Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Unohda nettilaskurit. Ottavat huomioon vain iän/pituuden/painon, eivät kehonkoostumusta. Lihaksen määrä kun on melko oleellinen osa kulutusta arvioidessa. Käytä mieluummin lepokulutuksen arvioimiseen Cunninghamin kaavaa (rasvaton massa x 22 +500) ja kerro saatu lukema sopivalla aktiivisuuskertoimella. Aktiivisuuskerroin taulukoita voi katsella netistä.

Kiitti vinkistä. Itse käytin tuota Harris Benedictin(?) kaavaa ennen kuin pistin kyssäriä. Se tuntui antavan sinänsä hyvät tiedot, tosin en uskoisi, että tarvitsin niin paljon energiaa mitä eri aktiivikertoimet sanoo. Tosin mulla on varmaa dieetti vähä pimentänyt päätä xD Itse en tiedä läski/lihassuhdettani, koska en omista (saati luottaisi) sellaista vaakaa, joka sitä pystyisi mittaamaan. Enkä ala maksamaan siitä, että joku mittaisi :)

Miten usein muuten porukka täällä lisää kaloreita, jos vaa'an numerot pysyy samana? Itse olen saanut vinkkiä, että isommilla kalorilisäyksilllä (esim 10-20% lisäys entiseen) kannattaa antaa n. 3 vkoa aikaa, kun taas pienemmillä lisäyksillä (3-5% lisäys entiseen, vähän niin kuin reverse dietingissä) jopa joka viikko voi(pitää) lisätä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Olisiko heittää jotain reseptejä bulkkismoothieta varten.

Tekis hyvää jos smoothie sisältäis 1000-1500 kcal. Voiko tällaisia smoothieita tehdä ilman lisäravinteita kun olen huomannut että maha menee sekaisin protskujauheista?

Jos jotai reseptiä viittisitte heittää?

Toinen kysymys:

Voiko maha mennä sekaisin vehnästä? Syön aika paljon tuota vaasan iso vehnäpaahto ja maha on monesti sekaisin, mietin mistä ruoka-aineesta se vois johtua. Jos ton joutuu jättämään pois niin mitä leipää kannattaa syödä sen tilalla?

Olisiko heittää jotain reseptejä bulkkismoothieta varten.
Banana parikolme. 200-300kcal
Kaurahiutale 100-150g 350-450kcal
Maitoo 0.5-1l. 200-400kcal
Maun mukaan rahkaa. Hermannin minttua, skyrriä, pähkinää jne.

Edit.Vehnästä voi mennä pakki sekasin. Kokeile missä on eniten kuitua. Ruista, kauraa jne. Näkkäri.

Viimeksi muokattu:
Tuli vielä mieleen yksi kysymys:

Eikös rypsi/rapsiöljyssä ole melko paljon kaloreita? Mitä jos sitä lorauttaisi vaikka 0,5 dl smoothien sekaan, oisko hyvä lisä? Jos se nyt edes mahalle on hyväksi.

Tuli vielä mieleen yksi kysymys:

Eikös rypsi/rapsiöljyssä ole melko paljon kaloreita? Mitä jos sitä lorauttaisi vaikka 0,5 dl smoothien sekaan, oisko hyvä lisä? Jos se nyt edes mahalle on hyväksi.
No ainakin saat siitä energiatiheän smoothien sillä 0,5dl rypsiöljyä sisältää noin 2000kcal.

Viimeksi muokattu:
Kiitti vinkistä. Itse käytin tuota Harris Benedictin(?) kaavaa ennen kuin pistin kyssäriä. Se tuntui antavan sinänsä hyvät tiedot, tosin en uskoisi, että tarvitsin niin paljon energiaa mitä eri aktiivikertoimet sanoo. Tosin mulla on varmaa dieetti vähä pimentänyt päätä xD Itse en tiedä läski/lihassuhdettani, koska en omista (saati luottaisi) sellaista vaakaa, joka sitä pystyisi mittaamaan. Enkä ala maksamaan siitä, että joku mittaisi :)

Miten usein muuten porukka täällä lisää kaloreita, jos vaa'an numerot pysyy samana? Itse olen saanut vinkkiä, että isommilla kalorilisäyksilllä (esim 10-20% lisäys entiseen) kannattaa antaa n. 3 vkoa aikaa, kun taas pienemmillä lisäyksillä (3-5% lisäys entiseen, vähän niin kuin reverse dietingissä) jopa joka viikko voi(pitää) lisätä.
No kai omaa rasvaprosenttia nyt silmämääräisesti voi arvioida. Esim. jos painat 80kg ja rasvaprosentti olisi noin 25%, niin tuostahan on helppo nyt laskea rasvaton massa.
Tuosta kaloreiden lisäämisestä: jos nyt paino pysyy samoissa lukemissa niin lisäile vaikka n. 100kcal päivittäiseen määrään ja seuraa 1-2viikkoa tilannetta.

Mistä ja miten kuitua ketoosidieetillä? Huomasin just, että mulla on kuidut ihan olemattomalla tasolla. Jotain 1-2g /vrk. Onneksi pakki on kuitenkin toiminut ihan ok.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Salaattia menee päivittäin, mut sitä kun ei 30g hh-kiintiöön ihan hirveesti pysty syömään, vaikka mieli tekisikin.

Tarkoititko kuitulisillä leseitä ym? Niissäkin tulee sama ongelma Esim. Kauralese 100g hh43g ja kuitua 18g.

Tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?

Zone-sarja -42%
Ennyt tiedä kuuluuko tää tännä mut laitetaan silti. Eli kertookaas expertit mielipiteenne mihin suuntaan jatkaa. Elikkäs takana suurehko painonpudotus (nykyiseen painoon yli 20kg alimpaan liki 30) jossa lähtöpaino oli 103 ja nykyään noin 74. Mutta entiedä mihinsuuntaan jatkaa. Vaikka kehonpaino on matala rasvaprosentti on suht korkea ja sen arviomista hankaloittaa löysä iho varsinkin keskivartalossa ja käsissä. Mitä tässä tilanteessa? Diettiä vai massaa? Ikä nyt 16 ja pituutta karvan vajaa 175 eikä lisää kuulemma tule. Tässä on kokoajan ns sekaisin että kumpaan suuntaan niin kertokaa toki mielipiteenne

Ennyt tiedä kuuluuko tää tännä mut laitetaan silti. Eli kertookaas expertit mielipiteenne mihin suuntaan jatkaa. Elikkäs takana suurehko painonpudotus (nykyiseen painoon yli 20kg alimpaan liki 30) jossa lähtöpaino oli 103 ja nykyään noin 74. Mutta entiedä mihinsuuntaan jatkaa. Vaikka kehonpaino on matala rasvaprosentti on suht korkea ja sen arviomista hankaloittaa löysä iho varsinkin keskivartalossa ja käsissä. Mitä tässä tilanteessa? Diettiä vai massaa? Ikä nyt 16 ja pituutta karvan vajaa 175 eikä lisää kuulemma tule. Tässä on kokoajan ns sekaisin että kumpaan suuntaan niin kertokaa toki mielipiteenne

Rehellisesti kuinka paljon voi rasvaa olla jos pituus 175 ja paino 74? Itse vaan lähtisin tossa tilanteessa syömään reilusti ruokaa hyvistä lähteistä ja punttaamaan. Tossa iässä se lihas tarttuu kumminki vielä suht hyvi ku oma hormoonituotanto jyllää. Kumminki tossa painossa sitä rasvaa kumminkaa enää häiritsevästi on, joten on iha järkevä sitä lihasta rakentaa sinne alle ennen ku rupee enempää kiristelee. Katsoo vaan että ei syö liikaa nii ei sitä turhaa rasvaa kerry sitten.

Rehellisesti kuinka paljon voi rasvaa olla jos pituus 175 ja paino 74? Itse vaan lähtisin tossa tilanteessa syömään reilusti ruokaa hyvistä lähteistä ja punttaamaan. Tossa iässä se lihas tarttuu kumminki vielä suht hyvi ku oma hormoonituotanto jyllää. Kumminki tossa painossa sitä rasvaa kumminkaa enää häiritsevästi on, joten on iha järkevä sitä lihasta rakentaa sinne alle ennen ku rupee enempää kiristelee. Katsoo vaan että ei syö liikaa nii ei sitä turhaa rasvaa kerry sitten.
Jos instagramia käytät käyttäjä avs_physique . Tosin sieläkin kuvat vaan sivusta ja takaa koska edestä ei vaan kehtaa näyttää. Je nekin kuvat ehkä hiukan hämääviä että kyllä sitä vaan on.

Minkähänlainen hiilarilähde olis mämmi, kun vaniljakastikkeen kanssa se on kyllä 250kcal välipaloihin maukas annos.
Ei varmaan mennyt dieetti siihen että otti 250kcal välipalan, pitäis muutenkin koittaa keksiä aina sopivilla makroilla olevia eväksiä, on se mukava kun välipaloihin on kunnolla vaihtoehtoja.

Mistähän löytyisi hyviä välipalaohjeita, niistähän saa sitten kätevästi punnattua tuon 250kcal

Luin tuota sinun ketjua... Lisää nuo 250kcal mieluummin isommille aterioille vaikka hiilarina (oletuksena että protskut ja rasvat jo ok). Pitää paremmin nälkää ja pysyy ajatukset pois ruoasta. Hyvä ruokavaliorunko sulle jo annettiin.

Suositut

Back
Ylös Bottom