Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuvauksen perusteella olet "laihaläski". Tarkoittaa sitä että mitat on normaalit, mutta rasvaprosentti hyvin korkealla. Parhaiten pääset liikkeelle siten, että lisäät proteiineja ruokavalioosi reilusti ja alat vain treenaamaan lihaskuntoa.

Edit: Minusta turha alkaa miettimään dieettejä ollenkaan jos liikkuminen on ollut mitätöntä tähän asti.
Kiitos vastauksesta. Täytynee perehtyä sitten kuinka lisätä proteiiniä, mulla ei tule muuta mieleen kuin keitetyt kananmunat. Olen joskus käynyt salilla, mutta moti meni kun ohjelmasta ei tullut mitään. Salin jälkeen ei tuntunut missään jne enkä oikein tiedä miten korjaisi.

Miksi ei kannata miettiä dieettejä ollenkaan jos ei ole liikkunut? Nyt alan ymmärtämään, että ruokavaliossani on petrattavaa. Väitätkö siis että voin syödä samalla lailla kuin nyt, mutta söisin proteiinia sen 100g päivässä? Ja missä ajassa alkaa niitä muutoksia näkymään? Painoindeksini mukaan olen 25,5 eli lievästi ylipainoinen, mutta en tosiaan tiedä paljon lihasta löytyy, kai sitä jokaisella on edes vähän vaikkei ole ikinä treenannut?

Viimeksi muokattu:
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kiitos vastauksesta. Täytynee perehtyä sitten kuinka lisätä proteiiniä, mulla ei tule muuta mieleen kuin keitetyt kananmunat. Olen joskus käynyt salilla, mutta moti meni kun ohjelmasta ei tullut mitään. Salin jälkeen ei tuntunut missään jne enkä oikein tiedä miten korjaisi.

Miksi ei kannata miettiä dieettejä ollenkaan jos ei ole liikkunut? Nyt alan ymmärtämään, että ruokavaliossani on petrattavaa. Väitätkö siis että voin syödä samalla lailla kuin nyt, mutta söisin proteiinia sen 100g päivässä?

Sun hiilaripohjainen ruokavalio yhdistettynä fyysiseen passiivisuuteen toimii juuri niin kuin sen kuuluisikin toimia eli manboobsit kasvaa ja lihakset puuttuu. Elämäntaparemontilla kehityksen voi kuitenkin kääntää. Hiilareita vähemmäksi ja proteiinia lisää. Mitkä ovat kokonaiskalorisi tällä hetkellä? Treeni mukaan ja liikkeelle pitää lähteä rauhallisesti tahtia kiristäen kunnon karttuessa. Mitä ennemmin aloitat, sitä enemmin pääset kuntoon.

Sun hiilaripohjainen ruokavalio yhdistettynä fyysiseen passiivisuuteen toimii juuri niin kuin sen kuuluisikin toimia eli manboobsit kasvaa ja lihakset puuttuu. Elämäntaparemontilla kehityksen voi kuitenkin kääntää. Hiilareita vähemmäksi ja proteiinia lisää. Mitkä ovat kokonaiskalorisi tällä hetkellä? Treeni mukaan ja liikkeelle pitää lähteä rauhallisesti tahtia kiristäen kunnon karttuessa. Mitä ennemmin aloitat, sitä enemmin pääset kuntoon.
No just, sellaista se on kun ei koulussa ikinä ymmärtänyt näistä asioista. Tässä kovasti suunnittelen juuri elämäntaparemonttia. Aloitan juuri alkajaisiksi hiilareiden vähentämisellä ja proteiinien lisäämisellä. Kokonaiskaloreista ei mitään hajua, syön yleensä aina samalla lailla - tavallaan hyvä ja huono juttu, että olen rutiineihin sortuva. Uskon kuitenkin, että tämänhetkiseen fyysiseen aktiivisuuteen suhteutettuna olen syönyt lähes joka päivä hieman liikaa - tai liian vähän... Kirjoitushetkellä olen viimeksi syönyt klo 21.20 140 kcal elovena pikapuuron banaanin kera 30 min juoksulenkin jälkeen ja sitä ennen 15 aikaan lämmintä ruokaa. Maha mouruaa, mutta keittiöön ei ole asiaa kun muut nukkuvat.
Olen aamulla menossa aamulenkille, aloitan ehkä liian innostuneesti nyt kun ei ole ennestään mitään edes tankattu mutta se selviää sitten aamulla. Ruokavalion uskon saavani remppaan suhteellisen vaivatta nyt kun tiedän mitä asioita pitää korjata, mutta liikkunan lisääminen on suuri ongelma. Varsinkin salitreenit on tuntunut tehottomilta. Nyt kun miettii, syynä on varmaan etten ole sopeuttanut ruokavaliota. Jospa jatkankin olemassaolevan saliohjelman noudattamista, mutta muutan nimenomaan ruokavaliota. Jos niitä tuloksia sitten alkaisi tulemaan.

Osaatko sinä tai joku muu sanoa, että kuinka pitkästä ajasta puhutaan ennen kuin keho alkaa kiinteytymään?

Miksi ei kannata miettiä dieettejä ollenkaan jos ei ole liikkunut? Nyt alan ymmärtämään, että ruokavaliossani on petrattavaa. Väitätkö siis että voin syödä samalla lailla kuin nyt, mutta söisin proteiinia sen 100g päivässä? Ja missä ajassa alkaa niitä muutoksia näkymään? Painoindeksini mukaan olen 25,5 eli lievästi ylipainoinen, mutta en tosiaan tiedä paljon lihasta löytyy, kai sitä jokaisella on edes vähän vaikkei ole ikinä treenannut?
Dieettejä ei kannata miettiä, koska olet aikalailla normaali mitoissa vaikka lihasta puuttuukin. Eli syömäsi kalorit ovat lähellä kulutustasi. Jos aloitat kovan treenaamisen ja lisäät proteiinia ruokavalioosi, jotta lihaksilla on rakennusainetta, niin keho lähtee kyllä muokkautumaan. Aloittelijana näkyviä ja tuntuvia tuloksia alkaa varmasti tulemaan jo 2-3 kuukaudessa. Se vaatii vain sen että tosiaan alat myös tekemään lihaskuntoharjoitteita vaikka vain kehon painolla, jos sali tuntuu vaikealta.

Kyllähän sulla proteiinia sielä ruuasa jo on, mutta kuinka paljon saat esimerkiksi sitä kanaa riisin kanssa? Kuinka paljon juot sitä maitoa per ateria? Onko nakkikastikkeen nakit jauhonakkeja vai lihapitoisia nakkeja?

Einesruuat on pahimpia vattan pömpötyksen aiheuttajia. Varmaan joku maitorahka + joku hedelmä vie nälän samalla tavalla pois, mutta on paljon parempi vaihtoehto töissä välipalana.

Dieettejä ei kannata miettiä, koska olet aikalailla normaali mitoissa vaikka lihasta puuttuukin. Eli syömäsi kalorit ovat lähellä kulutustasi. Jos aloitat kovan treenaamisen ja lisäät proteiinia ruokavalioosi, jotta lihaksilla on rakennusainetta, niin keho lähtee kyllä muokkautumaan. Aloittelijana näkyviä ja tuntuvia tuloksia alkaa varmasti tulemaan jo 2-3 kuukaudessa. Se vaatii vain sen että tosiaan alat myös tekemään lihaskuntoharjoitteita vaikka vain kehon painolla, jos sali tuntuu vaikealta.

Kyllähän sulla proteiinia sielä ruuasa jo on, mutta kuinka paljon saat esimerkiksi sitä kanaa riisin kanssa? Kuinka paljon juot sitä maitoa per ateria? Onko nakkikastikkeen nakit jauhonakkeja vai lihapitoisia nakkeja?

Einesruuat on pahimpia vattan pömpötyksen aiheuttajia. Varmaan joku maitorahka + joku hedelmä vie nälän samalla tavalla pois, mutta on paljon parempi vaihtoehto töissä välipalana.
Aivan. Siihen olen pyrkinytkin kun en halua tästä enää isokokoisemmaksi muuttua. En nyt tiedä kovasta treenaamisesta, mutta ajattelin 3x sali per viikko ja välipäivinä lenkkeilyä. Nyt on tarkoituksena lisätä proteiinin määrää johonkin 140 grammaan päivässä (1,5x95kg) Sitä en tiedä, miten sen sitten lasken. Varmaan mutu-tuntumalla, jolloin kiinnitän toki asiaan huomiota mutta epäilen että ihan 140 grammaa ei tule. Mitä tarkoitat vaikka vain kehon painolla? En ole eläessäni saanut yhtään leukaa aikaiseksi. Esim. ylätaljalla suurin mitä olen saanut kun viimeksi treenasin oli jotain 65 kg, tosin se ei mennyt kuin 2-3 kertaa.

Meitä on monta syöjää täällä, joten esimerkiksi kanakastiketta riisin kanssa saan mielestäni aika vähän kun kastikkeen pitäisi aina riittää 2 päivää. En ole mitään mittoja katellut että monta desiä sitä laitan. Maitoa juon yleensä aamupalalla, välipalalla ja iltapalalla sekä satunnaisesti päivällisellä. Mukin koko on kai se perus 2dl, täytyypä ensi kerralla kun otan maitoa niin kaataa desimitalla varmistaakseni asian.
Esim. eilen syömäni nakkikastike oli ruskeassa kastikkeessa ja nakit taisivat olla jotain HK-Popseja eli juuri niitä jauhonakkeja.

Einesruokia yleensä syön lounastauolla töissä (en käy töissä 37,5t/vko). Puhut kuitenkin että maitorahka ja hedelmä olisi hyvä välipala, mutta entä se lounas? Riittääkö lounaaksi töissä tuollainen. Ymmärtääkseni joku raejuusto-tonnikalasekoitus on gutaa, mutta siinä missä juusto on minun mielestäni ihan järkyttävän pahaa, niin raejuusto on vielä pahempaa.

Töihinhän voi ottaa sitä samaa kotiruokaa? Raejuusto harvoin maistuu oikeen miltään jonkun kastikkeen seassa ja on helppo tapa lisätä proteiinia. Samoin vaikka pari lasia maitoa joka ruoalla lisää ihan hyvin proteiinin määrää helpolla. Välipalalla tai jopa yhtenä ateriana voi toimia rahka/protskuvanukas + pähkinöitä. Pitää hyvin nälkää, kun sisältää runsaasti proteiinia ja rasvoja.

YouTubesta löytyy runsaasti erilaisia kehonpainoharjoitteita (kyykkyjä, punnerruksia, hyppyjä jne). Toki kuntosali voi olla monelle helpompi, monipuolisempi ja tehokkaampi vaihtoehto

Noiden kotivaakojen mittaukset ovat melko turhia. Parempi katsella vain painoa vaa'asta. Kehonkootumusta voi sitten arvioida hyvin peilin edessä läskipoimuja puristelemalla. Kaupallisilla sähköisillä mittauksilla alkaa jo jotain näkemään, kunhan menee mittauksiin vertailukelpoisessa olotilassa. Niihin keinoihin, millä koostumusta voi muuttaa, voi hakea inspiraatiota vaikka tästä:
http://main.poliquingroup.com/Artic...s_that_Improve_Insulin_Sensitivity_Accel.aspx

Töihinhän voi ottaa sitä samaa kotiruokaa? Raejuusto harvoin maistuu oikeen miltään jonkun kastikkeen seassa ja on helppo tapa lisätä proteiinia. Samoin vaikka pari lasia maitoa joka ruoalla lisää ihan hyvin proteiinin määrää helpolla. Välipalalla tai jopa yhtenä ateriana voi toimia rahka/protskuvanukas + pähkinöitä. Pitää hyvin nälkää, kun sisältää runsaasti proteiinia ja rasvoja.

YouTubesta löytyy runsaasti erilaisia kehonpainoharjoitteita (kyykkyjä, punnerruksia, hyppyjä jne). Toki kuntosali voi olla monelle helpompi, monipuolisempi ja tehokkaampi vaihtoehto
Ei valitettavasti voi kun muuten ruokalasku paisuu liikaa, en siis itse maksa ruoastani mutta nyt asiaan herättyäni voisin jotain muuta kuin einesruokaa ottaa töihin.
Lähden tässä juuri kauppaan, tarkoituksena napata juuri jotain tollaisia. Nopeasti nyt googlettelen mitä on hyvät pähkinät etten vahingossa tule suolapähkinöiden kanssa kotiin :D

Joo itse tykkään kuntosalista enemmän kun siellä on tilaa. Tulee myös paremmin tehtyä liikkeitä. Menen huomenna salille, mutta yleensä kun olen käynyt salilla ja seurannut ohjelmaa niin ei missään tunnu. Eikö paikat pitäisi olla lähes aina ihan hajalla treenin jälkeen.
Esim. yksi liikkeistä on ylätalja 4x 8-10, saan sen 40kg ja 45kg mutta siitä ylöspäin toistot tippuu. Ihan sama kuinka tekee niin hiki tulee mutta treenin jälkeen ei tunnu minkäänlaista vaikutusta. Mutta jos se onkin johtunut siitä, ettei ruokavalio ole ollut etenkään proteeiinin saannin suhteen kunnossa.

Noiden kotivaakojen mittaukset ovat melko turhia. Parempi katsella vain painoa vaa'asta. Kehonkootumusta voi sitten arvioida hyvin peilin edessä läskipoimuja puristelemalla. Kaupallisilla sähköisillä mittauksilla alkaa jo jotain näkemään, kunhan menee mittauksiin vertailukelpoisessa olotilassa. Niihin keinoihin, millä koostumusta voi muuttaa, voi hakea inspiraatiota vaikka tästä:
http://main.poliquingroup.com/Artic...s_that_Improve_Insulin_Sensitivity_Accel.aspx
Siis mikä nyt sitten on vaaka jos kotivaaka ei kelpaa? Punttisalilla on ollut joku vaaka, aika samoja tuloksia on antanut. Aamulla mittasin painokseni 90kg, tosin ennen juoksutreeniä ja ennen mittausta en ollut syönyt 12 tuntiin muuta kuin vettä. En vielä tässä vaiheessa ole valmis hifistelemään :D Riittää, että silmin nähden läski vähenee.

Jos ongelma on se, että ei halua ottaa töihin einesruokaa, niin suosittelisin opetteleen tekeen terveellistä ruokaa kotona.

Et myöskään tarvi mitään prodeja rahkasta, pähkinöistä, jauheista ym ym, kun saat sen perus kotiruuasta vallanmainiosti.

Ostatte himaan isompia kattiloita ja useampia vuokia. Esim ite en jaksa safkaa valmistaa joka päivä tai edes toinen. Viimekerralla tein kaksi isoa vuokaa savulohi-kiusausta ja edellisellä kerralla 5 litraa lihasoppaa. Tämä on sentäs yhden hengen talous, joten luulis nyt monipäisen perheen kannattavan ostaa vaikka 10 lirtan soppakattiloita sen sijaan, että popsitaan einespaskaa millon missäkin.

Lapset varsinkin tarvii terveellistä ruokaa sen mitä napa vetää. Parempi se on antaa syödä kunnon ruokaa maha piukeena, kun syöttää vähän väliä jotain muroja tai jogutteja välipalana.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos ongelma on se, että ei halua ottaa töihin einesruokaa, niin suosittelisin opetteleen tekeen terveellistä ruokaa kotona.

Et myöskään tarvi mitään prodeja rahkasta, pähkinöistä, jauheista ym ym, kun saat sen perus kotiruuasta vallanmainiosti.

Ostatte himaan isompia kattiloita ja useampia vuokia. Esim ite en jaksa safkaa valmistaa joka päivä tai edes toinen. Viimekerralla tein kaksi isoa vuokaa savulohi-kiusausta ja edellisellä kerralla 5 litraa lihasoppaa. Tämä on sentäs yhden hengen talous, joten luulis nyt monipäisen perheen kannattavan ostaa vaikka 10 lirtan soppakattiloita sen sijaan, että popsitaan einespaskaa millon missäkin.

Lapset varsinkin tarvii terveellistä ruokaa sen mitä napa vetää. Parempi se on antaa syödä kunnon ruokaa maha piukeena, kun syöttää vähän väliä jotain muroja tai jogutteja välipalana.
Ei täällä asu kuin minä, pikkuveljeni ja äiti. Olen itse ottanut vapaaehtoisesti menemällä kauppaan einesruokaa, koska ei sitä ruokaa riitä että ottaisin mukaan. Ja enhän minä nyt omaa ruokaa viitsi alkaa väsäämään omaan piikkiin kun äiti tekee ruoan. Mitä suotta useampi kokkaa. Ei meillä ikinä noin paljon ruokaa tehdä :D Täytynee tuo muistaa sitten kun itsenäistyn että helvetin isot kattilat.
Jos sitä lähettäs äitin kauppaan hakeen kattiloita ja vuokia lisää ^^

Zone-sarja -42%
Ei täällä asu kuin minä, pikkuveljeni ja äiti. Olen itse ottanut vapaaehtoisesti menemällä kauppaan einesruokaa, koska ei sitä ruokaa riitä että ottaisin mukaan. Ja enhän minä nyt omaa ruokaa viitsi alkaa väsäämään omaan piikkiin kun äiti tekee ruoan. Mitä suotta useampi kokkaa. Ei meillä ikinä noin paljon ruokaa tehdä :D Täytynee tuo muistaa sitten kun itsenäistyn että helvetin isot kattilat.
Jos sitä lähettäs äitin kauppaan hakeen kattiloita ja vuokia lisää ^^
Sori, oletin että nuppiluvun määrä ois suoraan lapsia. Mun moka. No sit voi olettaa uudellee, että oot suht nuori, joten nyt vaan sit kitinää äiten suuntaan, että sitä ruokaa tehtäis enemmän.

Kalliimpaa se se on einesruokaa syödä, kun isosta sammiosta kauhasta lounasrasiaan muutama kauhallinen. Tilanne on sulla hyvä, kun kiinnostaa ravinto ja liikunta. Selaa pakkista tarpeeksi, niin opit suodattaan turhan hifistelyn pois.

Terveellisestä kotiruuasta se kaikki lähtee. Siitä ei vaan Fastit sun muut lisäravinne puljut saa latin latia, niin mainonnalla ja somella koitetaan sut laittaa ostaan millon mitäkin jauhoa ja patukkaa.

Ja meillä ainakin nuoruudessa ruokahuolto pelas niin, että sai sitä ite toivoo kans mitä äite toi ja ite väsätä vaikka kanakastiketta ja riisiä.

Sori, oletin että nuppiluvun määrä ois suoraan lapsia. Mun moka. No sit voi olettaa uudellee, että oot suht nuori, joten nyt vaan sit kitinää äiten suuntaan, että sitä ruokaa tehtäis enemmän.

Kalliimpaa se se on einesruokaa syödä, kun isosta sammiosta kauhasta lounasrasiaan muutama kauhallinen. Tilanne on sulla hyvä, kun kiinnostaa ravinto ja liikunta. Selaa pakkista tarpeeksi, niin opit suodattaan turhan hifistelyn pois.

Terveellisestä kotiruuasta se kaikki lähtee. Siitä ei vaan Fastit sun muut lisäravinne puljut saa latin latia, niin mainonnalla ja somella koitetaan sut laittaa ostaan millon mitäkin jauhoa ja patukkaa.

Ja meillä ainakin nuoruudessa ruokahuolto pelas niin, että sai sitä ite toivoo kans mitä äite toi ja ite väsätä vaikka kanakastiketta ja riisiä.
Joo ei se mitään, en ole ikää laittanut tuohon tiehoini, mutta edellisellä sivulla on alkuperäinen avunpyyntöpostaukseni ja itsellä siis ikää 20, onhan seki kai nuori :D

Kiitos vinkeistä. En noihin patukoihin tms. ole oikein mieltynyt niiden korkeiden hintojen vuoksi :D Naapurikaupasta taisi tosin saada 3 kpl leaderin jotain proteiinipatukkaa eurolla että sen verran voinkin jopa maksaa vaikka kokeilusta.

Sellaista vielä kyselisin, että miten tuo syöminen ennen salia. Ajattelin aamulla mennä salille -> kannattaako jättää aamupala välistä ja syödä sitten treenin jälkeen aamupala? Vai kannattaako syödä normaalisti aamupala ja mennä salille ja salin jälkeen syö vielä hieman lisää? Itse olen tehnyt yleensä jälkimmäisen mukaan mutta onko siitä etua jos menee tyhjällä vatsalla treenaamaan?
Jos haluan treenata mahdollisimman tehokkaasti, kannattaako myös jotain palautusjuomia alkaa lipittelemään salin/lenkin jälkeen? Vai onko niistä hyötyä tavalliselle pulliaiselle, joka haluaa parantaa kuntoa - ei päästä kilpaurheilijaksi tjsp? Vähän ristiriitaista tietoa löysin googlettamalla.

Mitä muuta porukat syö dieetillä aamupalalla ku raejuustomehukeittopuuro? Vähän jotain vaihtelua tuohon ja en aivan hirveästi muutenkaan puurosta välitä.

Miltä tälläinen ruokavalio rasvanpolttoon teidän silmään näyttää :

Aamupala:
HH: kaurahiutale 2dl (n.80g) / Kaura- tai ruisleipä 3kpl / kauramuroja 80g / riisi- tai maissikakkuja 70g
PR: maitorahka 250g / raejuusto 150g / leikkele 120g / valkuainen 6kpl / heraproteiini 30g
RS: keltuainen 2kpl / avokado 80g / oliiviöljy 1rkl / voi 1rkl / pähkinä kourallinen (20g)
+ lisäksi marjoja kourallinen
Lounas:
HH: 2dl keitetty riisi (raakapaino n.65g) / keitetty gluteeniton makaroni 3,5dl (raakapaino n.65g) / peruna keskikokoinen 4kpl / bataatti 280g (raakapaino)
PR: kana 150g / alle 10% naudan jauheliha 150g/ lohi 150g / valkoinen kala 150g
RS: oliiviöljy 1rkl / avokado 80g (yksi keskikokoinen) (jätä rasva pois, jos syöt lohta)
+reilusti kasviksia ja salaattia
+ leipäviipale 1kpl / banaani 1kpl keskikokoinen
Välipala
HH: riisi- tai maissikakkuja 40g / kaura- tai ruisleipä 2kpl / kaurahiutale 1dl
PR: maitorahka 250g / kalkkunaleikkele 120g / valkuainen 6kpl / propud 200g / maustamaton jugurtti 3dl / skyr 170g
RS: pähkinäsekoitus 20g
+ valinnainen hedelmä
Treenin jälkeen voit ottaa:
Heraproteiini 30g + banaani 1kpl
Päivällinen
HH: 2dl keitetty riisi (raakapaino n.65g) / keitetty makaroni 3,5dl (raakapaino n.65g) / peruna keskikokoinen 4kpl / bataatti 280g (raakapaino)
PR: kana 150g / alle 10% naudan jauheliha 150g / lohi 150g / valkoinen kala 150g / katkarapu 150g
RS: oliiviöljy 1rkl / avokado 80g
+ reilusti kasviksia ja salaattia
Iltapala
HH: kaurahiutale 1dl / riisi- tai maissikakkuja 40g / 100% kauraleipä 2kpl / kauramuro 40g / gluteeniton mysli (sokeri alle 10g/100g)
PR: valkuainen 6kpl / kalkkunaleikkele 120g / jugurttirahka 250g / maustamaton jugurtti 3dl / raejuusto 120g / propud 200g
RS: pähkinäsekoitus kourallinen (20g) / 1tl oliiviöljy / voi 1tl / keltuainen 1kpl
+ marjoja kourallinen / sokeroimaton mehukeitto

Mistä johtuu soijaproteiinin noussut hinta ja onko muut huomannut samaa? Fitnesstukku koodi pakkotoisto15-Shopilta ja Fitnesstukulta ollut tapana tilata lisäravinteita, niin siellä sekä paikallisissa Kärkkäisellä ja Prismassa soijaproskun kilohinta noussut aika reippaasti... Niin tosiaan, mistä mahdollisesti saisi halvalla tota soijaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom