Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
oon ollut kevyellä bulkilla nyt 4,5 viikkoa.
syön n. 2000kcal ja kulutus on hieman alle tuon (1600-2000 riippuen harrastanko liikuntaa). en punnitse ruokia vaan arvioin ja paino on noussut 56 kilosta 57 kiloon reilussa kuukaudessa ja voimaa on tullut lisää.
ainut ongelma on että vyötärönympärys on kasvanut! :( rasva% on noussut hieman mutta se voi olla kotivaaán mittausvirhekin.

Onko jotain erityistä mitä kannattaa bulkilla huomioida jotta vy ei kasvaisi? öljyjä syön kyllä ja pähkinöistä olen syönyt cashewia mutta sen vaihdan nyt saksanpähkinöihin koska cashewit ei sovi mahalle.
syön 6 kertaa päivässä ja juon pari litraa vettä päivässä.

ja liikuntaa 5 kertaa viikossa josta juoksua 1-2 kertaa ja muuten salilal voimaa ja alkulämpäksi aerobiaa.

Jonkin rasvaprosentin ja vyötärönympäryksen muutoksen mittailu ja niistä stressaaminen jonkin olemattoman yhden kilon painonmuutoksen takia on aivan turhaa huuhaata. Jos sitä rasvan kertymistä pelkää noin neuroottisesti, kuten aiemmista viesteistäkin ilmenee, niin kannattaa suosiolla unohtaa edes ajatukset bulkkaamisesta kokonaan ja keskittyä vahtimaan niitä linjoja sekä treenaamaan ihan voimamielessä tai treenaamisen ilosta. Joo, tietysti haluaisit kuitenkin lisää lihasta, mutta ei sitä tule tuollaisilla "bulkeillakaan" ennen kuin perusajattelu koko touhusta muuttuu vähän (tai aika paljonkin) suurpiirteisemmäksi ja pitkäjänteisemmäksi.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onko ehrmannin proteiinipuddingissa mitään pilaantuvaa? Parasta ennen noissa on kuitenkin 60 päivää.

Kävi niin että noita oli vielä kaapin perällä useita kuukausia vanhana enkä muistanut niitä :D Ei tietysti iso eurollinen menetys ole heittää pois mutta onko noilla mahdollisuutta olla syömäkelpoisia

Onko ehrmannin proteiinipuddingissa mitään pilaantuvaa? Parasta ennen noissa on kuitenkin 60 päivää.

Kävi niin että noita oli vielä kaapin perällä useita kuukausia vanhana enkä muistanut niitä :D Ei tietysti iso eurollinen menetys ole heittää pois mutta onko noilla mahdollisuutta olla syömäkelpoisia

Viimeksi pari tuntia sitten söin 27.12 päiväyksen minttua, koostumus ihan perus/täydellinen vielä, eikä aiheuta vatsavaivoja tai mitään. Toki sulla nyt on kuukausi siihen vielä päälle, mutta ei muuta kuin avaat yhden, katot millanen koostumus ja maistuuko normaalille.

Mulla vaihtelee unirytmi työn puolesta ja sillon kun tulee nukuttua vähemmän kun rytmi heittelee nii AINA 3h herätyksestä ihan jäätävä ripuli. Perusvarmoilla ruoka-aineilla meen aina ja esim viikonloppuisin ei tällasta ongelmaa oo. Työ osittain fyysistä nii esim aamupalaa ei kehtais skipata... Onko kellää samantyyppistä ongelmaa tai löytäny keinon saaha vatsaa rauhottumaan em. ongelman takia?

Mitä luulette, paljonkohan pystyisi 11vrk:n aikana pudottamaan painoa, jos vetää aivan auschwiz tyylisen dieetin, jotain 800kcal/vrk ja sitten vois ottaa cardiota pari kertaa päivässä.
Lähtiskö 10kg pois, joskus muinoin olen laihtunut 10kg kuudessa päivässä, siitä on jo aikaa ja silloin en syöny mitään ja valvoin 6 päivää, tästä on se 15v aikaa mutta kuitenkin.

En tiedä paljon tippuisi, mutta ei siitä rasvaa varmaan olisi kuin pieni osa. En suosittele kokeilemaan, kaikki tulee kuitenkin takaisin hetkessä.

Mitä luulette, paljonkohan pystyisi 11vrk:n aikana pudottamaan painoa, jos vetää aivan auschwiz tyylisen dieetin, jotain 800kcal/vrk ja sitten vois ottaa cardiota pari kertaa päivässä.
Lähtiskö 10kg pois, joskus muinoin olen laihtunut 10kg kuudessa päivässä, siitä on jo aikaa ja silloin en syöny mitään ja valvoin 6 päivää, tästä on se 15v aikaa mutta kuitenkin.
11 päivää kun olet syömättä ja juomatta mitään, niin varmasti painoa lähtee hyvinkin. Rasvaa tuskin kovin paljon.

Zone-sarja -42%
11 päivää kun olet syömättä ja juomatta mitään, niin varmasti painoa lähtee hyvinkin. Rasvaa tuskin kovin paljon.
Kyllä sitä 11 vrk paastolla ihan hyvin sitä rasvaakin lähtee.. Järkevästi, kun toteuttaa, niin hyvinkin voi pari kiloa saada rasvaa poltettua.

Paastossa lähtee nimenomaan rasvaa, jos sitä on reilusti kropassa tarjolla. Kehon rasvan määrä vaikuttaa siihen kuinka paljon sieltä voidaan kaloreita kulutukseen käyttää. Nesteytyksestä pitää kuitenkin huolehti kunnolla ja paluu syömiseen tehdä hallitusti ja pienin lisäyksin tai kaikki heilahtaa takaisin + extrat päälle.

Jos syöt 800kcal/vrk niin ei ole paastoa enää, mutta PSMF vaihtoehto kannattaa tutkailla. Sen variaatioilla tehdään nopeita painoluokkaan tähtääviä pudotuksia.

Tätä nyt ei ehkä nopeaksi ja yksinkertaiseksi kysymykseksi voi laskea, mutta näyttäs olevan ainut aktiivinen ketju joka liippaa läheltä aihetta niin suonette anteeksi.

Eli olen ensimmäistä kertaa ns. tavoitteellisella dieetillä ja kasailin ruokavalion ihan kalorilaskun perusteella ajatellen, että päivän perustarve 188cm/92kg = 3100kcal - 500kcal. MUTTA, jokin on mennyt kyllä perseellen koska laskin nämä nyt uudestaan ja hyvä että laskin koska tulikin yhteensä n. 2300kcal. Paino tällä setillä tippu ensimmäisen 10 päivän aikana 90.1kiloon, Viime lauantaina sitten tuli käytyä buffassa ja vähän donitsiakin vedettyy ja nyt taitaa aamupaino olla n. 91kg.

Tältä se siis näytti:
AP: kaurahiutale 30g, banaani, marjat, mehu, rahka --> 452kcal, 4r, 28p, 71hh
Lämmin ruoka 1: Riisi 120g, Jliha/kana 140g, kurkku/tomaatti n. 80g -->415kcal 15R,31P,36HH
Lämmin ruoka 2: Riisi 120g, Jliha/kana 140g, kurkku/tomaatti n. 80g -->415kcal 15R,31P,36HH
palkkari: 70g palkkari --> 280kcal 5R, 30P 30HH,
Iltapala: 20g proteiinijauho, 2 leipää, 4 viipaletta juusto, 4 viipaletta leikettä --> 780kcal 50R,50P, 30HH

Makrot:
HH 203g 44 %
Proteiini 170g 37 %
Rasva 89g 19 % Pitäisikö vähentää?

Mihin suuntaan minun kannattaisi nyt sitten muuttaa tuota ruokailua, Lämpimiin ruokiin vain lisää riisiä ja thats it? Entäpä tuo kasvisten puputtaminen, tällä hetkellä aika maltilliset määrät sitäkin.
Iltapalaa kannattaisi varmaan myös johonkin suuntaan muokata?

Treeni on tällä hetkellä 4-jakoinen ja aerobista tulee 2-3 kertaa viikossa yleensä kuntopyöräilyn merkeissä 20-25min ja/tai kevyttä lätkän pelailua ja lämimistä tunnin verran.

Kiitokset vastaajille!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mihin suuntaan minun kannattaisi nyt sitten muuttaa tuota ruokailua, Lämpimiin ruokiin vain lisää riisiä ja thats it? Entäpä tuo kasvisten puputtaminen, tällä hetkellä aika maltilliset määrät sitäkin.
En minä nyt tiiä tarvitseeko tuota mihinkään muuttaa, katso mite paino tippuu ja jos tuntuu että paino tippuu liian nopeasti niin lisää kaloreita hieman. Tuo kalorikulutuksen laskeminen on minusta ERITTÄIN suuntaa antaavaa, siihen vaikuttaa niin moni tekiä eikä vain paino ja pituus. Jokaisen pitää vähän itse hakea se kalori määrä mikä on sopiva dietille. 2300kaloria ei minusta ole mikään huono aloitus määrä dietille, siitä on hyvä lähtee säätämään suuntaan tai toiseen. Ja muista että ensimäisten päivien tai viikkojen aikana nestettä poistuu paljon kehosta ja sitten se painon lasku tasaantuu.

Iltapala ei minusta mikään huono ole, itse ottaisin ehkä vähä enemmän proteinia mutta tämä on vain minun mielipide, 50g on kyllä tarpeeki varmasti. Myös perinteinen whey (mikäli sitä käytät) ei ole ehkä paras mahdollinen iltapala koska se imeytyy niin nopeasti, caseini on jauheena parempi illalliselle. Toki voit jauheen korvata myös lihalla tai esim maitorahkalla. Kasvisten määrä ainaki minun silmään näyttää vähän pieneltä, tosin empä minä itsekkään niitä juurikaan syö. Mutta jos puhutaan nyt asioista niikuin ne pitäisi tehdä eikä niinkuin ne on hauska tehdä.

Onko porukalla kokemuksia hiilaridieetistä?
Seuraava dieetti kohta alkamassa ja toteutus hieman mietityttää...2500kcal 70r 300hh 160p- 92kg olisi lähtötilanne....viimeksi kun kiristelin 94-82kg oli vhh mutta elämäntilanteen vuoksi perinteinen dieetti olisi helpommin toteutettavissa. Kiitos näin etukäteen!

Joo tosiaan vasta pari päivää sitten liityin tänne ns."pakkiksen" sivuille ja pakko sanoo et aika asiallisia neuvoja täältä saa, joten ajattelin itsekin niitä pyytää.

Olen 18-v. ja painoa on n.85 kg ja pituutta noin 180cm. Rasvaprosenttiarvoja en tiedä mutta varmaan siellä 20% hujakoilla ne on. Salilla olen käynyt 3 vuotta mutta vasta vuoden tosissaan. Olen juuri lopettelemassa 4 kuukautta kestänyttä massan kasvatuskautta ja seuraavana olisi tarkoituksena leikkaila ylimääräisiä rasvoja ja säilyttää hyvä määrä lihasta. Joten ajattelin kysyä treeni ja ravinto neuvoja minua kokeneemmilta.

Ravintoarvoiksi olin ajatellut n. 2700 kcal päivässä joista 40% olisi proreiinia, 40% hiilareita ja 20% rasvoja. Viisaammat varmasti sanoo onko tuo ihan jees vai päin persettä.

Salilla käyn 6 kertaa viikossa jaolla:
Ma. Selkä rinta
TI. Kädet
KE. Jalat
TO. selkä rinta
Pe. kädet
La. jalat
SU.lepo

Jotkut varmaankin sanoo ettei kannattaisi 6 kertaa viikossa treenata ja neuvot otan avoimin mielin vastaan. Hyvin olen kyllä tähän mennessä aina palautunut treenien jälkeen.
Kylläpä tuota tekstiä tuli mutta toivottavasti joku jaksaa lukea ja neuvoa. Joten kysyisin että tarvitseeko reeniä muutta esim. enemmän aerobista tai vastaavaa. Ravinnosta haluaisin tietää onko jako hyvä ja miten se kannattaa jakaa päivän mittaan.
Kiitos jo kaikille etukäteen:)

Kannattaako proteiinia syödä niinä päivinä kun ei treenaa yhtä paljon ku treenipäivinä syön protskua?
Toinen kyssäri: mä syön samanlaisen aamu ja iltapalan, eli kaurapuuroa ison lautasellisen ja siihen sitten proteiinijuomaa päälle.
Riittääkö tuohon vielä lounas, intra, palautusjuoma ja päivällinen, jos ne on kunnolla koostettu, niin riittääkö tuo dieettiajan ravinnoksi.
Tarkoitus olisi saada tuosta se 2500kcal, ja cardiolla polttaa se 500kcal extraa, kuntopyörää vaan polkemaan.

Kannattaako proteiinia syödä niinä päivinä kun ei treenaa yhtä paljon ku treenipäivinä syön protskua?
Toinen kyssäri: mä syön samanlaisen aamu ja iltapalan, eli kaurapuuroa ison lautasellisen ja siihen sitten proteiinijuomaa päälle.
Riittääkö tuohon vielä lounas, intra, palautusjuoma ja päivällinen, jos ne on kunnolla koostettu, niin riittääkö tuo dieettiajan ravinnoksi.
Tarkoitus olisi saada tuosta se 2500kcal, ja cardiolla polttaa se 500kcal extraa, kuntopyörää vaan polkemaan.
Saman verran proteiinia molempina päivinä. Treenipäivänä ja lepopäivänä keho ei kauheesti eri määrää käytä proteiinia, kun se treeni itsessään kuluttaa hiilareita. Ite ottaisin ton kaurapuuron kanssa protskut jostain muusta kuin herasta, mut muutenhan toi kaurapuuro on ihan hyvä hiilarinlähde. Jotain rasvaa vielä noille aterioilla. Vaikka pähkinöitä.

Käykö rasvaksi ihan vaan reilu nokare Beceliä, se kun on hyvää puuron seassa.
Mistä ottaisit proteiinit aamu ja iltapalassa, noh aamupalassa voisin ottaa kananmunistakin vähän protskua, mutta ei oikein aamulla ja illalla mikään riisikana oikeen uppoa.

Käykö rasvaksi ihan vaan reilu nokare Beceliä, se kun on hyvää puuron seassa.
Mistä ottaisit proteiinit aamu ja iltapalassa, noh aamupalassa voisin ottaa kananmunistakin vähän protskua, mutta ei oikein aamulla ja illalla mikään riisikana oikeen uppoa.
En tiiä mitä tossa Becelissä on, mut jos se on aika perus margariini missä on hyviä rasvoja niin se toimii ihan hyvin. Munat toimii ihan hyvin puuron kanssa. Yks mikä on hyvä kanssa niin semmonen Kivikylän nyhtökalkkuna. Menee hyvin kylmänäkin.

Mä lopetin ton takia kokonaan aamupalan ja iltapalan syömisen erikseen, kun en jaksa syödä munia tai mitään raejuustoja puuron kanssa :LOL: Kaikkeen kyllästyy. Nyt mulla on vaan ateriat 1, 2 ja 3.

Moro! Mitä mieltä jengi suolan määrästä keto dieetillä??? Meinaan että aika helposti pyörii päivän suolat siinä 15-20g, toki dieetti kestää vain sen 3kk mutta omiin korviin kuulostaa aika rajulta määrältä!?

Moro! Mitä mieltä jengi suolan määrästä keto dieetillä??? Meinaan että aika helposti pyörii päivän suolat siinä 15-20g, toki dieetti kestää vain sen 3kk mutta omiin korviin kuulostaa aika rajulta määrältä!?
Hopeaselän jutuista penkkipunnerruksen haastiksessa se sanoi, että menee joskus 30g:täkin, eri asia on miten paskalta se safka sitten maistuu, jos tuo suolamäärä tulee ihan normisafkan mukana niin pitäis olla ihan okei.

15-20g NaCl/ pv :eek: ?!? Haloo !
Älä ainakaan jatka tolla tsydeemillä ..... munuaises sanoo poks !
https://www.evira.fi/files/attachments/fi/vrn/2.jula_terveyshaitat.pdf

-So its goes - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom