Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli light limujen kohdalla onko tarkemmin ottaen kyse aspartaamista? Vai onko light limuissa jotain muita ainesosia, kuin aspartaamia, vettä, aromia ja hiilidioksidia?
Niinpä. Hyvä kysymys. Toki Ko. ohjelman ''potilas'' oli ylipainonen, paskat elintavat(ruokailu, työt miten sattuu, ei liikuntaa), ikä jne kyllähän ne testot droppaa 44vuotiaana.

Mä en oikee purematta niele noita väitteitä lightlimun ja testoarvojen välisestä yhteydestä. Tuskin aspartaami noissa määrissä haitaks on, jos sitä limua ei useita litroja juo. Toki eihän light limut lihota kun ei ole kaloreita. Nyt vaan saa light limut vähän huonoo mainosta. Henkilöt joilla on heikko/vähäinen ravintotietämys niin huutelee kovaan ääneen light limujen vaaroista.

Ilmeisesti kyseessä oli sokeriaineenvaihdunnan häiriön kautta tuomat ongelmat johon liittyy mm. testosteronivajaus. Tuo oli se logiikka ilmeisesti mitä Laukka käytti. Sokeriaineenvaihdunnan syypää ei ole tosin lightlimut.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hunks-aikoina Eerikäinen roinaamalla tuhonnut oman testotuotantonsa jo aika päiviä sitten. Lightlimukoilla ole todellakaan mitään tekemistä asian kanssa. Telkkarissa kun ei tuota voi suoraan sanoa niin syötetään jotain tuollaista paskaa katsojille, jotka eivät ymmärrä asioista mitään.

Kalorit ylikunnosta toipumisen/vammojen aikana? Treenaamaan ei pysty ja päivät vyöryy enimmäkseen sisätiloissa. Olo kamala eikä hiilareita uskalla syyä ku ei kumminkaan oo kulutusta. Tuntuu kuitenkin että liian vähän syöminen tekee olosta vielä paskemman. Kaloreita tällä hetkellä noin 1500-1600päivä,hiilareita noin 100g

Zone-sarja -42%
Onko täytetty leipä, jossa on sokeria 14 g, suolaa 4,4 g, tyydyttynyt. rasvaa 7,5 g (prot. 58 g, hiilih. 80 g) epäterveellinen lounasvaihtoehto. Onko esim. jotain ravintoainetta suhteessa liikaa/liian vähän?

Onko täytetty leipä, jossa on sokeria 14 g, suolaa 4,4 g, tyydyttynyt. rasvaa 7,5 g (prot. 58 g, hiilih. 80 g) epäterveellinen lounasvaihtoehto. Onko esim. jotain ravintoainetta suhteessa liikaa/liian vähän?

Ihan hyvältä kuulostaa. Suolamäärä tosin hieman korkea yhdelle aterialle. Muutoin ei mitenkään epäterveellinen

Vähän tyhmä kysymys ehkä mutta itsellä tosi askeettinen ruokavalio ja suolaa saan siitä aivan liian vähän. Koska treenini on melko raskaita ja hikoilen tosi paljon sekä treenissä että ihan töissä ollessa niin päätin rueta ottamaan suoraan suolaa purkista.

Kannattaako tuo suolamälli jakaa osiin vai vetääkö treenin jälkeen kerralla vaan vaikka sen ~5g suolaa? Pari vk oon nyt vetänyt treenin jälkeen suoraan koko satsin mutta nyt pohtinut että kannattaisko tuota jakaa pienempiin osiin.

Aiemmin kun tuli varsinkin jalka- ja selkätreenien päälle heikko olo niin nyt huomannut että kun suolashotin ottanut niin ei ole enää heikottanut. Ja vettä menee 3-4l/vrk.

Ja jos joku ihmettelee miksi en ruokaan ripottele sitä suolaa niin tällä hetkellä ruuat mitä syön, on kokattu juuri itselle hyvänmakuiseksi etten halua yhtään lisätä niihin suolaa

Kertokaas joku tietäjä vaikuttaako magnesium tai sinkki siihen miten hyvin nukkuu yöt ?
Ennen otin nuo molemmat illalla juuri ennen sänkyy menoa. Nukuin yöt huonosti ja heräilin välillä montakin kertaa. Nyt viikko sitten kokeilin ihan vaan huvikseen sillai et jätin nuo molemmat pois iltapalalta ja syön nyt kaikki pillerit aamulla. Oon nukkunu todella paljon paremmin, siis ihan uskomattoman hyvin. Äskekin heräsin juuri 10 tunnin unilta enkä heränny kuin kerran vessaan. On kulunut varmaan puoli vuotta kun viimeeksi näin hyvin nukkunut.
Huonontaako sinkki ja magnesium unen laatua ?

Kertokaas joku tietäjä vaikuttaako magnesium tai sinkki siihen miten hyvin nukkuu yöt ?
Ennen otin nuo molemmat illalla juuri ennen sänkyy menoa. Nukuin yöt huonosti ja heräilin välillä montakin kertaa. Nyt viikko sitten kokeilin ihan vaan huvikseen sillai et jätin nuo molemmat pois iltapalalta ja syön nyt kaikki pillerit aamulla. Oon nukkunu todella paljon paremmin, siis ihan uskomattoman hyvin. Äskekin heräsin juuri 10 tunnin unilta enkä heränny kuin kerran vessaan. On kulunut varmaan puoli vuotta kun viimeeksi näin hyvin nukkunut.
Huonontaako sinkki ja magnesium unen laatua ?
En tiedä mitään faktaa tähän. Mutta itsellä ollut välillä samanlaisia kokemuksia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mistä löytää päteviä ravintovalmentajia? Saa heitellä ihan linkkejä ja vinkkejä. :) Ajatuksena maltillinen painonpudotus voimanostotreenin ohessa, treenin kärsimättä. Itse en tähän kykene, koska mulla vaan loppuu kovalevyltä tila, joten haluaisin ulkoistaa syömisasioiden suunnittelun.

Mitenkäs ton iltasyömisen kanssa? Tuntuu että on vastaan ja puolesta. Jos kerran pitäisi saada tasaisesti ravintoa, niin onko paha vetästä illalla tuntia ennen nukkumaan menoa ateria esim; 100g kanaa, 100g raejuustoa, 200g vihanneksia, 1 rkl rypsiöljyä? Pystyykö kroppa hyödyntämään nuo yöllä muuttumatta läskiksi?

Käynyt nyt salilla yhtäjaksoisesti about 7kk 4 kertaa viikossa. Nelisen kuukautta sitten otin käyttöön palkkarin joka sisältää gramman kreatiinia. Kysymys kuuluu: tarviiko pitää ollenkaan latausjaksoa vai onko suositeltavaa?

Käynyt nyt salilla yhtäjaksoisesti about 7kk 4 kertaa viikossa. Nelisen kuukautta sitten otin käyttöön palkkarin joka sisältää gramman kreatiinia. Kysymys kuuluu: tarviiko pitää ollenkaan latausjaksoa vai onko suositeltavaa?
Suosittelen alkaa vetämään 5g päivässä loppuelämän.

Mistä löytää päteviä ravintovalmentajia? Saa heitellä ihan linkkejä ja vinkkejä. :) Ajatuksena maltillinen painonpudotus voimanostotreenin ohessa, treenin kärsimättä. Itse en tähän kykene, koska mulla vaan loppuu kovalevyltä tila, joten haluaisin ulkoistaa syömisasioiden suunnittelun.

Löysin sopivan valmentajan ja sain ohjelman, mutta edelleen kyllä meinaa loppua kovalevyltä tila. Eipä siinä, alku aina hankalaa ja varmasti helpottaa ajan kanssa, mutta vähän kyllä tökkii tuo ajan ja vaivan määrä, mitä syömisten suunnitteluun, ostoksiin ja kokkaamiseen menee. Niin ja siihen itse syömiseen, koska määrä on aika iso, mitä puhdasta ruokaa pitää suuhun kauhoa! Parhaat vinkit kehiin! Teettekö esim. viikon ruuat valmiiksi? Onko arkipäivien ruuat aina samat vai vaihteleeko (esim. riisiä vai perunaa, kanaa vai kalaa, mitä vihanneksia, raejuustoa vai kananmunaa)? Lisäksi tuo töihin kuskattavien muovikippojen määrä on välillä aika huikea. :ROFLMAO: Kyllä tää tästä lähtee, vähän harjoittelua vaan ensin. Täytyy pitää tavoite mielessä. :barefoot:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom