Miten pitäisi lähteä liikkeelle jos haluaa laihduttaa? Tavoitteena päästä manboobseista eroon.. Perustietoa: M20, 193cm/95kg, peruskunto ja liikkuminen olematonta. "Huonoina" päivinä askeleita kertyy 800, tänään tullut 7200 askelta kun lähdin 30min kävely-juoksulenkille. Olen koko nuoruusikäni eli varmaan viimeiset 5 vuotta syönyt mitä haluan, ainoa miten olen miettinyt syömistä on että kannattaako ottaa toista pullapalaa tai kolmatta keksiä tms. Näytän ihan normaalilta, mutta kun vaatetta vähennetään niin pömppömaha siinä esillä on. Lihaksia mulla ei ole nimeksikään ainakaan omasta mielestäni, intin kuntotesteistä sain koko joukkoeen toiseksi huonoimmat tulokset joka kategoriasta.. Intissä katsottiin vyötärön ympärysmitta, en muista enää mikä se numero oli itsellä mutta reippaasti punaisen puolella oltiin. Olisiko ollut 102 vai 92.
Mietin itse, että laihduttaisin sen verran että manboobsit lähtee. Sen jälkeen keskittyisi peruskunnon hankintaan. Intin jälkeen painoin 89kg vaa'alla, mutta ihan samanlaiset tissit mulla oli kuin aiemmin. Jos netin laskureihin on luottamista, rasvaprosenttini on 19,23% ja kuulemma ideaali olisi 15% eli painoa pitäisi pudottaa 15 kg pois. (?)
Minkälaista dieettiä tässä pitäisi lähteä noudattamaan? Syön tällä hetkellä jota kuinkin näin:
Aamupalaksi puuroa 4 dl vettä ja 2 dl hiutaleita, jotain lidlin 0,89€ tai 1,75€ maksavaa jogurttia jonkun verran (maustamattomat = hyi helvetti) ja sekaan jotain tropiikin hedelmiä pussista, määrää en tiedä. Päivästä riippuen lisään aamupalaan kaksi taikaruis paahtoleipää, joiden päällä kinkkua ja flora kultaa. Juomana sinistä maitoa 2-3dl ja kahvia (keitän 3 vettä & 3 kahvia)johon laitan tilkan punaista maitoa.
Jos lusmuilen kotona, lounasta ei välttämättä ole kun syön aamupalan 10-13 välillä ja siinä tapauksessa ennen kuin on päivällinen, syön yleensä vaan omenan ja kaksileipää kun en paremmasta tiedä. Jos olen töissä jossa istun niin ruokana on joku 300-400g valmisruokalaatikko (kuten maksa- ja lihaperunasoselaatikko) jossa 300 - 450 kaloria yleenä, lisänä 2 palaa ruisleipää joissa flora kultaa + kinkkua. Juotavana vettä. Ei lähde nälkä.
Päivällisenä on jotain perusruokaa mitä täällä kotona tarjotaan eli tyyliin spagettia ja nakkikastiketta, pastaa ja tonnikalakastiketta, kanaa ja riisiä ja tuon tommoista ruokaa
Iltapalaksi syön yleensä 2 paahtoleipää, 2 ruisleipää, lasi maitoa, mysliä x määrä ja lisäksi omena/banaani.
Olen tapoihin orientoitunut ihminen. Puuroa varmaan syöty poikkeuksetta viimeisen kahden vuoden aikana keskimäärin 6 päivää viikossa. Juon vettä reilusti, määriä en tiedä mutta päivä alkaa vedenjuonnilla ja yleensä myös loppuu siihen.
Katsoin, että näin ihan vasta-alkajalle tämä ei olisi niin pelottava dieetti:
http://www.tuukkaheikkinen.fi/?p=881
Onko ehdotuksia? Kiitän jo etukäteen.