Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos on tarkoituksena kokeilla maidotonta ruokavaliota voinko kuitenkin syödä heraproteiinia? Käsittääkseni maitopohjainen.

Silloin ruokavaliosi ei ole maidoton? :LOL:

Vaihtoehtoisia jauheita esim. soija-, herne- ja riisiproteiinit. Noista jälkimmäisin on tosin omasta mielestä ihan kauhean makuista. Sen sijaan StarNutritionin Soy-Prolle vaniljan makuisena ääni täältä (y)

Mielpide onko ok syklittää kaloreita lean bulkilla? Tykkään pitää lauantaisin kunnon cheat mealin, jolloin kaloreita kertyy runsaasti, muutoin syön puhtaasti ja syklitän kalorit esim 5pvä miinusta, yksi päivä kunnolla plussaa jne... haittaaako kehitystä ja kertyykö läskiä enemmän kun tasasesti syödyt plus kalorit. Viikkottaiset kalorit kuitenkin jonkun verran plussan puolella.

Mielpide onko ok syklittää kaloreita lean bulkilla? Tykkään pitää lauantaisin kunnon cheat mealin, jolloin kaloreita kertyy runsaasti, muutoin syön puhtaasti ja syklitän kalorit esim 5pvä miinusta, yksi päivä kunnolla plussaa jne... haittaaako kehitystä ja kertyykö läskiä enemmän kun tasasesti syödyt plus kalorit. Viikkottaiset kalorit kuitenkin jonkun verran plussan puolella.
Eihän se optimaalisin tapa ole kehittyä, mutta voi toimia ihan ok. Mielestäni jos haluaa jotain lihasryhmää/liikettä priorisoida voi toimia hyvin, jos ajoittaa sen treenin aina tankkauksen jälkeen. Kokeilemalla selviää

Zone-sarja -42%
Pähkinät ja niiden rasva on hyvästä, mutta mites perinteiset suolapähkinät? Halpoja, hyviä ja menisivät herkunkorvikkeena dieetillä, tavalliset kun ei oikein maistu miltään.

Tulee joo, mutta gurujen mukaan se on pelkästään hyvä juttu ketoosidieetillä. Joten jos ei muuta eroa, niin taidanpas popsia noita.

Ei varmaan paljoa kannata popsia, jos ketoosilla meinaa pysyä. Hiilihydraatteja 13g 100g:ssa estrella suolapähkinöissä. En tosin tiedä kuinka nopeaa näistä irtoaa hiilarit kehon käyttöön. Aika nopeeta tollanen 200g pussi menee leffaa kattelessa.

Mites ravintogurut on mieltä aamupalasta dieetillä. Se on mielestäni yksi suhteellisen helppo paikka säästää kaloroita. Ja siinä ehtii muodostumaan pieni paastoikkuna, eli jos iltapalan ottaa 23 maissa ja jättää aamupalan välistä ja lounas on sitten 13-14 välissä. Vapaapäivinä nälkä saattaa yllättää, mutta työpäivinä tämä on ollut helppo tapa ylläpitää. Tämä tuli mieleen tosta Jukka Nyyssölän ja Jari Leskisen dieetti keskustelusta
View: https://www.youtube.com/watch?v=_UJJMXlIcxE

Viimeksi muokattu:
Hiilarittomia tai erittäin matalahiilarisia hyvältä maistuvia asioita? Ostin kokeeksi tollaisen quest barin ja jonkun leaderin vastaavan patukan, ja kumpikin oli aika mitäänsanomattoman makuisia. Kaipaisin jotain suklaan korviketta ketodietille, voi olla vanukasmuodossakin.

Itse tykkään Star Nutritionin Best Bar -patukoista ja Grenaden Carb Killa -patukoista. Sokeria vähän ja kuitua jonkin verran, mutta silti maku omasta mielestä jees. Hintaa toki on jonkun verran.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli 1. aterialla pelkkää protskua, toisella pelkkää hiilaria jne?

Proteiinit kannattaa jakaa tasaisesti joka aterialle. Hiilarit ja rasvat voi painottaa eri aikaan päivästä jos haluaa.

Miten paljon porukka on täällä luottanut noihin erilaisiin energiantarvelaskureihin? Itse tässä lopetan läskinpolttodieettiäni ja tarkoitus olis nyt löytää oma ka.kulutus ja siirtyä maltilliselle bulkille. Mun tiedoilla oon saanut esim puhtaaks lepokulutukseks ~1600 kcal, ja 2000-3500 kcal kokonaiskulutuksen riippuen siitä, oonko "laiskan pulskea toimistoryöntekijä" vs "himourheilija". Eli kuinka paljon osviittaa voi ottaa noista laskelmista? Ymmärrän, että tässä vaikuttaa moni asia, kuten oma realistinen arviointi siitä miten kovaa tekee töitä/liikuntaa ja miten oman kropan toiminta on muuttunut jne. Mutta mites porukka tääll on itse noita hyödyntänyt? :)

Miten paljon porukka on täällä luottanut noihin erilaisiin energiantarvelaskureihin? Itse tässä lopetan läskinpolttodieettiäni ja tarkoitus olis nyt löytää oma ka.kulutus ja siirtyä maltilliselle bulkille. Mun tiedoilla oon saanut esim puhtaaks lepokulutukseks ~1600 kcal, ja 2000-3500 kcal kokonaiskulutuksen riippuen siitä, oonko "laiskan pulskea toimistoryöntekijä" vs "himourheilija". Eli kuinka paljon osviittaa voi ottaa noista laskelmista? Ymmärrän, että tässä vaikuttaa moni asia, kuten oma realistinen arviointi siitä miten kovaa tekee töitä/liikuntaa ja miten oman kropan toiminta on muuttunut jne. Mutta mites porukka tääll on itse noita hyödyntänyt? :)
Noita laskureitahan on netti pullollaan. Ite aikoinaan muistaakseni laitoin lukemat kuuteen versioon ja sitten lähdin liikkeelle niiden keskiarvosta. Aika hyvin piti paikkansa.

Siinä bulkille lähtiessä tietysti hyvä seurailla että miten se paino lähtee kehittymään.

Paljonko kalorit on nyt? Jos oot juuri ollu dietillä sullahan on helppo nykyisiin kaloreihin lähteä vaan pikkuhiljaa lisäilemään joka viikko syötävää, painoa seuraten ettei ihan hirveenä ala heti kertymään laardia. Riippuen tämän hetken kaloreista muutaman sadan lisäys voi olla paikallaan heti alkuun.

Laskurit on suuntaa antavia ja niinkuin sanoit se aktiivisuuserroin vaikuttaa isosti kokonaiskloreihin.

Paljonko kalorit on nyt? Jos oot juuri ollu dietillä sullahan on helppo nykyisiin kaloreihin lähteä vaan pikkuhiljaa lisäilemään joka viikko syötävää, painoa seuraten ettei ihan hirveenä ala heti kertymään laardia. Riippuen tämän hetken kaloreista muutaman sadan lisäys voi olla paikallaan heti alkuun.

Laskurit on suuntaa antavia ja niinkuin sanoit se aktiivisuuserroin vaikuttaa isosti kokonaiskloreihin.

Kalorit oli aivan liian matalalla, varsinkin nyt loppua kohti. Opettelin hiukan syömään vapaammin eli ei kaikkien ruokien vaakaamista/laskemista. Ajattelin, että nyt mennään n. 2300/2000 kcalia treeni/lepopäivinä, mikä tuntui jo matalalta mielesssä. Totuus olikin, kun laskin eilen peruspäivistä, että kalorit oli ennemminkin 2000/1800 :/ Löin eilen heti kaikki vaa'an kautta ja aloitin syömään heti 2000 kcalia (treenipvä, työstä vapaa). Huomenna heitän varmaan 200-300 kcal lisää, kun on työpvä+pyöräilyt töihin/kotiin/salille. Todnäk saan lisätä jo muutaman vkon päästä lisää kcalia (n.100-200 kcalia varmaan), jos haluan painon pysyvän saati nousevan :)

Unohda nettilaskurit. Ottavat huomioon vain iän/pituuden/painon, eivät kehonkoostumusta. Lihaksen määrä kun on melko oleellinen osa kulutusta arvioidessa. Käytä mieluummin lepokulutuksen arvioimiseen Cunninghamin kaavaa (rasvaton massa x 22 +500) ja kerro saatu lukema sopivalla aktiivisuuskertoimella. Aktiivisuuskerroin taulukoita voi katsella netistä.

Miten vhh dieetiltä tulisi siirtyä takaisin hiilari pitoiseen ruokailuun, eli pitäisikö hiilarit nostaa hitaasti samalla rasvaa tiputellen vai voiko makrot samantien kääntää ylös alaisin?

Suositut

Back
Ylös Bottom