Unohda nettilaskurit. Ottavat huomioon vain iän/pituuden/painon, eivät kehonkoostumusta. Lihaksen määrä kun on melko oleellinen osa kulutusta arvioidessa. Käytä mieluummin lepokulutuksen arvioimiseen Cunninghamin kaavaa (rasvaton massa x 22 +500) ja kerro saatu lukema sopivalla aktiivisuuskertoimella. Aktiivisuuskerroin taulukoita voi katsella netistä.
Kiitti vinkistä. Itse käytin tuota Harris Benedictin(?) kaavaa ennen kuin pistin kyssäriä. Se tuntui antavan sinänsä hyvät tiedot, tosin en uskoisi, että tarvitsin niin paljon energiaa mitä eri aktiivikertoimet sanoo. Tosin mulla on varmaa dieetti vähä pimentänyt päätä xD Itse en tiedä läski/lihassuhdettani, koska en omista (saati luottaisi) sellaista vaakaa, joka sitä pystyisi mittaamaan. Enkä ala maksamaan siitä, että joku mittaisi
Miten usein muuten porukka täällä lisää kaloreita, jos vaa'an numerot pysyy samana? Itse olen saanut vinkkiä, että isommilla kalorilisäyksilllä (esim 10-20% lisäys entiseen) kannattaa antaa n. 3 vkoa aikaa, kun taas pienemmillä lisäyksillä (3-5% lisäys entiseen, vähän niin kuin reverse dietingissä) jopa joka viikko voi(pitää) lisätä.