa ottaa ne paremmin vastaan?

Tässä on hemmetin monta eri koulukuntaa. Monessa paikassa toitotetaan myös että hiilarit ennen ja treenin aikana on tärkeämpi kuin treenin jälkeen.

Tässä on hemmetin monta eri koulukuntaa. Monessa paikassa toitotetaan myös että hiilarit ennen ja treenin aikana on tärkeämpi kuin treenin jälkeen.
Itse olen treenin aikana kannalla ja ainoastaan insuliinin takia mutta taitaapa sekin hyöty olla marginaalista.
Itse treeniin ei terveellä ihmisellä ole mitään vaikutusta otatko treenin aikana vai ennen treeniä koska treenissä itsessään poltetaan edellisenä päivänä syötyjä hiilareita.

Joo, sen oon itekin huomannut. Jotkut sanoo, ettei missään nimessä hiilaria ennen treeniä eikä varsinkaan aamulla, koska rasvan käyttö energianlähteenä kärsii ja rasvasolut ottavat glukoosia vastaan tehokkaasti aamulla.

Sitten taas jotkut ammattibodarit vetää kunnon satsin puuroa aamulla, vaikka ei menisi treenaamaan sen jälkeen ja esimerkiksi Jay Cutler syö yli kaksi desiä riisiä ennen treeniä ja hiilareita aamullakin.

Ja sitten jotkut vannovat Carb Backloading'in nimeen. Mene ja tiedä. :D Ehkä pitää vaan kattoa, mikä toimii itelle. Intrahiilaria en aio käyttää tässä vaiheessa, kun oon alottelija ja en koe sitä tarpeelliseksi.

Itse olen treenin aikana kannalla ja ainoastaan insuliinin takia mutta taitaapa sekin hyöty olla marginaalista.
Itse treeniin ei terveellä ihmisellä ole mitään vaikutusta otatko treenin aikana vai ennen treeniä koska treenissä itsessään poltetaan edellisenä päivänä syötyjä hiilareita.

Joo, ei ne ennen treeniä syödyt hiilihydraatit ehdi varastoitua glykogeeniksi, mutta Mike Israetel yhdessä artikkelissa sanoi, että ennen treeniä syödyt hiilihydraatit voivat parantaa treenitehoja, koska aivot käyttävät glukoosia.

Sitten on kaikkia eri koulukuntia. Charles Poliquin sanoi, että "hiilarit pitää ansaita". John Meadows vetää ennen treeniä riisihiutaleita ja Jay Cutler yli kaksi desiä riisiä. Tietenkin natuna ei välttämättä toimi samat jutut kuin niillä, jotka eivät ole kaikkia lihoja hankkinut pelkällä kaurapuurolla.

Ja tiedän, että ravinnon ajoitus ei ole yhtä tärkeä kuin energiansaanti ja makroravinteet. Oon vähän perfektionismiin taipuvainen ja jäin vain miettimään, mikä olisi se optimaalisin tapa toteuttaa ruokailut.

Hukassa kalorilaskuri, joka arvioi kulutuksen sekä laski tavoitepainon ja ajan avulla paljonko pitäis olla miinuksella. Antoi hienot graafit, joissa näkyi ainakin painon ja kulutuksen muutokset ajan suhteen.

Mitä eroa on maito-, kasvi- ja eläinproteiineilla noin niinkuin lihaskasvun kannalta? Ymmärtääkseni punaisesta lihasta, siipikarjasta ja merenelävistä saaduista proteiineista saa myös aminohappoja ja esim. kasviproteiineista ei? Eli jos ottaa kaiken proteiinin pelkästään kasviproteiinista, niin pitäisi salilla vedellä bcaa:ta?

Mitä eroa on maito-, kasvi- ja eläinproteiineilla noin niinkuin lihaskasvun kannalta? Ymmärtääkseni punaisesta lihasta, siipikarjasta ja merenelävistä saaduista proteiineista saa myös aminohappoja ja esim. kasviproteiineista ei? Eli jos ottaa kaiken proteiinin pelkästään kasviproteiinista, niin pitäisi salilla vedellä bcaa:ta?
Hamppuproteiini esim on täydellistä aminohappoprofiililtaan. Yleensä noissa kasvikunnan proteiineissa Leusiini tuppaa jäämään liha/maito prodea alemmas, joka on suht tärkeä lihaskasvun kannalta. Sitä ainakin suositellaan ottamaan lisäksi.

Nyt ei vaan raksuta kun pitäisi laskea tekemäni keiton ravintosisältö.

Punnitsin ainesosat raakana ja nyt kun ne on kypsiä, niin miten toimitan laskutoimitukset? Pitäiskö haihtumien tai jokin muu kemiallinen reaktio ottaa huomioon laskuissa?
Eka kerta elämässäni kun tein keittoa ja harvoin olen muutenkaan lämpimistä kokkailuistani kaloreita/ jasjaa akau laskenut

Nyt ei vaan raksuta kun pitäisi laskea tekemäni keiton ravintosisältö.

Punnitsin ainesosat raakana ja nyt kun ne on kypsiä, niin miten toimitan laskutoimitukset? Pitäiskö haihtumien tai jokin muu kemiallinen reaktio ottaa huomioon laskuissa?
Eka kerta elämässäni kun tein keittoa ja harvoin olen muutenkaan lämpimistä kokkailuistani kaloreita/ jasjaa akau laskenut
Keitot on hyviä ja helppo tehdä mutta itse en tee niitä jos on vaikka dietti päällä koska himpun hankalampi laskea mutta:
Jos sulla on ollut vaikka lihaa 450g ja olet laskenut että saat kolme ateriaa (3x150g) niin punnitset koko sisällön ja jaat sen kolmeen osaan.
Sen takia ne painot punnitaan raakana että ei tarvitse miettiä mitä haihtuu tai lisääntyy tai mitä tahansa tapahtuukin.

Keitot on hyviä ja helppo tehdä mutta itse en tee niitä jos on vaikka dietti päällä koska himpun hankalampi laskea mutta:
Jos sulla on ollut vaikka lihaa 450g ja olet laskenut että saat kolme ateriaa (3x150g) niin punnitset koko sisällön ja jaat sen kolmeen osaan.
Sen takia ne painot punnitaan raakana että ei tarvitse miettiä mitä haihtuu tai lisääntyy tai mitä tahansa tapahtuukin.
510g valmista safkaa lautasella nesteen kera teki 227kcal ja 6 tuollast annosta siitä pitäis saada. 400g jauhelihaa laitoin keittoon, mut seuraavalla kerralla tulen kokeilemaan 500 grammaa.
Oikeen hyvän makunen keitto muuten ja kiva oli tehäkin

Ravintosisältö / 100 g
Energia45 kcal / 100 g
Energia186 kJ / 100 g
Proteiini3,1 g / 100 g
Hiilihydraatti3,7 g / 100 g
Rasva1,4 g / 100 g

Suositut

Back
Ylös Bottom